2012
Otázky školního hodnocení v přípravném vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy
HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁZákladní údaje
Originální název
Otázky školního hodnocení v přípravném vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy
Název anglicky
Issues of school evaluation in the initial training of primary teachers
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, domácí) a Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání - aktuální otázky, perspektivy a výzvy, od s. 137-144, 8 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00060188
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5876-7
Klíčová slova česky
žák; student; hodnocení; sebehodnocení; formy hodnocení; rozvíjející hodnocení
Klíčová slova anglicky
pupil; student; evaluations; self-evaluation; developing self-evaluation
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2013 19:04, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Hodnocení žáků je výrazem profesní kompetence učitelů, a proto se stává důležitým tématem v přípravném učitelském vzdělávání. Na příkladech pedagogické přípravy autorky uvádějí příležitosti k rozvoji pedagogického myšlení a dovedností pro posuzování vzdělávacích výsledků žáka. Opírají se o výsledky dotazníkového šetření zkoumajícího hodnocení žáků v praxi a sledují možnosti změn v profesní přípravě učitelů v oblasti hodnocení žáků.
Anglicky
Assessment of pupils reflects the professional competence of teachers, and therefore becomes an important topic in initial teacher training. In the examples the authors state teacher training opportunities to develop pedagogical thinking and skills for assessment of pupils learning outcomes. They rely on the results of of a survey exploring pupil assessment in practice and pursue the possibilities of changes in the training of teachers in pupil assessment.