Přepnout na evidenci publikací, které mě citují.
ČÁSTEK, Ondřej a Jana POKORNÁ. Konkurenční schopnost podniků: výsledky empirického výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 145 s. ISBN 978-80-210-6124-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6124-2013.
Bibliografie
ABOR, J. AND BIEPKE, N. (2007). Corporate Governance, Ownersip Structure and Performance of SMEs in Ghana: Implications for Financing Opportunities. Corporate Governance, 3, č. 7, s. 288–300. DOI: 10.1108/14720700710756562
ALLOUCHE, J., LAROCHE, P. (2005). A Meta-Analytical Investigation of the Relationship Between Corporate Social And Financial Performance. Revue de Gestion des Ressources Humaines, 57/2005, s. 18–41.
ANDREWS, R. AND BOYNE, G. A. (2010). Capacity, leadership, and Organizational Performance: Testing the Black Box Model of Public Management, Public Administration Review, May/June 2010, s. 443–454.
ARTIACH, T., LEE, D., NELSON, D., WALKER, J. (2010). The determinants of corporate sustainability performance, Accounting and Finance, 50: 31–51. DOI: 10.1111/j.1467-629X.2009.00315.x
BERMAN, S., WICKS, A., KOTHA, S., JONES, T. (1999). Does stakeholder orientation matter: The relationship between stakeholder management models and firm financial performance. Academy of Management Journal, 42/5, 1999, s. 488–506. ISSN 00014273. DOI: 10.2307/256972
BLAŽEK, L. (2005). Výzkum konkurenceschopnosti podniku. Aplikace stakeholderského přístupu. Vývojové tendence podniků (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, s. 13–28, ISBN 80-210-3847-0.
BLAŽEK, L. a kol. (2007). Konkurenční schopnost podniků (Primární analýza výsledků empirického šetření). Brno: Masarykova univerzita, 302 s. ISBN 978-80-210-4456-2.
BLAŽEK, L. a kol. (2008a). Vývojové tendence podniků IV (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, 284 s., ISBN 978-80-210-4723-5.
BLAŽEK, L. a kol. (2008b). Konkurenční schopnost podniků (Analýza faktorů hospodářské úspěšnosti). Brno: Masarykova univerzita, 210 s. ISBN 978-80-210-4734-1.
BLAŽEK, L. a kol. (2009a). Vývojové tendence podniků V (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, 328 s., ISBN 978-80-210-5003-7.
BLAŽEK, L. a kol. (2009b). Konkurenční schopnost podniků. Analýza faktorů hospodářské úspěšnosti. Druhá etapa. Brno: Masarykova univerzita, 349 s. ISBN 978-80-210-5058-7.
BLAŽEK, L., SVOBODA, M. (2007). Příprava a průběh empirického šetření. Konkurenční schopnost podniků (Primární analýza výsledků empirického šetření). Brno: Masarykova univerzita, s. 27–40. ISBN 978-80-210-4456-2.
BLAŽEK, L., ŠIŠKA, L. (2006). Výzkum konkurenceschopnosti podniků. Formulace dotazníku. Vývojové tendence podniků II (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, s. 13–58, ISBN 80-210-4133-1.
BOTTAZZI, G., SECCHI, A., TAMAGNI, F. (2008). Productivity, profitability and financial performance. Industrial and Corporate Change, vol. 17, 4, s. 711–751. DOI: 10.1093/icc/dtn027
CELLINI, R., SOCI, A. (2002). Pop competitiveness. BNL Quarterly Review, 220/2002, s. 71–101, Milano, BNL.
STEK, O. (2007). Souhrnná část (B1). Konkurenční schopnost podniků (Primární analýza výsledků empirického šetření). Brno: Masarykova univerzita, s. 83–112. ISBN 978-80-210-4456-2.
