Přepnout na evidenci publikací, které mě citují.
JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR a Milan KUBIATKO. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje. Online. 1. elektron. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 245 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-210-6398-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6398-2013.
Bibliografie
Adamová, K., & Křížkovský, L. (2000). Základy politologie. Praha: C. H. Beck.
Adorno, T. W., & Horkheimer, M. (2009). Dialektika osvícenství. Praha: Oikoymenh.
Alloway, N. (1995). Foundation Stones: The Construction of Gender in Early Childhood. Carlton, Victoria: Curriculum Corporation.
Almegta, N. R. (1997). Relationship of self-efficacy, causal attribution and emotions to female college students’ academic self-evaluations. Dissertation Abstracts International, 58(1), 78A (UMI No. 9720596).
Altbach, G. P. (1991a). Textbook: The International Dimension. In M. Apple, & L. Christian-Smith (Eds.), The Politics of the Textbook (pp. 242–258). New York: Routledge.
Altbach, G. P. (1991b). Textbooks in American Society: Politics, Policy, and Pedagogy. Albany: State University of New York Press.
Ammer, R. (1994). Das Deutschlandbild in den Lehrwerken für Deutsch als Fremdsprache. In B. Kast, & G. Neuner (Hrsg.), Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken für den fremdsprachlichen Deutschunterricht (pp. 31–41). München: Langenscheidt.
Andrášová, H. (2011). Němčina jako další cizí jazyk po angličtině. In V. Janíková et al., Výuka cizích jazyků (pp. 133–159). Praha: Grada.
Apple, M. (2003). The State and the Politics of Knowledge. New York: RoutledgeFalmer.
Apple, M., & Christian-Smith, L. (1991). The Politics of the Textbook. In M. Apple, & L. Christian-Smith (Eds.), The Politics of the Textbook (pp. 3–24). New York: Routledge.
Arnold, K. H. (1999). Diagnostische Kompetenz erwerben. Pädagogik, 20(7–8), 72–77.
Artino, A. R., Jr. (2005). Review of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire. Storrs: University of Connecticut.
Ballstaedt, S. P. (1997). Wissensvermittlung. Die Gestaltung von Lernmaterial. Weinheim: Psychologie Verlags Union.
Bank, B. (2007). Gender and Education: An Encyclopedia. Westport: Praeger Publishers.
Barker, J. R., & Olsen, J. P. (1995). Medical students’ learning strategies: Evaluation of first-year changes. Journal of Educational Psychology, 80, 321–331.
Bar-Tal, D. (1989). Images of an Arab and Jewish-Arab relations in school readers. Megamot, 8(2), 301–317.
Bar-Tal, D. (1998). The Rocky Road Toward Peace: Beliefs on Conflict in Israeli Textbooks. Journal of Peace Research, 35(6), 723–742.
DOI: 10.1177/0022343398035006005
Bednarz, S. W. (2004). US World Geography Textbooks: Their Role in Education Reform. International Research in Geography and Environmental Education, 13(3), 223–238.
Bednařík, M. (1981). Problematika informační struktury učebnice fyziky. Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, 69, 225–241.
Bem, S. (1981). Gender Schema Theory: A Cognitive Account of Sex Typing. Psychological Review, 88(4), 354–364.
DOI: 10.1037/0033-295X.88.4.354
Bem, S. (1993). The Lenses of Gender: Transforming the Debate on Sexual Inequality. New Haven: Yale University Press.
Beneš, Z. (2007). Společná, či společné učebnice dějepisu? Francouzsko-německá učebnice jako výsledek hledání a ukazatel možných cest. Český časopis historický, 106(3), 633–642.
Beneš, Z. (2009). Učebnice jako literární útvar. In M. Nogová (Ed.), Kurikulum a učebnice z pohľadu pedagogického výskumu (s. 13–26). Bratislava: Štátny pedagogický ústav.
Bernstein, B. (1971). On the Classification and Framing of educational Knowledge. In M. Young (Ed.), Knowledge and Control (pp. 47–69). London: Collier-Macmillian.
Bertrand, Y. (1998). Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál.
Bluestein, N., & Acredolo, L. (1979). Developmental Changes of Map-reading Skills. Child Development, 50(1), 691–697.
DOI: 10.2307/1128934
Boardman, D. (1983). Graphicacy and Geography Teaching. London: Croom Helm.
Boardman, D. (1989). The Development of Graphicacy: Children’s Understanding of Maps. Geography, 74(4), 321–331.
Boekaerts, M. (2002). Motivation to learn. Geneva: International Bureau of Education.
Bojan, C. (2009). Conceptualisations of education. The European dimension of education (Disertační práce). Cluj: Babeş-Bolyai University.
Bombardelli, O. (Hrsg.). (1993). Die Europäische Dimension im Schulbuch für politische Bildung und Geschichte. Trient: Universität von Trient.
Bortz, J., & Döring, N. (2002). Forschungsmethoden und Evaluation für Human- und Sozialwissenschaftler. Heidelberg: Springer.
Böttcher, W. (1976). Die westeuropäische Integration in Schulbüchern der Bundesrepublik Deutschland. Gegenwartskunde, 76(4), 441–454.
Böttcher, W. (1978). Die west-europäische Integration in Schulbüchern der Bundesrepublik. In G. Neumann, & E. H. Schallenberger (Hrsg.), Europa im Schulbuch (pp. 38–51). Duisburg: Norbert E. Kaschuge.
Brophy, J. (1985). Interactions of Male and Female Students with Male and Female Teachers. In F. C. Wilkinson, & C. B. Marret (Eds.), Gender Influences in Classroom Interraction (pp. 115–142). Orlando: Academic Press.
Bryant, J., Brown, D., Silberberg, A. R., & Elliott, S. C. (1981). Effects of Humorous Illustrations in college Textbooks. Human Communication Research, 8(1), 43–57.
DOI: 10.1111/j.1468-2958.1981.tb00655.x
Burešová, H. (2007). Social Strategies in Foreign Language Teaching (Diplomová práce). Brno: PdF MU.
Butler, J. (1990). Gender Trouble: Feminism and the Subversion of Identity. New York: Routledge.
Buttjes, D. (1991). Landeskunde-Didaktik und landeskundliches Curriculum. In K. J. Bausch (Ed.), Handbuch Fremdsprachenunterricht (pp. 112–119). Tübingen: Francke.
Byram, M. (1993). Germany. Its Representation in Textbooks for Teaching German in Great Britain. Frankfurt/Main: Diesterweg.
Cajani, L. (2003). Between Cosmopolitanism, Europeanism and Nationalism: the shifting focus in the teaching of history in Europe. In A. Ross (Ed.), A Europe of Many Cultures. Proceedings of the fifth conference of the Children´s Identity and Citizenship in Europe Thematic Network (pp. 225–231). London: CiCe.
Campbell, M. M. (2007). Motivational systems theory and the academic performance of college students. Journal of College Teaching & Learning, 4(7), 11–24.
Cauwenberghe, C. (1996). Evropská dimenze ve výchově k občanství. In C. Cauwenberghe, & R. Dostálová (Eds.), Nové horizonty občanské výchovy (pp. 40–53). Praha: Porta linguarum.
Cohen, A., & Weaver, S. (2002). Styles- and Strategies-Based Instruction. A Teachers´ Guide. Minneapolis: Centre for Advanced Research on Language Acquisition, University of Minnesota.
Commission of the European Communities. (1988). Resolution of the Council and the Ministers of Education Meeting within the Council on the European dimension in education of 24 May 1988. Luxemburg: Office for Official Publications of the EC. Dostupné z http://eurlex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:419
Commission of the European Communities. (1992). The Maastricht Treaty. Text of the Treaty establishing the European Community. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities. Dostupné z http://www.eurotreaties.com/maastrichtec.pdf
Commission of the European Communities. (1993). Green Paper on the European Dimension of Education. Luxemburg: Office for Official Publications of the EC. Dostupné z http://aei.pitt.edu/936/01/education_gp_COM_93_457.pdf
Commission of the European Communities. (1996). White paper on education and training – Teaching and Learning towards the learning Society. Luxemburg: Office for Official Publications of the EC. Dostupné z http://europa.eu/documents/comm/white_papers/pdf/com95_590_en.pdf
Cools, D., & Sercu, L. (2006). Die Beurteilung von Lehrwerken an Hand des Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmens für Sprachen: Eine empirische Untersuchung von zwei kürzlich erschienenen Lehrwerken für Deutsch als Fremdsprache. Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht, 11(3), 1–17.
Copeland, W. D., Birmingham, C., DeMeulle, L., D‘Emidio-Caston, M., & Natal, D. (1994). Making Meaning in Classrooms: An Investigation of Cognitive Processes in Aspiring Teachers, Experienced Teachers, and Their Peers. American Educationa Research Journal, 31(1), 166–196.
DOI: 10.3102/00028312031001166
Crawford, A. K. (2006). Culture wars: Japanese history textbooks and the construction of official memory. In A. K. Crawford, & J. S. Foerster (Eds.), What shall we tell the children?: international perspectives on school history textbooks (pp. 49–68). Greenwich: Information Age Publishing.
Crawford, A. K., & Foerster, J. S. (Eds.). (2006). What shall we tell the children?: International perspectives on school history textbooks. Greenwich: Information Age Publishing.
Čáp, J., & Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Praha: Portál.
Čapek, V. (1970). Problémy a tendence vyučování dějepisu v současném světě (studie k otázkám koncepcí dějepisného vyučování). Praha: SPN.
