D 2012

Integrated fieldwork as a tool for geography education and teachers geographical skills development

RUDA, Aleš a Eduard HOFMANN

Základní údaje

Originální název

Integrated fieldwork as a tool for geography education and teachers geographical skills development

Název česky

Integrovaná terénní výuka jako nástroj geografického vzdělávání a rozvoje geografických dovedností

Autoři

RUDA, Aleš (203 Česká republika, garant, domácí) a Eduard HOFMANN (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1st. Freiburg, Experience-based geography learning, s. 130-261, 2012

Nakladatel

University of Education Freiburg

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Zemský magnetismus, geodesie, geografie

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00060779

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-86387-202-1

Klíčová slova česky

terénní výuka; geografické vzdělávání; učení se geografickému vzdělávání

Klíčová slova anglicky

fieldwork; geography education;learning to teach geography

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2013 08:49, doc. RNDr. Aleš Ruda, Ph.D.

Anotace

V originále

Integrated fieldwork has had an important position withing geography education. Field lessons at our department are focused on specific branches of geography in which students are led to bud basic methodology how to use a fieldwork as an educational tool. This paper summarizes results of the research focused on the position of teacher as a fieldwork manager.

Česky

Terénní výuka má v geografickém vzdělávání nezastupitelnou úlohu. Jednotlivé lekce jsou na našem pracoviště zaměřeny na dílčí odvětví geografie, ve kterém si studenti zkouší sestavit vlastní postup, jak takovou výuku zrealizovat. tento příspěvek pak dokumentuje výsledky šetření týkající se pozice lektora pro terénní výuku.

Návaznosti

CZ.1.07/1.3.10/01.0013, interní kód MU
Název: Syntézou poznatků přírodních věd k rozvoji klíčových kompetencí učitelů s důrazem na realizaci kurikulární reformy (Akronym: Integrovaná přírodověda)
Investor: Jihomoravský kraj, Syntézou poznatků přírodních věd k rozvoji klíčových kompetencí učitelů s důrazem na realizaci kurikulární reformy, 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení