Bibliografie - správa publikací, které cituji
JANÍK, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁ. Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům. Online. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 263 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 33. ISBN 978-80-210-6823-0. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6823-2014.
Podrobněji:
https://is.muni.cz/publication/1183372
Bibliografie |
---|
Anderson, J. C., & Gerbing, D. (1984). The effect of sampling error on convergence, improper solutions, and goodness-of-fit indices for maximum likelihood confirmatory factor analysis. Psychometrika, 49(2), 155–173. DOI: 10.1007/BF02294170 |
Auerbach, J. G., Gross–Tsur, V., Manor, O., & Shalev, R. S. (2008). Emotional and behavioral characteristics over a six-year period in youths with persistent and non-persistent dyscalculia. Journal of Learning Disabilities, 41(3), 263–273. DOI: 10.1177/0022219408315637 |
Baker, T. R., & White, S. H. (2003). The effects of G. I. S. on students‘ attitudes, self-efficacy, and achievement in middle school science classrooms. Journal of geography, 102(6), 243–254. |
Bandalos, D. L., Yates, K., & Thorndike-Christ, T. (1995). Effects of math self-concept, perceived self-efficacy, and attributions for failure and success on test anxiety. Journal of Educational Psychology, 87(4), 611–623. DOI: 10.1037/0022-0663.87.4.611 |
Bandura, A. (Ed.). (2008). Longitudinal analysis of the role of perceived self-efficacy for self-regulated learning in academic continuance and achievement. Journal of Educational Psychology, 100(3), 525–534. DOI: 10.1037/0022-0663.100.3.525 |
Barker, J. R., & Olsen, J. P. (1995). Medical students’ learning strategies: Evaluation of first year changes. Journal of Educational Psychology, 80, 321–331. |
Barrows, H. S. (1996). Problem-based learning in medicine and beyond: A brief overview. New directions for teaching and learning, 68, 3–12. |
Barrows, H. S., & Tamblyn, R. M. (1980). Problem-based learning: An approach to medical education. New York: Springer. |
Bartošová, L. (1993). Učitelův přístup k chybě žáka jako indikátor pojetí výuky ve výtvarné výchově (Diplomová práce). Praha: Univerzita Karlova. |
Bartůňková, J., Plánská, B., & Zachová, A. (1994–1995). Literatura by měla být především literaturou. Český jazyk a literatura, 45(3–4), 81–86. |
Bednarzová, S. W. (2004). US world geography textbooks: Their role in education reform. International research in geography and environmental education, 13(3), 223–238. |
Bednarzová, S. W. (2010). Maps and spatial thinking skills in the AP Human Geography. AP Central. Dostupné z http://apcentral.collegeboard.com/apc/public/courses/teachers_ corner/151317.html |
Bednarzová, S. W., & van der Schee, J. (2006). Europe and the United States: the implementation of geographic information systems in secondary education in two contexts. Technology, Pedagogy and Education, 10(2), 191–205. DOI: 10.1080/14759390600769573 |
Bendová, A. (2012). Klima tříd na středních odborných školách s bezpečnostně právním zaměřením: výsledky dotazníkového šetření. In T. Janík & K. Pešková, et al., Školní vzdělávání: podmínky kurikulum, aktéři, procesy, výsledky (s. 33–46). Brno: Masarykova univerzita. |
Bertrand, Y. (2009). Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál. |
Bezouška, A., & Činčera, J. (2007). Vliv environmentální profilace středních škol na proenvironmetální postoje a jednání studentů. Envigogika, 2(3), 1–4. DOI: 10.14712/18023061.20 |
Bintinger, G. (2002). Einführung in eine inklusive Didaktik. In M. Wilhelm, G. Bintinger, & H. Eichelberger, et al., Eine Schule für dich und mich! (s. 77–91). Innsbruck: Studien Verlag. |
Black, P., McCormick, R., James, M., & Pedder, D. (2006). Learning how to learn and assessment for learning: A theoretical inquiry. Research Papers in Education, 21(2), 119–132. DOI: 10.1080/02671520600615612 |
Blahuš, P. (1985). Faktorová analýza a její zobecnění. Praha: SNTL. |
Blažková, R., Matoušková, K., & Vaňurová, M. (2000). Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno: Paido. |
Bloudková, M., & Dvořák, D. (2005). Společenskovědní vzdělávání. In V. Spilková, et al. (Ed.), Proměny primárního vzdělávání v ČR (s. 209–223). Praha: Portál. |
Boardman, D. (1982). Graphicacy through landscape models. Studies in design education craft and technology, 14(2), 103–108. |
Boekaerts, M. (2002). Motivation to learn. Ženeva: International Bureau of Education. |
Boekaerts, M. (2005). Motivace k učení. In H. J. Walberg (Ed.), Efektivní učení ve škole (s. 55–76). Praha: Portál. |
Booth, T., & Ainscow, M. (2002). Index for inclusion: developing learning and participation in schools. Bristol: CSIE. |