Čapek, V. (1974). Cílové struktury v dějepise a způsoby jejich prověřování. Praha: SPN.
Čapek, V. (1994). Otázky cílů, závěrů dějepisné výuky. In T. Jílek et al., Vybrané kapitoly z didaktiky dějepisu (pp. 5–29). Plzeň: PdF ZU.
Čapek, V. (1998). Podíl historie jako školní disciplíny na výchově k evropanství. In Česká a polská mládež o sobě (ve světle českých a polských historických a sociologických výzkumů) (pp. 59–80). Ostrava: FF OU.
Čapek, V. (2001). Národní a evropské vědomí školní mládeže. Praha: FF UK.
Červenková, I. (2010). Žák a učebnice: užívání učebnic na 2. stupni základních škol. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta.
D’Apollonia, S., Galley, D., & Simpson, M. (2001). Formal reasoning and conceptual development. In M. R. Talebinezhad, & G. M. Negari (Eds.), The Effect of Explicit Teaching of Concept Mapping in Expository Writing on EFL Students’ Self-regulation. Pazhuhesh-e Zabanha-ye Khareji, 49 (Special Issue English), 85–108.
Davies, B. (1989). Frogs and Snails and Feminist Tales: Preschool Children and Gender. Sydney: Allen & Unwin.
Davis, E. A. (2006). Characterizing productive reflection among preservice elementary teachers: Seeing what matters. Teaching and Teacher Education, 22(3), 281–301.
De Castell, S. (1991). Literacy as Disempowerment: The Role of Documentary Texts. In D. P. Ericson (Ed.), Philosophy of Education (pp. 74–84). Yearbook of the Philosophy of Education Society. Illinois: Normal.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000a). Intrinsic and Extrinsic Motivations: Classic Definitions and New Directions. Contemporary Educational Psychology, 25(1), 54–67.
DOI: 10.1006/ceps.1999.1020
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000b). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55(1), 68–78.
DOI: 10.1037/0003-066X.55.1.68
DeLoacheová, J. (1991). Young Children’s Undestanding of Models. In R. Fivush, & J. Hudson (Eds.), Knowing and Remembering in Young Children (pp. 94–126). New York: Cambridge University Press.
DeLoacheová, J. S., Miller, K. F., & Rosengren, K. S. (1997). The Credible Shrinking Room: Very Young Children’s Performance with Symbolic and Nonsymbolic Relation. Psychological Science, 8(4), 111–126.
Dhindsa, H. S., & Chung, G. (2003). Attitudes and Achievement of Bruneian Science Students. International Journal of Science Education, 25(8), 907–922.
DOI: 10.1080/09500690305025
Didacus, J. (1991). Building democracy: Content and ideology in Grenadian educational texts, 1979–1983. In M. Apple, & L. Christian-Smith (Eds.), The Politics of the Textbook (pp. 259–288). New York: Routledge.
Dimopoulos, K., Koulaidis, V., & Sklaveniti, S. (2003). Towards an Analysis of Visual Images in School Science Textbooks and Press Articles about Science and Technology. Research in Science Education, 33, 189–216.
Ditton, H. (2009). Schulqualität – Modelle zwischen Konstruktion, empirischen Befunden und Implementierung. In Buer, J., & C. Wagner (Eds.), Qualität von Schule. Ein kritisches Handbuch (pp. 83–92). Frankfurt am Main: Lang.
Dömischová, I. (2009). Landeskundliche Bilder in den Lehrwerken für Deutsch als Fremdsprache an tschechischen Grundschulen. In V. Janíková, & B. Sorger (Eds.), Germanistik und die neuen Herausforderungen in Forschung und Lehre (pp. 66–75). Brno: Academicus.
Doskočilová, M. (2010). Výzkum výskytu a reprodukce genderových stereotypů ve výuce angličtiny. In T. Janík, P. Knecht, & P.Najvar (Eds.), Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (pp. 157–166). Brno: Paido.
Drabinová-Labischová, D. (2000). Evropská dimenze ve vzdělávání jako cesta k překonávání národních a etnických stereotypů (Rigorózní práce). Brno: PdF MU.
Duszenko, M. (1994). Lehrwerkanalyse. München: Goethe-Institut.
Eccles, J. S., Wigfield, A. (2002). Motivational beliefs, values, and goals. Annual Review of Psychology, 53(1), 109–132.
DOI: 10.1146/annurev.psych.53.100901.135153
Edelbrock, C., & Sugawara, A. I. (1978). Acquisition of sex-typed preferences in preschool-aged children. Developmental Psychology, 14(6), 614–623.
DOI: 10.1037/0012-1649.14.6.614
Edelenbos, P., & Kubanek-German, A. (2004). Teacher Assessment. The concept of „diagnostic competence”. Language Testing, 21(3), 259–283.
DOI: 10.1191/0265532204lt284oa
Einsiedler, W., & Martschinke, S. (1997). Elaboriertheit und Strukturiertheit in Schulbuchillustrationen des Grundschulsachunterrichts. Nürnberg: Institut für Grundschulforschung der Universität Erlangen – Nürnberg.
Engel, U., Krumm, H. J., & Wierlacher, A. (1977/1979). Mannheimer Gutachten zu ausgewählten Lehrwerken Deutsch als Fremdsprache. 2 Bände. Heidelberg: Groos.
Ertel, S. (1972). Erkenntnis und Dogmatismus. Psychologische Rundschau, 23(4), 241–269.
European Commission for Education and Culture. (2004). Education & Training 2010 – The Access of the Lisbon strategy hinges on urgent reforms. Joint interim report of the Council and the Commission on the implementation of the detailed work programme on the follow-up of the objectives of education and training systems in Europe. Brussels: Council of Europe Union.
Evans, M. A., Watson, C., & Willows, D. M. (1987). A Naturalistic Inquiry into Illustration in Instructional Textbooks. In H. A. Houghton, & D. M. Willows (Eds.), The Psychology of Illustration. Vol. 2. Instructional Issues (pp. 87–111). New York, Berlin, Heidelberg: Springer Verlag.
Evropská komise (2009). Mnohojazyčnost – most k vzájemnému porozumění. Lucemburk: Úřad pro úřední tisky Evropských společenství.
Filosofický slovník (1995). Olomouc: FIN.
Fischerová, M. (2009). Používání strategií učení cizímu jazyku u žáků na konci prvního stupně základního vzdělávání (Diplomová práce). Brno: PdF MU.
Fitzgerald, F. (1979). America Revised: History Schoolbooks in the Twentieth Century. New York: Vintage Press.
Fitzpatrick, M. J., & McPherson, B. J. (2010). Coloring Within the Lines: Gender Stereotypes in Contemporary Coloring Books. Sex Roles, 62, 127–137.
DOI: 10.1007/s11199-009-9703-8
Foltýnová, D. (2009). Vliv metakognitivních strategií na rozvoj dovedností žáků autoregulovat své učení. Pedagogická orientace, 19(2), 72–88.
Francis, B., & Skelton, C. (2005). Reassessing Gender and Achievement. London: Routledge.
Frey, K. (1969). Lehrplananalyse als Teil der Curriculumforschung. International Review of Education/ Internationale Zeitschrift für Erziehungswissenschaft/ Revue Internationale de l´Education, 15(1), 4–26.
Fuller, R. (1999). Do university students’ conceptions of learning really influence their learning? In Cornerstones: What do we value in higher education? Australia: Higher Education Research and Development Society of Australasia. Dostupné z: http://www.herdsa.org.au/wp-content/uploads/conference/1999/pdf/Fuller.PDF
Gable, R. K., & Wolfe, M. B. (1993). Instrument development in the affective domain: Measuring attitudes and values in corporate and school settings. Boston: Kluwer Academic Publishers.
Gall, M. D., Gall, J. P., & Borg, W. R. (2003). Educational Research. An Introduction. Boston: Allyn and Bacon.
Gavora, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Gavora, P. (2010). Akí sú moji žiaci? Nitra: Enigma.
Gavora, P. a kol. (1988). Pedagogická komunikácia v základnej škole. Bratislava: Veda.
Geist, B. (1992). Sociologický slovník. Praha: Victoria Publishing.
Gibson, C. C. (1998). The distance learners’ academic self-concept. In C. C. Gibson (Ed.), Distance Learners in higher education: Institutional responses for quality outcomes (pp. 65–76). Madison, Wisconsin: Atwood Publishing.
Gilmartin, P. P., & Patton, J. C. (1984). Comparing the Sexes on Spatial Abilities: Map-Use Skills. Annals of the Association of American Geographers, 74(4), 605–619.
DOI: 10.1111/j.1467-8306.1984.tb01477.x
Glücková, J. (2001). Die Entwicklung des Landkartenverständnisses bei Kindern: Forschungsstand, methodische, Überlegungen und ein neuer Unterschungsansatz. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 48, 298–313.
Gödde-Baumanns, B. (1984). Entwurf eines Fragebogens für die Erstellung einer Übersicht „Europa in Schulbüchern aus Europa“. In B. Gödde-Baumanns (Hrsg.), Schulbuch-Thema. Europa: Hohe Ziele Kleine Schritte (pp. 37–41). Duisburg: Institut für Schulbuchforschung e. V. an der Universität Duisburg.
Goldsmith, E. (1987). The Analysis of Illustration in Theory and Practice. In H. A. Houghton, & D. M. Willows (Eds.), The Psychology of Illustration. Vol. 2. Instructional Issues (pp. 53–82). New York, Berlin, Heidelberg: Springer Verlag.
