J 2011

Business Cycle and Railways in the Czech Republic 1993-2010

TOMEŠ, Zdeněk

Základní údaje

Originální název

Business Cycle and Railways in the Czech Republic 1993-2010

Název česky

Hospodářský cyklus a železnice v ČR 1993-2010

Autoři

TOMEŠ, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Horizons of Railway Transport, Žilina, EDIS - vydavateľstvo ŽU, 2011, 1338-287X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/11:00060494

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

Klíčová slova česky

HDP; železnice; konkurence; regulace

Klíčová slova anglicky

GDP; railways; competition; regulation

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 7. 2012 11:07, prof. Ing. Zdeněk Tomeš, Ph.D.

Anotace

V originále

Over the period 1993-2010, the business cycle in the Czech Republic significantly determined the railway transport performance, which is especially true of freight transport, where we can identify performance stagnation in the period of economic boom and its slump during recessions in 1990-1992, 1997-1999, 2008-2009. The development of passenger railway transport also responded to the development of the business cycle, but it was less sensitive to fluctuations than the development of railway freight transport.

Česky

Výkonnost a rentabilita železničního podnikání je determinována ekonomickým prostředím, v kterém je realizována. Proto je vhodné se zabývat základními makroekonomickými indikátory, v rámci kterých se železniční doprava v období 1993-2010 vyvíjela. Toto období bylo z makroekonomického pohledu velmi dynamické, kdy česká ekonomika prodělávala proces transformace z ekonomiky centrálně plánované na tržní.