Braniš, M. (2009). Environmentální vzdělávání jako reflexe environmentální reality. In Dlouhá, J., Vědění a participace. Teoretická východiska environmentálního vzdělávání (s. 76–95). Praha: Karolinum. |
Brtnová Čepičková, I. (2005). Aktivní konstrukce přírodovědného poznání žáků primární školy. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně. |
Brucker, A. (2006). Karten. In H. Haubrich, Geographie Unterrichten Lernen. Die Neue Didaktik der Geaographie Konkret (s. 196–199). München. |
Brücknerová, K. (2011). Skici ze současné estetické výchovy. Brno: Masarykova univerzita. |
Brücknerová, K. (2012). Paleta hodnotících situací a hodnotících přístupů ve výtvarné výchově. Studia Pedagogica, 16(2), 49–73. |
Břicháček, V. (1999). Zdraví jako biosociální jev. In J. Dunovský, et al., Sociální pediatrie. Vybrané kapitoly (s. 27–31). Praha: Grada Publishing. |
Budínová, I. (2010). Vazba mezi systémem vzdělávacích cílů a reálných výukových výstupů na příkladu učiva o funkcích na ZŠ (Disertační práce). Brno: Masarykova univerzita. |
Buchtík, M. (2013). Měření soudržnosti třídního kolektivu: interdisciplinární přístup. Pedagogika, 63(2), 147–166. |
Butterworth, B., & Laurillard, D. (2010). Low numeracy and dyscalculia: identification and intervention. ZDM Mathematics Education, 42(6), 527–539. DOI: 10.1007/s11858-010-0267-4 |
Butterworth, B., & Yeo, D. (2004). Dyscalculia Guidance. London: David Fulton. |
Caldwell, J. H., Huitt, W. G., & Graeber, A. O. (1982). Time spent in learning: Implications from research. Elementary School Journal, 82(5), 471–480. DOI: 10.1086/461282 |
Campbell, J. R., & Mullis I. V. S, et al (2001). Framework and specifications for PIRLS Assesment 2001. Chestnut Hill: TIMSS & PIRLS International Study Center, Boston College. |
Caplan, P. J., MacPherson, G. M., & Tobin P. (1985). Do sex related differences in spatial abilities exist? A multilevel critique with new data. American Psychologist, 40(7), 786–799. DOI: 10.1037/0003-066X.40.7.786 |
Carroll, J. B. (1963). A model of school learning. Teachers’ College Record, 64(8), 723–733. |
Cassady, J. C. (2004). The impact of cognitive test anxiety on text comprehension and recall in the absence of external evaluative pressure. Applied Cognitive Psychology, 18(3), 311–325. DOI: 10.1002/acp.968 |
Centrum pro výzkum veřejného mínění. Sociologický ústav AV ČR (2013a). Naše společnost. Česká společnost o globálních problémech. Tisková zpráva. Dostupné z http://cvvm.soc.cas.cz/ekologie/ |
Centrum pro výzkum veřejného mínění. Sociologický ústav AV ČR (2013b). Naše společnost. Postoje k ochraně životního prostředí a jejím financování. Tisková zpráva. Dostupné z http://cvvm.soc.cas.cz/ekologie/ |
Clift, S., & Jensen, B. (Eds.). (2005). The health promoting school: International advances in theory, evaluation and practice. Dostupné z http://www.euro.who.int/__data/assets/ pdf_ file/ 0012/111117/E90358.pdf |
Cooper, L. A., & Mumaw, R. J. (1985). Spatial Aptitude. In R. F. Dillon (Ed.), Individual differences in cognition (s. 67–94). Orlando: FL Academic Press. |
Cortina, J. M. (1993). What is coefficient alpha? An examination of theory and application. Journal of applied psychology, 78(1), 98–104. DOI: 10.1037/0021-9010.78.1.98 |
Cotton, D. R. E. (2006). Implementing curriculum guidance on environmental education: The importance of teachers beliefs. Journal of Curriculum Studies, 38(1), 67?83. DOI: 10.1080/00220270500038644 |
Cullinane, A. (2011). Two-tier multiple choice questions (MCQs) – How effective are they: A pre-service teachers’ perspective. In IOSTE – NW Europe. Dostupné z http://ioste-nwe.wikispaces.com/file/detail/Two-tier%20Multiple%20Choice%20Questions%20%28MCQs%29%20-%20How%20effective%20are%20they.doc |
Čáp, J., & Mareš, J. (2007). Psychologie pro učitele. Praha: Portál. |
Červenka, M. (2003). Fikční světy lyriky. Praha: Paseka. |
Červenka, M. (2005). Na cestě ke smyslu: poetika literárního díla 20. století. Praha: Torst. |
Činčera, J. (2007). Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido. |
Činčera, J. (2013). Paradigmatická proměna domácího pojetí environmentální výchovy. Pedagogika, 43(2),182–183. |
Dalehefte, I. M., Rimmele, R., Prenzel, M., Seidel, T., Labudde, P., & Herweg, C. (2009). Observing instruction „next-door“: A video study about science teaching and learning in Germany and Schwitzerland. In T. Janík & T. Seidel (Eds.), The power of video studies in investigating teaching and learning in the classroom (s. 83–102). Münster: Waxmann. |
David, J. (2008). Století dítěte a výzva obrazů (eseje). Brno: Masarykova univerzita. |
De Vaus, D. A. (2002). Surveys in social research. Sydney: Allen & Unwin. |
Dehaene, S., Molko, N., Cohen, L., & Wilson, A. (2004). Arithmetic and the brain. Current Opinion in Neurobiology, 14, 218–224. DOI: 10.1016/j.conb.2004.03.008 |
