Bibliografie - správa publikací, které cituji
ŠVEC, Vlastimil, Jarmila BRADOVÁ, Hana HORKÁ, Jana JAŠKOVÁ, Petra VYSTRČIL MARKOVÁ, Hana MEDVEDOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Josef MORAVEC a Blanka PRAVDOVÁ. Učitel v teorii a praxi. Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 163 s. ISBN 978-80-210-8087-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8087-2015.
Podrobněji:
https://is.muni.cz/publication/1341601
Bibliografie |
---|
Allport, G. W. (1937). Personality: A psychological interpretation. New York: Holt. |
Andršová, A. (2012). Psychologie a komunikace pro záchranáře. Praha: Grada. |
Bacík, F. (1990). K otázkám pojetí praxe a školní výuky. Pedagogika, 40(4), 387–400. |
Bačová, V. (2008). Identita v sociální psychologie. In J. Výrost & I. Slaměník (Eds.), Sociální psychologie (s. 109–126). Praha: Grada. |
Bandura, A. (1997). Self-efficacy. The exercise of control. New York: W. H. Freeman and Comp. |
Barringer, C. H. (2006). Reading and listening activities in the elementary and middle grades (exceptional education programming). Proceedings for 23rd Annual conference of North Carolina Association of Teacher Assistants. North Carolina: Greenboro. |
Barnes, C. M., Bandak, A. G., & Beardslee, C. I. (1990). Content analysis of 186 descriptive case studie sof hospitalized children. Maternal-Child nursing journal, 19(2), 281–96. |
Barton, P. H. (1962). Play as a tool of nursing. Nursing outlook, 10, 162–164. |
Baštecká, B., & Goldmann, P. (2001). Základy klinické psychologie. Praha: Portál. |
Belson, P. (1993). Dlouhá cesta. Zdravotnické noviny, 42. |
Begley, S. (1997). How to build a baby’s brain. Newsweek. Dostupné z: http://www.newsweek.com/id/95363/ |
Bergman, M. M. (2011). O nezbytnosti třetí generace ve smíšeném designu, teorii a výzkumu: o překonávání nekompatibility kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Pedagogická orientace, 21(4), 457–473. |
Bertrand, Y. (1998). Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál. |
Bitjanova, N. R. (1998). Problema samorazvitija lichnosti v psikhologii. Analiticheskijj obzor. Moskovskijj psikhologo-socialnyjj institut: Flinta. |
Blatný, M. (2010). Sebepojetí z pohledu sociálně-kognitivní psychologie. In M. Blatný (ed.)., Psychologie osobnosti. Hlavní témata, současné přístupy (s. 105–136). Praha: Grada. |
Blecha, I. (1994). Filosofie (základní problémy). Olomouc: Nakladatelství a vydavatelství FIN. |
Blomber, G., Stürmer, K., & Seidel, T. (2011). How pre-service teachers observe teaching on video: Effects of viewers teaching subjects and the subject of the video. Teaching and Teacher Education, 27(7), 1131–1140. DOI: 10.1016/j.tate.2011.04.008 |
Blížkovský, B., Kučerová, S., & Kurelová, M., et al. (2000). Středoevropský učitel na prahu učící se společnosti 21. století. Brno: Konvoj. |
Boledovičová, M., et al. (2006). Pediatrické ošetrovatelstvo. Martin: Osveta. |
Brichcín, M. (1999). Vůle a sebekontrola. Praha: Karolinum. |
Brown, H. D. (2000). Principles of language learning and teaching. New York: Addison Wesley Longman, Inc. |
Brühwiler, C. & Blatchford, P. (2011). Eff ects of class size and adaptive teaching competency on classroom processes and academic outcome. Learning and Instruction, 21(1), 95–108. DOI: 10.1016/j.learninstruc.2009.11.004 |
Bugental, J. F. T., & Zelen, S. L. (1950). Investigations into the ‚self-concept‘ I. The W-A-Y technique. Journal of Personality, 18(4), 483–498. DOI: 10.1111/j.1467-6494.1950.tb01264.x |
Bullough, R. V. Jr. (1991). Exploring personal teaching metaphors in preservice teacher education. Journal of Teacher Education, 42(1), 43–51. DOI: 10.1177/002248719104200107 |
Burns, R. B. (1989). The self-concept in teacher education. South Pacific Journal of Teacher Education, 17(2), 27–36. DOI: 10.1080/0311213890170203 |
Calderhead, J., & Robson, M. (1991). Images of teaching: Student’s early conceptions of classroom practice. Teaching and Teacher Education 7(1), 1–8. DOI: 10.1016/0742-051X(91)90053-R |
Camastral, S. (2008). No small Change: Process-oriented play therapy for children of separating parents. Australian and New Zealand Journal of Family Th erapy. Dostupné z: http://www.processwork.org. DOI: 10.1375/anft.29.2.100 |
