2012
Jak a proč vznikly standardy předškolního vzdělávání
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Jak a proč vznikly standardy předškolního vzdělávání
Název anglicky
How and why the pre-primary standards have been created?
Autoři
Vydání
Praha, Speciál pro MŠ, příloha Řízení školy, 1/2012, 2012
Nakladatel
Wolters Kluwer
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Přehledové a vzdělávací texty
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISSN
Klíčová slova česky
standardy; předškolní vzdělávání; kvalita.
Klíčová slova anglicky
standards; pre-primary education; quality.
Změněno: 25. 2. 2013 18:02, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá východisky vzniku standardů předškolního vzdělávání. Analyzuje výstupy z diskuze, která proběhla na Metodickém portále Výzkumného ústavu pedagogického v Praze. Kritizuje netransparentní cestu, jakou jsou standardy ověřovány v mateřských školách. V závěru uvádí, že současná podoba standardů neodpovídá svým pojetím svému označení, ale ani potřebám mateřských škol.
Anglicky
The contribution deals with base of pre-primary standards and analyses the outcomes from discussions which took part on the Methodical portal of Research Institution in Prague. It criticises non-transparent way of verifying of standards in kindergartens. In conclusion there is stated that the present form of standards doesn't corresponded neither with terminology nor with the needs of kindergartens.