SÚ, Změny ve struktuře jednotlivých sekcí a oddílů ve srovnání dle OKEČ a CZ-NACE, 7 stran, cit. 13. 7. 2012, dostupné na
De VAUS, D. (2002). Analyzing Social Science Data. 50 Key Problems in Data Analysis. 1. vyd. Sage: London, 401 s. ISBN 0-7619-5937-8.
DEVINNEY, Y.G., JOHNSON, J. (2010). Using Frontier Analysis to Evaluate Company Performance. British journal of Management, Vol. 21, 921–938. DOI: 10.1111/j.1467-8551.2009.00650.x
EVROPSKÁ KOMISE (2011). European Competitiveness Report 2011. 289 s., citováno 10. 10. 2012, dostupné na .
FILO, P. (2006). Konzistence hodnotového systému zaměstnanců ve vztahu ke konkurenceschopnoti podniku: první empirická zjištění. Vývojové tendence podniků II (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, s. 59–80, ISBN 80-210-4133-1.
GADDLE, L. E., HAKANSSON, H. Supply network strategies. John Willey & Sons, Ltd : Chichester, 2002.
GRINYER, P. H., McKIERNAN, P., YASAI-ARDEKANI, M. (1988). Market, organizational and managerial correlates of economic performance in the U.K. electrical engineering industry. Strategic Management Journal. 9/1988, 297–318. DOI: 10.1002/smj.4250090402
HAENECKE, H. (2002). Methodenorientierte Systematisierung der Kritik an der Erfolgsfaktorenforschung. Zeitschrift für Betriebswirtschaft, č. 2/2002.
HAND, J. (1998). Does CEO human capital make a difference? Working paper, University of North Carolina.
HANSEN, G. S., WERNERFELT, B. (1989). Determinants of Firm Performance: The Relative Importance of Economic and Organizational Factors, Strategic Management Journal, 10: 399–411. DOI: 10.1002/smj.4250100502
HENDL, J. (2006). Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál, 583 s. ISBN 8073671239.
HOMBURG, C., KROHMER, H., WORKMAN, J. P. JR. (1999). Strategic Consensus and Performance: The Role of Strategy Type and Market-related Dynamism. Strategic Management Journal, 20: 339–357. DOI: 10.1002/(SICI)1097-0266(199904)20:4<339::AID-SMJ29>3.0.CO;2-T
HOPE, R. D., SPENCER, C. (2001). SRM is not yet a suite spot. Gartner Group, 10/2001. 5 s. cit. 13. 7. 2012, dostupné na < http://www.gartner.com/id=342114>
HULT, G.T.M. et al. (2008). An assessment of the measurement of performance in international business research. Journal of International Business Studies, 39, s. 1064–1080. DOI: 10.1057/palgrave.jibs.8400398
HUSELID, M. (1999). Human resources, knowledge management and firms performance. Working Paper. Rutgers University.
JAIN, A. K., CHANDRASEKAR, B. (1982). Dimensionality and sample size considerations in pattern recognition practice. Handbook of Statistics, Amsterdam: P. R.Krishnaiah and L. N.Kanal, vol. 2., s. 835–855.
JANČÍKOVÁ, A. (2006). Organizační kultura a řízení kvality: závěry z empirických šetření. Vývojové tendence podniků II (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, s. 119–158, ISBN 80-210-4133-1.
JIRÁSEK, J. A. (2000). Konkurenčnost: Vítězství a porážky na kolbišti trhu. Praha: Professional Publishing, ISBN 80-86419-11-8.
KANNAN, V. R. , TAN, K. CH. (2004). Supplier alliances: differences in attitudes to supplier and quality management of adopters and non-adopters. Supply Chain Management, Vol. 9, No. 4.
KAPLAN, R. S., NORTON, D. P. (2004). Strategy maps: converting intangible assets into tangible outcomes. Boston: Harvard Business School. ISBN 1-59139-134-2.
KESSLER, A. (2007). Success factors for new businesses in Austria and the Czech Republic, Entrepreneurship and regional development, 19: 381–403.
