Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{986157, author = {Lazarová, Bohumíra and Pol, Milan and Hloušková, Lenka and Novotný, Petr and Sedláček, Martin}, article_location = {Brno}, article_number = {č. 2}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-2-145}, keywords = {organisational learning; learning organisation; development; school as organisation; school as learning organisation}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Organizační učení v odborných diskurzech}, url = {http://www.ped.muni.cz/pedor/index.php?option=com_content&view=article&id=172&Itemid=161}, volume = {roč. 22}, year = {2012} }
TY - JOUR ID - 986157 AU - Lazarová, Bohumíra - Pol, Milan - Hloušková, Lenka - Novotný, Petr - Sedláček, Martin PY - 2012 TI - Organizační učení v odborných diskurzech JF - Pedagogická orientace VL - roč. 22 IS - č. 2 SP - 145–161 EP - 145–161 PB - Masarykova univerzita SN - 12114669 KW - organisational learning KW - learning organisation KW - development KW - school as organisation KW - school as learning organisation UR - http://www.ped.muni.cz/pedor/index.php?option=com_content&view=article&id=172&Itemid=161 L2 - http://www.ped.muni.cz/pedor/index.php?option=com_content&view=article&id=172&Itemid=161 N2 - Autoři textu pojednávají o pojmu organizační učení. Poukazují na širokou škálu jeho definic a pojetí, upozorňují na některé odlišnosti od pojmů příbuzných či analogicky používaných, jako je např. znalostní management či učící se organizace. Všímají si pak zejména vybraných diskuzí, které se k tomuto tématu vztahují. Jde o úrovně, na kterých může organizační učení probíhat, a vliv organizačního učení na chování, resp. výkon organizace. V další části textu je organizační učení představováno jako proces a jsou zde popsány fáze organizačního učení tak, jak se uvádějí v literatuře tomuto tématu věnované. Účelem textu je podat přehled snah o vymezení organizačního učení včetně kritických diskuzí. Poslední část textu je pak věnována vybraným teoriím a empirickým zkušenostem s organizačním učením ve školním prostředí. Autoři zdůrazňují význam organizačního učení pro školy jako specifické organizace a zároveň požadavek výzkumu procesů organizačního učení v tomto pracovním kontextu. ER -
LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Martin SEDLÁČEK. Organizační učení v odborných diskurzech. \textit{Pedagogická orientace}. Brno: Masarykova univerzita, 2012, roč. 22, č. 2, s.~145–161. ISSN~1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-2-145.
|