Carpenter, P. G., & Byde, P. (1994). The development of professional self-concept. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 22(2), 163–176. DOI: 10.1080/0311213940220206 |
Clark, A., Moss, P. (2011). Listening to young children: The Mosaic approach. London: NBC. |
Coloroso, B. (2008). Krizové situace v rodině: Jak pomoci dětem překonat smrt blízkého člověka, nemoc, rozvod a traumata adopce. Praha: Ikar. |
Conway, P. (2009). Play therapy. Dr. Daniel S. Sweeney counseling children through the world of play. |
Cooley, C. D. (1902). Human nature and the social order. New York: Scribner’s. |
Dann, H. D. (2000). Lehrerkognition und Handlungsentscheidungen. In K. K. W. Schweer (Ed.), Lehrer-Schüler-Interaktion (s. 79–108). Opladen: Leske + Bundrich. |
Darling-Hammond, L. (2006). Constructing 21st-century teacher education. Journal of Teacher Education, 57(3), 300–314. DOI: 10.1177/0022487105285962 |
Davidson, E. R. (1949). Play for hospitalized child. American Journal of Noursing, 49(3), 138–141. Dostupné z http://journals.lww.com/ajnonline/. DOI: 10.2307/3458125 |
Davis, J. E. (1938). Play and mental health. American Journal of Noursing, 38(10), 11–81. Dostupné z http://journals.lww.com/ajnonline/. |
Dewey, J. (1904). The relation of theory to practice. In J. Boydston (Ed.), John Dewey: The middle works, 1899 –1924. Carbondale and Edwardsville, IL: Southern Illinois University Press. |
Dunovský, J., et al. (1999). Sociální pediatrie: vybrané kapitoly. Praha: Grada. |
Ehlers, U. D. (2008). Turning potentials into reality: Achieving sustainable quality in e-learning through quality competence. In H. H. Adelsberger (ed.), Handbook on information technologies for education and training (s. 195-216). Heidelberg: Springer. |
Elliot, J. (1991). Action research for educational change. Buckingham: Open University Press. |
Ermeling, B. A. (2010). Tracing the eff ects of teacher inquiry on classroom practice. Teaching and Teacher Education, 26(3), 377–388. DOI: 10.1016/j.tate.2009.02.019 |
Erxleben, M. C. (1934). As the play. American Journal of Noursing, 34(12), 1144–1146. Dostupné z http://journals.lww.com/ajnonline/. |
Fakultní Th omayerova nemocnice (2013). Lékořice-centrum podpůrné péče. |
Far, M. M. (2008). On the relationship between ESP & EGP: a general perspective. English for Specific Purposes World 7(1), 1–11. |
Fishbein, M., & Ajzen, I. (1975). Belief, attitude, intention and behavior: an introduction to theory and research. Reading, Mass: Addison-Wesley. |
Fischer, S. L. (1977). An experiment with play therapy. American Journal of Noursing, 77(12), 1963–1965. Dostupné z http://journals.lww.com/ajnonline/. |
Fong, C., Woodruff , E. (2003). Web-based video and frame theory in the professional development of teachers: some implications for distance education. Routlendge: Philadelphia. |
Forbes, C. T., & Zint, M. (2010). Elementary Teachers’ Beliefs, About Perceived Competencies for, and Reported Use of Scientific Inquiry to Promote Student Learning About and For the Environment. Journal of Environmental Education, 42(1), 30–42. DOI: 10.1080/00958961003674673 |
Fosnot, C. T. (2005). Constructivism: theory, perspectives, and practice. New York: Teachers College Press. |
Franklin, B. J., & Kohout, F. J. (1971). Subject-coded versus researcher-coded TST protocols: Some methodological implications. Sociological Quarterly, 12, 82–89. DOI: 10.1111/j.1533-8525.1971.tb02092.x |
Gadamer, H. G. (2010). Pravda a metoda I. Praha: Triáda. |
Gardner, J., Holmes, B. (2006). E-learning: concepts and practice. London: Sage. |
Gaynard, D., Wolfer, J., Th ompson, R., Redburn, L., & Laidly, L. (1990). Psychosocial care of children in hospitals: a clinical practice manual from the ACCH child life research project. Washington, DC: Association for the care of children’s health (ACCH). |
Gavora, P. (1990). Učiteľova individuálna koncepcia vyučovania. Pedagogická revue, 42(3), 209–222. |
Gavora, P. (2009). Profesijná zdatnosť vnímaná učiteĺom. Adaptácia výskumného nástroja. Pedagogická revue 61(1/2), 19–37. |
Gavora, P. (2001). Životný príbeh učiteľa: metodologické hľadiská výskumu. Pedagogická revue, 53(3), 217–236. |
