Vzděláváním k demokracii. Podklady pro učitele k výchově k demokratickému občanství a k výchově k lidským právům. Gollob, R. - Krapf, P. - Weidinger, W. (eds.). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 155 pp. ISBN 978-80-210-5824-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vzděláváním k demokracii. Podklady pro učitele k výchově k demokratickému občanství a k výchově k lidským právům
Authors
Gollob, R. - Krapf, P. - Weidinger, W. (eds.).
Edition 1. vyd. Brno, 155 pp. 2012.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Medicine
ISBN 978-80-210-5824-8
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 11/6/2012 14:19.
Abstract
Cílem této příručky je poskytnout podporu učitelům a praktikům v oblasti výchovy k demokratickému občanství a výchovy k lidským právům (VDO/VLP). Zabývá se klíčovými otázkami spojenými s VDO a VLP včetně kompetencí v oblasti demokratického občanství, cílů a základních zásad VDO/VLP, jakož i celým přístupem školy k výchově k demokracii a k výchově k lidským právům. Příručka se skládá ze tří částí. První část nastiňuje základní zásady VDO/VLP, které jsou užitečné a významné pro praktiky. Druhá část přináší pokyny a popisuje nástroje pro návrh, podporu a posuzování procesů konstruktivistického a interaktivního učení studentů. Třetí část nabízí sady nástrojů pro učitele a studenty v oblasti VDO/VLP.
Abstract (in English)
The objective of this manual is to support teachers and practitioners in Education for Democratic Citizenship and Human Rights Education (EDC/HRE). It addresses key questions about EDC and HRE, including competences for democratic citizenship, the objectives and basic principles of EDC/HRE, and a whole school approach to education for democracy and human rights. The manual consists of three parts. Part I outlines the basic principles of EDC/HRE as far as they are helpful and meaningful for the practitioner. Part II gives guidelines and tools to design, support and assess the students’ processes of constructivist and interactive learning. Part III provides toolboxes for teachers and students in EDC/HRE.
PrintDisplayed: 19/5/2024 22:39