HORKÁ, Hana. Environmentální dimenze edukace a biofilní orientace vzdělávání. In Gramotnost ve škole. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Environmentální dimenze edukace a biofilní orientace vzdělávání
Název anglicky Environmental dimension and biophile focus in education
Autoři HORKÁ, Hana.
Vydání Gramotnost ve škole, 2012.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Gramotnost; ekogramotnost; environmentální gramotnost; gramotnost pro udržitelnost rozvoje; ekologická kultura osobnosti; biofilní orientace vzdělávání; environmentální výchova; kompetence; vzdělávání
Klíčová slova anglicky Literacy; ecological literacy; environmental literacy; literacy for sustainable development; ecological culture of a personality; biophile focus in education; environmental education; competence; education
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 14. 11. 2012 23:13.
Anotace
Autorka předkládá doporučení, která se mohou stát základem změn v nahlížení na přírodu, a to v rovině kognitivní, afektivní a konativní. Posuzuje ji z hlediska jednotlivých specifických pojetí konceptu gramotností a zaujímá stanovisko k rozlišování kognitivní podstaty gramotnostních dovedností o významy environmentální.
Anotace anglicky
The author puts forward several recommendations which can become a basis for these changes on the cognitive, emotional and behavioural level. She discusses it in terms of individual specific conceptions of the term literacy and takes the view on the extension of the cognitive essence of literacy-related skills by meanings environmental.
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 06:49