2011
Business Cycle and Railways in the Czech Republic 1993-2010
TOMEŠ, ZdeněkZákladní údaje
Originální název
Business Cycle and Railways in the Czech Republic 1993-2010
Název česky
Hospodářský cyklus a železnice v ČR 1993-2010
Autoři
TOMEŠ, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Horizons of Railway Transport, Žilina, EDIS - vydavateľstvo ŽU, 2011, 1338-287X
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/11:00060494
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky
HDP; železnice; konkurence; regulace
Klíčová slova anglicky
GDP; railways; competition; regulation
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 7. 2012 11:07, prof. Ing. Zdeněk Tomeš, Ph.D.
V originále
Over the period 1993-2010, the business cycle in the Czech Republic significantly determined the railway transport performance, which is especially true of freight transport, where we can identify performance stagnation in the period of economic boom and its slump during recessions in 1990-1992, 1997-1999, 2008-2009. The development of passenger railway transport also responded to the development of the business cycle, but it was less sensitive to fluctuations than the development of railway freight transport.
Česky
Výkonnost a rentabilita železničního podnikání je determinována ekonomickým prostředím, v kterém je realizována. Proto je vhodné se zabývat základními makroekonomickými indikátory, v rámci kterých se železniční doprava v období 1993-2010 vyvíjela. Toto období bylo z makroekonomického pohledu velmi dynamické, kdy česká ekonomika prodělávala proces transformace z ekonomiky centrálně plánované na tržní.