KOUKAL, Pavel. Právní ochrana designu-průmyslové vzory, autorská díla. Praha: Wolter Kluwer Česká republika, 2012, 139 s. Právní monografie 1048. ISBN 978-80-7357-886-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Právní ochrana designu-průmyslové vzory, autorská díla
Název česky Právní ochrana designu-průmyslové vzory, autorská díla
Název anglicky Legal Protection of Design - industrial design, copyright
Autoři KOUKAL, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Praha, 139 s. Právní monografie 1048, 2012.
Nakladatel Wolter Kluwer Česká republika
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50500 5.5 Law
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14220/12:00060667
Organizační jednotka Právnická fakulta
ISBN 978-80-7357-886-2
Klíčová slova česky design; právní ochrana; průmyslové vzory; autorská díla
Klíčová slova anglicky design; legal protection; industrial designs; copyrighted works
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 13. 3. 2013 12:22.
Anotace
Monografie reaguje na aktuální fenomén „designové revoluce", se kterým se setkáváme všude kolem nás. Snaží se čtenářům přiblížit cesty, jak design chránit. Je přitom zaměřena na dvě nejvíce frekventované formy ochrany designu, a to na ochranu průmyslových vzorů a ochranu autorskoprávní, a na jejich souběh. Autor pro vysvětlení některých institutů používá rozhodnutí Úřadu pro harmonizaci ve vnitřním trhu v Alicante (OHIM) a pracuje také se zatím nečetnou judikaturou evropských soudů.
Anotace anglicky
This monograph provides an analysis of the legal protection of design, in particular the protection of industrial designs and copyright protection. Design is everywhere around us. It includes the external appearance of cars, perfume bottles and the latest models in the clothing industry as well as graphic design, websites, product packaging, etc. In consequence of the businesses efforts to attract customers through the appearance of their products we are currently facing a "design revolution". The design also became a cultural phenomenon, because it changes not only the appearance of products, but also the appearance of men, towns and landscapes as well. This monograph reflects the design phenomenon and aims to describe the ways in which the design can be protected.
Návaznosti
MSM0021622405, záměrNázev: Evropský kontext vývoje českého práva po roce 2004
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Evropský kontext vývoje českého práva pro roce 2004
VytisknoutZobrazeno: 30. 4. 2024 16:23