Bibliografie - správa publikací, které cituji
ČÁSTEK, Ondřej a Jana POKORNÁ. Konkurenční schopnost podniků: výsledky empirického výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 145 s. ISBN 978-80-210-6124-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6124-2013.
Podrobněji:
https://is.muni.cz/publication/1088410
Bibliografie |
---|
ABOR, J. AND BIEPKE, N. (2007). Corporate Governance, Ownersip Structure and Performance of SMEs in Ghana: Implications for Financing Opportunities. Corporate Governance, 3, č. 7, s. 288–300. DOI: 10.1108/14720700710756562 |
ALLOUCHE, J., LAROCHE, P. (2005). A Meta-Analytical Investigation of the Relationship Between Corporate Social And Financial Performance. Revue de Gestion des Ressources Humaines, 57/2005, s. 18–41. |
ANDREWS, R. AND BOYNE, G. A. (2010). Capacity, leadership, and Organizational Performance: Testing the Black Box Model of Public Management, Public Administration Review, May/June 2010, s. 443–454. |
ARTIACH, T., LEE, D., NELSON, D., WALKER, J. (2010). The determinants of corporate sustainability performance, Accounting and Finance, 50: 31–51. DOI: 10.1111/j.1467-629X.2009.00315.x |
BERMAN, S., WICKS, A., KOTHA, S., JONES, T. (1999). Does stakeholder orientation matter: The relationship between stakeholder management models and firm financial performance. Academy of Management Journal, 42/5, 1999, s. 488–506. ISSN 00014273. DOI: 10.2307/256972 |
BLAŽEK, L. (2005). Výzkum konkurenceschopnosti podniku. Aplikace stakeholderského přístupu. Vývojové tendence podniků (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, s. 13–28, ISBN 80-210-3847-0. |
BLAŽEK, L. a kol. (2007). Konkurenční schopnost podniků (Primární analýza výsledků empirického šetření). Brno: Masarykova univerzita, 302 s. ISBN 978-80-210-4456-2. |
BLAŽEK, L. a kol. (2008a). Vývojové tendence podniků IV (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, 284 s., ISBN 978-80-210-4723-5. |
BLAŽEK, L. a kol. (2008b). Konkurenční schopnost podniků (Analýza faktorů hospodářské úspěšnosti). Brno: Masarykova univerzita, 210 s. ISBN 978-80-210-4734-1. |
BLAŽEK, L. a kol. (2009a). Vývojové tendence podniků V (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, 328 s., ISBN 978-80-210-5003-7. |
BLAŽEK, L. a kol. (2009b). Konkurenční schopnost podniků. Analýza faktorů hospodářské úspěšnosti. Druhá etapa. Brno: Masarykova univerzita, 349 s. ISBN 978-80-210-5058-7. |
BLAŽEK, L., SVOBODA, M. (2007). Příprava a průběh empirického šetření. Konkurenční schopnost podniků (Primární analýza výsledků empirického šetření). Brno: Masarykova univerzita, s. 27–40. ISBN 978-80-210-4456-2. |
BLAŽEK, L., ŠIŠKA, L. (2006). Výzkum konkurenceschopnosti podniků. Formulace dotazníku. Vývojové tendence podniků II (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, s. 13–58, ISBN 80-210-4133-1. |
BOTTAZZI, G., SECCHI, A., TAMAGNI, F. (2008). Productivity, profitability and financial performance. Industrial and Corporate Change, vol. 17, 4, s. 711–751. DOI: 10.1093/icc/dtn027 |
CELLINI, R., SOCI, A. (2002). Pop competitiveness. BNL Quarterly Review, 220/2002, s. 71–101, Milano, BNL. |
STEK, O. (2007). Souhrnná část (B1). Konkurenční schopnost podniků (Primární analýza výsledků empirického šetření). Brno: Masarykova univerzita, s. 83–112. ISBN 978-80-210-4456-2. |