Goňec, V. (2001). Evropská idea – Idea mírové, kooperující a sjednocující se Evropy II. (1938–1950). Brno: MU.
Gonzalez, L. E., & Carter, K. (1996). Correspondence in Cooperating Teachers‘ and Student Teachers‘ Interpretations of Classroom Events. Teaching & Teacher Education, 12(1), 39–47.
Good, J. J., Woodzicka, J. A., & Wingfield, L. C. (2010). The Effects of Gender Stereotypic and Counter-Stereotypic Textbook Images on Science Performance. The Journal of Social Psychology, 150(2), 132–147.
DOI: 10.1080/00224540903366552
Göttel, (2002). Optimálně bez charakteristik. Evropská dimenze kvality ve vzdělávání. In E. Koliadis, R. Seebauer, & Z. Helus (Eds.), Kvalita cestou kvalifikace (pp. 155–161). Brno: Paido.
Gramsci, A. (1967). Základy politiky. Praha: Mladá fronta.
Grondin, J. (1997). Úvod do hermeneutiky. Praha: Oikoymenh.
Hammann, L. A., & Stevens, R. J. (1998). Metacognitive awareness assessment in self-regulated learning and performance measures in an introductory educational psychology course. Washington D. C.: ERIC Clearinghouse microfiches. ERIC Document Reproduction Service No ED 424249.
Handt, G. (2003). Qualitätssicherung und – entwicklung. In K. R. Bausch, H. Christ, & H. J. Krumm, Handbuch Fremdsprachenunterricht (pp. 390–394). Basel: Tübingen.
Hartl, P., & Hartlová, H. (2004). Psychologický slovník. Praha: Portál.
Hauser, M. (2005). Adorno: moderna a negativita. Praha: Filosofia.
Heitzmann, A. (2010). Von der Alltagssprache zur Fachsprache gelangen. In P. Labudde (Ed.), Fachdidaktik Naturwissenschaft 1. – 9. Schuljahr (pp. 73–86). Bern: Haupt Verlag.
Helmke, A. (2007). Unterrichtsqualität erfassen, bewerten, verbessern. Seelze: Kallmeyersche Verlagbuchshandlung, GmbH.
Helmke, A. (2009). Unterrichtsqualität und Lehrerprofessionalisierung. Diagnose, Evaluation und Verbesserung des Unterrichts. Seelze: Klett Verlag.
Helmke, A. et al. (2007). Der Ratingbogen der DESI-Videostudie. Dostupné z http://www.uni-landau.de/helmke/download/index_buch.php
Helmke, A., Hosenfeld, I., & Schrader, F. W. (2004). Vergleichsarbeiten als Instrument zur Verbesserung der Diagnosekompetenz von Lehrkräften. In R. Arnold, & C. Griese (Eds.), Schulmanagement und Schulentwicklung (pp. 115–135). Hohengehren: Schneider-Verlag.
Helmke, A., Schrader, F-W., Wagner, W., Nold, G., & Helmke, T. (2008). Die Videostudie des Englischunterrichts. In E. Klieme, et al., Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch. Ergebnisse der DESI-Studie (pp. 345–363). Weinheim – Basel: Beltz Verlag.
Helus, Z., & Pavelková, I. (1992). Vedení žáků ke vzdělělávací autoregulaci a humanizaci školy. Pedagogika, 42(2), 197–208.
Heyd, G. (1990). Deutsch lehren. Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. Frankfurt am Main: Moritz Diesterweg.
Hnilica, K. (1992). Kognitivní a metakognitivní strategie autoregulovaného učení. Pedagogika, 42(4), 477–485.
Hofer, B. K., Yu, S. L., & Pintrich, P. R. (1998). Teaching college students to be self-regulated learners. In B. J. Zimmerman, & D. H. Schunk (Eds.), Self-Regulated Learning. From Teaching to Self-Reflective Practice (pp. 57–85). New York: Guilford.
Holoušová, D. (1987). Pokusy o kognitivní výcvik žáků pro řešení učebních úloh v pracích teoretiků učebních úloh. In D. Tollingerová, et al., K teorii učebních činností (pp. 11–19). Praha: SPN.
Holz, O., & Janík, T. (2004). Učitelem v Evropě – učitelem pro Evropu. Komenský, 128(3), 24–26.
Hrabí, L. (2006). Hodnocení grafické informace učebnic přírodopisu. e-Pedagogium, 6(1), 26–32.
Hrachovcová, M. (2008). Výchova k evropanství jako součást české kurikulární reformy a její odraz v českých učebnicích občanské výchovy. In Z. Novotný, Evropská a národní identita (pp. 25–36). Olomouc: PdF UP.
Hrbáčková, K. (2009). Autoregulace procesu čtenářského rozvoje žáků na 1. stupni základní školy. Pedagogická orientace, 19(4), 89–103.
Hrdlička, M. (2005). K otázce komunikační metody a komunikativnosti. Dostupné z http://www.auccj.cz/?p=kotazcekomunikace
Hroch, M. (2009). Národy nejsou dílem náhody. Příčiny a předpoklady utváření moderních evropských národů. Praha: Sociologické nakladatelství (Slon).
Hugener, I. (2006). Überblick über die Beobachtungsinstrumente. In K. Rakoczy, & Ch. Pauli, Dokumentation der Erhebungs- und Auswertungsinstrumente zur schweizerisch-deutschen Videostudie “Unterrichtsqualität, Lernverhalten und mathematisches Verständnis” (pp. 45–54). Frankfurt am Main: GFPF/DIPF.
Hüttermann, A. (2004). Kartographische Kompetenzen im Geographieunterricht allgemein bildender Schulen. Stuttgart: Vortrag Kartographentag.
Chan, K. (2002). Teacher education students epistemological beliefs and their relations with conceptions of learning and learning strategies. The asia pacific-education researcher, 16(2), 199–214.
Chartier, D. (2003). Les styles d´apprentissage : entre flou conceptionel et intér?t pratique. Savoirs, 2(2), 7–28.
DOI: 10.3917/savo.002.0007
Chevrier, J. (2000a). La construction du style d´apprentissage. Le style d´apprentissage, 28(1), 47–72.
Chevrier, J. (2000b). Problématique de la nature du style d´apprentissage. Le style d´apprentissage, 28(1), 3–19.
Chlup, O. (1956). K theorii osnov. Pedagogika, 6(4), 404–410.
Chudak, S. (2007). Lernerautonomie fördernde Inhalte in ausgewählten Lehrwerken DaF für Erwachsene. Überlegungen zur Gestaltung und zur Evaluation von Lehr- und Lernmaterialien. Possener Beiträge zur Germanistik. Frankfurt am Main: Peter Lang.
Ingenwerth, A. (1984). Thema „Europa/Europäische Gemeinschaften“ in zwei Geschichtsschulbüchern aus den letzten Jahren. In B. Gödde-Baumanns (Hrsg.), Schulbuch-Thema. Europa: Hohe Ziele Kleine Schritte (pp. 37–41). Duisburg: Institut für Schulbuchforschung e. V. an der Universität Duisburg.
Janík, T. (2005). Několik poznámek k autoregulovanému učení. In V. Janíková (Ed.), Autonomie v procesu učení a vyučování cizích jazyků (pp. 7–16). Brno: Masarykova univerzita.
Janík, T. (2006). Teorie konceptuální změny a učebnice. In J. Maňák, & D. Klapko (Eds.), Učebnice pod lupou (pp. 33–44). Brno: Paido.
Janík, T. (2009). Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno: Paido.
Janík, T. (2010). Stav a výhledy českého pedagogického výzkumu. Pedagogická orientace, 20(2), 5–22.
Janík, T. et al. (2009). Kurikulum – výuka – školní klima – učitelské vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita.
Janík, T., & Minaříková, E. et al. (2011). Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum. Brno: Paido.
Janík, T., Janíková, M., Knecht, P., Kubiatko, M., Najvar, P., Najvarová, V., & Šebestová, S. (2009). Exploring Different Ways of Using Video in Teacher Education: Examples from CPV Video Web. In T. Janík, & T. Seidel (Eds.), The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in Classroom (pp. 207–224). Münster: Waxmann Verlag.
Janík, T., Janíková, M., & Vlčková, K. (2009). Výzkum výuky: vymezení pojmu. In M. Janíková, & K. Vlčková et al., Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody (pp. 11–22). Brno: Paido.
Janík, T., Knecht, P., Najvar, P., Píšová, M., & Šebestová, S. (2011). Institut výzkumu školního vzdělávání Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity (2003–2010): Janua reserata. Brno: Masarykova univerzita.
Janík, T., Maňák, J., & Knecht, P. (2009). Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno: Paido.
Janík, T., Slavík, J., & Najvar, P. et al. (2011). Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Janíková, M. (2011). Interakce a komunikace učitelů tělesné výchovy. Brno: Paido.
Janiš, K., & Ondřejová, E. (2006). Slovník pojmů z obecné didaktiky. Opava: Slezská univerzita.
Janko, T. (2010). Posuzování kvalit nonverbálních prvků v učebnicích. In T. Janík, P. Knecht, & P. Najvar, et al., Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (pp. 55–71). Brno: Paido.
Jará, Z. (2010). Používání strategií učení se češtině jako cizímu jazyku (Diplomová práce). Brno: PdF MU.
Jelínek, S. (1994-1995). K funkční charakteristice učebnic cizích jazyků. Cizí jazyky, 38(3/4), 83–87.
