D 2012

Hodnocení pokroků dítěte jako východisko individualizace předškolního vzdělávání

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Hodnocení pokroků dítěte jako východisko individualizace předškolního vzdělávání

Název anglicky

Evaluation of the progress of the child as a basis individualization of preprimary education

Autoři

SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání – aktuální otázky, perspektivy a výzvy, od s. 202-210, 9 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00060288

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5876-7

Klíčová slova česky

hodnocení; individualizace; předškolní vzdělávání

Klíčová slova anglicky

assessment; individualization; preprimary education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2013 09:19, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Hodnocení pokroků dítěte je součástí pedagogické diagnostiky. Nejčastěji vychází učitel mateřské školy z pozorování hry dítěte. Do hry se promítá rozumová vyspělost dítěte, sociální zralost, jeho povahové rysy, reaktivita, motorické dovednosti, fantazie, kreativita, schopnost soustředění, citové vztahy i konfliktní zážitky atd. Informace získané z pozorování dětí slouží k lepšímu poznání osobnosti dítěte a k adekvátnějšímu působení na něj. Příspěvek se pokouší prostřednictvím případové studie seznámit se způsoby hodnocení pokroků dětí v jedné z brněnských mateřských škol. Prezentuje formu vedení záznamů a spolupráce s rodiči, která napomáhá individualizovanému rozvoji kompetencí předškolních dětí.

Anglicky

Evaluation of the progress of the child is part of the pedagogical diagnostics. Teacher of the kindergarten is most common the from the observation of the child’s game. In the game reflect the child‘s cognitive maturity, social maturity, its traits, reactivity, motor skills, imagination, creativity, concentration, emotional relationships and even conflicting experiences, etc. The information obtained from the observation of children used to a better knowledge of the personality of the child and to the more appropriate action on him. The contribution is trying to through case studies examine the arrangements for evaluating the progress of children in one of the kindergartens in Brno. Presents the form of record keeping and cooperation with parents, helping individualization develop competences childcare children.

Přiložené soubory