Zkoumání strategií řízení třídy studentů učitelství na výukových praxích
MAREŠ, Jan a Josef LUKAS. Zkoumání strategií řízení třídy studentů učitelství na výukových praxích. In Ďuričove dni 2016 Nitra. 2016. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Zkoumání strategií řízení třídy studentů učitelství na výukových praxích |
Název anglicky | Exploring Classroom Management Strategies of Student Teachers on Their Teaching Practice |
Autoři | MAREŠ, Jan a Josef LUKAS. |
Vydání | Ďuričove dni 2016 Nitra, 2016. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Fakulta sociálních studií |
Klíčová slova česky | strategie řízení třídy; studenti učitelství; druhý stupeň základní školy; kognitivní otevřenost |
Klíčová slova anglicky | classroom management strategies; student teachers; secondary school; cognitive disclosure |
Změnil | Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 12. 12. 2016 15:32. |
Anotace |
---|
Příspěvek představuje předběžné výsledky smíšeného výzkumu strategií řízení třídy u studentů učitelství na praxích na druhém stupni základní školy. Vycházíme z předpokladu, že uřídit třídu je pro studenty učitelství na praxi často obtížné, takže zkoumání v této oblasti může pomoci vzdělavatelům budoucích učitelů (především při úpravě obsahu předmětů pedagogicko-psychologického základu). V příspěvku budou také diskutovány výsledky dotazníkového šetření strategií řízení třídy u studentů učitelství ve vztahu k jejich otevřenosti vůči zkušenosti resp. kognitivní otevřenosti, jakožto jedné z klíčových osobnostních charakteristik studentů učitelství (i učitelů), která má vliv na řízení třídy. |
Anotace anglicky |
---|
Paper presents the preliminary results of mixed research strategy, management class for student teachers to practice at secondary schools. We proceed from the assumption that manage the class is for students and teachers to practice often difficult, so research in this area may help educators of future teachers (especially when editing content objects pedagogical-psychological basis). The paper will also discuss the results of a questionnaire survey of classroom management strategies for student teachers in relation to their cognitive disclosure to experience, respectively. cognitive disclosure as one of the key personality traits of student teachers (and teachers), which has an impact on classroom management. |
Návaznosti | |
---|---|
GA16-02177S, projekt VaV | Název: Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich cvičných učitelů) na druhém stupni základní školy |
Investor: Grantová agentura ČR, Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich “cvičných učitelů”) na druhém stupni základní školy |
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 18:29