Jenkins, R. (2004). Social Identity. London/New York: Routledge.
Ježková, V. (2008). Výzkum souboru učebnic němčiny pro základní školy. In P. Knecht, & T. Janík, et al., Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu (pp. 137–145). Brno: Paido.
Jireček, M. (2010). Vývoj výuky dějepisu na školách odpovídajících dnešní základní škole od roku 1918 do současnosti z hlediska vývoje kurikulárních dokumentů. In T. Janík, P. Knecht, & P. Najvar, et al., Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (pp. 111–124). Brno: Paido.
Jireček, M. (2011a). Historicko-srovnávací analýza kurikulárních dokumentů dějepisu. In T. Janík, P. Knecht, & S. Šebestová, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: MU (v tisku).
Jireček, M. (2011b). Výuka dějepisu na školách obecných a měšťanských v Československu v letech 1918–1939 z hlediska vývoje kurikulárních dokumentů. Sborník prací Pedagogické fakulty MU, 25(1), 3–20.
Joo, Y., Bong, M., & Choi, H. (2000). Self-efficacy for self-regulated learning, academic self-efficacy and internet self-efficacy in web based instruction. In J. C. Liang, & C. C. Tsai, Internet self-efficacy and preferences toward constructivist Internet-based learningenvironments: A study of pre-school teachers in Taiwan. Educational Technology & Society, 11(1), 226–237.
Julínek, S. et al. (2004). Základy oborové didaktiky dějepisu. Brno: PdF MU.
Kast, B., & Neuner, G. (1994). Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken für den fremdsprachlichen Deutschunterricht. München: Langenscheidt.
Kerrins, J. A., & Cushing, K. S. (2010). Taking a Second Look: Expert and Novice Differences when Observing the Same Classroom Teaching Segment a Second Time. Journal of Personnel Evaluation in Education, 14(1), 5–24.
DOI: 10.1023/A:1008152928725
Kesidou, A. (1999). Die europäische Dimension der griechischen und baden-württembergischen Lehrpläne und Schulbücher der Sekundarschule (Disertační práce). Frankfurt/Main: Peter Lang.
Kimmel, M. (2000). The Gendered Society. New York: Oxford University Press.
Kimmerling, A. J., et al. (2009). Map Use: Reading and Analysis. Redlands: ESRI Press.
Klieme, E. et al. (2008). Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch. Ergebnisse der DESI-Studie. Weinheim – Basel: Beltz Verlag.
Knecht, P., & Janík, T., et al. (2008). Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Knechtges, T. (1981). Das Thema Europäische Integration in Schulbüchern. In H. G. Lehmann, (Hrsg.), Die Europäische Integration in der interdisziplinären Lehrerbildung (pp. 13–29). Bonn: Europa Union Verlag.
Kopp, V., Stark, R., & Fischer, M. R. (2009). Förderung von Diagnosekompetenz durch fallbasiertes Lernen mit ausgearbeiteten Lösungsbeispielen: Evaluation einer computerbasierten Lernumgebung. Unterrichtswissenschaft, 37(1), 17–34.
Korejs, J., & Hřebejková, J. (1956). Vývoj učebního plánu naší všeobecně vzdělávací školy (Příspěvek k theorii učebního plánu). Pedagogika, 6(2), 185–206.
Koudelková, M. (2009). Strategie učení francouzštině jako cizímu jazyku na Gymnáziu Matyáše Lercha v Brně (Diplomová práce). Brno: PdF MU.
Kovaříček, V., & Kovaříčková, I. (1989). Vývoj školských soustav v českých zemích. Olomouc: PdF UP.
Kozmonová, M. (2009). Language Learning Strategies and Their Training in a Primary English Class (Diplomová práce). Brno: PdF MU.
Králíková, M. (1973). Příspěvek k teorii osnov a učebnic. In Aktuální problémy didaktiky (pp. 3–36). Praha: SPN.
Krejčí, J. (1993). O češství a evropanství. O českém národním charakteru. Ostrava: Amosium servis.
Krippendorff, K. (2004). Content Analysis: An Introduction to Its Methodology. Thousand Oaks: Sage Publications.
Krumm, H. J. (1994). Stockholmer Kriterienkatalog. In B. Kast, & G. Neuner (Hrsg.), Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken für den fremdsprachlichen Deutschunterricht (pp. 100–105). München: Langenscheidt.
Krykorková, H., & Chvál, M. (2001). Rozvoj metakognice – cesta k hodnotnějšímu poznání. Pedagogika, 51(2), 185–196.
Kulič, V. (1992). Psychologie řízeného učení. Praha: Academia.
Labischová, D., & Gracová, B. (2008). Příručka ke studiu didaktiky dějepisu. Ostrava: FF OU.
Lan, W. Y. (1998). Teaching Self-Monitoring Skills in Statistic. In B. J. Zimmerman, & D. H. Schunk (Eds.), Self-Regulated Learning. From Teaching to Self-Reflective Practice (pp. 86–105). New York: Guilford.
Lawler, S. (2008). Identity: sociological perspectives. Cambridge: Polity Press.
Lee, L. H. (1997). Goal orientation, goal setting, and academic performance in college students: An integrated model of achievement motivation in school settings. Dissertation Abstracts International, 59(06), 1905A (UMI 9835095).
Lehmann, H. G. (Hrsg.). (1981). Die Europäische Integration in der interdisziplinären Lehrerbildung. Bonn: Europa Union Verlag.
Levin, J. R. (1981). On the Functions of Pictures in Prose. In F. J. Pirozzolo, & M. C. Wittrock (Eds.), Neuropsychological and Cognitive Processes in Reading (pp. 203–228). New York: Academic Press.
Levin, J. R. (1983). Pictorial Strategies for School Learning: Practical Illustrations. In M. Pressley, & J. R. Levin (Eds.), Cognitive Strategy Research. Educational Applications (pp. 213–234). New York, Berlin, Heidelberg, Tokyo: Springer Verlag.
Levin, J. R., & Mayer, R. E. (1993). Understanding Illustrations in Text. In B. K. Britton, A. Woodward, & M. Binkley (Eds.), Learning from textbooks. Theory and practice (pp. 95–113). Hillsdale, New Jersey: LEA.
Levin, J. R., Anglin, G. R., & Carney, R. N. (1987). On Empirical Validating Functions of Picture in Prose. In D. M. Willows, & H. A. Houghton (Eds.), The Psychology of Illustration (pp. 51–85). New York: Springer Verlag.
Liben, L., & Yekel C. A. (1996). Preschoolers‘ Knowledge of Their Classroom Environment: Evidence from Small–Scale and Life-Size Spatial Tasks‘. Child Development, 53(5), 1275–1284.
Lin, Y. G., & McKeachie, W. J. (1999). College student intrinsic and / or extrinsic motivation and learning. Washington D. C.: ERIC Clearinghouse microfiches. ERIC Document Reproduction Service No ED 435954.
Lisovskaya, E., & Karpov, V. (1999). New Ideologies in Postcommunist Russian Textbooks. Comparative Education Review, 43(4), 522–543.
DOI: 10.1086/447582
Lorber, J. (1994). Paradoxes of Gender. New Haven: Yale University Press.
Loveless, T., & Wong, K. (1991). The Politics of Textbook Policy: Proposinga Framework. In P. Altbach (Ed.), Textbooks in American Society: Politics, Policy, and Pedagogy (pp. 27–60). Albany: State University of New York Press.
Lynch, R., & Dembo, M. (2004). The relationship between self-regulation and online learning in a blended learning context. International Review of Research in Open and Distance Learning, 5(2), 1–12.
Macdonald, S. (Ed.). (2000). Approaches to European Historical Consciousness. Reflections and provocations. Hamburg: Körber-Stifung.
Maňák, J. (2005). Hledání orientace moderní základní školy. In J. Maňák, & T. Janík (Eds.), Orientace české základní školy (pp. 21–28). Brno: MU.
Maňák, J. (2006). Determinanty kurikula. In J. Maňák, & T. Janík (Eds.), Problémy kurikula základní školy (pp. 23–28). Brno: MU.
Maňák, J. et al. (1994). Kapitoly z metodologie pedagogiky. Brno: MU.
Maňák, J., Janík, T., & Švec, V. (2008). Kurikulum v současné škole. Brno: Paido.
Maňák, J., & Klapko, D. (Eds.). (2006). Učebnice pod lupou. Brno: Paido.
Maňák, J., Švec, Š, & Švec, V. et al. (2003). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido.
Manniová, J. (2004). Európska dimenzia vo výchove a vzdelávaní. Pedagogická orientace, 14(1), 16–21.
Marcuse, H. (1991). Jednorozměrný člověk. Praha: Naše vojsko.
Mareš, J. & Ježek, S. (2006a). Kvalitativní metody pro diagnostiku psychosociálního klimatu školy. 1. část. Pedagogická revue, 58(1), 30–45.
Mareš, J. & Ježek, S. (2006b). Kvalitativní metody pro diagnostiku psychosociálního klimatu školy. 2. část. Pedagogická revue, 58(2), 127–141.
Mareš, J. (1998). Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál.
Mareš, J. (2000). Pedagogicko-psychologické práce publikované v časopise Pedagogika v letech 1951-2000. Pedagogika, 50(4), 365–405.
Mareš, J. (2001). Učení z obrazového materiálu. In J. Čáp, & J. Mareš, Psychologie pro učitele (pp. 493–504). Praha: Portál.