Delisle, R. (1997). How to use problem-based learning in the classroom. Alexandria: Association for Supervision & Curriculum Development. |
Demirci, A. (2008). Evaluating the implementation and effectiveness of GIS-based application in secondary school Geography lessons. American Journal of Applied Sciences, 5(3), 169–178. DOI: 10.3844/ajassp.2008.169.178 |
Demirci, A. (2009). How do teachers approach new technologies: Geography teachers attitudes towards geographic information systems (GIS). European Journal of Educational Studies, 1(1), 43–53. |
D. H. a další proti České republice (2007). Rozsudek velkého senátu z 15. 11. 2007, stížnost č. 57325/00. |
Dobrý, L. (1997). Analýza didaktické interakce v tělesné výchově. Praha: Karolinum. |
Doležalová, J. (2005). Funkční gramotnost – proměny a faktory gramotnosti ve vztazích a souvislostech. Hradec Králové: Gaudeamus. |
Doležalová, J. (2006a). Jak spolu souvisí čtenářská gramotnost a čtení. In B. Kasáčová, E. Ďurošová, & M. Cabanová (Eds.), Škola – edukácia – príprava učiteľa III. (s. 76–81). Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela Bánská Bystrica. |
Doležalová, J. (2006b). Model překrývajících se etap čtenářské gramotnosti. In B. Kasáčová, E. Ďurošová, & M. Cabanová (Eds.), Škola – edukácia príprava učiteľa III (s. 82–87). Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela Bánská Bystrica. |
Doležalová, J. (2009). Gramotnost. In J. Průcha (Ed.), Pedagogická encyklopedie (s. 223–229). Praha: Portál. |
Doležel, L. (2003). Heterocosmica: fikce a možné světy. Praha: Karolinum. |
Dolmans, D. H. J. M., De Grave, W., Wolfhagen, I. H. A. P., & Van Der Vleuten, C. P. M. (2005). Problem-based learning: Future challenges for educational practice and research. Medical Education, 39(7), 732–741. DOI: 10.1111/j.1365-2929.2005.02205.x |
Dopita, M., & Grecmanová H. (2007). Vnímání přírodovědných předmětů žáky základní školy. In R. Jandová (Ed.), Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků XV. konference ČAPV (s. 200–206). České Budějovice: Jihočeská univerzita. |
Doulík, P., Škoda, J., & Hajerová-Müllerová, L. (2005): Výzkumné metody použitelné k diagnostice dětských pojetí. Technológia vzdelávania, 13(8), 2–9. |
Downie, R. S., Fyfe, C., & Tannahill, A. (1990). Health promotion: Models and values. Oxford: Oxford Univerzity Press. |
Dunlop, R., van Liere, K., Mertig, A., & Jones, R. E. (2000). Measuring endorsement of the New Ecological Paradigma: A revised NEP scale. Journal of Social Issues, 56(3), 425–442. DOI: 10.1111/0022-4537.00176 |
Dvořák, D., Starý, K., Urbánek, P., & Chvál, M. (2010). Malá škola: případová studie vzdělávání. Pedagogická orientace, 20(3), 5–23. |
Dvořáková, R. (1992). Chyba ve výtvarné výchově (Diplomová práce). Praha: Univerzita Karlova. |
Eco, U. (2004). Meze interpretace. Praha: Karolinum. |
Englehart, J., M. (2011). Why class size effects cannot stand alone: Insights. Learning Environments Research, 14(2), 109–121. DOI: 10.1007/s10984-011-9085-z |
Etherington, M. B. (2011). Investigative Primary Science: A problem-based learning approach. Australian Journal of Teacher Education, 36(9), 35–57. DOI: 10.14221/ajte.2011v36n9.2 |
Eve, R. A., Price, B., & Counts, M. (1994). Geographic iIlliteracy among college students. Youth and society, 25(3), 247–253. |
Falik, L. H. (2006). Úspěšná inkluze žáků se speciálními potřebami v běžném edukativním prostředí: Role poradenství a odborné intervence. In V. Pokorná (Ed.), Inkluzivní a kognitivní edukace. (s. 10–21). Praha: Univerzita Karlova. |
Foltýnová, D. (2009). Vliv metakognitivních strategií na rozvoj dovedností žáků autoregulovat své učení. Pedagogická orientace, 19(2), 72–88. |
Franěk, M. (2012). Nature Relatedness Scale. Český překlad škály měřící spojení s přírodou. Envigogika, 7(1), 5?22. DOI: 10.14712/18023061.69 |
Gabal, I., & Helšusová, L. (2003). Jak čtou české děti? Analýza výsledků sociologického výzkumu. Praha: Gabal, Analysis & Consulting. |
Gardner, H. (1999). Dimenze myšlení. Praha: Portál. |
Gavora, P. (1992). Žiak a text. Bratislava: Státní pedagogické nakladatelství. |
Gavora, P. (1998/1999). Školská gramotnosť versus funkčná gramotnosť. Slovenský jazyk a literatúra, 45(5–6), 143–147. |
Gavora, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. |
Gavora, P. (2002). Gramotnosť: vývin modelov, reflexia praxe a výskumu. Pedagogika, 52(2), 171–181. |
Gavora, P. (2003). Rozvoj porozumenia textu. Bratislava: Univerzita Komenského. |
Gejgušová, I. (2011). Mimočítanková četba a cíle literární výchovy na základní škole. Ostrava: Ostravská univerzita. |
Getzels, J. W. (1979). Problem finding: a theoretical note. Cognitive Science, 3(2), 167–172. DOI: 10.1207/s15516709cog0302_4 |
