J 2012

Rozvoj komunikačních dovedností jedinců žijících v domovech pro osoby se zdravotním postižením

KOPEČNÝ, Petr

Základní údaje

Originální název

Rozvoj komunikačních dovedností jedinců žijících v domovech pro osoby se zdravotním postižením

Název česky

Rozvoj komunikačních dovedností jedinců žijících v domovech pro osoby se zdravotním postižením

Název anglicky

The development of the communication skills of individulals living in homes for people with disabilities

Autoři

KOPEČNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Lifelong learning, Brno, Mendelova univerzita v Brně, 2012, 1804-526X

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00060770

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

komunikační schopnosti; dovednosti; sociální služby; zařízení; logopedická intervence; domov pro osoby se zdravotním postižením

Klíčová slova anglicky

communication abilities; skills; social services; facilities; speech therapy; home for people with disabilities

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 4. 2013 10:18, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Příspěvek se koncentruje na oblast speciálně pedagogické podpory poskytované jedincům žijícím v domovech pro osoby se zdravotním postižením v České republice a prezentuje dílčí výzkumné výsledky, ilustrující stav poskytování logopedické intervence u uživatelů zařízení sociálních služeb spadajících pod rezort práce a sociálních věcí. Předmětem výzkumného šetření je analýza podpory rozvoje komunikačních dovedností žáků žijících v zařízení sociálních služeb. Dílčí výsledky výzkumných šetření nastiňují přístupy vedoucích pracovníků uvedených zařízení k uplatňování speciálně pedagogických postupů, popisují formy poskytování logopedické intervence v domovech pro osoby se zdravotním postižením a komparují přístupy učitelů a pracovníků v sociálních službách k rozvoji komunikace s jejich nezbytností přisuzovanou logopedy a vyplývající také z provedených případových studií.

Anglicky

This paper concentrates on the area of special educational support provided to individuals living in homes for people with disabilities in the Czech Republic and presents partial research results illustrating the status of the skills of social service users under the Ministry of Labour and Social Affairs. The subject of the research is the analysis of support of the development of communication skills of pupils living in social service. Partial results of the survey research outline approaches of officers of such devices to implement special education procedures, describe the forms of speech therapy providing in homes for people with disabilities and compares attitudes of teachers and workers in social services to development of communication with speech therapists attributed their necessity and carried out under the case studies.

Návaznosti

MUNI/A/0886/2011, interní kód MU
Název: Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (Akronym: IVZVSDP)
Investor: Masarykova univerzita, Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty

Přiložené soubory

lifelong_learning_uvodni_listy.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
Prispevek-final__Lifelong_Learning_.doc
Požádat o autorskou verzi souboru