Marsh, E. E., & White, M. D. (2003). A Taxonomy of Relationships between Images and Text. Journal of Documentation, 59(6), 647–672.
DOI: 10.1108/00220410310506303
Marshall, C. S., & Reinhartz, J. (1997). Gender Issues in the Classroom. Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 70(6), 333-337.
Marx, K., & Engels, F. (1969). Werke: Band 3. Berlin: Dietz Verlag.
Matyasková, J. (2009). Strategie učení cizímu jazyku u žáků 2. stupně základní školy (Diplomová práce). Brno: PdF MU.
Mayer, R. E., & Gallini, J. K. (1990). When Is an Illustration Worth Ten Thousand Words? Journal of Educational Psychology, 82(4), 715–726.
DOI: 10.1037/0022-0663.82.4.715
Mayring, P. (1983). Qualitative Inhaltsanalyse: Grundlagen und Techniken. Weinheim: Beltz Verlag.
McClendon, R. C. (1996). Motivation and cognition of preservice teachers: MSLQ. Journal of Instructional Psychology, 23(3), 216–221.
Meyer, H. (2004). Was ist guter Unterricht? Berlin: Cornelsen Verlag Scriptor GmbH.
Mickel, W. W. (Ed.). (1979). Politikunterricht. Im Zusammenhang mit seinen Nachbarfächern. München: Ehrenwirth.
Mikk, J. (2000). Textbook: Research and Writing. Baltische Studien Zur Erziehungs und Sozialwissenschaft. Frankfurt: Peter Lang GmbH.
Miller, C. F., Lurye, L. E., Zosuls, K. M., & Ruble, D. N. (2009). Accessibility of Gender Stereotype Domains: Developmental and Gender Differences in Children. Sex Roles, 60 (11–12), 870–881.
Minaříková, E. (2011). Videopřípad jako stavební jednotka IVŠV videowebu pro vzdělávání učitelů anglického jazyka. In T. Janík, P. Knecht, & S. Šebestová (Eds.), Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: MU (v tisku).
Mojžíšek, L. (1986). Základy pedagogické diagnostiky. Praha: SPN.
Morara, F. (2004). Ways of Integrating the European Dimension into Primary Education. In H. Gash (Ed.), European Primary Village: Trainer´s Manual (pp. 147–171). Dostupné z http://www.ec49.org/europeanvillage/
Morse, L., & Handley, H. M. (1985). Listening to Adolescents: Gender Differences in Science Classroom Interaction. In F. C. Wilkinson, & C. B. Marret (Eds.), Gender Influences in Classroom Interraction (pp. 37–56). Orlando: Academic Press.
Motschmann, B. (2001). Die Umsetzung der „europäischen Dimension“ in der Lehrerbildung (Disertační práce). Lüneburg: Universität Lüneburg. Dostupné z http://www.gbv.de/dms/lueneburg/LG/OPUS/2001/14/pdf/Motschmann.pdf
Mrázková, K. (2010). Kartografické dovednosti v RVP ZV a amerických standardech geografického vzdělávání. In V. Najvarová, & P. Knecht (Eds.), Bulletin Institutu výzkumu školního vzdělávání PdF MU 2010 (pp. 54–58). Brno: MU.
MŠMT (2001). Bílá kniha – Národní program rozvoje vzdělávání ČR. Praha: Tauris.
Naiman, N., Fröhlich, M., Stern, H. H., & Todesco, A. (1978). The Good Language Learner. Toronto: Ontario Institute for Studies in Education.
Najvar, P., Janík, T., Janíková, M., Hübelová, D., & Najvarová, V. (2009). CPV Videostudy: Comparative Perspectives on Teaching in Different School Subjects. In T. Janík, & T. Seidel (Eds.), The Power of Videostudies in Investigating Teaching and Learning in the Classroom (pp. 103–120). Münster: Waxmann.
Najvar, P., Najvarová, V., Soběslavská, V., Šebestová, S., & Vlčková, K. (2008). CPV videostudie anglického jazyka: sběr dat a zamýšlené analýzy. Orbis Scholae, 2(1), 73–91.
Natterer, A. (2001). Europa im Schulbuch. Die Darstellung der europäischen Einigung in baden-württembergischen Schulbüchern für Geschichte und Gemeinschaftskunde der Sekundarstufe I. Grevenbroich: Omnia.
Neumann, G., & Schallenberger, E. H. (Hrsg.). (1978). Europa im Schulbuch. Duisburg: Norbert E. Kaschuge.
Nicholls, J. (2003). Methods in School Textbook Research. International Journal of Historical Learning, Teaching and Research, 3(2), 1–17.
Nicholls, J. (2006). Are Students Expected to Critically Engage with Textbook Perspective of the Second World War? A Comparative and International Study. Research in Comparative and International Education, 1(1), 40–55.
Noordink, H. (1992). The European dimension and the social subjects; handout for authors and publishers for the analysis of their learning materials. In I. Barr, & H. Hooghoff (Eds.), Report on the Third International Dillingen Symposium „The European Dimension in Education“ (pp. 67–68). Enschede: National Institute for Curriculum Development.
Nosek, B. (2009). National Differences in Gender-Science Stereotypes Predict National Sex Differences in Science And Math Achievement. In C. M. Steele (Ed.), Proceedings of the National Academy of Sciences of the USA (pp. 10593–10597). Dostupné
z http://www.pnas.org/content/106/26/10593
Novák, P. (2010). Realizace experimentu ve výuce fyziky. In T. Janík, P. Knecht, & P. Najvar et al., Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (pp. 177–184). Brno: Paido.
Novák, P. (2011). Realizace experimentu ve výuce fyziky. In P. Knecht, & T. Janko (Eds.), Bulletin IVŠV 2011. Brno: MU (v tisku).
Nováková, P. (2009). Motive zum Lernstrategieneinsatz beim Fremdsprachenlernen (Bakalářská práce). Brno: PdF MU.
Novotný, P. (2007). Vizuální informace ve vybraných učebnicích dějepisu pro 9. ročník základní školy. In T. Janík, P. Knecht, & V. Najvarová (Eds.), Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula (pp. 133–140). Brno: Paido.
Nunally, J. C. (1987). Psychometric Theory. New York: McGraw-Hill.
Öhl, F. (2006). Die Europäische Union in Schulbüchern. Medien Impulse, 55(3), 37–41.
Opwis, K., & Lüer, G. (1996). Modelle der Repräsentation von Wissen. In D. Albert, & K. H. Stapf (Hrsg.), Enzyklopädie der Psychologie. Themebereich C: Theorie und Forschung, Serie 2: Kognition, Band 4: Gedächtnis (pp. 337–431). Göttingen, Bern, Toronto, Seattle: Hogrefe–Verlag.
Ostrom, E. (2005). Understanding Institutional Diversity. Princeton: Princeton University Press.
Oxford, R. (1990). Language Learning Strategies: What Every Teacher Should Know. New York: Newbury House Publishers.
Paivio, A. (1971). Imagery and Verbal Processes. New York: Holt, Rinehart and Winston.
Palmer, D. J., Stough, L. M., Burdenski, T. K., & Gonzales, M. (2005). Identifying teacher expertise: An examination of researchers decision making. Educational Psychologist, 40(1), 13–25.
DOI: 10.1207/s15326985ep4001_2
Pardel, J. et al. (1963). Pedagogická psychologie. Praha: SPN
Peeck, J. (1987). The Role of Illustrations in Processing and Remembering Illustrated Text. In D. M. Willows, & H. A. Houghton (Eds.), The Psychology of Illustration. Vol. 1. Basic Research (pp. 115–145). New York, Berlin, Heidelberg: Springer Verlag.
Peeck, J. (1993). Increasing Picture Effect in Learning from Illustrated Text. Learning and Instruction, 3(3), 227–238.
Perales, F. J., & Jiménez, J. D. (2002). Las ilustraciones en la ense?anza – aprendizaje de las ciencias. Análisis de libros de texto. Ense?anza de las Ciencias, 20(3), 369–386.
Perry, N. E. (1998). Young chidren’s self-regulated learning and contexts that support it. Journal of Education Psychology, 90(4), 715–729.
DOI: 10.1037/0022-0663.90.4.715
Pešková, K. (2010). Návrh diagnostického nástroje pro hodnocení vizuálních prostředků v učebnicích německého jazyka pro výuku reálií. In T. Janík, P. Knecht, & P. Najvar, et al., Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (pp. 192–201). Brno: Paido.
Peterson, P., & Fenema, E. (1985). Autonomous Learning Behaviour: A Possible Explanation of Gender-Related Differences in Mathematics. In F. C. Wilkinson, & C. B. Marret (Eds.), Gender Influences in Classroom Interraction (pp. 17–36). Orlando: Academic Press.
Piaget, J., & Inhelder, B. (1971). The Child’s Conception of Space. London: Routledge & Kegan Paul.
Pingel, F. (1993). Europa im Schulbuch – eine Bestandsaufnahme. In O. Bombardelli (Hrsg.), Die Europäische Dimension im Schulbuch für politische Bildung und Geschichte (pp. 83–88). Trient: Universität von Trient.
Pingel, F. (1995). Europa im Schulbuch – Einleitung. In F. Pingel (Hrsg.), Macht Europa Schule? Die Darstellung Europas in Schulbüchern der Europäischen Gemeinschaft. Studien zur internationalen Schulbuchforschung (pp. 7–25). Frankfurt am Main: Diesterweg Verlag.
