D 2012

Otázky školního hodnocení v přípravném vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy

HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Otázky školního hodnocení v přípravném vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy

Název anglicky

Issues of school evaluation in the initial training of primary teachers

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, domácí) a Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání - aktuální otázky, perspektivy a výzvy, od s. 137-144, 8 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00060188

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5876-7

Klíčová slova česky

žák; student; hodnocení; sebehodnocení; formy hodnocení; rozvíjející hodnocení

Klíčová slova anglicky

pupil; student; evaluations; self-evaluation; developing self-evaluation

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2013 19:04, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Hodnocení žáků je výrazem profesní kompetence učitelů, a proto se stává důležitým tématem v přípravném učitelském vzdělávání. Na příkladech pedagogické přípravy autorky uvádějí příležitosti k rozvoji pedagogického myšlení a dovedností pro posuzování vzdělávacích výsledků žáka. Opírají se o výsledky dotazníkového šetření zkoumajícího hodnocení žáků v praxi a sledují možnosti změn v profesní přípravě učitelů v oblasti hodnocení žáků.

Anglicky

Assessment of pupils reflects the professional competence of teachers, and therefore becomes an important topic in initial teacher training. In the examples the authors state teacher training opportunities to develop pedagogical thinking and skills for assessment of pupils learning outcomes. They rely on the results of of a survey exploring pupil assessment in practice and pursue the possibilities of changes in the training of teachers in pupil assessment.

Přiložené soubory

HoKrathodnkonf12posl.doc
Požádat o autorskou verzi souboru