Gavora, P., et al. (2010). Elektronická učebnica pedagogického výskumu. [online]. Bratislava: Univerzita Komenského. Dostupné z: http://www.e-metodologia.fedu.uniba.sk/. |
Gavora, P., & Mareš, J. (2012). Koncept self-efficacy. In A. Wiegerová (ed)., Self-efficacy (osobne vnímaná zdatnosť) v edukačných súvislostiach. Bratislava: SPN. |
Gibson, S., & Dembo, M. (1984). Teacher efficacy: Aconstruct validation. Journal of Educational Psychology, 76(4), 569–582. DOI: 10.1037/0022-0663.76.4.569 |
Gonzalez, L. E., & Carter, K. (1996). Correspondence in cooperating teachers’ and student teachers’ interpretations of classroom events. Teaching and Teacher Education, 12(1), 39–47. DOI: 10.1016/0742-051X(95)00024-E |
Ginsburg, K., R. (2007). The importance of play in promoting healthy child development and maintaining strong parent-child bonds. Pediatrics, 119, 182–191. DOI: 10.1542/peds.2006-2697 |
Goodlad, J. I. (1990). Teachers for our nation’s schools. San Francisco: Jossey-Bass. |
Goodwin, C. (1994). Professional vision. American Anthropologist, 96(3), 606–633. DOI: 10.1525/aa.1994.96.3.02a00100 |
Groeben, N., Schlee, B., Schlee, J., & Wahl, D. (1988). Das Forschungsprogramm Subjektive Th eorien. Eine Einführung in die Psychologie des refl exiven Subjekts. Tübingen: Francke. |
Groligová, L. (2012). Komunikace s handicapovanými dětmi v nemocniční péči. Sestra, 22, 7–8. |
Grossman, P. (1990). The making of a teacher: teacher knowledge and teacher education. New York: Teachers College Press. |
Guerney, L. (1984). Client-centred (non-directive) play therapy. In C. Schaefer, & K. O’Connor (Eds.), Handbook of play therapy. New York: Wiley. |
Gulášová, I. (2012). Etické aspekty komunikace s rodiči dětského pacienta. Sestra, 3. |
Helus, Z. (2009). Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál. |
Hendl, J. (2008). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. |
Hendrich, J., et al. (1988). Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN. |
Horká, H. (2000). Výchova pro 21. století: koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. Brno: Paido. |
Horká, H. (2005). Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století. Brno: Masarykova univerzita. |
Horká, H. (2007). The way students and teachers reason about environmental issues in the context of health support. In E. Řehulka (Ed.), School and health 21 (s. 539–548). Brno: Paido. |
Horká, H. (2012). Učitelovo pojetí přírody a kultury jako spontánní předpoklad biofilní orientace vzdělávání (v tisku). |
Horká, H. (2013). Vzděláváním k překonávání narušené reciprocity mezi člověkem a přírodou. Teoretické vstupy a souvislosti (v tisku). |
Hubbuck, C. (2009). Play for sick children: Play specialist in hospitals and beyond. London: Jessica Kingsley Publishers. |
Chazan, S. (2002). Profiles of play: Assessing and observing structure and proces in play therapy. Jessica Kingsley. |
James, W. (1890). The principles of psychology 1–2. New York: Holt. |
Janík, T. (2005a). Zkoumání subjektivních teorií pomocí techniky strukturování konceptů (SLT). Pedagogická revue, 57(5), 477–496. |
Janík, T. (2005b). Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno: Paido. |
Janík. T. (2007). Cílová orientace ve výuce fyziky: exkurz do subjektivních teorií učitelů. Pedagogická orientace, 17(1), 12–33. |
Janík, T. (2009). Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno: Paido. |
Janík, T., et al. (2009). Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido. |
Janík, T., et al. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Munipress. |
Janík, T., & Minaříková, E., et al. (2011). Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska – aplikace – výzkum. Brno: Paido. |
Janík, T., Slavík, J., & Najvar, P., et al. (2011). Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím. Praha: NÚV. |
Jašková, J. (2012). Profesní vývoj začínajících vysokoškolských učitelů odborného anglického jazyka. In V. Janíková, S. Hanušová, & M. Píšová (Eds.), Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům (s. 35–54). Brno: Pedagogická fakulta MU. |
Jašková, J. (2013). Složky didaktických znalostí obsahu z hlediska obecně pedagogického, obecně didaktického a oborově didaktického v cizojazyčném vzdělávání. In V. Janíková, S. Hanušová, & M. Píšová (Eds.), Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II (v tisku). Brno: Pedagogická fakulta MU. |