Pingel, F. (1999). Europa im Geschichtsbuch. In S. Kolb, & P. Rösgen (Hrsg.), Europäische Geschichtskultur im 21. Jahrhundert (pp. 215–237). Bonn: Stiftung Haus der Geschichte der Literaturverzeichnis.
Pingel, F. (2006). New Structures for a Medium in the State of Change. In M. Horsley (Ed.), The future of textbooks? (pp. 24–34). Sydney: University of Sydney.
Pintrich, P. R. (2002). The role of metacognitive knowledge in learning, teaching, and assessing. Theory into Practice, 41(42), 219–226.
Pintrich, P. R. (Ed.). (1991). A manual for the use of the Motivational Strategies for Learning Queastionnaire (MSLQ). Ann Arbor: University of Michigan.
Pintrich, P. R. (Ed.). (1995). Understatnding self-regulated learning: New directions for teaching and learning. San Fransisco: Jossey – Bass Publisher.
Pintrich, P. R., Smith, D. A. F., Garcia, T., & McKeachie, W. J. (1993). Reliability and predictive validity of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ). Educational and Psychological Measurement, 53(3), 801–813.
DOI: 10.1177/0013164493053003024
Píšová, M. (2010). Učitel-expert: přehled výzkumných trendů a jejich výsledků. Pedagogika, 60(3/4), 242–253.
Plháková, A. (2006). Dějiny psychologie. Praha: Grada.
Podroužek, L. (2005). Přírodovědné vzdělávání. In V. Spilková et al., Proměny primárního vzdělávání v ČR (pp. 193–207). Praha: Portál.
Posner, G. J., Strike, K. A., Hewson, P. W., & Gertzog, W. A. (1982). Accommodation of a scientific conception: Towards a theory of conceptual change. Science Education, 66(4), 221–227.
DOI: 10.1002/sce.3730660207
Postigo, Y., & Pozo, J. I. (2004). On the Road to Graphicacy: The Learning of Graphical Representation Systems. Educational Psychology, 24(5), 623–644.
Potměšil, Z. (1975). Vývoj, současný stav a perspektivy rozvoje školního dějepisného vzdělání a výchovy v československé socialistické škole. In B. Kujal (Ed.), Systém vzdělání a výchovy v socialistické společnosti a jeho výzkum (pp. 369–384). Praha: PÚ JAK ČSAV.
Pravda, J. (2003). Mapový jazyk. Bratislava: Vydavatelstvo UK.
Pressley, M., & Afflerbach, P. (1995). Verbal protocols of reading: The nature of constructively responsive reading. Hillsdale: Lawrence Erlbaum Associates.
Pressley, M., & Miller, G. E. (1987). Effect of Illustration on Children´s Listening Comprehension and Oral Prose Memory. In D. M. Willows, & H. A. Houghton (Eds.), The Psychology of Illustration. Vol. 1. Basic Research (pp. 87–111). New York, Berlin, Heidelberg: Springer Verlag.
Presson, C. C. (1982). The Development of Map-reading Skills Child Development, 53(1), 196–199.
DOI: 10.2307/1129653
Prodi, R. (2003). Idea Evropy. Praha: Barrister and Principal ve spolupráci s Centrem strategických studií.
Průcha, J. (1987). Učení z textu a didaktická informace. Praha: Academia.
Průcha, J. (1998). Učebnice: teorie a analýzy edukačního média: příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno: Paido.
Průcha, J. (1999). Vzdělávání a školství ve světě. Základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Praha: Portál.
Průcha, J. (2002). Moderní pedagogika. Praha: Portál.
Průcha, J. (2005). Český pedagogický výzkum: problém využitelnosti produktů. In Pedagogický výzkum: Reflexe společenských potřeb a očekávání? (pp 11–16). Olomouc: PdF UP.
Průcha, J. (2006a). Srovnávací pedagogika. Praha: Portál.
Průcha, J. (2006b). Výzkum kurikula: aplikované přístupy. In J. Maňák, & T. Janík (Eds.), Problémy kurikula základní školy (pp. 113–127). Brno: MU.
Průcha, J. (2006c). Učebnice: Teorie, výzkum a potřeby praxe. In J. Maňák, & D. Klapko (Eds.), Učebnice pod lupou (pp. 9–21). Brno: Paido.
Průcha, J. (2008). Možnosti výzkumu učebnic ve vztahu k učení. In P. Knecht, & T. Janík, et al., Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu (pp. 27–36). Brno: Paido.
Průcha, J. (2010). Interkulturní komunikace. Praha: Grada.
Průcha, J., Walterová, E., & Mareš, J. (2003). Pedagogický slovník. Praha: Portál.
Přikrylová, J. (2010). Strategie učení cizímu jazyku a jejich diagnostikování. In T. Janík, P. Najvar, & P. Knecht, et al., Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (pp. 167?175). Brno: Paido.
Přinosilová, J. (2010). Používání strategií učení cizímu jazyku (Diplomová práce). Brno: PdF MU.
Psotková, P. (2004). Historické vědomí české studující mládeže ve vztahu k evropským národům (Diplomová práce). Ostrava: FF OU.
Purm, R. (1996/1997). K teorii učebnice cizího jazyka. Cizí jazyky, 40(7/8), 111–113.
Radvanovský, Z. (1996). Čech – Středoevropan – Evropan. In Z. Lehmanová (Ed.), Výchova k evropanství – kulturně historické souvislosti evropského procesu (pp. 100–106). Praha: VŠE.
Renner, G. (Hrsg.). (1992). Die Europäische Einigung im Schulbuch. Bonn: Vertretung der EG-Komm.
Riding, R. J., & Boardman, D. (1983). The Relationship Between Sex and Learning Style and Graphicacy in 14-Year-Old-Children. Educational Review, 35(1), 69–79.
Röhrs, H. (1995). Die vergleichende und internationale Erziehungswissenschaft. Weinheim: Dt. Studien Verlag.
Rokeach, M. (1960). The open and closed mind. New York: Basic Books.
Rubin, J., & Wenden, A. (1987). Learning Strategies in Language Learning. Herefordshire: Prentice Hallinternational.
Rupp, C. (2000). „Europa“ nach 1945: Darstellungs-Topoi in deutschen und französischen Schulgeschichtesbüchern. Münster: Universität Münster.
ezníčková, D. (2003). Geografické dovednosti, jejich specifikace a kategorizace. Geografie – Sborník ČGS, 108(2), 146–163.
Sadker, M., & Sadker, D. (1982). Sex equity handbook for schools. New York: Longman.
Sakki, I. (2010). A Success Story or a Failure? Representing the European Integration in the Curricula and Textbooks of Five Countries (Disertační práce). Helsinki: University of Helsinki. Dostupné z http://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/63341/asuccess.pdf?sequence=1
Sanders, J. (2000). Fairness at the Source: Assessing Gender Equity in Teacher Education for Colleges and Universities. Washington: Washington Research Institute.
Sankaran, S. R., & Bui, T. (2001). Impact of learning strategies and motivation on performance: A study in web based instruction. Journal of Instructional Psychology, 28(3), 191–198.
Sedláková, M. (2004). Vybrané kapitoly z kognitivní psychologie. Mentální reprezentace a mentální modely. Praha: Grada.
Seidel, T. (2003). Überblick über Beobachtungs- und Kodierungsverfahren. In T. Seidel, M. Prenzel, R. Duit, & M. Lehrke, Technischer Bericht zur Videostudie „Lehr-Lern-Prozesse im Physikunterricht“ (pp. 99–113). Kiel: IPN.
Seidel, T., Blomberg, G., & Stürmer, K. (2010). „Observer“ – Validierung eines videobasierten Instruments zur Erfassung der profesionellen Wahrnehmung von Unterricht. Zeitschrift für Pädagogik, 56(Beiheft), 296–306.
Seidel, T., Prenzel, M., Duit, R., & Lehrke, M. (2003). Technischer Bericht zur Videostudie „Lehr-Lern-Prozesse im Physikunterricht“. Kiel: IPN.
Seidel, T., Prenzel, M., Rimmele, R., Dalehefte, I. M., Herweg, C., Kobarg, M., & Schwindt, K. (2008). Pohledy na výuku fyziky v Německu: souhrnné výsledky videostudie IPN. Orbis Scholae, 2(1), 115–136.
Seidel, T., Prenzel, M., Schwindt, K., Stürmer, K., Blomberg, G., & Kobarg, M. (2009). LUV and Observe: Two Projects Using Video to Diagnose Teachers’ Competence. In T. Janík, & T. Seidel (Eds.), The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in Classroom (pp. 243–258). Münster: Waxmann Verlag.
Seidel, T., Schulmeiß, I., & Meyer, L. (2003). Vermischung von Lern- und Leistungssituationen. In T. Seidel, M. Prenzel, R. Duit, & M. Lehrke, Technischer Bericht zur Videostudie „Lehr-Lern-Prozesse im Physikunterricht“ (pp. 229–238). Kiel: IPN.
Seidel, T., Trepke, C., & Dalehefte, I.-M. (2003). Zielorientierung im Physikunterricht. In T. Seidel, M. Prenzel, R. Duit, & M. Lehrke, Technischer Bericht zur Videostudie „Lehr-Lern-Prozesse im Physikunterricht“ (pp. 201–228). Kiel: IPN.
Shennan, M. (1991). Teaching about Europe. Strasbourg: Council of Europe Publishing.
