2012
Visualization of social media content
PAŘILOVÁ, TerezaZákladní údaje
Originální název
Visualization of social media content
Název anglicky
Visualization of social media content
Autoři
PAŘILOVÁ, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
2012
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Účelové publikace
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14330/12:00060673
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
Klíčová slova anglicky
social media; data analysis; visualization; marketing
Štítky
Změněno: 8. 1. 2014 23:38, RNDr. BcA. Tereza Pařilová, DiS., MBA, Ph.D.
V originále
First of all the thesis briefly summarizes value of social media content analysis and importance of data visualization. The main centre of the presentation is dedicated to different possible ways of visualisation of web content discussions (with focus on social media discussion); it focuses in particular on ways to show through visualisation relationships between behavior and number of users, topic discussion and sentiment over time. New ways of graphical illustrations, like time axis in circles or different types of polygons, are presented.
Anglicky
First of all the thesis briefly summarizes value of social media content analysis and importance of data visualization. The main centre of the presentation is dedicated to different possible ways of visualisation of web content discussions (with focus on social media discussion); it focuses in particular on ways to show through visualisation relationships between behavior and number of users, topic discussion and sentiment over time. New ways of graphical illustrations, like time axis in circles or different types of polygons, are presented.