2012
Ankety pro žáky, učitele a rodiče
MAREŠ, Jan a Tomáš KOHOUTEKZákladní údaje
Originální název
Ankety pro žáky, učitele a rodiče
Název anglicky
Surveys for pupils, teachers and parents
Autoři
MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš KOHOUTEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
XX. konference České asociace pedagogického výzkumu "Kvalita ve vzdělávání" 2012
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/12:00060895
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
school self-evaluation; self-evaluation tool; survey for students; survey for teachers; survey for parents; surveys user manual; methodology of surveys development;
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 30. 11. 2012 11:12, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
V originále
Příspěvek představuje zkušenosti s tvorbou a praktickým využíváním třech navazujících variant autoevaluačních nástrojů vzniklých na základě potřeb škol v projektu Cesta ke kvalitě. Bude představena strukturu nástrojů, postup vzniku a výzkumného ověřování evaluačních nástrojů, praktické výsledky, limity a další doporučení k nástroji. Evaluační nástroje jsou školám k dispozici v elektronické podobě na portále evaluačních nástrojů. Cílem anket je zjištění názorů žáků, učitelů i rodičů na určité aspekty činnosti školy nebo získání doporučení před určitým konkrétním rozhodnutím v dalším rozvoji školy. Ankety jsou určeny pro široké spektrum typů škol (druhého stupně základních škol, základních uměleckých škol, středních odborných učilišť a integrovaných středních škol i středních odborných škol, gymnázií a konzervatoří). Potřebám jednotlivých typů škol vychází vstříc nabídka specifických verzí anket s možností doplňovat vlastní otázky.
Anglicky
Paper presents experience in the design and practical use of three interconnected variants of self-evaluation tools created based on the needs of schools in the project The path to the quality. Will the introduced structure tools, the process of research evaluation and validation of tools, , limits and other recommendations to work with tools. Evaluation tools are available to schools in electronic form on the website of evaluation tools. Surveys goal is identifying the views of pupils, teachers and parents on certain aspects of the school or get recommendations before particular decision in the further development of the school. Surveys are for a wide range of types of schools (secondary school, primary art schools, secondary vocational schools and integrated secondary schools and secondary vocational schools, secondary schools and conservatories) needs of individual types of schools offer caters to specific versions polls.