2011
The concept of cooperative simulators
PŘENOSIL, Václav, Jaromír MALIŠ, Zdeněk MATĚJ a Šimon ŘEŘUCHAZákladní údaje
Originální název
The concept of cooperative simulators
Název česky
Koncepce kooperujících simulátorů
Autoři
PŘENOSIL, Václav (203 Česká republika, garant, domácí), Jaromír MALIŠ (203 Česká republika, domácí), Zdeněk MATĚJ (203 Česká republika, domácí) a Šimon ŘEŘUCHA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Praha, Reliability of driver car interaction, od s. 195-203, 9 s. Neural Network World - edice monografií, volume 9, 2011
Nakladatel
Ústav informatiky AV ČR; České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
20206 Computer hardware and architecture
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14330/11:00059731
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-80-87136-12-6
Klíčová slova česky
kooperativní simulátory; distribuovaná simulace; protokoly DIS a ALSP a PDU; řidič; osobní vozidlo
Klíčová slova anglicky
cooperative simulators; distributed simulation; protocols DIS ALSP and PDU; driver; car
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 4. 2013 13:07, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
V originále
To explore the characteristics and capabilities of the motor vehicle drivers as the optimal solution is to use interactive (full mission) simulators, which allow induction of both normal and abnormal situations arising on public roads. Needs to increase the credibility of environment simulation is necessary in addition to the model and the image of real environment to simulate a conventional car drivers and road users behavior as well. Mathematical models of the road user behaviors are not far from the actual behavior of the current driver in real road traffic.
Česky
Pro zkoumání vlastností a schopností řidičů motorových vozidel se jako optimální řešení jeví použití interaktivních (full mission) simulátorů, které umožňují vyvolávat iluzi obvyklých i neobvyklých situací vznikajících na veřejných komunikacích. Pro zvýšení důvěryhodnosti simulace je nutné, kromě modelu a obrazu reálného prostředí, simulovat chování běžných řidičů a chování dalších účastníků silničního provozu. Matematické modely chování uživatelů silnic jsou do detailů shodné se skutečným chováním běžného řidiče v reálném provozu na pozemních komunikacích.
Návaznosti
ME 949, projekt VaV |
|