2012
Svoboda pod dohledem. Zahájení koprodukčního modelu výroby v kinematografiích socialistických zemí na příkladu Barrandova (1954 až 1960)
SKOPAL, PavelZákladní údaje
Originální název
Svoboda pod dohledem. Zahájení koprodukčního modelu výroby v kinematografiích socialistických zemí na příkladu Barrandova (1954 až 1960)
Název anglicky
Liberty under a surveillance. The first period of co-productions in the socialist countries - with Barrandov as the case study (19541960)
Autoři
SKOPAL, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Vyd. 1. Praha, Naplánovaná kinematografie : český filmový průmysl 1945 až 1960, od s. 102-148, 47 s. Šťastné zítřky ; sv. 7, 2012
Nakladatel
Academia
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/12:00057530
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-200-2096-3
Klíčová slova anglicky
film co-productions; transnational cinema; socialist cinema
Štítky
Změněno: 30. 10. 2015 20:26, doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D.
V originále
Koprodukce nabízejí možnost zkoumat filmový průmysl uvnitř východního bloku z nadnárodní perspektivy: přes odlišnosti v ustavených technických a produkčních normách, institučních mechanismech či parametrech kulturní politiky sdílel filmový průmysl většiny zemí sovětského bloku např. ekonomické a politické determinanty centrálního plánování či program technologického soupeření s kapitalistickými státy. Koprodukce tak poskytly vhodný výchozí bod pro porovnání podobností a diferencí mezi jednotlivými národními kinematografiemi: mohou poukazovat jak na snahu o synchronizaci postupu jednotlivých národních kinematografií, tak také na míru (ne)kompatibility produkčních podmínek a ekonomických, uměleckých i ideologických parametrů jejich fungování.
Anglicky
Co-productions provide us with a chance to research on a film industry inside the Eastern Bloc from the trans-national perspective.This model of production points to the attempt to synchronize the practices of the individual film industries inside the Soviet bloc.
Návaznosti
GAP409/11/0586, projekt VaV |
|