u 2012

Klima školy. Soubor dotazníků pro učitele, žáky a rodiče. 1. revidovaná verze

MAREŠ, Jan, Stanislav JEŽEK, Helena GRECMANOVÁ a Miroslav DOPITA

Základní údaje

Originální název

Klima školy. Soubor dotazníků pro učitele, žáky a rodiče. 1. revidovaná verze

Název anglicky

School climate. Set of questionnaires for teachers, students and parents. First revised version

Autoři

MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Stanislav JEŽEK (203 Česká republika, domácí), Helena GRECMANOVÁ (203 Česká republika) a Miroslav DOPITA (203 Česká republika)

Vydání

Praha, 48 s. 2012

Nakladatel

NÚV

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Účelové publikace

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/12:00060718

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-87652-89-3

Klíčová slova česky

autoevaluace školy; autoevaluační nástroj; klima školy; dotazníky pro učitele, žáky a rodiče; manuál pro uživatele

Klíčová slova anglicky

school self-evaluation; self-evaluation tool; school climate; questionnaires for teachers students and parents; questionnaires user manual

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 30. 11. 2012 11:04, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.

Anotace

V originále

V manuálu evaluačního nástroje naleznete popis a strukturu screeningového nástroje mapujícího klima školy. Součástí manuálu je postup vzniku evaluačního nástroje, pokyny pro práci s nástrojem a výsledky, limity a doporučení k nástroji, evaluační nástroj a ukázku evaluační zprávu. Součástí manuálu jsou i výzkumně ověřené orientační normy pro vyhodnocení výsledků. Evaluační nástroj je školám k dispozici v elektronické podobě na portále evaluačních nástrojů, tj. jeho používání vyžaduje středně pokročilou znalost práce s počítačem. Cílem nástroje je mapování klimatu školy z pohledu učitelů, žáků a rodičů. Nástroj lze využít v různých typech škol (od druhého stupně základních po střední školy).

Anglicky

The manual introduces school climate mapping and screening evaluation tool consisting of three questionnaires (for teachers, students and parents). The manual includes the description of the structure and the process of tool development, instruction for working with the tool and its results, limitations and recommendations for tools and evaluation tool demonstration evaluation report. Parts of the manual are research validated norms for school evaluation. Evaluation tool is available to schools in electronic form on the website of evaluation tools, i.e. its use requires intermediate IT skills. The goal of the mapping is the school climate from the perspective of teachers, pupils and parents. The tool can be used in different types of schools (from second-level of primary to secondary schools).