Getzels, J. W. (1982). The problem of the problem. New directions for methodology of social and behavioral science: Question framing and response consistency, 11, 37–49. |
Gibson, C. C. (1998). The distance learners’ academic self-concept. In C. C. Gibson (Ed.), Distance learners in higher education: Institutional responses for quality outcomes (s. 65–76). Madison, Atwood Publishing. |
Gijbels, D., Dochy, F., Van den Bossche, P., & Segers, M. (2005). Effects of problem-based learning: A meta-analysis from the angle of assessment. Review of Educational Research, 75(1), 27–61. DOI: 10.3102/00346543075001027 |
Gilmartin, P. P., & Patton, J. C. (1984). Comparing the sexes on spatial abilities: map-use skills. Annals of the association of American geographers, 74(4), 605–619. DOI: 10.1111/j.1467-8306.1984.tb01477.x |
Glücková, J. (2001). Die Entwicklung des Landkartenverständnisses bei Kindern: Forschungsstand, methodische Überlegungen und ein neuer Untersuchungsansatz. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 48, 298–313. |
Grecmanová, H. (2008). Klima školy. Olomouc: Hanex. |
Hájková, V., & Strnadová, I. (2010). Inkluzivní vzdělávání (teorie a praxe). Praha: Grada. |
Hall-Wallace, M. K., & McAuliffe, C. M. (2002). Design, implementation, and evaluation of GIS-based learning materials in an introductory Geoscience course. Journal of Geoscience Education, 50(1), 5–14. |
Hammann, L. A., & Stevens, R. J. (1998). Metacognitive awareness assessment in self- regulated learning and performance measures in an introductory educational psychology course. Washington D. C.: ERIC Clearinghouse. |
Haslam, F., & Treagust, D. F. (1987). Diagnosing secondary students’ misconceptions of photosynthesis and respiration in plants using a two-tier multiple choice instrument. Journal of Biological Education, 21(3), 203–211. DOI: 10.1080/00219266.1987.9654897 |
Havlínová, M. (2006). Program podpory zdraví ve škole: rukověť projektu Zdravá škola. Praha: Portál. |
Havlínová, M., & Kolář, M. (2001). Sociální klima v prostředí základních škol ČR. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. |
Hazuková, H. (2010). Didaktika výtvarné výchovy VI.: tvořivost a výtvarná výchova. Praha: Univerzita Karlova. |
Hazuková, H., & Šamšula, P. (2005). Didaktika výtvarné výchovy I. Praha: Univerzita Karlova. |
Helmke, A. (2009). Unterrichtsqualität und Lehrerprofessionalität: Diagnose, Evaluation und Verbesserung des Unterrichts. Seelze-Velber: Klett. |
Helus, Z., & Pavelková, I. (1992). Vedení žáků ke vzdělávací autoregulaci a humanizaci školy. Pedagogika, 42(2), 197–207. |
Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace. Praha: Portál. |
Henrie, R. L., Aron, R. L., Nelson, B. D., & Poole, D. A. (1997). Gender-related knowledge within Geography. Sex Roles, 36(9/10), 605–623. DOI: 10.1023/A:1025618024694 |
Hiebert, J., & Wearne, D. (1993). Instructional tasks, classroom discourse, and students’ learning in second-grade arithmetic. American Educational Research Journal, 30(2), 393–425. DOI: 10.3102/00028312030002393 |
Hník, O. (2010). Literární výchova: reflexe v oborové didaktice. In E. Príhodová (Ed.), Oborová didaktika v príprave a ďalšom vzdělávání učitel materinského jazyka a literatury (s. 152–158). Ružomberok: Katolicka univerzita v Ružomberku. |
Hnilica, K. (1992). Kognitivní a metakognitivní strategie autoregulovaného učení. Pedagogika, 42(4), 477–485. |
Hohnsträter, D. (2004). Ökologische Formen. Die ökologische Frage als kulturelles Problem. Wützburg: Königshausen & Neumann. |
Holčík, J. (2004). Zdraví 21. Výklad základních pojmů. Úvod do evropské strategie Zdraví pro všechny v 21. století. Praha: Ministerstvo zdravotnictví ČR. |
Holčík, J. (2010). Systém péče o zdraví a zdravotní gramotnost. Brno: Masarykova univerzita. |
Holding, C. S. (1992). Clusters and references points in cognitive represetations of the environment. Journal of Environmental Psychology, 12, 45–55. DOI: 10.1016/S0272-4944(05)80296-8 |
Holoušová, D. (1986). Teorie učebních úloh D. Tollingerové: Její přínos a význam pro rozvoj marxistické pedagogiky a psychologie (1970–1980). In D. Tollingerová, K teorii učebních činností (s. 195–206). Praha: Státní pedagogické nakladatelství. |
Horáčková, M. (2012). Postoje učitelů k environmentálním tématům: od vymezení pojmů k výzkumnému nástroji. In T. Janík & K. Pešková, et al., Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky (s. 174?187). Brno: Masarykova univerzita. |
Horká, H. (2005). Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století. Brno: Masarykova univerzita. |
Hoskovcová, S. (2006). Psychická odolnost předškolního dítěte. Praha: Grada. |
Hoyle, R. H., & Duvall, J. L. (2004). Determining the number of factors in exploratory and confirmatory factor analysis. In D. Kaplan (Ed.), The SAGE handbook of quantitative methodology for social sciences (s. 301–315). Thousand Oaks: Sage. |