KIRBY, J. (2005). Toward a Theory of High Performance. Harvard Business Review, Jul/Aug 2005, Vol. 83 Issue 7/8, s. 30–39.
KLAPALOVÁ, A. (2008). Význam zákazníka pro konkurenceschopnost podniku. Vývojové tendence podniků IV (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, s. 111–160, ISBN 978-80-210-4723-5.
KOHLI, A. K. et al. (1993). Markor: a Measure of Market Orientation. Journal of Marketing Research. 11/1993, s. 467–477. DOI: 10.2307/3172691
KRIŠTOF, M. (2006). Měření ekonomické efektivnosti podniku. Vývojové tendence podniků (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, s. 263–280, ISBN 80-210-4133-1.
KUBÁTOVÁ, E. (2008). Analýza faktorů konkurenceschopnosti v oblasti dodavatelů. Vývojové tendence podniků IV (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, s. 161–180, ISBN 978-80-210-4723-5.
KUČERA, R. (2005). Vztahy k vlastníkům (akcionářům). Vývojové tendence podniků (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, s. 255–270, ISBN 80-210-3847-0.
LEV, B., ZAROWIN, P. (1998). The Boundaries of Financial Reporting and How to Extend Them. Journal of Accounting Research, 37/2: 353–385. DOI: 10.2307/2491413
LIPOVATZ, D., MANDARAKA, M., MOURELATOS, A. (2000). Multivariate Analysis for the Assessment of Factors Affecting Industrial Competitiveness: The Case of Greek Food and Beverage Industries. Applied Stochastic Models in Business and Industry, 16, s. 85–98.
MAREŠ, P., RABUŠIC, L. (2003). Srovnávání skupin na základě středních hodnot a základy testování hypotéz. Brno: Masarykova univerzita.
MATHIS, J., MAZIER, J., RIVAUD-DANSET, D. (1988). La Competitvite Industrielle. Paris: Dunod.
MEJSTŘÍK, M. (2000). Správa obchodních společností a jejich chování. Finance a Úvěr, č. 11, s. 629–630, ISSN 0015-1920.
MICHALET, C. A. (1988). Competitiveness and internalisation. Paris: Mimeo OCDE.
MILES, R. E., SNOW, C. C. (1978). Organizational strategy, structure, and process. New York: McGraw-Hill.
MILLER, D., FRIESEN, P. H. (1986). Porter´s (1980) Generic Strategies and Performance: An Empirical Examination with American Data. Part II: Performance Implications. Organization Studies. 7/3/1986. s. 255–261.
MOLINA, M.A., del PINO, I.B., RODRIGUEZ, A.C. (2004). Industry, Management Capabilities and Firms Competitiveness: An Empirical Contribution. Managerial and decision economics, 25: 265–281.
NARVER, J. C., SLATER, S. F. (1990). The effect of a market orientation on a business profitability. Journal of Marketing, 10/1990, s. 20–35.
NEELY, A. et al. (2005). Performance measurement system design: A literature review and research agenda. International Journal of Operations & Production Management. 25, 12; s. 1228–1263. DOI: 10.1108/01443570510633639
O´TOOLE, T., DONALDSON, B. (2000). Managing buyer-supplier relationship archetypes. Irish Marketing Review. Vol. 13, No. 1, s. 12–20.
PORTER, M. E. (1993). Konkurenční výhoda: (jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon). Praha: Victoria Publishing, 626 s. ISBN 8085605120.
PRESTON, L. E., O’BENNON, D. P. (1997). The Corporate Social-Financial Performance Relationship. Business and Society. 36/1997, s. 419–420.
PUDIL, P., NOVOVIČOVÁ, J., KITTLER, J. (1994). Floating Search Methods in Feature Selection. Pattern Recognition Letters, Elsevier, Vol. 15, s. 1119–1125. DOI: 10.1016/0167-8655(94)90127-9
PUDIL, P., SOMOL., P. (2007). Teoretické základy využití statistických metod rozpoznávání pro vyhledání faktorů hospodářské úspěšnosti podniků. Konkurenční schopnost podniků (Primární analýza výsledků empirického šetření). Brno: Masarykova univerzita, s. 41–50. ISBN 978-80-210-4734-1.
