B 2012

Vzděláváním k demokracii. Podklady pro učitele k výchově k demokratickému občanství a k výchově k lidským právům

Základní údaje

Originální název

Vzděláváním k demokracii. Podklady pro učitele k výchově k demokratickému občanství a k výchově k lidským právům

Autoři


Gollob, R. - Krapf, P. - Weidinger, W. (eds.).

Vydání

1. vyd. Brno, 155 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

ISBN

978-80-210-5824-8

Štítky

Změněno: 11. 6. 2012 14:19, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

V originále

Cílem této příručky je poskytnout podporu učitelům a praktikům v oblasti výchovy k demokratickému občanství a výchovy k lidským právům (VDO/VLP). Zabývá se klíčovými otázkami spojenými s VDO a VLP včetně kompetencí v oblasti demokratického občanství, cílů a základních zásad VDO/VLP, jakož i celým přístupem školy k výchově k demokracii a k výchově k lidským právům. Příručka se skládá ze tří částí. První část nastiňuje základní zásady VDO/VLP, které jsou užitečné a významné pro praktiky. Druhá část přináší pokyny a popisuje nástroje pro návrh, podporu a posuzování procesů konstruktivistického a interaktivního učení studentů. Třetí část nabízí sady nástrojů pro učitele a studenty v oblasti VDO/VLP.

Anglicky

The objective of this manual is to support teachers and practitioners in Education for Democratic Citizenship and Human Rights Education (EDC/HRE). It addresses key questions about EDC and HRE, including competences for democratic citizenship, the objectives and basic principles of EDC/HRE, and a whole school approach to education for democracy and human rights. The manual consists of three parts. Part I outlines the basic principles of EDC/HRE as far as they are helpful and meaningful for the practitioner. Part II gives guidelines and tools to design, support and assess the students’ processes of constructivist and interactive learning. Part III provides toolboxes for teachers and students in EDC/HRE.