Hrabák, J. (1977). Poetika. Praha: Československý spisovatel. |
Hrbáčková, K. (2010). Kognitivní a nonkognitivní komponenty procesu autoregulace učení žáků (Disertační práce). Brno: Masarykova univerzita. |
Hrbáčková, K., Hladík, J., Vávrová, S., & Švec, V. (2011). Development of the Czech version of the questionnaire of self-regulated learning of students. The New Educational Review, 26(4), 33–44. |
Hrozová Dusíková, M. (2012). Podmínky pro realizaci výchovy ke zdraví v primární škole: teoreticko-metodologická východiska k tvorbě výzkumného nástroje. In T. Janík & K. Pešková, et al., Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky (s. 47–62). Brno: Masarykova univerzita. |
Hübelová, D. (2009). Pohledy na výuku zeměpisu: Metodický postup a výsledky CPV videostudie zeměpisu (Disertační práce). Brno: Masarykova univerzita. |
Hudecová, D. (2006). Analýza dějepisných vzdělávacích programů ve vybraných státech Evropy a její výsledky. Praha: Univerzita Karlova. |
Hung, W. (2011). Theory to reality: a few issues in implementing problem-based learning. Education Technology Research and Development, 59(4), 529–552. |
Chaloupka, O. (1982). Rozvoj dětského čtenářství. Praha: Albatros. |
Chandrasegaran, A. L., Treagust, D. F., & Mocerino, M. (2007). The development of a two-tier multiple-choice diagnostic instrument for evaluating secondary school students’ ability to describe and explain chemical reactions using multiple levels of representation. Chemistry Education Research and Practice, 8(3), 293–307. DOI: 10.1039/b7rp90006f |
Cheung, D. (1998). Developing a student evaluation instrument for distance teaching. Distance Education, 19(1), 23–42. DOI: 10.1080/0158791980190104 |
Chi, M. T. H., & Glaser, R. (1985). Problem-solving ability. In R. J. Sternberg (Ed.), Human abilities: An information-processing approach (s. 227–250). New York: Freedman. |
Chinn, S. (2012). More trouble with maths. A complete guide to identifying and diagnosing mathematical difficulties. Abingdon: Routledge. |
Chráska, M. (1999). Didaktické testy. Brno: Paido. |
Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. |
Chupáč, A. (2008). Rozvoj klíčových kompetencí žáka při řešení problémových učebních úloh v chemickém vzdělávání. Pedagogická orientace, 18(4), 73–82. |
Chvál, M., Kasíková, H., & Valenta, J. (2012). Posuzování rozvoje kompetence k učení ve výuce. Praha: Karolinum. |
Ishikawa, N. (1968). A Methodology of Comparative Physical Education. Research Journal of Physical Education, 12(3), 207–219. |
Jakešová, J. (2011). Motivační aspekty autoregulace učení: od vymezení problematiky k diagnostice. In T. Janík, P. Najvar, & M. Kubiatko, (Ed.), Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje (s. 161–176). Brno: Masarykova univerzita. |
Jakešová, J. (2012). Motivační aspekty autoregulace učení: adaptace výzkumného nástroje. In T. Janík & K. Pešková (Ed.), Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky (s. 283–300). Brno: Masarykova univerzita. |
Janík, T. et al. (Ed.). (2011). Kvalita školy a kurikula: Od expertního řešení ke standardu kvality. Praha: NÚV, divize VÚP. |
Janík, T., Janko, T., Knecht, P., Kubiatko, M., Najvar, P., Pavlas, T. ... Vlčková, K. (2010). Kurikulární reforma na gymnáziích: výsledky dotazníkového šetření: Výzkumná zpráva. Praha: VÚP. |
Janík, T., Knecht, P., & Najvar, P., et al. (2010). Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula. Brno: Paido. |
Janík, T., Maňák, J., Knecht, P., & Němec, J. (2010). Proměny kurikula současné české školy: vize a realita. Orbis scholae, 4(3), 9–36. |
Janík, T., & Miková, M. (2006). Videostudie: Výzkum výuky založený na analýze videozáznamu. Brno: Paido. |
Janík, T., Najvar, P., Najvarová, V., & Píšová, J. (2007). Uplatnění didaktických prostředků a médií ve výuce fyziky (se zvláštním zřetelem k učebnicím). In J. Maňák & P. Knecht (Eds.), Hodnocení učebnic (s. 82–97). Brno: Paido. |
Janík, T., & Pešková, K., et al. (2012). Školní vzdělávání: podmínky kurikulum, aktéři, procesy, výsledky. Brno: Masarykova univerzita. |
Janík, T., & Slavík, J. (2009). Obsah, subjekt a intersubjektivita v oborových didaktikách. Pedagogika, 59(2), 116–135. |
Janík, T., Slavík, J., & Najvar , (Eds.). (2011). Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím. Praha: NÚV, divize VÚP. |
Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., Lokajíčková, V., Lukavský, J., ... Zlatníček, P. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita. |
Jarníková, J., & Tupý, J. (2011). Výzkum kvality výuky prostřednictvím hospitací. Praha: NÚV, divize VÚP, 2011. Dostupné z: http://www.vuppraha.cz/wpcontent/uploads/2011/12/Zprava_hospitace_final_201211.pdf. |