Sherin, M. G. (2007). The Development of Teachers‘ Professional Vision in Video Clubs. In R. Goldman, R. Pea, B. Barron, & S. J. Derry (Eds.), Video Research in the Learning Sciences (pp. 383–395). London: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
Sherin, M. G., & Van Es, E. A. (2005). Using Video to Support Teacher‘s Ability to Notice Classroom Interactions. Journal of Technology and Teacher Education, 13(3), 475–491.
Schallert, D. L. (1980). The Role of Illustrations in Reading Comprehension. In R. J. Spiro, B. C. Bruce, & W. F. Brewer (Eds.), Theoretical Issues in Reading Comprehension: Perspectives from Cognitive Psychology, Linguistic, Artifical Inteligence, and Education (pp. 503–524). Hillsdale: Erlbaum.
Schniotalle, M. (2003). Räumliche Schülervorstellungen von Europa. Ein Unterrichtsexperiment zur Bedeutung kartographischer Medien für den Aufbau räumlicher Orientierung im Sachunterricht der Grundschule. Berlin: Tenea.
Schrader, F. W. (1989). Diagnostische Kompetenzen von Lehrern und ihre Bedeutung für die Gestaltung und Effektivität des Unterrichts. Frankfurt am Main: Peter Lang.
Schreiter, I. (2000). Aus Lehrwerken lernen. Deutsch als Fremdsprache, 37(2), 109–115.
Schuler, H., & Procházka, M. (2003). Dotazník motivace k výkonu – LMI. Praha: Testcentrum.
Schwindt, K. (2008). Lehrpersonen betrachten Unterricht (Kriterien für die kompetente Unterrichtswahrnehmung). Münster: Waxmann.
Sikorová, Z. (2004). Výběr učebnic na základních a středních školách. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta.
Sikorová, Z. (2010). Učitel a učebnice: užívání učebnic na 2. stupni základních škol. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta.
Smetáčková, I. (2007). Genderová rovnost – nový požadavek v českých školách. In R. Jandová (Ed.), Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu (pp. 10–19). České Budějovice: JČU. [CD-ROM]
Smetáčková, I. (Ed.) (2006). Gender ve škole: příručka pro budoucí i současné učitelky a učitele. Praha: Otevřená společnost.
Smith, J. W. (2001). Development of the Domain Identification Measure: A Tool for Investigating Stereotype Threat Efects. Educational and Psychological Measurement, 61(6), 1040–1057.
DOI: 10.1177/00131640121971635
Spilková, V. (2005). Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál.
Spring, J. (1991). Textbook Writing and Ideological Management. A Postmodern Approach. In P. Altbach (Ed.), Textbooks in American Society: Politics, Policy, and Pedagogy (pp. 185–200). Albany: State University of New York Press.
Staněk, A. (2002). Evropská dimenze ve výchově k myšlení v evropských a globálních souvislostech ve výuce občanské výchovy, občanské nauky a základů společenských věd. In M. Sapík, & S. Murad (Eds.), Evropská dimenze výchovy k občanství (pp. 22–31). České Budějovice: PdF Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.
Staněk, A. (2006). Výchova k evropanství a národní identita v procesu prohlubující se evropské integrace. In M. Goňcová (Ed.), Střední Evropa a evropská integrace (pp. 291–297). Brno: PdF MU.
Starý, K., & Chvál, M. (2009). Kvalita a efektivita výuky: metodologické přístupy. In M. Janíková, & K. Vlčková, et al., Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metod, (pp. 64–74). Brno: Paido.
Steele, C. M., & Aronson, J. (1995). Stereotype Threat and Intellectual Test Performance of African-Americans. Journal of Personality and Social Psychology, 69(5), 797–811.
DOI: 10.1037/0022-3514.69.5.797
Stehlíková, N. (2010). Using Videorecordings of Lessons in the Education of Mathematics Teachers. In T. Janík, & P. Knecht (Eds.), New Pathways in the Professional Development of Teachers (pp. 265–273). Wien: LIT Verlag.
Stein, G. (1979). Immer Ärger mit den Schulbüchern. Stuttgart: J. B. Metzlersche Verlagsbuchhandlung.
Stejskalíková, J. (2010). Zastoupení tématu Evropa v učebnicích dějepisu: tvorba a ověřování výzkumného nástroje. In T. Janík, P. Knecht, & P. Najvar, et al., Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (pp. 99–109). Brno: PdF MU.
Stejskalíková, J. (2011). Integrace evropské dimenze do vzdělávání na příkladu dějepisných učebnic. In T. Janík, P. Knecht, & S. Šebestová (Eds.), Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: MU (v tisku).
Stern, H. (1975). What Can We Learn from the Doog Language Learner? Canadian Modern Language Review, 31(4), 307?318.
Sternberg, R. J. (2001). Úspěšná inteligence: Jak rozvíjet praktickou a tvůrčí inteligenci. Praha: Grada Publishing.
Sternberg, R. J. (2002). Kognitivní psychologie. Praha: Portál.
Sweeting, A. (2001). Doing Comparative Historical Education Research. In K. Watson (Ed.), Doing Comparative Education Research Issues and Problems (pp. 225–243). Oxford: Oxford University, Symposium Books.
Šebestová, S. (2010). Příležitost k učení jako aspekt kvality výuky. In T. Janík, P. Najvar, & P. Knecht, et al., Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (pp. 127?140). Brno: Paido.
Šebestová, S., Najvar, P., & Janík, T. (2011). Příležitosti k rozvíjení řečových dovedností ve výuce anglického jazyka: samostatně anebo v integraci. Pedagogická orientace, 20(3) (v tisku).
Škaloud, J. (1996). Ideové motivy a překážky výchovy k evropanství. In Z. Lehmanová (Ed.), Výchova k evropanství – kulturně historické souvislosti evropského procesu (pp. 61–66). Praha: VŠE.
Škoda, J., & Doulík, P. (2011). Psychodidaktika. Praha: Grada.
Šmejkalová, M. (2010). Čeština a škola – úryvky skrytých dějin. Český jazyk a jeho vyučování na středních školách 1918–1989. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Karolinum.
Švec, O. (1956). Vývoj učebních plánů ruských a sovětských škol od roku 1860 do roku 1955. Pedagogika, 6(3), 304–318.
Švec, V. (1998). Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: MU.
Švec, V. (1999). Pedagogická příprava budoucích učitelů: Problémy a inspirace. Brno: Paido.
Švec, V. (2003). Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU.
Švec, V. (2009). Znalosti jako prvek obsahu i procesu vzdělávání. In T. Janík, & V. Švec, et al., K perspektivám školního vzdělávání (pp. 21–28). Brno: Masarykova univerzita.
Švec, V., & Hrbáčková, K. (2010). Sebereflexe a autoregulace učení jako východisko účinného vzdělávání dospělých. Studie k implementaci distančního vzdělávání do resortu Ministerstva obrany ČR (rukopis).
Tang, G. M. (1994). Textbook Illustrations: A Cross-cultural Study and Its Implications for Teachers of Language Minority Students. The Journal of Educational Issues of Language Minority Students, 13, 175–194.
Teves, B. (1984). Entwurf eines Rasters zur Feianalyse von Schulbüchern aus der Bundesrepublik Deutschland zum Thema „Europa/Europäische Einigung seit 1945“. In B. Gödde-Baumanns (Hrsg.), Schulbuch-Thema. Europa: Hohe Ziele Kleine Schritte (pp. 91–98). Duisburg: Institut für Schulbuchforschung e. V. an der Universität Duisburg.
Therer, J. (1998). Styles d´enseignants, styles d´apprentissage et pédagogie differencenciée de sciences. Informations pédagogiques, 40(3), 3?23.
Tholey, M., & Noordink, H. (1992). The European Dimension in the subjects History and Geography. In I. Barr, & H. Hooghoff (Eds.), Report on the Third International Dillingen Symposium „The European Dimension in Education“ (pp. 49–60). Enschede: National Institute for Curriculum Development.
Thomas, R. M. (Ed.). (1990). International Comparative Education. Oxford: Pergamon Press.
Thorne, B. (1993). Gender Play: Girls and Boys in School. New Brunswick: Rutgers University Press.
Turner, J. C. (1995). The influence of classroom contexts on young chidren´s motivation for literacy. Reading Research Quarterly, 30(3), 410–441.
DOI: 10.2307/747624
Ungerer, L. (1992). Europäische Einigungspolitik im Nachkriegseuropa in Schulbüchern der Bundesrepublik Deutschland. In G. Renner (Hrsg.), Die Europäische Einigung im Schulbuch (pp. 11–17). Bonn: Vertretung der EG-Komm.
Univerzita Palackého v Olomouci (2002). Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Vallerand, R. J. (1992). Academic motivation scale AMS – C28. Educational and Psychological Measurement, 52(4), 1003–1017.
Van der Schee, J. A. (1987). Kijp op kaarten (Disertační práce). Amsterdam: Vrije Universiteit.
Van der Zijpp, T. (1996). Het trainen van Kaartvaardigheden (Disertační práce). Amsterdam: Vrije Universiteit.
Van Dijk, H. (1998). Kaarten Kiezen (Disertační práce). Amsterdam: Vrije Universiteit.
van Es, E. A. (2009). Participants‘ Roles in the Context of a Video Club. The Journal of Learning Sciences, 18(1), 100–137.
DOI: 10.1080/10508400802581668
van Es, E. A., & Sherin, M. G. (2008). Mathematics teachers‘ „learning to notice“ in the context of a video club. Teaching and Teacher Education, 24(2), 244–276.
Váňová, M. (1998). Teoretické a metodologické otázky srovnávací pedagogiky. Praha: UK.