Jolly, J. (1994). Improving family communication. Lowa State University: Cooperative Extension Service. |
Kagan, D. M. (1992). Professional growth among preservice and beginning teachers. Review of Educational Research Summer, 6(2), 129–169. DOI: 10.3102/00346543062002129 |
Kelnarová, J. (2009). Psychologie a komunikace pro zdravotnické asistenty. 4. ročník. Praha: Grada. |
Kenžina, Ű. A. (2006). [Formirovanie pedagogičeskoj Â-koncepcii buduŝego učitelâ v obrazovatel´nom processe VUZA]. (Disertační práce). [Orenburg: Orenburgskij gosudarstvennyj pedagogičeskij universitet]. |
Kerlinger, F. N. (1972). Základy výzkumu chování. Pedagogický a psychologický výzkum. Praha: Academia. |
Kerrins, J. A., & Cushing, K. S. (2010). Taking a second look: Expert and novice diff erences when observing the same classroom teaching segment a second time. Journal of Personnel Evaluation in Education, 14(1), 5–24. DOI: 10.1023/A:1008152928725 |
Kocourková, J. (2008). Psychoterapie III – sborník přednášek. Dítě v psychoterapeutickém procesu. Praha: TRITON. |
Kopecký, K. (2004). Modely tzv. blended learningu (úvod do problematiky). Dostupné z: http://www.net-university.cz/elearning/20-modely-tzv-blended-learningu-uvod-do-problematiky-. |
Kopecký, K. (2005). Základy e-learningu (interaktivní cd-rom). Net-university s. r. o. Dostupné z: http://www.net-university.cz/data/cdrom/ |
Korthagen, F. (1993). Two modes of refl ection. Teaching and Teacher Education, 9(3), 317–326. DOI: 10.1016/0742-051X(93)90046-J |
Korthagen, F., & Kessels, J. (1999). Linking theory and practice: Changing the pedagogy of teacher education. Educational Researcher, 28(4), 4–17. DOI: 10.3102/0013189X028004004 |
Korthagen, F., Kessels, J., Koster, B., Lagerwerf, B., & Wubbels T. (2011). Jak spojit praxi s teorií: Didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido. |
Korthagen, F., & Vasalos, A. (2005). Levels in refl ection: core refl ection as a means to enhance professional growth. Teachers and Teaching: theory and practice, 11(1), 47–71. |
Kottman, T. (2011). Play Th erapy: Basics and Beyond. Alexandria: American Counseling Association. |
Kremer-Hayon, L., & Ben-Peretz, M. (1986). Becoming a teacher: The transition from teacher’s college to classroom life. International Review of Education, 32(4), 413–422. DOI: 10.1007/BF00597551 |
Kuhn, M. H., & McPartland, T. S. (1954). An empirical investigation of self-attitudes. American Sociological Review, 19(1), 68–76. DOI: 10.2307/2088175 |
Kuhn, M. H. (1960). Self-attitudes by age, sex and professional training. Sociological Quarterly, 1, 39–56. DOI: 10.1111/j.1533-8525.1960.tb01459.x |
Lewis, C., Perry, R., & Hurd, J. (2004). A deeper look at lesson study. Educational Leadership, 61(5), 18–23. |
Linhartová, V. (2007). Praktická komunikace v medicíně: pro mediky, lékaře a ošetřující personál. Praha: Grada. |
Littlewood, W. (2002). Communicative language teaching: An introduction. Cambridge: Cambridge University Press. |
Lovelock, J. E. (2008). Gaia vrací úder: proč se Země brání a jak ještě můžeme zachránit lidstvo. Praha: Academia. |
Lowe, I. (2009). The question of audience. Dostupné z: http://www.scientifi clanguage.com/esp/audience.pdf |
Lukášová-Kantorková, H. (2002). Decizní kompetence v pedagogické přípravě studentů 1. stupně základní školy. In V. Švec (Ed.), Cesty k učitelské profesi: utváření a rozvíjení pedagogických dovedností (s. 127–149). Brno: Paido. |
Keller, J., Gál, F., & Frič, P. (1996). Hodnoty pro budoucnost. Praha: G plus G. |
Krajhanzl, J. (2005). Děti, aby byly a žily. In E. Strejčková (Ed.), Děti, aby byly a žily (s. 37–44). Praha: MŽP ČR. |
Kučerová, S. (1996). Člověk – hodnoty – výchova: kapitoly z filosofie výchovy. Prešov. |
Macek, P. (2008). Sebesystém, vztah k vlastnímu Já. In J. Výrost & I. Slaměník (Eds.), Sociální psychologie (s. 89–107). Praha: Grada. |
Macek, Z. (1997). Technika videozáznamu v učitelském vzdělávání. Pedagogická orientace, 4, 41–44. |
Mahrová, G. (2006). Komunikace pro zdravotní sestry. Praha: Grada. |
Mareš, J., Slavík, J., Svatoš, T., & Švec, V. (1996). Učitelovo pojetí výuky. Brno: Masarykova univerzita. |
