C 2011

The concept of cooperative simulators

PŘENOSIL, Václav, Jaromír MALIŠ, Zdeněk MATĚJ a Šimon ŘEŘUCHA

Základní údaje

Originální název

The concept of cooperative simulators

Název česky

Koncepce kooperujících simulátorů

Autoři

PŘENOSIL, Václav (203 Česká republika, garant, domácí), Jaromír MALIŠ (203 Česká republika, domácí), Zdeněk MATĚJ (203 Česká republika, domácí) a Šimon ŘEŘUCHA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Praha, Reliability of driver car interaction, od s. 195-203, 9 s. Neural Network World - edice monografií, volume 9, 2011

Nakladatel

Ústav informatiky AV ČR; České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

20206 Computer hardware and architecture

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14330/11:00059731

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-80-87136-12-6

Klíčová slova česky

kooperativní simulátory; distribuovaná simulace; protokoly DIS a ALSP a PDU; řidič; osobní vozidlo

Klíčová slova anglicky

cooperative simulators; distributed simulation; protocols DIS ALSP and PDU; driver; car

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 4. 2013 13:07, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.

Anotace

V originále

To explore the characteristics and capabilities of the motor vehicle drivers as the optimal solution is to use interactive (full mission) simulators, which allow induction of both normal and abnormal situations arising on public roads. Needs to increase the credibility of environment simulation is necessary in addition to the model and the image of real environment to simulate a conventional car drivers and road users behavior as well. Mathematical models of the road user behaviors are not far from the actual behavior of the current driver in real road traffic.

Česky

Pro zkoumání vlastností a schopností řidičů motorových vozidel se jako optimální řešení jeví použití interaktivních (full mission) simulátorů, které umožňují vyvolávat iluzi obvyklých i neobvyklých situací vznikajících na veřejných komunikacích. Pro zvýšení důvěryhodnosti simulace je nutné, kromě modelu a obrazu reálného prostředí, simulovat chování běžných řidičů a chování dalších účastníků silničního provozu. Matematické modely chování uživatelů silnic jsou do detailů shodné se skutečným chováním běžného řidiče v reálném provozu na pozemních komunikacích.

Návaznosti

ME 949, projekt VaV
Název: Analysis of negative impacts on driver attention
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Analýza negativních vlivů na pozornost řidičů, Program výzkumu a vývoje KONTAKT (ME)

Přiložené soubory