Vašíčková, M. (2011). Návrh metodiky výzkumu dovedností žáků v hodinách přírodopisu na základní škole. In P. Knecht, & T. Janko (Eds.), Bulletin IVŠV 2011. Brno: MU (v tisku).
Vašutová, J. (2004). Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido.
Večerková, R. (2010). Diagnostika strategií učení angličtině jako cizímu jazyku u žáků 6. třídy základní školy (Diplomová práce). Brno: PdF MU.
Veselý, A. (2011). Konceptuální rámec pro analýzu vztahu vzdělávací politiky a vzdělávacích výsledků. Orbis scholae, 5(1), 23–52.
Vlček, P. & Janík, T. (2010). Školské reformy a tvorba kurikula tělesné výchovy v České republice, Spolkové republice Německo a Spojených státech amerických. Brno: Paido.
Vlčková, K. (2003). Nepřímé strategie učení cizímu jazyku (Diplomová práce). Brno: PdF MU.
Vlčková, K. (2005). Používání strategií učení cizímu jazyku a jejich efektivita v gymnaziálním vzdělávání. In V. Janíková (Ed.), Autonomie v procesu učení a vyučování cizích jazyků (pp. 53?55). Brno: Masarykova univerzita.
Vlčková, K. (2007). Strategie učení cizímu jazyku: Výsledky výzkumu používání a efektivity strategií na gymnáziích. Brno: Paido.
Vlčková, K. (2009a). Srovnání používání strategií učení cizímu jazyku u studentů osmiletých a čtyřletých gymnázií. Pedagogická orientace, 19(4), 51?73.
Vlčková, K. (2009b). Strategie učení: výzkumné oblasti, přístupy a metody. In M. Janíková, & K. Vlčková et al., Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody (pp. 97–116). Brno: Paido.
Vlčková, K. (2010). Žákovské strategie učení cizímu jazyku ve všeobecném vzdělávání (Habilitační práce). Brno: PdF MU.
Vlčková, K., & Přikrylová, J. (2010). Dotazník strategií učení cizímu jazyku pro studenty středních škol. Praha: NÚOV.
Vodička, K., & Cabada, L. (2007). Politický systém České republiky; Historie a současnost. Praha: Portál.
VÚP (2007). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP.
Wahla, A. (1983). Strukturní složky učebnic geografie. Praha: SPN.
Wahla, A. (2000). Realizace nového cíle geografického a kartografického vzdělávání – výchova k evropanství a evropské dimenzi v České republice v letech 1992–2000. Ostrava: PřF OU.
Walbert, D. (2010). Map Skills and Higher Order Thinking. Dostupné z http://www.learnnc.org/lp/editions/mapping/cover.
Walterová, E. (1989). K aktuálním tendencím v projektování výuky. Pedagogika, 39(4), 416–430.
Walterová, E. (1984). Otázky teorie učebních osnov v pedagogice SSSR a NDR. Pedagogika, 34(5), 567–580.
Walterová, E. (1985). Teorie učebních osnov v československé pedagogice. Pedagogika, 35(5), 291–305.
Walterová, E. (1996a). Evropská dimenze ve školním vzdělávání. In Z. Lehmanová (Ed.), Výchova k evropanství – kulturně historické souvislosti evropského procesu (pp. 89–97). Praha: VŠE.
Walterová, E. (1996b). Evropská dimenze ve vzdělávání: Východiska, problémy, perspektivy. In E. Walterová (Ed.), Evropská dimenze ve vzdělávání a v přípravě učitelů. Sborník referátů a informací z interdisciplinárního kolokvia (pp. 18–27). Praha: PdF UK.
Walterová, E. (1997). Objevujeme Evropu. Praha: PdF UK.
Walterová, E. (2001). Evropské záležitosti: výzva pro českou pedagogiku. Pedagogika, 51(1), 42–61.
Walterová, E. (2004). Česká pedagogika: reflexe oboru v expertním šetření. In E. Walterová (Ed.), Česká pedagogika: proměny a výzvy (pp. 7–20). Praha: PedF UK.
Walterová, E. (2006a). Proměny paradigmatu kurikulárního diskurzu. In J. Maňák, & T. Janík (Eds.), Problémy kurikula základní školy (pp. 11–22). Brno: MU.
Walterová, E. (2006b). Srovnávací pedagogika. Vývoj a proměny v globálním kontextu. Praha: UK.
Walterová, E. (2011). Jak se dělá pedagogický výzkum v Česku? Podmínky, instituce, lidé. In Kam směřuje současný pedagogický výzkum? Sborník příspěvků z 18. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Liberec: TU. [CD-ROM]
Wiegand, P. (1998). Children and Primary Geography. London: Cassel.
Wiegand, P. (2004). Maps and Supermaps. In: A. Kent, E. Rawling, & A. Robinson (Eds.), Geographical Education, Expanding Horizons in Shrinking World (pp. 152–158). Glasgow: ICA/IGU.
Wiegand, P. (2006). Learning and Teaching with Maps. Abingdon: Routledge.
Wienert, F. E. (1999). Aus Fehlern lernen und Fehler vermeiden lernen. In W. Althof (Ed.), Fehlerwelten. Vom Fehlermachen und Lernen aus Fehlern (pp. 101–109). Opladen: Leske.
Wigglesworth, J. C. (2003). What Is the Best Route? Route – Finding Strategies of Middle School Students Using GIS. Journal of Geography, 102(6), 282–291.
DOI: 10.1080/00221340308978560
Williams, J. E., Bennett, S. M., & Best, D. L. (1975). Awareness and expression of sex stereotypes in young children. Developmental Psychology, 11, 635–642.
DOI: 10.1037/0012-1649.11.5.635
Williams, R. (1961). The Long Revolution. London: Chatto & Windus.
Winne, P. H., & Stockley, D. B. (1998). Computing Technologies as Sites for Developing Self-Regulated Strategies. In B. J. Zimmerman, & D. H. Schunk (Eds.), Self-Regulated Learning. From Teaching to Self-Reflective Practice (pp. 106–136). New York: Guilford.
Woodward, A. (1993). Do Illustrations Serve an Instructional Purpose in U.S. Textbooks? In B. K. Britton, A. Woodward, & M. Binkley (Eds.), Learning from textbooks. Theory and practice (pp. 115–133). Hillsdale, New Jersey: LEA.
Yamauchi, J., Kumangai, Y., & Kawasaki, Y. (1999). Perceived control, autonomy and self-regulated learning strategies among Japanese high school learners. Psychological Reports, 85(3), 779–798.
Yepez, M. E. (1994). An Observation of Gender-Specific Teacher Behavior in the ESL Classroom. Sex Roles, 30(1/2), 121–133.
Zerzová, J. (2010). Návrh kategoriálního systému pro analýzu výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence ve výuce cizímu jazyku. In T. Janík, P. Knecht, & P. Najvar et al., Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (pp. 141–156). Brno: Paido.
Zerzová, J. (2011). Interkulturní komunikativní kompetence a její rozvíjení v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ (Disertační práce). Brno: PdF MU.
Zimmerman, B. J. (2002). Becoming a self-regulated learner: An overview. Theory into Practice, 41(2), 64–70.
Zimmerman, B. J. (Ed.). (2008). Motivation and Self-Regulated Learning: Theory, Research, and Applications. New York, London: Routledge.
Zimmerman, B. J., & Martinez-Pons, M. (1986). Development of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies. American Educational Research Journal, 23(4), 614–628.
DOI: 10.3102/00028312023004614
Zlatníček, P. (2011). Kvalita ve výuce cizího jazyka – vývoj a pilotáž pozorovacího nástroje. In T. Janík, P. Knecht, & S. Šebestová (Eds.), Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: MU (v tisku).
Zlatníček, P., Ducháčková, G., & Janík, T. (2010b). Kvalita výuky v oborech školního vzdělávání. In T. Janík, P. Knecht, & P. Najvar, et al., Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (pp. 33–42). Brno: Paido.
Zlatníček, P., Ducháčková, G., Knecht, P., Najvar, P., & Janík, T. (2010a). Kvalita ve zdělávání: vymezení a systematizace pojmů. In T. Janík, P. Knecht, & P. Najvar, et al., Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (pp. 13–32). Brno: Paido.
Zujev, D. D. (1986). Ako tvoriť učebnice. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo.
Žák, V. (2006). Zjišťování parametrů kvality výuky fyziky (Disertační práce). Praha: Karlova Universita.
Žinec Anima. (2002). Gender Stereotypes in Elementary School textbooks (Grades 1, 4 and 8) in Use in Montenegro (závěrečná zpráva). Podgorica: Information and Education Center for Women of Montenegro.
Žofková, H. (1989). Metodologická východiska k analýze učebních osnov a učebnic cizích jazyků. Pedagogika, 39(2), 155–165.
Učebná osnova pre meštianské školy slovenské (Č. 54.840, 31. 1. 1920). In: Věstník MŠANO, ročník II. (1919-1920), sešit 5, Praha 1920, s. 71–79.
Výnos MŠANO ze dne 9. června 1932, č. 69.485-I, jímž se stanoví normální učebné osnovy pro měšťanské školy. In: Věstník MŠANO, ročník XIV. (1932), sešit 6, Praha 1932, s. 88–113.
Výnos O změně učebné osnovy zeměpisu a dějepisu na školách měšťanských (Č. 25.256. 7./VII. 1919.). In: Věstník MŠANO, ročník I. (1918–1919), sešit 10, Praha 1919, s. 163–165.