Mareš, J., Zděnková, H. (2001). Od školy hrou k nemocnici hrou. Psychologie dnes, 7, (4), s. 26–28. |
Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie. Praha: Portál. |
Markus, H., & Nurius, P. (1986). Possible selves. American Psychologist, 41(9), 954–969. DOI: 10.1037/0003-066X.41.9.954 |
Marotz , A. (2002). Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do 8 let. Praha: Portál. |
Maslow, A. H. (1970). Motivation and personality. New York: Harper & Row. |
Matějček, Z. (2001). Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Praha: H&H. |
McGuire, W. J., & McGuire, C. (1981). The spontaneous self-concept as aff ected by personal distinctiveness. In: M. D. Lynch, A. Norem-Hebeisen, K. J. Gerden (Eds.), Self-concept. Advances in theory and research (s. 147–171). |
Mcmahon, L. (2009). The handbook of play therapy and therapeutic play. New York: Routledge. |
Mead, G. H. (1925). The genesis of the self and social control. International Journal of Ethics, 35(3), 251–273. |
Medvedová, H. (2011). Herní terapie ve zdravotnických zařízeních. Zlín: UTB. |
Medvedová, H. (2011). Možnosti působení herní terapie ve zdravotnických zařízeních (diplomová práce). Zlín: UTB. |
Mikuláštík, M. (2010). Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada. |
Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook. London: Sage. |
Mills, B., & Allan, J. (1992). Play therapy of the maltreated child: Impact upon aggressive and withdrawn patterns of interaction. International Journal of Play Th erapy, 1, 1–20. DOI: 10.1037/h0090231 |
Minaříková, E. (2011). Nástroj pro zkoumání diagnostické kompetence (budoucích) učitelů. In T. Janík, P. Najvar, & M. Kubiatko, et al., Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje (s. 147–160). Brno: MuniPress. |
Minaříková, E. (2012). Povaha profesního vidění u studentů učitelství anglického jazyka – teoretická východiska a metodologie výzkumu. In T. Janík, & K. Pešková, et al., Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky (s. 131–147). Brno: Masarykova univerzita. |
Minaříková, E. & Janík, T. (2012). Profesní vidění učitelů: od hledání pojmu k možnostem jeho uchopení. Pedagogická orientace, 22(2), 181–204. DOI: 10.5817/PedOr2012-2-181 |
Minaříková, E., & Janík, T. (2013). Videoweb for (prospective) teachers of English as a foreign language: An evaluative study based on perceived benefi ts. In V. Janíková & R. Seebauer (Eds.), Education and languages in Europe (s. 383–391). Wien: LIT Verlag. |
Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada. |
Mitašíková, P. (2004). Diagnostika v terapii hrou. Dostupné z: http://www.openplay.sk/page/231/ |
Moldan, B. (1997). Příroda a civilizace. Životní prostředí a rozvoj lidské civilizace. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. |
Moroye, C. M. (2009). Complementary curriculum: the work of ecologically minded teachers. Journal of Curriculum Studies, 6, 789–811. DOI: 10.1080/00220270802627573 |
Moustakes, C. E. (1959). Psychotherapy with children: The living relationship. New York: McGraw-Hill. |
Myers, D. G. (2013). Psychology. New York: Worth. |
Nadační fond Klíček. (2013). Specialista pro hru a komunikaci v institucionální a domácí péči. Uhlířské Janovice. Dostupné z: http://www.herniprace.cz/. |
Nachri (2007). National association of children´s hospitals and related institutions. USA, Virginia. Dostupné z: http://www.chidlrenhospitals.net/ |
Najvar, P., et al. (2011). Videostudie v edukačním výzkumu. Brno: Paido. |
Nakonečný, M. (2007). Sociální psychologie. Praha: Vysoká škola obchodní v Praze. |
Nash, J., M. (2001). Fertile minds. Time. Dostupné z: http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,137214,00.html |
NCB. (2006). Play in Hospital. Children’s play informatik service. Dostupné z: http:www.ncb.org.uk |
Nedorostová, B. (2008). Herní specialisté. Zdravotnické noviny, (57), 49, 18–20. |
Oblinger, D., & Oblinger, J. (2005). Educating the net generation. Washington D.C.: Educause. |
Ogilvie, D. M. (1987). The undesired self: A neglected variable in personality research. Journal of Personality and Social Psychology, 52(2), 379–385. DOI: 10.1037/0022-3514.52.2.379 |
Ondriová, I., Sinaiová, A., & Pavelková, M. (2013). Etika v pediatrickém ošetřovatelství. Sestra, 5. |
