J 2011

Non-formal Sport Coach Education

FRANC, Roman, Vladimír JŮVA a Olga TAUŠOVÁ

Základní údaje

Originální název

Non-formal Sport Coach Education

Název česky

Neformální vzdělávání sportovních trenérů

Autoři

FRANC, Roman (203 Česká republika, domácí), Vladimír JŮVA (203 Česká republika, garant, domácí) a Olga TAUŠOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Studia sportiva, Brno, Fakulta sportovních studií MU, 2011, 1802-7679

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Sport a aktivity volného času

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/11:00060532

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

Klíčová slova česky

Sportovní trenérství; profesní rozvoj; trenérské vzdělávání, neformální trenérské vzdělávání; empirický výzkum

Klíčová slova anglicky

Sports coaching; professional development; coach education; non-formal coach education; empirical research

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 4. 2013 10:10, Mgr. Eva Špillingová

Anotace

V originále

Sport coaching belongs to a category of complex and demanding professions. Success in this profession is dependent on many interconnected social, economic and educational aspects. Natural athletic talent, sports experience, and an acquired coach license alone, are not sufficient to meet the graduation requirements for a professional coach. Lifelong non-formal education and informal learning plays an increasingly more significant role in the learning and development in professional coaches. This report highlights selected data gathered through a questionnaire administered to sport coaches which analyzed the impact of non-formal coach education, signaled effective forms and methods of such education, identified some information sources of sport coach informal learning and characterized informal learning as a substantial part of the everyday activities of a coach.

Česky

Sportovní trenérství patří k velmi komplexním a náročným povoláním a jeho úspěšné vykonávání souvisí s mnoha společenskými, ekonomickými a zejména vzdělávacími aspekty. Pro gradaci trenérské profese nestačí pouze vrozené dispozice, vlastní sportovní zkušenosti a získání trenérské licence. Stále významnější roli sehrává celoživotní neformální vzdělávání a informální učení sportovních trenérů. Příspěvek přibližuje vybraná data z provedeného dotazníkového šetření sportovních trenérů, které analyzovalo příležitosti neformálního trenérského vzdělávání, naznačilo efektivní formy a metody tohoto vzdělávání, identifikovalo některé informační zdroje pro informální učení sportovních trenérů a charakterizovalo informální učení jako součást každodenních trenérský aktivit.

Přiložené soubory

Non-form-Coach-Ed.doc
Požádat o autorskou verzi souboru