SÚ, Změny ve struktuře jednotlivých sekcí a oddílů ve srovnání dle OKEČ a CZ-NACE, 7 stran, cit. 13. 7. 2012, dostupné na |
De VAUS, D. (2002). Analyzing Social Science Data. 50 Key Problems in Data Analysis. 1. vyd. Sage: London, 401 s. ISBN 0-7619-5937-8. |
DEVINNEY, Y.G., JOHNSON, J. (2010). Using Frontier Analysis to Evaluate Company Performance. British journal of Management, Vol. 21, 921–938. DOI: 10.1111/j.1467-8551.2009.00650.x |
EVROPSKÁ KOMISE (2011). European Competitiveness Report 2011. 289 s., citováno 10. 10. 2012, dostupné na |
FILO, P. (2006). Konzistence hodnotového systému zaměstnanců ve vztahu ke konkurenceschopnoti podniku: první empirická zjištění. Vývojové tendence podniků II (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, s. 59–80, ISBN 80-210-4133-1. |
GADDLE, L. E., HAKANSSON, H. Supply network strategies. John Willey & Sons, Ltd : Chichester, 2002. |
GRINYER, P. H., McKIERNAN, P., YASAI-ARDEKANI, M. (1988). Market, organizational and managerial correlates of economic performance in the U.K. electrical engineering industry. Strategic Management Journal. 9/1988, 297–318. DOI: 10.1002/smj.4250090402 |
HAENECKE, H. (2002). Methodenorientierte Systematisierung der Kritik an der Erfolgsfaktorenforschung. Zeitschrift für Betriebswirtschaft, č. 2/2002. |
HAND, J. (1998). Does CEO human capital make a difference? Working paper, University of North Carolina. |
HANSEN, G. S., WERNERFELT, B. (1989). Determinants of Firm Performance: The Relative Importance of Economic and Organizational Factors, Strategic Management Journal, 10: 399–411. DOI: 10.1002/smj.4250100502 |
HENDL, J. (2006). Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál, 583 s. ISBN 8073671239. |
HOMBURG, C., KROHMER, H., WORKMAN, J. P. JR. (1999). Strategic Consensus and Performance: The Role of Strategy Type and Market-related Dynamism. Strategic Management Journal, 20: 339–357. DOI: 10.1002/(SICI)1097-0266(199904)20:4<339::AID-SMJ29>3.0.CO;2-T |
HOPE, R. D., SPENCER, C. (2001). SRM is not yet a suite spot. Gartner Group, 10/2001. 5 s. cit. 13. 7. 2012, dostupné na < http://www.gartner.com/id=342114> |
HULT, G.T.M. et al. (2008). An assessment of the measurement of performance in international business research. Journal of International Business Studies, 39, s. 1064–1080. DOI: 10.1057/palgrave.jibs.8400398 |
HUSELID, M. (1999). Human resources, knowledge management and firms performance. Working Paper. Rutgers University. |
JAIN, A. K., CHANDRASEKAR, B. (1982). Dimensionality and sample size considerations in pattern recognition practice. Handbook of Statistics, Amsterdam: P. R.Krishnaiah and L. N.Kanal, vol. 2., s. 835–855. |
JANČÍKOVÁ, A. (2006). Organizační kultura a řízení kvality: závěry z empirických šetření. Vývojové tendence podniků II (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, s. 119–158, ISBN 80-210-4133-1. |
JIRÁSEK, J. A. (2000). Konkurenčnost: Vítězství a porážky na kolbišti trhu. Praha: Professional Publishing, ISBN 80-86419-11-8. |
KANNAN, V. R. , TAN, K. CH. (2004). Supplier alliances: differences in attitudes to supplier and quality management of adopters and non-adopters. Supply Chain Management, Vol. 9, No. 4. |
KAPLAN, R. S., NORTON, D. P. (2004). Strategy maps: converting intangible assets into tangible outcomes. Boston: Harvard Business School. ISBN 1-59139-134-2. |
KESSLER, A. (2007). Success factors for new businesses in Austria and the Czech Republic, Entrepreneurship and regional development, 19: 381–403. |