Pajares, M. F. (1992). Teachers’ beliefs and educational research: Cleaning up a messy construct. Review of Educational Research, 62(3), 307–332. DOI: 10.3102/00346543062003307 |
Palmer, D. J., Stough, L. M., Burdenski, T. K., & Gonzales, M. (2005). Identifying teacher expertise: an examination of researchers’ decision making. Educational Psychologist 40(1), 13–25. Dostupné z: http://ehis.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=3&hid=101&sid=c07b6fd2-deee-4859-9650-87b3aad49ea9%40sessionmgr115. DOI: 10.3102/00346543062003307 |
Papica, J. (1985). Sebepojetí, jeho struktura a funkce. In J. Hudeček & J. Papica (Eds.), Autoregulační mechanismy osobnosti (s. 16–27). Brno: Oddělení psychologie ÚVSV ČSAV. |
Patočka, K. (1989). Ekologické poznatky v přírodě. Komenský, 114(3), 153–157. |
Pavelková, I. (2010). Nuda ve škole. In: H. Krykorková, R. Váňová (Eds.) Učitel v současné škole (s. 219–233). Praha: Karolinum. |
Pelikán, J. (2011). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum. |
Peto, M. (1959). Play interview for four-year-old hospitalized children. American Journal of Noursing, 59(7), 950. Dostupné z: http://journals.lww.com/ajnonline/ |
Piaget, J. (1951). Play, dreams and imitation in childhood. London: Routledge. |
Pilegaard J. T., Kamstrup, A. K., Haselmann, S. (2008). The professional bachelor programs – Student evaluation of study, study skills and motivation to complete. Copenhagen: AKF. |
Píšová, M. (2005). Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Pardubice. |
Plevová, I., & Slowik, R. (2010). Komunikace s dětským pacientem. Praha: Grada. |
Plevová, I., Bužgová, R., et al. (2011). Ošetřovatelství II. Praha: Grada. |
Podgorecki, J. (1998). Sociální komunikace v edukaci. Ostrava: Repronis. |
Pohounek, P. (1994). Pojďte pane (doktore), budeme si hrát. Zdravotnické noviny, 9. |
Polkinghorne, D. E. (1992). Narrative and self-concept. Journal of Narrative and Life History, 1(2 & 3), 135–153. DOI: 10.1075/jnlh.1.2-3.04nar |
Porubský, Š. (2007). Učiteľ – diskurz – žiak. Osobnostno-sociálny model primárnej edukácie. Banská Bystrica: Univerzita Mateje Bela v Banskej Bystrici. |
Pravdová, B. (2013). Já jako učitelka: profesní sebepojetí studentky učitelství v posledním ročníku pregraduální přípravy. Pedagogická orientace 23(2), 174–194. DOI: 10.5817/PedOr2013-2-174 |
Průcha, J. (2002). Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál. |
Průcha, J. (2009a). Moderní pedagogika. Praha: Portál. |
Ptáček, R. (2011). Etika a komunikace v medicíně. Praha: Grada. |
Rae, W., Worchel, F., Upchurch, J., Sanner, J., & Daniel, C. (1989). The psychosocial impact of play on hospitalized children. Journal of pediatric psychology, 14, 617–627. DOI: 10.1093/jpepsy/14.4.617 |
Rasmussen, L. A., & Cunnigham, C. (1995). Focused play therapy and non-directive play therapy: Can they be integrated? Journal of Child Sexual Abuse, 4, 1–20. DOI: 10.1300/J070v04n01_01 |
Raudenská, J., Raudenský, M., & Javůrková, A. (2009). Aplikace hry u závažných životních událostí u dětí a dospělých II. Právo a rodina, 9, 12–15. |
Reimannová, I. (2011). Blended learning ve výuce obchodní angličtiny. Pardubice: Univerzita Pardubice. |
Richardson, V. (2003). Preservice teachers beliefs. In Janík, T., Pešková, K. et al. (2012). Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky. Brno: Masarykova univerzita. s. 162–173 |
Reifová, I. (2004). Slovník mediální komunikace. Praha: Portál. |
Ruesch, J. (1975). Knowledge in Action: Communication, Social Operations, and Management. Jason Aronson. |
Rokeach, M. (1968). Beliefs, attitudes, and values: A theory of organization and change. San Francisco: Jossey-Bass. |
Rosenberg, M. (1965). Society and the adolescent self-image. Princeton: Princeton university press. |
Rutter, M. (1995). Clinical Implications of Attachment Concepts: Retrospect and Prospect. Journal of Child Psychology & Psychiatry, 36 (4), 549–71. |
Říčan, P., & Krejčířová, D., et al. (2006). Dětská klinická psychologie. Praha: Grada. |
Saunders, M. M. (1958). More than child’s play. American Journal of Noursing, 58(12), 1679–1680. Dostupné z: http://journals.lww.com/ajnonline/ |
Saylan, Ch., & Blumstein, D. T. (2011). The failure of environmental education (and how we can fixit). California: University of California Press. |