Jelemenská, P. (2009). Model didaktické rekonstrukce z metodologického pohledu. In M. Janíková & K. Vlčková (Eds.), Výzkum výuky: Tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody (s. 145–170). Brno: Paido. |
Jensen, B. B. (1997). A case of two paradigms within health education. Health Educational Research, 12(4), 418–428. DOI: 10.1093/her/12.4.419 |
Ježek, S. (2009), S. Začínající učitelé jako informátoři o klimatu školy prizmatem tří metod. Orbis scholae, 3(1), 45–61. |
Jirásek, I. (2005). Filosofická kinantropologie: setkání filosofie, těla a pohybu. Olomouc: Univerzita Palackého. |
Jonassen, D. H. (1997). Instructional design model for well-structured and ill-structured problem-solving learning outcomes. Educational Technology: Research and Development, 45(1), 65–95. |
Joo, Y., Bong, M., & Choi, H. (2000). Self-efficacy for self-regulated learning, academic self-efficacy and internet self-efficacy in web based instruction. In Internet self-efficacy and preferences toward constructivist Internet based learning environments: A study of pre-school teachers in Taiwan. Educational Technology & Society, 11, 226–237. |
Jucovičová, D., Žáčková, H., & Sovová, H. (2001). Specifické poruchy učení na 2. stupni základních škol (použitelné i pro střední školství). Praha: D+H. |
Jůva, V. (2009). Pedagogika sportu. In J. Průcha, et al. (Eds), Pedagogická encyklopedie (s. 798–802). Praha: Portál. |
Kalhous, Z. (2002). Učební úlohy ve výuce. In Z. Kalhous & O. Obst (Eds.), Školní didaktika (s. 328–336). Praha: Portál. |
Kalhoust Z., & Obst, O. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál. |
Kals, F., Schumacher, D., & Mondata, L. (1999). Emotional affinity toward nature as a motivationla basis tu protect nature. Environmet and Behavior, 31(2), 178?202. DOI: 10.1177/00139169921972056 |
Kaščák, O., & Pupala, B. (2009). Výchova a vzdelávanie v základných diskurzoch. Prešov: Rokus. |
Kašpárková, J. (2005). Studenti, učitelé, rodiče – aktéři školního klimatu. In J. Vašťatková (Ed.), Pedagogický výzkum: reflexe společenských potřeb a očekávání? Sborník příspěvků z XIII. konference ČAPV (s. 115–118). Olomouc: Univerzita Palackého. |
Keiper, T. A. (1999). GIS for elementary students: An inquiry into a new approach to learning Geography. Journal of Geography, 98(2), 47–59. DOI: 10.1080/00221349908978860 |
Kerski, J. J. (2003). The implemetation and effectiveness of geographic information systems technology and methods in secondary education. Journal of Geography, 102(3), 128–137. DOI: 10.1080/00221340308978534 |
Kılıç, D., & Sağlam, N. (2009). Development of a two-tier diagnostic test to determine students’ understanding of concepts in genetics. Eurasian Journal of Educational Research, 9(36), 227–244. |
Kirsch, I., & Jungeblut, A. (1986). Literacy: Profiles of America’s young adults. Final report of the national assessment of educational progress. Princeton: Educational Testing Servise. |
Kirsch, I., & Jungeblut, A. (2002). Adult literacy in America. Washington, D. C.: U. S. Department of Education. Office of Educational Research and Improvement. |
Kirsten, T. G. J. C, van der Walt, H. J. L., & Viljoen, C. T. (2009). Health, wellbeing and wellness: An anthropological eco-systemic approach. Health SA Gesondheid, 14(1). Dostupné z http://www.hsag.co.za/index.php |
Klette, K. (2009). Challenges in strategies for complexity reduction in video studies. Experiences from the PISA + study: A video study of teaching and learning in Norway. In T. Janík & T. Seidel (Eds.), The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in the Classroom (s. 61–82). Waxmann Verlag. |
Klieme, E., Artelt, C., & Stanat, P. (2001). Fächerübergreifende Kompetenzen. Konzepte und Indikatoren. In F. E. Weinert (Ed.), Leistungsmessungen in Schulen (s. 203–218). Weinheim: Beltz. |
Klieme, E., Maag-Merki, K., & Hartig, J. (2010). Kompetence a jejich význam ve vzdělávání. Pedagogická orientace, 20(1), 104–119. |
Klusák, M. (2004). Klima ve třídě z perspektivy žáků. In Pražská skupina školní etnografie, Čeští žáci po deseti letech (s. 21–47). Praha: Univerzita Karlova. |
Klusák, M., & Škaloudová, A. (1992). Školní klima z perspektivy žáků. In Pražská skupina školní etnografie, Co se v mládí naučíš ... (s. 96–128). Praha: Univerzita Karlova. |
Knecht, P., Janík, T., Najvar, P., Najvarová, V., & Vlčková, K. (2010). Příležitost k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výuce na základních školách. Orbis Scholae, 4(3), 37–62. |
Kolář, Z., & Šikulová, R. (2009). Hodnocení žáků. Praha: Grada. |
Kolláriková, Z., & Pupala, B. (2001). Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál. |
Kolodner, J. L. et al. (2003). Problem-based learning meets case-based reasoning in the middle-school science classroom: Putting learning by design (TM) into practice. The Journal of the Learning Sciences, 12(4), 495–547. DOI: 10.1207/S15327809JLS1204_2 |