KIRBY, J. (2005). Toward a Theory of High Performance. Harvard Business Review, Jul/Aug 2005, Vol. 83 Issue 7/8, s. 30–39. |
KLAPALOVÁ, A. (2008). Význam zákazníka pro konkurenceschopnost podniku. Vývojové tendence podniků IV (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, s. 111–160, ISBN 978-80-210-4723-5. |
KOHLI, A. K. et al. (1993). Markor: a Measure of Market Orientation. Journal of Marketing Research. 11/1993, s. 467–477. DOI: 10.2307/3172691 |
KRIŠTOF, M. (2006). Měření ekonomické efektivnosti podniku. Vývojové tendence podniků (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, s. 263–280, ISBN 80-210-4133-1. |
KUBÁTOVÁ, E. (2008). Analýza faktorů konkurenceschopnosti v oblasti dodavatelů. Vývojové tendence podniků IV (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, s. 161–180, ISBN 978-80-210-4723-5. |
KUČERA, R. (2005). Vztahy k vlastníkům (akcionářům). Vývojové tendence podniků (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, s. 255–270, ISBN 80-210-3847-0. |
LEV, B., ZAROWIN, P. (1998). The Boundaries of Financial Reporting and How to Extend Them. Journal of Accounting Research, 37/2: 353–385. DOI: 10.2307/2491413 |
LIPOVATZ, D., MANDARAKA, M., MOURELATOS, A. (2000). Multivariate Analysis for the Assessment of Factors Affecting Industrial Competitiveness: The Case of Greek Food and Beverage Industries. Applied Stochastic Models in Business and Industry, 16, s. 85–98. |
MAREŠ, P., RABUŠIC, L. (2003). Srovnávání skupin na základě středních hodnot a základy testování hypotéz. Brno: Masarykova univerzita. |
MATHIS, J., MAZIER, J., RIVAUD-DANSET, D. (1988). La Competitvite Industrielle. Paris: Dunod. |
MEJSTŘÍK, M. (2000). Správa obchodních společností a jejich chování. Finance a Úvěr, č. 11, s. 629–630, ISSN 0015-1920. |
MICHALET, C. A. (1988). Competitiveness and internalisation. Paris: Mimeo OCDE. |
MILES, R. E., SNOW, C. C. (1978). Organizational strategy, structure, and process. New York: McGraw-Hill. |
MILLER, D., FRIESEN, P. H. (1986). Porter´s (1980) Generic Strategies and Performance: An Empirical Examination with American Data. Part II: Performance Implications. Organization Studies. 7/3/1986. s. 255–261. |
MOLINA, M.A., del PINO, I.B., RODRIGUEZ, A.C. (2004). Industry, Management Capabilities and Firms Competitiveness: An Empirical Contribution. Managerial and decision economics, 25: 265–281. |
NARVER, J. C., SLATER, S. F. (1990). The effect of a market orientation on a business profitability. Journal of Marketing, 10/1990, s. 20–35. |
NEELY, A. et al. (2005). Performance measurement system design: A literature review and research agenda. International Journal of Operations & Production Management. 25, 12; s. 1228–1263. DOI: 10.1108/01443570510633639 |
O´TOOLE, T., DONALDSON, B. (2000). Managing buyer-supplier relationship archetypes. Irish Marketing Review. Vol. 13, No. 1, s. 12–20. |
PORTER, M. E. (1993). Konkurenční výhoda: (jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon). Praha: Victoria Publishing, 626 s. ISBN 8085605120. |
PRESTON, L. E., O’BENNON, D. P. (1997). The Corporate Social-Financial Performance Relationship. Business and Society. 36/1997, s. 419–420. |
PUDIL, P., NOVOVIČOVÁ, J., KITTLER, J. (1994). Floating Search Methods in Feature Selection. Pattern Recognition Letters, Elsevier, Vol. 15, s. 1119–1125. DOI: 10.1016/0167-8655(94)90127-9 |
