PAVLOVSKÁ, Marie a Věra VOJTOVÁ. Special Needs Intervention and Drama Education in Research. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. MAGNANIMITAS, 2012, roč. 2012, č. 0201, s. 34-37. ISSN 1804-7890.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Special Needs Intervention and Drama Education in Research
Název česky Speciálně-pedagogické intervence s využitím dramatické výchovy ve výzkumu
Autoři PAVLOVSKÁ, Marie (203 Česká republika, garant) a Věra VOJTOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, MAGNANIMITAS, 2012, 1804-7890.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00060215
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
UT WoS 000218996000008
Klíčová slova česky Děti v riziku; ústavní výchova; dramatická výchova; protektivní faktory; podpůrné faktory; rizikové faktory; podpora; provázení; kompetence; reflexe
Klíčová slova anglicky At-risk children; institutional care; drama education; protective factors; supportive factors; risk factors; support; guidance; intervention; competencies; reflection
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 9. 3. 2022 13:08.
Anotace
Child alienation syndrome and the threatening processes of social informal learning are the basic phenomena that determine special education needs of children brought up in children s homes. Within the inclusive context of special education, the special needs education intervention of this group of children is led by the perspective of the quality of their adult life and aimed at strengthening of their social competences. This article presents the application and intervention efficiency with the use of drama education forms by an example of long-term research output.
Anotace česky
Syndrom zavrženého dítěte a ohrožující procesy sociálního neformálního učení jsou základními jevy, které podmiňují speciální vzdělávací potřeby dětí vyrůstajících v dětských domovech. V inkluzivním kontextu speciální pedagogiky je speciálněpedagogická intervence této skupiny dětí vedena perspektivou kvality jejich života v dospělosti a zaměřena na posilování jejich sociálních kompetencí. V tomto článku budeme na příkladu výstupu z dlouhodobého výzkumu prezentovat aplikaci a efektivitu intervence s využitím forem dramatické výchovy.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 23:53