LINTNER, Tomáš a Silvia KOPP-SIXT. How to make interaction at university online lessons work? Insights from emergency remote teaching. In 2. Grazer Berufsbildungskongress 2023. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název How to make interaction at university online lessons work? Insights from emergency remote teaching
Autoři LINTNER, Tomáš a Silvia KOPP-SIXT.
Vydání 2. Grazer Berufsbildungskongress 2023, 2023.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky online teching; emergency remote teaching; COVID teaching; dialogic teaching
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Racyn, učo 445546. Změněno: 22. 3. 2024 11:43.
Anotace
Although learning is most effective when students are actively involved in a dialogic co-construction of meaning and the more students talk, discuss, and argue, the better they learn (Bernard et al., 2009), investigators often demonstrate that student participation in university classroom dialogue is dominated by monologic teacher talk combined with brief student utterances with little space for student active learning and engagement (Børte et al., 2020). Digital technologies are often seen as a way to enhance interaction (Englund et al., 2017), yet most reports show that the emergency remote teaching due to the COVID pandemic only worsened interaction in university lessons (Ferri et al., 2020). This study provides an in-depth view into interaction in synchronous online university lessons during the pandemic aiming to address the following question: How can practitioners at universities promote interactive online lessons? Even though contact teaching at universities will gradually resume, we believe that online teaching will necessarily play an increasingly more important role in university education of the future. Therefore, we believe that results of our study are relevant to practitioners beyond emergency remote teaching as they concern any form of online teaching.
Návaznosti
MUNI/A/1401/2022, interní kód MUNázev: Výstupy učení v kontextu faktorů vzdělávacích institucí
Investor: Masarykova univerzita, Výstupy učení v kontextu faktorů vzdělávacích institucí
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 13:18