Seidel, T., Blomberg, G., & Stürmer, K. (2010). „Observer“ – Validierung eines videobasierten Instruments zur Erfassung der profesionellen Wahrnehmung von Unterricht. Zeitschrift für Pädagogik, 56(Beiheft), 296–306. |
Seligman, M. E. P., & Csikszentmihalyi, M. (2000). Positive psychology: An introduction. American Psychologist, 55, 5–14. DOI: 10.1037/0003-066X.55.1.5 |
Sherin, M. G., & Han, S. (2004). Teacher learning in the context of a video club. Teaching and Teacher Education, 20, 163–183. DOI: 10.1016/j.tate.2003.08.001 |
Schaefer, Ch. E. (1993). The therapeutic powers of play. Northvale, NJ: Jason Aronson. |
Schaller, K. (1997). Pedagogická teória komunikácie – teoreticko-vzdelávacie základy. Pedagogická revue. 9–10, 443–451. |
Scheibe, K. E. (1986). Self-narrative and adventure. In T. R. Sarbin (Ed.), Narrative psychology: The storied nature of human conduct (s. 129–151). New York: Praeger. |
Schlee, J., & Wahl, D. (Eds.). (1987). Veränderung subjektiver Theorien von Lehrern. Oldenburg: Universität Oldenburg. |
Schneider, R. K. (1971). Play Th erapy and the hospitalized child. American Journal of Noursing, 71(9), 1820–1821. Dostupné z: http://journals.lww.com/ajnonline/. DOI: 10.2307/3422048 |
Schön, D. A. (1987). Educating the Reflective Practitioner. San Francisco: Jossey-Bass Inc. |
Schwan, S., Riempp, R. (2004). The cognitive benefits of interactive videos: learning to tie nautical knots. Learning and Instruction, 14, 293–305. DOI: 10.1016/j.learninstruc.2004.06.005 |
Schwindt, K. (2008). Lehrpersonen betrachten Unterricht (Kriterien für die kompetente Unterrichtswahrnehmung). Münster: Waxmann. |
Scrivener, J. (2005). Learning Teaching. Oxford: Macmillan Education. |
Sherin, M. G. (2007). The development of teachers’ professional vision in video clubs. In R. Goldman, R. Pea, B. Barron, & S. J. Derry (Eds.), Video research in the learning sciences (s. 383–396). London: Lawrence Erlbaum Associates Publishers. |
Sherin, M. G., Russ, R. S., Sherin, B. L., & Colestock, A. (2008). Professional vision in action: An exploratory study. Issues in Teacher Education, 17(2), 27–46. |
Shulman, L. S. (1986). Th ose who understand: knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4–14. Dostupné z: http://www.jstor.org/stable/pdfplus/1175860.pdf?acceptTC=true. DOI: 10.3102/0013189X015002004 |
Sidorenko, V. S. (2000). [Razvitie pozitivnoj Â-koncepcii buduŝego učitelâ v processe pedagogičeskoj podgotovki v vysšej škole]. (Disertační práce). [Moskva: Institut teorii obrazovaniâ i pedagogiki]. |
Siemens, G. (2004). A learning theory for the digital age. Dostupné z: http://www.elearnspace.org/Articles/connectivism.htm |
Sikorová, L. (2011). Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada. |
Singh, H., Reed Ch. (2001). A White Paper: Achieving Success with Blended Learning. Centra Soft ware. Dostupné z: http://facilitateadultlearning.pbworks.com/f/blendedlearning.pdf |
Skolimowski, H. (2001). Účastná mysl. Nová teorie poznání a vesmíru. Praha: Mladá fronta. |
Sládková, J. (2012). Faktory, které ovlivňují naše vnímání a naši komunikaci. Florence, 12(3). |
Slezáčková, A. (2010). Pozitivní psychologie – věda nejen o štěstí. E-psychologie elektronický časopis ČMPS 4 (3). Dostupné z: http://e-psycholog.eu/clanek/97 |
Spilková, V. (2004). Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido. |
Stevens, M. (1986). Adolescents perception of stressful events during hospitalization. Journal of pediatric nursing, 1(5), 303–13. |
Strauss, A., & Corbin, J. (1999). Základy kvalitativního výzkumu. Postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Albert. |
Šíp, R., & Švec, V. (2013). Pojetí tacitních znalostí v paradigmatu sjednoceného pole. Pedagogická orientace, 23(5), 664–690. DOI: 10.5817/PedOr2013-5-664 |
Šmajs, J. (2008). Potřebujeme filosofii přežití? Brno: Doplněk. |
Šmajs, J. (2011). Příroda a kultura – téma pro filosofii, vzdělávání i krásnou literaturu. In J. Šmajs (Ed.), Aby Země nebyla jen hrobem. Literatura, kultura, příroda (s. 123–132). Praha: Obec spisovatelů. |
Šmajs, J., Klíma, I., & Cílek, V. (2010). Tři hlasy. Úvahy o povaze konfliktu kultury s přírodou. Brno: Doplněk. |
Štech, S. (1994). Co je učitelství a lze se mu naučit? Pedagogika 44(4), 310–320. |
