Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2024

    1. ŠIKL, Radovan, Karla BRÜCKNEROVÁ, Hana ŠVEDOVÁ, Filip DĚCHTĚRENKO, Pavel UGWITZ, Jiří CHMELÍK, Hana POKORNÁ and Vojtěch JUŘÍK. Who benefits and who doesn't in virtual reality learning: An experimental study comparing two types of school. Journal of Computer Assisted Learning. Wiley, 2024. ISSN 0266-4909. Available from: https://dx.doi.org/10.1111/jcal.12973.

    2023

    1. STACHOŇ, Zdeněk, Čeněk ŠAŠINKA, Hana ŠVEDOVÁ and Ondřej KVARDA. Jak vyučovat v kolaborativních imerzivních virtuálních prostředích (CIVE) : od humanitních věd po přírodní, ve školách i knihovnách (How to teach in Collaborative Immersive Virtual Environments (CIVE) : from humanities to science, in schools and libraries). 2023.
    2. ŠAŠINKA, Čeněk, Michal ČERNÝ, Nicola Catherine FOŘTOVÁ, Jiří RAMBOUSEK, Zdeněk STACHOŇ, Alžběta ŠAŠINKOVÁ, David KOŠATKA, Markéta KOŠATKOVÁ, Kateřina JOCHECOVÁ, Hana ŠVEDOVÁ and Anna DOHNÁLKOVÁ. Learning and Teaching in Virtual Reality. Possibilities and Limits of Collaborative Immersive Virtual Environments. Online. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2023, 121 pp. ISBN 978-80-280-0500-9. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0500-2023.
    3. MÍSAŘOVÁ, Darina, Hana SVOBODOVÁ, Vendula MAŠTEROVÁ, Radek DURNA, Jan HERCIK, Petr ŠIMÁČEK, Hana ŠVEDOVÁ and Petr KUBÍČEK. The Concept of Developing Geoinformatics Skills in Teaching at Primary and Secondary Schools (Koncepce rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce na základních a středních školách). 1., elektronické. Brno: Masarykova univerzita, 2023, 67 pp. ISBN 978-80-280-0352-4. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0352-2023.
    4. MÍSAŘOVÁ, Darina, Hana SVOBODOVÁ, Vendula MAŠTEROVÁ, Radek DURNA, Jan HERCIK, Petr ŠIMÁČEK, Hana ŠVEDOVÁ and Petr KUBÍČEK. The Concept of Developing Geoinformatics Skills in Teaching at Primary and Secondary Schools (Koncepce rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce na základních a středních školách). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2023. ISBN 978-80-280-0352-4. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0352-2023.

    2022

    1. JOCHECOVÁ, Kateřina, Michal ČERNÝ, Zdeněk STACHOŇ, Hana ŠVEDOVÁ, Natálie KÁČOVÁ, Jiří CHMELÍK, Vojtěch BRŮŽA, Ondřej KVARDA, Pavel UGWITZ, Alžběta ŠAŠINKOVÁ, Nicola Catherine FOŘTOVÁ and Čeněk ŠAŠINKA. Geography Education in a Collaborative Virtual Environment : A Qualitative Study on Geography Teachers. International Journal of Geo-Information. 2022, vol. 11, No 3, p. 1-15. ISSN 2220-9964. Available from: https://dx.doi.org/10.3390/ijgi11030180.
    2. MAŠTEROVÁ, Vendula, Hana ŠVEDOVÁ, Darina MÍSAŘOVÁ and Hana SVOBODOVÁ. GIT do škol: web pro podporu rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce (GIT for schools: website to support the development of geoinformation skills in teaching). 2022. ISBN 978-80-244-6178-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5507/prf.22.24461786.
    3. MAŠTEROVÁ, Vendula, Hana ŠVEDOVÁ, Darina MÍSAŘOVÁ and Hana SVOBODOVÁ. GIT do škol: web pro podporu rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce (GIT for schools: website to support the development of geoinformation skills in teaching). 2022. ISBN 978-80-244-6178-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5507/prf.22.24461786.
    4. MAŠTEROVÁ, Vendula and Hana ŠVEDOVÁ. Možnosti podpory rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce (Possibilities of supporting the development of geoinformation skills in teaching). In Školská geografia - súčastnosť a perspektívy: v kontexte aktuálnej reformy vzdelávania. 2022. ISBN 978-80-89902-29-3.
    5. MAŠTEROVÁ, Vendula and Hana ŠVEDOVÁ. Možnosti podpory rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce (Possibilities of supporting the development of geoinformation skills in teaching). In Školská geografia - súčastnosť a perspektívy: v kontexte aktuálnej reformy vzdelávania. 2022. ISBN 978-80-89902-29-3.

