Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2024

    1. LINTNER, Tomáš. Applying dynamic network actor models. In Mitchell Centre Seminar series. 2024.

    2023

    1. LINTNER, Tomáš. A meta-analysis on the effects of performance-based financial incentives on higher education students. In INTED2023. 2023.
    2. LINTNER, Tomáš. A meta-analysis on the effects of performance-based financial incentives on higher education students. In INTED2023. 2023. ISBN 978-84-09-49026-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21125/inted.2023.1905.
    3. HLAĎO, Petr, Klára ŠEĎOVÁ, Jana OBROVSKÁ, Kateřina LOJDOVÁ, Oksana Yuriyivna STUPAK, Tomáš LINTNER a Martin FICO. Adaptace ukrajinských žáků na vzdělávání v českých základních školách. Brno: Národní institut SYRI, 2023, 23 s.
    4. LINTNER, Tomáš, Tomáš DIVIÁK, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Klára ŠEĎOVÁ, Martin SEDLÁČEK a Roman ŠVAŘÍČEK. Dynamic social network perspective on interaction in collaborative learning in elementary classrooms. In 20th Biennial EARLI Conference; 22.-26.8.2023, Greece. 2023.
    5. KOLLEROVÁ, Lenka, Tomáš LINTNER, Adam KLOCEK, Ivan ROPOVIK, Jaroslav HLINKA a Dagmar STROHMEIER. Healthy context paradox: Peer acceptance and peer rejection of victimized early adolescents in different classrooms. In European Conference on Developmental Psychology (ECDP) 2023, Turku. 2023.
    6. LINTNER, Tomáš a Silvia KOPP-SIXT. How to make interaction at university online lessons work? Insights from emergency remote teaching. In 2. Grazer Berufsbildungskongress 2023. 2023.
    7. LINTNER, Tomáš a Silvia KOPP-SIXT. How to make interaction at university online lessons work? Insights from emergency remote teaching. In 2. Grazer Berufsbildungskongress 2023. 2023.
    8. LINTNER, Tomáš, Klára ŠEĎOVÁ, Martin SEDLÁČEK, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Roman ŠVAŘÍČEK, Karolína MALÍKOVÁ, Ivo ROZMAHEL, Jakub VLČEK a Barbora NEKARDOVÁ. Relational and interactional dynamic network data from Czech lower-secondary school students. Data in Brief. ELSEVIER, 2023, roč. 51, č. 109641, s. 1-7. ISSN 2352-3409. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.dib.2023.109641.
    9. LINTNER, Tomáš a Tomáš DIVIÁK. Sieťové modelovanie integrácie ukrajinských utečencov na českých základných školách. In Kolokvium SPOLEČNOST A SÍTE. 2023.
    10. LINTNER, Tomáš, Tomáš DIVIÁK, Barbora NEKARDOVÁ, Lukáš LEHOTSKÝ a Michal VAŠEČKA. Slovak MPs’ response to the 2022 Russian invasion of Ukraine in light of conspiracy theories and the polarization of political discourse. Humanities and Social Sciences Communications. SPRINGER NATURE, 2023, roč. 10, č. 758, s. 1-11. ISSN 2662-9992. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1057/s41599-023-02276-8.
    11. LINTNER, Tomáš. Social selection and influence among lower-secondary students in relation to classroom communication and literacy. In The 7th European Conference on Social Networks; 4-9.9. 2023' Ljubljana. 2023.
    12. LINTNER, Tomáš, Tomáš DIVIÁK, Klára ŠEĎOVÁ a Petr HLAĎO. Ukrainian refugees struggling to integrate into Czech school social networks. Humanities and Social Sciences Communications. 2023, roč. 10, č. 409, s. 1-11. ISSN 2662-9992. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1057/s41599-023-01880-y.

    2022

    1. LINTNER, Tomáš. A social network perspective on formation of peer relationships in Czech lower-secondary classrooms. Issues in Educational Research. 2022, roč. 32, č. 1, s. 182-204. ISSN 1837-6290. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.17632/5vzy6rykm7.1.
    2. LINTNER, Tomáš a Klára ŠEĎOVÁ. Aiming for active student participation in online university lessons : A case study of two teachers during emergency remote teaching. Studia Paedagogica. Masaryk University, Faculty of Arts, 2022, roč. 27, č. 2, s. 9-34. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2022-2-1.
    3. LINTNER, Tomáš. How to make interaction at university online lessons work? Insights from a Czech University during emergency remote teaching. 2022.
    4. LINTNER, Tomáš. Mali by sme platiť študentom za prospech? Systematická prehľadová štúdia vplyvu finančných stimulov na akademickú úspešnosť vysokoškolských študentov. Online. In Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: Česká asociace pedagogického výzkumu, 2022, s. 188-191. ISBN 978-80-280-0090-5.
    5. LINTNER, Tomáš. Studying interaction in elementary classrooms with dynamic network actor models. In INSNA Sunbelt 2022. 2022.
    6. LINTNER, Tomáš. What influences interaction in group work in elementary classrooms? An exploratory study using dynamic network actor models. In EUSN 2022. 2022.

    2021

    1. LINTNER, Tomáš. Analýza sociálnych sietí ako nástroj štúdia interakcie v pedagogickom výskume. Online. In Švaříček, Roman; Voňková, Hana. Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: Česká asociace pedagogického výzkumu a Masarykova univerzita, 2021, s. 29-33. ISBN 978-80-7392-367-9.
    2. LINTNER, Tomáš a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Classroom Space and Student Positions in Peer Social Networks : An Exploratory Study. Studia paedagogica. Masarykova univerzita, 2021, roč. 26, č. 2, s. 49-76. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2021-2-3.
    3. LINTNER, Tomáš. Exploring effects of socioeconomic status on formation of peer relationships in lower-secondary classrooms with ERGMs. In Networks 2021, July 5.-10. 2021, online. 2021.
    4. LINTNER, Tomáš a Klára ŠEĎOVÁ. Peer social networks in Czech lower-secondary classrooms. 2021. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.17632/5vzy6rykm7.1.
    5. LINTNER, Tomáš. Studying Student Communication during Synchronous Online University Teaching with Social Network Analysis. Online. In Pixel. Conference Proceedings. The Future of Education 2021. Bologna: Filodiritto Editore, 2021, s. 167-172. ISBN 979-12-80225-23-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.26352/F701_2384-9509.

    2020

    1. LINTNER, Tomáš. Čo ovplyvňuje tvorbu rovesníckych vzťahov? analýza sociálnych sietí v triedach českých základných škôl. In XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2020. ISBN 978-80-7599-196-6.
    2. LINTNER, Tomáš. Low Socioeconomic School Composition as an Indicator of Low Educational Attainment: Evidence from Slovakia. e-Pedagogium. Univerzita Palackého v Olomouci, 2020, roč. 20, č. 4, s. 26-58. ISSN 1213-7758. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5507/epd.2021.010.
    3. LINTNER, Tomáš. Siete vo vzdelávaní : Možnosti využitia analýzy sociálnych sietí v pedagogickom výskume. Studia paedagogica. Masarykova univerzita, 2020, roč. 25, č. 3, s. 153-337. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2020-3-6.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 6. 5. 2024 09:40