PUDIL, P., SOMOL., P. (2007). Teoretické základy využití statistických metod rozpoznávání pro vyhledání faktorů hospodářské úspěšnosti podniků. Konkurenční schopnost podniků (Primární analýza výsledků empirického šetření). Brno: Masarykova univerzita, s. 41–50. ISBN 978-80-210-4734-1. |
RICHARD, P.J. et al. (2009). Measuring organizational performance: towards methodological best practice. Journal of Management. Vol. 35, No. 3. s. 718–804. DOI: 10.1177/0149206308330560 |
SCHWAB, K. (ed.) (2012). The Global Competitiveness Report 2012–2013. Ženeva: World Economic Forum. 545 s. Citováno 10. 10. 2012, dostupné na < http://www3.weforum.org/docs/WEF_GlobalCompetitivenessReport_2012-13.pdf>. |
SMITH, K. G., GUTHRIE, J. P., CHEN, M.-J. (1989). Strategy, Size and Performance Organization Studies January. 1989, 10, s. 63–81. |
SNOW, C. C., HREBENIAK, L. G. (1980). Strategy, distinctive competence, and organizational performance. Administrative Science Quarterly. June: 317–335. |
SUCHÁNEK, P. (2005). Hodnocení konkurenceschopnosti podniku. Vyvojové tendence podniků (Svazek I.). Brno: Masarykova univerzit, s. 271–278, ISBN 80-210-3847-0. |
SUCHÁNEK, P. (2007). Hodnocení konkurenceschopnosti. Vývojové tendence podniků III (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, s. 13–20, ISBN 978-80-210-4466-1. |
EDOVÁ, J. (2007). Vlastníci a jejich vztah k podniku. Vývojové tendence podniků III (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, s. 137–180, ISBN 978-80-210-4466-1. |
IMBEROVÁ, I. (2008). Řízení vztahů se stakeholdry na průmyslových trzích v kontextu současných marketingových koncepcí. Vědecké spisy vysokého učení technického v Brně. Brno: VUTIUM. Sv. 251. 38 s. ISSN 1213-418X. |
IŠKA, L. (2006). Analýza finanční úspěšnosti tuzemských podniků. Working paper. Brno: CVKČSE, 25/2006, 27 s., ISSN 1801-4496. |
IŠKA, L. (2008). Skupiny podniků vytvořené dle ukazatelů hospodářské úspěšnosti. Konkurenční schopnost podniků (Analýza faktorů hospodářské úspěšnosti). Brno: Masarykova univerzita, s. 51–66. ISBN 978-80-210-4734-1. |
PALEK, J. (2007). Konkurenceschopnost českých podniků na základě jejich účetních údajů. Working paper. Brno: CVKČSE, 33/2007, 33 s., ISSN 1801-4496. |
TRUSS, C., GRATTON, T. (1994). Strategic human resource management: a conceptual approach. The International Journal of Human Resource Management, 5: 664–703. DOI: 10.1080/09585199400000053 |
ULRICH, D., LAKE, D. (1990). Organizational Capability: Competing from the Inside/Out. New York: John Wiley and Sons. |
VENKATRAMAN, N., RAMANUJAM, V. (1986). Measurement of Business Performance in Strategy Research: A Comparison of Approaches. Academy of Management Review. Vol. 11, No. 4, s. 801–814. |
WHITE, R. E. (1986). Generic Business Strategies, Organizational Context and Performance: An Empirical Investigation. Strategic Management Journal. 7/ 1986, 217–231. DOI: 10.1002/smj.4250070304 |
WRIGHT, P.M., MCMAHAN, G.C., MCWILLIAMS, A. (1994). Human resources and sustained competitive advantage: a resource-based perspective. International Journal of Human Resource Management, 5/2: 301–326. DOI: 10.1080/09585199400000020 |
YOUNDT, M.A., SNELL, S.A., DEAN, J.W., LEPAK, D.P. (1996). Human resource management, manufacturing strategy and firm performance. Academy of Management Journal, 39:836–866. |