u 2012

Visualization of social media content

PAŘILOVÁ, Tereza

Základní údaje

Originální název

Visualization of social media content

Název anglicky

Visualization of social media content

Autoři

PAŘILOVÁ, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

2012

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Účelové publikace

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/12:00060673

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

Klíčová slova anglicky

social media; data analysis; visualization; marketing

Štítky

Změněno: 8. 1. 2014 23:38, RNDr. BcA. Tereza Pařilová, DiS., MBA, Ph.D.

Anotace

V originále

First of all the thesis briefly summarizes value of social media content analysis and importance of data visualization. The main centre of the presentation is dedicated to different possible ways of visualisation of web content discussions (with focus on social media discussion); it focuses in particular on ways to show through visualisation relationships between behavior and number of users, topic discussion and sentiment over time. New ways of graphical illustrations, like time axis in circles or different types of polygons, are presented.

Anglicky

First of all the thesis briefly summarizes value of social media content analysis and importance of data visualization. The main centre of the presentation is dedicated to different possible ways of visualisation of web content discussions (with focus on social media discussion); it focuses in particular on ways to show through visualisation relationships between behavior and number of users, topic discussion and sentiment over time. New ways of graphical illustrations, like time axis in circles or different types of polygons, are presented.