Kopřiva, P. (Ed.). (2008). Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála. |
Košč, L. (1971/72). Vývinová dyskalkúlia ako porucha matematických schopností v detskom veku. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. |
Košťálová, H., Straková, J, et al. (2008). Hodnocení: důvěra, dialog, růst. Praha: SKAV. |
Krajhanzl, J. (2007). Přesvědčení a osobní vztah člověka k přírodě. Veronica, 11(1),10–12. |
Kripke, S. A. (1980). Naming and necessity. Cambridge: Harvard University Press. |
Krykorková, H., & Chvál, M. (2001). Rozvoj metakognice – cesta k hodnotnějšímu poznání. Pedagogika, 51(2), 185–196. |
Krykorková, H., & Volf, P. (2010). Psychologie školního učení a připravenost učitele na rozvoj učebních kompetencí. In H. Krykorková & R. Váňová (Eds.), Učitel v současné škole (s. 155–167). Praha: Univerzita Karlova. |
Kubeczková, O. (2006). Literární výchova na ZŠ v kontextu doby. In E. Hőflerová, O. Kubeczková, & R. Metelková Svobodová, et al., Didaktika českého jazyka pro základní školy (s. 65–86). Ostrava: Ostravská univerzita. |
Kudlorz, P. (1989). Comparative physical education: An international scientific approach. International Review of Education – Internationale Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 35(1), 65–72. |
Kugelmass, J. W. (2006). Sustaining cultures of inclusion: The value and limitation of cultural analyses. European Journal of Psychology of Education, 21(3), 279–292. DOI: 10.1007/BF03173416 |
Kulič, V. (1992). Psychologie řízeného učení. Praha: Academia. |
Kulich, J., & Dobiášová, M. (2003). Průzkum ekogramotnosti. Bedrník, 1(2), 2–16. |
Kulka, T. (1994). Umění a kýč. Praha: Torst. |
Kvasničková, D. (1998). Environmentální informace a osvěta. Praha: MŽP. |
Kwen, B. H., & Cheng, A. K. (2005). Using two tier reflective multiple choice questions to cater to creative thinking. AARE 2005 International Education Research Conference. |
Lai, A. F. (2007). The development of computerized two-tier diagnostic test and remedia learning system for elementary science learning. Seventh IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2007). |
Lamberg, D., & Stoltman, J. P. (2001). Geography teaching and the new technologies: Opportunities and challenges. Journal of education, 181(3), 63–76. |
Lašek, J. (2001). Sociálně psychologické klima školních tříd a školy, Hradec Králové: Gaudeamus. |
Lavičková, H. (2012). Analýza kvality čítanek pro primární školu: od vymezení pojmů k výzkumnému nástroji. In T. Janík & K. Pešková, et al., Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky (s. 116–127). Brno: Masarykova univerzita. |
Law, J. F. (2008). Diagnosis of student understanding of content specific science areas using on-line two-tier diagnostic tests. Bentley, Perth: Curtin University of Technology. |
Law, J. F., & Treagust, D. F. (2008). Diagnosis of student understanding of content specific science areas using on-line two-tier diagnostic tests. Dostupné z: http://www.recsam.edu.my/cosmed/cosmed07/AbstractsFullPapers2007/SCIENCE%5CS015F.pdf |
Lederbuchová, L. (2004). Dítě a kniha: O čtenářství jedenáctiletých. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o. |
Lederbuchová, L. (2010). Literatura ve škole. Plzeň: Západočeská univerzita. |
Lennon, J. M. (2010). Self-regulated learning. In J. A. Rosen (Ed.), Noncognitive skills in the classroom: New perspectives on educational research (s. 69–90). Research Triangle Park: RTI. |
Liben, L., & Yekel C. A. (1996). Preschoolers‘ knowledge of their classroom environment: evidence from small-scale and life-size spatial tasks. Child Development, 53(5), 1275–1284. DOI: 10.2307/1129017 |
Lin, Y. G., & McKeachie, W. J. (1999). College student intrinsic and / or extrinsic motivation and learning. Washington D. C.: ERIC Clearinghouse. |
Linková, M. (2002). Klima školní třídy a některé jeho determinanty. In M. Chráska, D. Tomanová, & D. Holoušová (Eds.), Klima současné české školy (s. 117–123). Brno: Konvoj. |
Linnenbrink, E. A., & Pintrich, P. R. (2003). The role of self-efficacy beliefs in student engagement and leasing in the clasroom. Reading & Writing Quarterly, 19(2), 119–137. DOI: 10.1080/10573560308223 |
Lipowsky, F., Rakoczy, K., Drollinger-Vetter, B., Klieme, E., Reusser, K., & Pauli, C. (2009). Quality of geometry instruction and its short-term impact on students? Understanding of Pythagorean Theorem. Learning and Instruction, 19(6), 527–537. DOI: 10.1016/j.learninstruc.2008.11.001 |
Lipták, F. (1987). Čo s problémom? Bratislava: Obzor. |
Liptáková, Ľ., Cibáková, D., & Sochovičová, M. (2011). Vyučovanie materinského jazyka ako komplexné rozvíjanie gramotnosti. In L‘. Liptáková (Ed.), Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatury pre primárne vzdelávanie (s. 188–89). Prešov: Prešovská univerzita v Prešove. |
