C 2012

Svoboda pod dohledem. Zahájení koprodukčního modelu výroby v kinematografiích socialistických zemí na příkladu Barrandova (1954 až 1960)

SKOPAL, Pavel

Základní údaje

Originální název

Svoboda pod dohledem. Zahájení koprodukčního modelu výroby v kinematografiích socialistických zemí na příkladu Barrandova (1954 až 1960)

Název anglicky

Liberty under a surveillance. The first period of co-productions in the socialist countries - with Barrandov as the case study (19541960)

Autoři

SKOPAL, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Vyd. 1. Praha, Naplánovaná kinematografie : český filmový průmysl 1945 až 1960, od s. 102-148, 47 s. Šťastné zítřky ; sv. 7, 2012

Nakladatel

Academia

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/12:00057530

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-200-2096-3

Klíčová slova anglicky

film co-productions; transnational cinema; socialist cinema

Štítky

Změněno: 30. 10. 2015 20:26, doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D.

Anotace

V originále

Koprodukce nabízejí možnost zkoumat filmový průmysl uvnitř východního bloku z nadnárodní perspektivy: přes odlišnosti v ustavených technických a produkčních normách, institučních mechanismech či parametrech kulturní politiky sdílel filmový průmysl většiny zemí sovětského bloku např. ekonomické a politické determinanty centrálního plánování či program technologického soupeření s kapitalistickými státy. Koprodukce tak poskytly vhodný výchozí bod pro porovnání podobností a diferencí mezi jednotlivými národními kinematografiemi: mohou poukazovat jak na snahu o synchronizaci postupu jednotlivých národních kinematografií, tak také na míru (ne)kompatibility produkčních podmínek a ekonomických, uměleckých i ideologických parametrů jejich fungování.

Anglicky

Co-productions provide us with a chance to research on a film industry inside the Eastern Bloc from the trans-national perspective.This model of production points to the attempt to synchronize the practices of the individual film industries inside the Soviet bloc.

Návaznosti

GAP409/11/0586, projekt VaV
Název: Komparativní výzkum filmové kultury ve východním bloku, 1945-1970
Investor: Grantová agentura ČR, Komparativní výzkum filmové kultury ve východním bloku, 1945-1970