2012
Klima školy. Soubor dotazníků pro učitele, žáky a rodiče. 1. revidovaná verze
MAREŠ, Jan, Stanislav JEŽEK, Helena GRECMANOVÁ a Miroslav DOPITAZákladní údaje
Originální název
Klima školy. Soubor dotazníků pro učitele, žáky a rodiče. 1. revidovaná verze
Název anglicky
School climate. Set of questionnaires for teachers, students and parents. First revised version
Autoři
MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Stanislav JEŽEK (203 Česká republika, domácí), Helena GRECMANOVÁ (203 Česká republika) a Miroslav DOPITA (203 Česká republika)
Vydání
Praha, 48 s. 2012
Nakladatel
NÚV
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Účelové publikace
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/12:00060718
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-87652-89-3
Klíčová slova česky
autoevaluace školy; autoevaluační nástroj; klima školy; dotazníky pro učitele, žáky a rodiče; manuál pro uživatele
Klíčová slova anglicky
school self-evaluation; self-evaluation tool; school climate; questionnaires for teachers students and parents; questionnaires user manual
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 30. 11. 2012 11:04, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
V originále
V manuálu evaluačního nástroje naleznete popis a strukturu screeningového nástroje mapujícího klima školy. Součástí manuálu je postup vzniku evaluačního nástroje, pokyny pro práci s nástrojem a výsledky, limity a doporučení k nástroji, evaluační nástroj a ukázku evaluační zprávu. Součástí manuálu jsou i výzkumně ověřené orientační normy pro vyhodnocení výsledků. Evaluační nástroj je školám k dispozici v elektronické podobě na portále evaluačních nástrojů, tj. jeho používání vyžaduje středně pokročilou znalost práce s počítačem. Cílem nástroje je mapování klimatu školy z pohledu učitelů, žáků a rodičů. Nástroj lze využít v různých typech škol (od druhého stupně základních po střední školy).
Anglicky
The manual introduces school climate mapping and screening evaluation tool consisting of three questionnaires (for teachers, students and parents). The manual includes the description of the structure and the process of tool development, instruction for working with the tool and its results, limitations and recommendations for tools and evaluation tool demonstration evaluation report. Parts of the manual are research validated norms for school evaluation. Evaluation tool is available to schools in electronic form on the website of evaluation tools, i.e. its use requires intermediate IT skills. The goal of the mapping is the school climate from the perspective of teachers, pupils and parents. The tool can be used in different types of schools (from second-level of primary to secondary schools).