Integrated fieldwork as a tool for geography education and teachers geographical skills development
RUDA, Aleš. Integrated fieldwork as a tool for geography education and teachers geographical skills development. In Experience-based Geography Learning. 2012. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Integrated fieldwork as a tool for geography education and teachers geographical skills development |
Název česky | Integrovaná terénní výuka jako nástroj geografického vzdělávání a rozvoje geografických dovedností |
Název anglicky | Integrated fieldwork as a tool for geography education and teachers geographical skills development |
Autoři | RUDA, Aleš. |
Vydání | Experience-based Geography Learning, 2012. |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | terénní výuka, geografické vzdělávání, učení se učit geografii |
Klíčová slova anglicky | fieldwork; geography education;learning to teach geography |
Změnil | Změnil: doc. RNDr. Aleš Ruda, Ph.D., učo 111102. Změněno: 27. 3. 2013 08:49. |
Anotace |
---|
Integrated fieldwork has had an important position withing geography education. Field lessons at our department are focused on specific branches of geography in which students are led to bud basic methodology how to use a fieldwork as an educational tool. This paper summarizes results of the research focused on the position of teacher as a fieldwork manager. |
Anotace česky |
---|
Terénní výuka má v geografickém vzdělávání nezastupitelnou úlohu. Jednotlivé lekce jsou na našem pracoviště zaměřeny na dílčí odvětví geografie, ve kterém si studenti zkouší sestavit vlastní postup, jak takovou výuku zrealizovat. tento příspěvek pak dokumentuje výsledky šetření týkající se pozice lektora pro terénní výuku. |
Anotace anglicky |
---|
Integrated fieldwork has had an important position withing geography education. Field lessons at our department are focused on specific branches of geography in which students are led to bud basic methodology how to use a fieldwork as an educational tool. This paper summarizes results of the research focused on the position of teacher as a fieldwork manager. |
VytisknoutZobrazeno: 5. 10. 2024 00:49