Štěpničková, J., & Nejedlá, K. (2010). Herní terapie v Mateřské škole při fakultní nemocnici v Brně. Dostupné z: http://www.msfnbrno.cz/ |
Švancar, R. (2005). Boj o herního specialistu. Učitelské noviny, 25(14). |
Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. |
Švaříček, R. (2009). Narativní a sociální konstrukce profesní identity učitele a experta (Disertační práce). Dostupné z: http://is.muni.cz/th/12302/ff_d/ |
Švec, V. (2005a). Pedagogické znalosti učitele: teorie a praxe. Praha: ASPI. |
Švec, V. (Ed.). (2005b). Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem. Brno: Paido. |
Tafarodi, R. W., & Swann, W. B., Jr. (1995). Self-liking and self-competence as dimenstions of global self-esteem: Initial validation of a measure. Journal of Personality Assessment, 65, 322–342. DOI: 10.1207/s15327752jpa6502_8 |
Timmerman, R. (1983). Preoperative fears of older children. AORN Journal, 38(5), 827–834. DOI: 10.1016/S0001-2092(07)69624-0 |
Tochon, F. V. (1999). Video study groups for education, professional development, and change. Madison, WI: Atwood Publishing. |
Vágnerová, M. (2010). Já a jeho základní struktury a funkce. In M. Vágnerová (Ed.), Psychologie osobnosti (s. 298–346). Praha: Karolinum. |
Valenta J. (2008). Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada. |
Van der Kolk, & Bessel, A. (1994). The body keeps the score: Memory and the evolving psychobiology of posttraumatic stress. Harvard Review of Psychiatry, 1, 253–265. DOI: 10.3109/10673229409017088 |
Van Driel, J. H., Verloop, N., & de Vos, W. (1998). Developing science teacher’s pedagogical content knowledge. Journal of Research in Science Teaching, 35(6), 673–695. Dostupné z: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/(SICI)1098-2736(199808)35:6%3C673::AID-TEA5%3E3.0.CO;2-J/pdf. DOI: 10.1002/(SICI)1098-2736(199808)35:6<673::AID-TEA5>3.0.CO;2-J |
Van Gerven, Pascal W. M. (2003). The efficiency of multimedia learning into old age. British journal of educational psychology, 73(4), 489–505. DOI: 10.1348/000709903322591208 |
van Es, E. A., & Sherin, M. G. (2008). Mathematics teachers’ „learning to notice in the context of a video club“. Teaching and Teacher Education, 24(2), 244–276. DOI: 10.1348/000709903322591208 |
Vašutová, J. (2004). Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido. |
Veenman, S. (1984). Perceived problems of beginning teachers. Review of Educational Research, 54(2), 143–178. DOI: 10.3102/00346543054002143 |
Vorlíček, Ch. (2000). Úvod do pedagogiky. Jinočany: Nakladatelství H & H. |
Vožechová, J. (2010). Herní práce v České republice: uplatňování principu „Family centred care“, péče zaměřené i na rodinu pacienta. Verejné zdravotnictvo, 7 (1). Dostupné z: http://www.verejnezdravotnictvo.sk/ |
Vybíhalová, L. (2011). Komunikační dovednosti v praxi. Sestra 1. |
Webster, A. (2000). The facilitating role of the play specialist. Pediatric Nurs, 7, 24–27. DOI: 10.7748/paed2000.09.12.7.24.c698 |
Walberg, H. J. (1967). Changes in the self concept during teacher training. Psychology in the schools 4(1), s. 14–21. DOI: 10.1002/1520-6807(196701)4:1<14::AID-PITS2310040103>3.0.CO;2-D |
Wang, M. C. (1980). Adaptive Instruction: Building on Diversity. Theory into Practice, 19(2), 122–128. DOI: 10.1080/00405848009542885 |
Wiegerová, A., et al. (2012). Self-efficacy (osobne vnímaná zdatnosť) v edukačných súvislostiach. Bratislava: SPN. |
Wikstrom, B. (2005). Communicating via expressive arts: The natural medium of self – expression for hospitalized children. Pediatric nursing, 31, 480–485. Dostupné z: http://search.proquest.com/docview/ |
Yin, R. K. (2003). Case study research: design and methods. London: Sage. |
Zeichner, K., & Tabachnik, B. R. (1981). Are the effects of university teacher education washed aou by school experience? Journal of Teacher Education, 32, 7–11. DOI: 10.1177/002248718103200302 |
Zounek, J. (2009). E-learning – jedna z podob učení v moderní společnosti. Brno: Masarykova univerzita. |
Zounek, J. (2009). E-learning ve školním vzdělávání. In J. Průcha, Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál. |
Zdravotnické noviny (2000). Herní specialista. Sestra 1. Dostupné z: http://www.zdn.cz/clanek/sestra/ |