BLINKA, Lukáš, Kaveri SUBRAHMANYAM, David ŠMAHEL a Francesca Romana SEGANTI. Differences in the Teen Blogosphere: Insights from a Content Analysis of English- and Czech-Language Weblogs. Young. 2012, roč. 20, č. 3, s. 277-296. ISSN 1103-3088. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1177/110330881202000304.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Differences in the Teen Blogosphere: Insights from a Content Analysis of English- and Czech-Language Weblogs
Autoři BLINKA, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí), Kaveri SUBRAHMANYAM (840 Spojené státy), David ŠMAHEL (203 Česká republika, domácí) a Francesca Romana SEGANTI (380 Itálie).
Vydání Young, 2012, 1103-3088.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 0.550
Kód RIV RIV/00216224:14230/12:00060631
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.1177/110330881202000304
UT WoS 000307985100004
Klíčová slova anglicky online communication; weblog; blog; adolescents; social media; web 2.0; youth; global Internet culture; Internet
Změnil Změnil: doc. Mgr. Lukas Blinka, PhD., učo 79130. Změněno: 10. 10. 2012 10:42.
Anotace
Extant research on youth online content and culture is mostly based on U.S. and Western contexts. Our goal was to examine whether a dominant global online youth culture or whether the local context (e.g., language and popular culture) influences youth online content. We compared English language blogs from the U.S. blogosphere, and Czech language blogs from the Czech blogosphere, written by 13- to 17-year-old youth. The last three entries from each blog were selected for content analysis, yielding a sample of 1038 entries. Results showed that English-speaking bloggers presented less personal information used a text-based style, and wrote mainly about their peers and everyday structured life. Czech-speaking bloggers used visuals, and focused on the public scene. Meta-blogging played a significant role in both blogospheres. The pattern of similarities and differences suggested that the blog authors’ physical context likely influenced the particular format or content of their blog entries.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 23. 7. 2024 03:53