TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Inquiry-Based Science Education in Science and Technology Education as a Connectivist Method. In Research and Training Institute of the East Aegean (INEAG), Greece. Proceedings of the 8th International Conference on Education. Samos, Greece: Research and Training Institute of East Aegean, Greece, 2012, s. 831-837. ISBN 978-618-5009-05-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inquiry-Based Science Education in Science and Technology Education as a Connectivist Method
Název česky Badatelsky orientované přírovědné vzdělávání v přírodovědném a technickém vzdělávání jako konektivistická metoda
Autoři TRNA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Samos, Greece, Proceedings of the 8th International Conference on Education, od s. 831-837, 7 s. 2012.
Nakladatel Research and Training Institute of East Aegean, Greece
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Řecko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00060368
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-618-5009-05-2
ISSN 1792-3867
Klíčová slova česky konektivismus; badatelsky zaměřené přírodovědné vzdělávání; metoda; přírodovědné a technické vzdělávání
Klíčová slova anglicky connectivism; inquiry-based science education; method; science and technology education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Změněno: 27. 2. 2017 08:48.
Anotace
The result of the innovative pedagogical research is the inquiry-based science education, which should improve the negative attitude towards science education. A reaction to the new learning style of the Net Generation is connectivism as a new pedagogical theory. The efficiency of inquiry-based science education may be increased by the implementation of connectivist elements. This study presents specific examples of connectivist applications in inquiry-based science education.
Anotace česky
Výsledkem inovativního pedagogického výzkumu je IBSE, které by mělo omezit negativní přístup k přírodovědnému vzdělávání. Reakcí na nový učební styl NET generace je konektivismus jako nová pedagogická teorie. Efektivita IBSE může být posílena implementací konektivistických prvků. Tato studie přináší příklady konektivistických aplikací do IBSE.
Návaznosti
266589, interní kód MUNázev: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Akronym: PROFILES)
Investor: Evropská unie, PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science, Spolupráce
VytisknoutZobrazeno: 18. 7. 2024 06:01