u 2012

Employability of psychology graduates with a post-Bologna Bachelor’s or Master’s Degree

JEŽEK, Stanislav, Aleš NEUSAR a Jan MAREŠ

Základní údaje

Originální název

Employability of psychology graduates with a post-Bologna Bachelor’s or Master’s Degree

Autoři

JEŽEK, Stanislav (203 Česká republika, garant, domácí), Aleš NEUSAR (203 Česká republika, domácí) a Jan MAREŠ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

York, 68 s. 2012

Nakladatel

Department of Psychology, University of York

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Účelové publikace

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/12:00060723

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

Psychology Study; Employabilty of Psychology Graduates in EU; Employability Survey

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 9. 2012 12:06, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.

Anotace

V originále

Employability is not only about finding a job. It is also about the skills, attributes and knowledge that graduates gain (Ackhurst, 2008). Employability of psychology graduates is reaching its significance in many countries as the numbers of students grew up over the last decades and the traditional psychological professions do not need as many graduates. We collected data from 32 Europlat partners from different psychology departments and 52 associated partners (psychology departments and psychological societies across Europe). The total number of valid responses was 228 coming from 32 countries. This report should not be understood as a finished solution, its goal is to reflect the current views on the issue of employability in the European countries.

Česky

Zaměstnatelnost absolventů psychologických studijních oborů není jen otázkou hledání zaměstnání. Týká se také celé škály kompetencí, které absolventi v průběhu studia získají (Ackhurst, 2008). Zaměstnatelnost absolventů psychologie se stává významnou otázkou v souvislosti s nárůstem počtů studentů a absolventů v mnoha evropských zemích a relativně stálým počtem míst pro jejich profesní uplatnění.Shromáždili jsme data z 32 zemí zapojených do projektu Europlat z různých kateder psychologie a 52 přidružených partnerů (dalších spolupracujících kateder psychologie a odborných psychologických společností z celé Evropy).Zpráva vychází z analýzy 228 odpovědí získaných online dotazníkem v 32 zemích EU. Tato zpráva by neměla být chápána jako nabídka hotových řešení, jejím cílem je ukázat současné názory na problematiku zaměstnatelnosti absolventů psychologických studijních oborů v bakalářské i magisterské úrovni v Evropě.

Návaznosti

155981-LLP-1-2009-UK-ERASMUS, interní kód MU
Název: EUROPLAT - European Network for Psychology Learning and Teaching (Akronym: EUROPLAT)
Investor: Evropská unie, EUROPLAT - European Network for Psychology Learning and Teaching, Tematické sítě