2012
Množinové operace v úlohách školské matematiky
BERÁNEK, JaroslavZákladní údaje
Originální název
Množinové operace v úlohách školské matematiky
Název anglicky
Set operations in school mathematics problems
Autoři
Vydání
XXX International Colloquium on the Management of Educational Process, 2012
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Množinové operace; princip inkluze a exkluze
Klíčová slova anglicky
Set operations; principle of inclusion and exclusion
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 2. 2013 14:13, doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc.
V originále
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na středních školách. Obsahuje několik netradičních úloh a problémů z elementární teorie množin, které slouží k prohloubení a doplnění znalostí studentů z této oblasti, specielně pro budoucí učitele matematiky. Lze je rovněž využít pro práci s nadanými studenty na matematiku na středních školách. V první části příspěvku je uveden problém doplňující a zobecňující princip inkluze a exkluze, v další části je obsaženo jeho využití v teorii metrických prostorů a elementární geometrii.
Anglicky
The article was created as the result of the research oriented at the innovation of the content and forms of secondary school mathematics teaching. This article contains special and not very typical tasks and problems of elementary set theory, suitable for extending and completing student’s knowledge in this field, especially for future teachers. It is possible to use these ideas at secondary schools while working with students gifted in mathematics. In the first part of the article there are introduced problems complementing and following the principle of inclusion and exclusion, in the second part there is shown the exploitation of set operations in the theory of metric spaces and in elementary geometry.