e 2012

Práce s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Práce s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí

Název anglicky

The work with children from the soci-culturaly handicap enviroment

Autoři

Vydání

Praha, 9 s. ŠVP a evaluace v mateřské škole. 11. aktualizace, 2012

Nakladatel

Verlag Dashöfer

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Přehledové a vzdělávací texty

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISSN

Klíčová slova česky

sociální znevýhodnění; mateřská škola; děti s odlišným mateřským jazykem

Klíčová slova anglicky

social handicape; kiondergarten; children with different mother language
Změněno: 11. 11. 2012 19:39, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se věnuje problematice vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí a realizaci tzv. včasné péče v mateřských školách. Zaměřuje se na vyjasnění velmi roztříštěné terminologie týkající se poskytování podpory dětem se speciálními vzdělávacími potřebami s ohledem na vyrovnávání jejich příležitostí ve vzdělávání. Vychází z četných výzkumů, které potvrzují, že pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, může mateřská škola představovat bezpečné místo, kde se mohou vyrovnávat se sociální a emoční deprivací z rodiny. Kromě pozitivní podpory ale mohou být děti v mateřské škole vystaveny šikaně, diskriminaci i dalším negativním aspektům socializace.

Anglicky

The contribution aids to education of children from socio-cultural handicap and to realization of timely care in kindergartens. It directs to clarify very different terminology concerning of giving support to children with special educational needs with respect of equalization their chances in education. It comes out of researches which confirm that the social-cultural handicap children could be safety in kindergartens where they can balance the social and emotional deprivation from the family. Besides of positive support children can be exposed by bullying, discrimination and the next negative aspects of socialization in kindergarten.

Přiložené soubory

Verlag_-_Deti_ze_sociokulturne_znevyhodneneho_prostredi.doc
Požádat o autorskou verzi souboru