HŮLKOVÁ, Irena. Pronunciation as an Inseparable Part of English Lessons and its Employment in Project-Based Learning. In In Harmony with Teaching (a conference organised by Oxford University Press and knihkupectví MEGABOOKS). 2023.
HEADLANDOVÁ KALISCHOVÁ, Irena a Martin NĚMEC. English as the Lingua Franca of the Modern World: New Challenges for Academia. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 144 s. ISBN 978-80-210-6592-5.
COLLINS, Rita Chalmers. Using Story Boxes in Language Learning. English Teaching Forum. USA: US Department of State, 2009, roč. 47, č. 1, s. 18-21. ISSN 1559-663X.
NAJVAR, Petr. Raná výuka cizích jazyků v České republice na přelomu 20. a 21. století. Pedagogická orientace. 2008, roč. 18, č. 2, s. 37-51. ISSN 1211-4669.
COLLINS, Rita Chalmers. Using Instant Video Revisting in a Primary English Language Classroom. In Komunikativni pristup v cizojazycne vyuce u zaku s SPU. 1. vyd. Brno, CZ: MU, 2008, s. 34-40. Volume 1. ISBN 978-80-210-4782-2.