C 2011

Experience with Health Education in Basic School

MUŽÍKOVÁ, Leona a Vladislav MUŽÍK

Základní údaje

Originální název

Experience with Health Education in Basic School

Název česky

Zkušenosti s výchovou ke zdraví v českém základním vzdělávání

Autoři

MUŽÍKOVÁ, Leona (203 Česká republika, garant, domácí) a Vladislav MUŽÍK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, ŘEHULKA, E., SOLLÁROVÁ, E. et al. HEALTH EDUCATION: CZECH-SLOVAK EXPERIENCES, od s. 135-162, 28 s. 2011

Nakladatel

Masaryk University

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00060051

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5723-4

Klíčová slova česky

výchova ke zdraví; tělesná výchova; rámcový vzdělávací program; školní vzdělávací program; projektované kurikulum; realizované kurikulum; výzkum výchovy ke zdraví; výzkum tělesné výchovy

Klíčová slova anglicky

health education; physical education; framework educational programme; school educational programme; designed form of the curriculum; implemented curriculum; research in health education; research in physical education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2013 19:25, doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.

Anotace

V originále

The chapter deals with health education as a newly emerging educational field of basic education as well as a subject of curricular research. Within the Czech Framework Educational Programme health education is together with physical education part of the educational area Humans and Health. Curricular research which focuses on health education and physical education uncovers the difficulties of implementing health education into school practice. Research in health education as well as research in physical education indicates that the stated educational fields show discrepancies between the designed form of the curriculum and its implementation in the school practice. Therefore, this chapter focuses on the research findings and suggestions, which can contribute to improving the quality of health education as well as physical education in basic education.

Česky

Kapitola představuje výchovu ke zdraví jako nově se formující vzdělávací obor základního vzdělávání i jako předmět kurikulárního výzkumu. V českém rámcovém vzdělávacím programu je výchova ke zdraví spolu s tělesnou výchovou součástí vzdělávací oblasti Člověk a zdraví. Kurikulární výzkumy zaměřené na výchovu ke zdraví a na tělesnou výchovu odkrývají potíže, s nimiž se potýká implementace výchovy ke zdraví do školní praxe. Výzkumy výchovy ke zdraví i výzkumy tělesné výchovy rovněž naznačují, že v uvedených vzdělávacích oborech existuje nesoulad mezi projektovanou formou kurikula a její realizací ve školní praxi. Kapitola se proto zaměřuje na výzkumné poznatky a podněty, které mohou přispět ke zkvalitnění výchovy ke zdraví a tělesné výchovy v základním vzdělávání.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století