    2021

    1. SNOPKOVÁ, Dajana, Ondřej KVARDA, Hana ŠVEDOVÁ, Jiří HLADÍK, Pavel UGWITZ, Vojtěch JUŘÍK, Kateřina JOCHECOVÁ, Zdeněk STACHOŇ, Čeněk ŠAŠINKA and Petr KUBÍČEK. Časoprostorová analýza trajektorií evakuačních tras ve virtuálních a reálných prostředích. In Cesty kartografie - 24. kartografické konference. 2021. ISBN 978-80-7599-071-6.
    2. MÍSAŘOVÁ, Darina, Hana SVOBODOVÁ, Vendula MAŠTEROVÁ, Jan HERCÍK, Petr ŠIMÁČEK, Hana ŠVEDOVÁ, Petr KUBÍČEK and Radek DURNA. GIT do škol: Implementace geografických informačních systémů do výuky na základních a středních školách (GIT to school: Implementation of geographic information systems in teaching at primary and secondary schools). Brno, 2021.
    3. MÍSAŘOVÁ, Darina, Hana SVOBODOVÁ, Vendula MAŠTEROVÁ, Radek DURNA, Jan HERCÍK, Petr ŠIMÁČEK, Hana ŠVEDOVÁ and Petr KUBÍČEK. Koncepce rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce na základních a středních školách (The Concept of development of geoinformation skills in teaching at primary and secondary schools). Brno: Masarykova univerzita, 2021, 67 pp. ISBN 978-80-280-0010-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0011-2021.
    4. MÍSAŘOVÁ, Darina, Hana SVOBODOVÁ, Vendula MAŠTEROVÁ, Jan HERCIK, Petr ŠIMÁČEK, Hana ŠVEDOVÁ, Petr KUBÍČEK and Radek DURNA. Koncepce rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce na základních a středních školách (The Concept of development of geoinformation skills in teaching at primary and secondary schools). Brno: Masarykova univerzita, 2021, 67 pp. ISBN 978-80-280-0010-3.
    5. MÍSAŘOVÁ, Darina, Hana SVOBODOVÁ, Vendula MAŠTEROVÁ, Jan HERCÍK, Petr ŠIMÁČEK, Hana ŠVEDOVÁ, Petr KUBÍČEK and Radek DURNA. Koncepce rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce na základních a středních školách (The Concept of development of geoinformation skills in teaching at primary and secondary schools). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 67 pp. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0011-2021.
    6. KUBÍČEK, Petr, Tomáš APELTAUER, Zdeněk STACHOŇ, Jiří APELTAUER, Čeněk ŠAŠINKA, Dajana SNOPKOVÁ, Vojtěch JUŘÍK, Alžběta ŠAŠINKOVÁ, Pavel UGWITZ, Ondřej KVARDA, Hana ŠVEDOVÁ and Kateřina JOCHECOVÁ. Testování chování osob ve virtuálním a reálném prostředí - evaluační studie (Testing the behavior of people in virtual and real environments - an evaluation study). Brno: Masarykova univerzita, 2021, 85 pp. TL02000103-V2.
    7. ŠVEDOVÁ, Hana and Petr KUBÍČEK. The Use of Virtual Environments in Geoscience Education. In Abstr. Int. Cartogr. Assoc., 3, 281. 2021. Available from: https://dx.doi.org/10.5194/ica-abs-3-281-2021.
    8. STACHOŇ, Zdeněk, Michal ČERNÝ, Hana ŠVEDOVÁ, Zuzana JUŘÍKOVÁ, Roman ŠVAŘÍČEK and Čeněk ŠAŠINKA. Výuka zeměpisu v kolaborativním imerzivním virtuálním prostředí (Teaching geography in a collaborative immersive virtual environment). 2021.

    2019

    1. ZHU, Litao, Hana ŠVEDOVÁ, Jie SHEN, Zdeněk STACHOŇ, Jiafeng SHI, Dajana SNOPKOVÁ and Xiao LI. An instance-based scoring system for indoor landmark salience evaluation. Geografie. Praha: Czech Geographical Society, 2019, vol. 124, No 2, p. 103-131. ISSN 1212-0014. Available from: https://dx.doi.org/10.37040/geografie2019124020103.
    2. STACHOŇ, Zdeněk, Petr KUBÍČEK, Hana ŠVEDOVÁ, Jie SHEN, Xinqian WU and Milan KONEČNÝ. Evaluation of Map Signs for Evacuation Purposes. In 29th International Cartographic Conference. 2019. ISSN 2570-2106. Available from: https://dx.doi.org/10.5194/ica-abs-1-347-2019.
    3. SNOPKOVÁ, Dajana, Hana ŠVEDOVÁ, Petr KUBÍČEK and Zdeněk STACHOŇ. Navigation in Indoor Environments: Does the Type of Visual Learning Stimulus Matter? ISPRS International Journal of Geo-Information. Basel: MDPI, 2019, vol. 8, No 6, p. 1-26. ISSN 2220-9964. Available from: https://dx.doi.org/10.3390/ijgi8060251.
    4. ZHU, Litao, Milan KONEČNÝ, Jie SHEN, Zdeněk STACHOŇ and Hana ŠVEDOVÁ. The Influence of Spatial Familiarity on Landmark Salience Sensibility Based on Eye Tracking. In 29th International Cartographic Conference. 2019. ISSN 2570-2106. Available from: https://dx.doi.org/10.5194/ica-abs-1-438-2019.
Display details
Displayed: 26/4/2024 10:46