RICHARD, P.J. et al. (2009). Measuring organizational performance: towards methodological best practice. Journal of Management. Vol. 35, No. 3. s. 718–804. DOI: 10.1177/0149206308330560
SCHWAB, K. (ed.) (2012). The Global Competitiveness Report 2012–2013. Ženeva: World Economic Forum. 545 s. Citováno 10. 10. 2012, dostupné na < http://www3.weforum.org/docs/WEF_GlobalCompetitivenessReport_2012-13.pdf>.
SMITH, K. G., GUTHRIE, J. P., CHEN, M.-J. (1989). Strategy, Size and Performance Organization Studies January. 1989, 10, s. 63–81.
SNOW, C. C., HREBENIAK, L. G. (1980). Strategy, distinctive competence, and organizational performance. Administrative Science Quarterly. June: 317–335.
SUCHÁNEK, P. (2005). Hodnocení konkurenceschopnosti podniku. Vyvojové tendence podniků (Svazek I.). Brno: Masarykova univerzit, s. 271–278, ISBN 80-210-3847-0.
SUCHÁNEK, P. (2007). Hodnocení konkurenceschopnosti. Vývojové tendence podniků III (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, s. 13–20, ISBN 978-80-210-4466-1.
EDOVÁ, J. (2007). Vlastníci a jejich vztah k podniku. Vývojové tendence podniků III (Svazek I). Brno: Masarykova univerzita, s. 137–180, ISBN 978-80-210-4466-1.
IMBEROVÁ, I. (2008). Řízení vztahů se stakeholdry na průmyslových trzích v kontextu současných marketingových koncepcí. Vědecké spisy vysokého učení technického v Brně. Brno: VUTIUM. Sv. 251. 38 s. ISSN 1213-418X.
IŠKA, L. (2006). Analýza finanční úspěšnosti tuzemských podniků. Working paper. Brno: CVKČSE, 25/2006, 27 s., ISSN 1801-4496.
IŠKA, L. (2008). Skupiny podniků vytvořené dle ukazatelů hospodářské úspěšnosti. Konkurenční schopnost podniků (Analýza faktorů hospodářské úspěšnosti). Brno: Masarykova univerzita, s. 51–66. ISBN 978-80-210-4734-1.
PALEK, J. (2007). Konkurenceschopnost českých podniků na základě jejich účetních údajů. Working paper. Brno: CVKČSE, 33/2007, 33 s., ISSN 1801-4496.
TRUSS, C., GRATTON, T. (1994). Strategic human resource management: a conceptual approach. The International Journal of Human Resource Management, 5: 664–703. DOI: 10.1080/09585199400000053
ULRICH, D., LAKE, D. (1990). Organizational Capability: Competing from the Inside/Out. New York: John Wiley and Sons.
VENKATRAMAN, N., RAMANUJAM, V. (1986). Measurement of Business Performance in Strategy Research: A Comparison of Approaches. Academy of Management Review. Vol. 11, No. 4, s. 801–814.
WHITE, R. E. (1986). Generic Business Strategies, Organizational Context and Performance: An Empirical Investigation. Strategic Management Journal. 7/ 1986, 217–231. DOI: 10.1002/smj.4250070304
WRIGHT, P.M., MCMAHAN, G.C., MCWILLIAMS, A. (1994). Human resources and sustained competitive advantage: a resource-based perspective. International Journal of Human Resource Management, 5/2: 301–326. DOI: 10.1080/09585199400000020
YOUNDT, M.A., SNELL, S.A., DEAN, J.W., LEPAK, D.P. (1996). Human resource management, manufacturing strategy and firm performance. Academy of Management Journal, 39:836–866.