RUDA, Aleš. Integrated fieldwork as a tool for geography education and teachers geographical skills development. In Experience-based Geography Learning. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Integrated fieldwork as a tool for geography education and teachers geographical skills development
Název česky Integrovaná terénní výuka jako nástroj geografického vzdělávání a rozvoje geografických dovedností
Název anglicky Integrated fieldwork as a tool for geography education and teachers geographical skills development
Autoři RUDA, Aleš.
Vydání Experience-based Geography Learning, 2012.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky terénní výuka, geografické vzdělávání, učení se učit geografii
Klíčová slova anglicky fieldwork; geography education;learning to teach geography
Změnil Změnil: doc. RNDr. Aleš Ruda, Ph.D., učo 111102. Změněno: 27. 3. 2013 08:49.
Anotace
Integrated fieldwork has had an important position withing geography education. Field lessons at our department are focused on specific branches of geography in which students are led to bud basic methodology how to use a fieldwork as an educational tool. This paper summarizes results of the research focused on the position of teacher as a fieldwork manager.
Anotace česky
Terénní výuka má v geografickém vzdělávání nezastupitelnou úlohu. Jednotlivé lekce jsou na našem pracoviště zaměřeny na dílčí odvětví geografie, ve kterém si studenti zkouší sestavit vlastní postup, jak takovou výuku zrealizovat. tento příspěvek pak dokumentuje výsledky šetření týkající se pozice lektora pro terénní výuku.
Anotace anglicky
Integrated fieldwork has had an important position withing geography education. Field lessons at our department are focused on specific branches of geography in which students are led to bud basic methodology how to use a fieldwork as an educational tool. This paper summarizes results of the research focused on the position of teacher as a fieldwork manager.
VytisknoutZobrazeno: 8. 9. 2024 16:15