HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Otázky školního hodnocení v přípravném vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy. In Jana Kratochvílová, Jiří Havel (eds.). Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání - aktuální otázky, perspektivy a výzvy. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 137-144. ISBN 978-80-210-5876-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Otázky školního hodnocení v přípravném vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy
Název anglicky Issues of school evaluation in the initial training of primary teachers
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, domácí) a Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání - aktuální otázky, perspektivy a výzvy, od s. 137-144, 8 s. 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00060188
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5876-7
Klíčová slova česky žák; student; hodnocení; sebehodnocení; formy hodnocení; rozvíjející hodnocení
Klíčová slova anglicky pupil; student; evaluations; self-evaluation; developing self-evaluation
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 25. 3. 2013 19:04.
Anotace
Hodnocení žáků je výrazem profesní kompetence učitelů, a proto se stává důležitým tématem v přípravném učitelském vzdělávání. Na příkladech pedagogické přípravy autorky uvádějí příležitosti k rozvoji pedagogického myšlení a dovedností pro posuzování vzdělávacích výsledků žáka. Opírají se o výsledky dotazníkového šetření zkoumajícího hodnocení žáků v praxi a sledují možnosti změn v profesní přípravě učitelů v oblasti hodnocení žáků.
Anotace anglicky
Assessment of pupils reflects the professional competence of teachers, and therefore becomes an important topic in initial teacher training. In the examples the authors state teacher training opportunities to develop pedagogical thinking and skills for assessment of pupils learning outcomes. They rely on the results of of a survey exploring pupil assessment in practice and pursue the possibilities of changes in the training of teachers in pupil assessment.
VytisknoutZobrazeno: 2. 6. 2024 07:55