LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Martin SEDLÁČEK. Organizační učení v odborných diskurzech. Pedagogická orientace. Brno: Masarykova univerzita, 2012, roč. 22, č. 2, s. 145–161. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-2-145.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Organizační učení v odborných diskurzech
Název anglicky Organisational learning in professional discourses
Autoři LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, domácí), Milan POL (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Pedagogická orientace, Brno, Masarykova univerzita, 2012, 1211-4669.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/12:00057461
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-2-145
Klíčová slova česky organizační učení; učící se organizace; organizační rozvoj; škola jako organizace; učící se škola; organizační učení ve škole
Klíčová slova anglicky organisational learning; learning organisation; development; school as organisation; school as learning organisation
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 7. 4. 2013 18:38.
Anotace
Autoři textu pojednávají o pojmu organizační učení. Poukazují na širokou škálu jeho definic a pojetí, upozorňují na některé odlišnosti od pojmů příbuzných či analogicky používaných, jako je např. znalostní management či učící se organizace. Všímají si pak zejména vybraných diskuzí, které se k tomuto tématu vztahují. Jde o úrovně, na kterých může organizační učení probíhat, a vliv organizačního učení na chování, resp. výkon organizace. V další části textu je organizační učení představováno jako proces a jsou zde popsány fáze organizačního učení tak, jak se uvádějí v literatuře tomuto tématu věnované. Účelem textu je podat přehled snah o vymezení organizačního učení včetně kritických diskuzí. Poslední část textu je pak věnována vybraným teoriím a empirickým zkušenostem s organizačním učením ve školním prostředí. Autoři zdůrazňují význam organizačního učení pro školy jako specifické organizace a zároveň požadavek výzkumu procesů organizačního učení v tomto pracovním kontextu.
Anotace anglicky
Authors of the paper discuss the concept of organisational learning. They refer to a wide range of definitions and concepts, point out some differences from related or analogous concepts used, such as knowledge management and learning organisation. They note the discussions that relate to key topics. These discussions concern levels at which organisational learning can take place, the effect on behaviour or organisational performance. The following section of this article presents organisational learning as a process and describes the stages of organisational learning. The purpose of the article is to provide an overview of efforts to define organisational learning, including criticism of the results of this effort. The last part is devoted to selected theories and empirical findings on organisational learning at school. The authors stress the importance of organisational learning for schools as specific organisations and express request to examine the processes of organisational learning in this context.
Návaznosti
GAP407/10/1197, projekt VaVNázev: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Grantová agentura ČR, Procesy organizačního učení a jejich vedení ve škole
VytisknoutZobrazeno: 19. 7. 2024 01:11