Liptáková, Ľ., et al. (2011). Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatúry pre primárne vzdelávanie. Prešov: Prešovská univerzita v Prešově. |
Liu, B. (2008). Zeitgenössische deutsche und chinesische Sportpädagogik im Vergleich: Ausgewählte Beispiele (Disertační práce). Köln: Deutsche Sporthochschule. |
Lokajíčková, V. (2012). Kvantitativní analýza učebních úloh z pohledu rozvíjení kompetence k učení ve výuce. In T. Janík & K. Pešková, et al., Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky (s. 230–246). Brno: Masarykova univerzita. |
Lukas, J. (2012). Připravenost školy k inkluzivnímu vzdělávání. Brno: CPIV Brno. |
Lukavský, J. (2013). Problém hodnocení expresivně-tvořivých úloh ve školní výtvarné výchově (Disertační práce). Praha: Univerzita Karlova. |
Lynch, R., & Dembo, M. (2004). The relationship between self-regulation and online learning in a blended learning context. International Review of research in Open and Distance Learning, 5(2), 1–12. |
Máchal, A. (2000). Průvodce ekologickou výchovou. Brno: Rezekvítek a DEV Lipka. |
Maňák, J., & Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido. |
Maňák, J., Janík, T., & Švec, V. (2008). Kurikulum v současné škole. Brno: Paido. |
Marcou, A., & Philippou, G. (2005). Motivational beliefs, self-regulated learning and mathematical problem solving. In H. L. Chick & J. L. Vincent (Eds.), Proceedings of the 29th conference of the international group for the psychology of mathematics education (s. 297–304). Melbourne: PME. |
Mareš, J. (1990/1991). Učitelovo pojetí výuky. Výchova a vzdělání, 1(2), 31–33. |
Mareš, J. (1998). Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál. |
Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie. Praha: Portál. |
Mareš, J., & Ouhrabka, M. (2007). Dětské interpretace světa a žákovo pojetí učiva. In J. Čáp & J. Mareš (Eds.), Psychologie pro učitele (s. 411–440). Praha: Portál. |
Mareš, J., Slavík, J., Svatoš, T. & Švec, V. (1996). Učitelovo pojetí výuky. Brno: Masarykova univerzita. |
Matějček, T., & Bartoš, J. (2012). Environmentální gramotnost učitelů a studentů učitelství. Envigogika, 7(2), 5?22. DOI: 10.14712/18023061.75 |
Matějů, P. & Straková, J. (Eds.). (2006). (Ne)rovné šance na vzdělání, vzdělanostní nerovnosti v České republice. Praha: Academia |
Mathesius, V. (1922). Mateřský jazyk a domácí literatura základem národní výchovy v Anglii. Naše řeč, 6(7), 6–10. |
Mathews, M. H. (1984). Environmental cognition of young children: Images of journey to school and home area. Transaction of the British geographers, 9(1), 89–105. DOI: 10.2307/621869 |
McClendon, R. C. (1996). Motivation and cognition of preservice teachers: MSLQ. Journal of Instructional Psychology, 23(3), 216–221. |
McDonnell, L. M. (1995). Opportunity to learn as a research concept and a policy instrument. Educational Evaluation and Policy Analysis, 17(3), 305–322. DOI: 10.3102/01623737017003305 |
McKeachie, W. J. (1984). Does anxiety disrupt information processing or does poor information processing lead to anxiety? International Review of Applied Psychology, 33(2), 187–203. DOI: 10.1111/j.1464-0597.1984.tb01428.x |
Metelková Svobodová, R., & Švrčková, M. (2010). Čtenářská gramotnost na 1. stupni ZŠ z pohledu vzdělávacího oboru český jazyk a literatura. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. |
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. (2001). Národní program rozvoje vzdělávání v České republice: Bílá kniha. Praha: Tauris. |
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. (2006). Evropská charta sportu. Dostupné z http://www.msmt.cz/Files/PDF/ECHS.PDF |
Moldan, B. (2009). Podmaněná planeta. Praha: Karolinum. |
Montalvo, F. T., & Torres, M. C. G. (2004). Self-regulated learning: Current and future directions. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 2(1), 1–34. |
Montello, D. R., Lovelance, K. L., Colledge, R. G., & Self, C. M. (1999). Sex-related differences and similarities in geographic and environmental spatial abilities. Annals of the association of American geographers, 89(3), 515–534. DOI: 10.1111/0004-5608.00160 |
Moos, R. (1974). Evaluating treatment environments: A social ecological approach. New York: Wiley. |
Moos, R. (1979). Evaluating educational environments. San Francisco: Jossey – Bass publisher. |
Moreno, A., & Martín, E. (2007). The development of learning to learn in Spain. The Curriculum Journal, 18(2), 175–193. DOI: 10.1080/09585170701446028 |
Moroye, C. M. (2009). Complementary curriculum: The work ecologically minded teachers. Journal of Curriculum Studies, 4(6), 789?811. DOI: 10.1080/00220270802627573 |
Moust, J. H. C., Berkel Van, H. J. M., & Schmidt, H. G. (2005). Signs of erosion: Reflection on three decades of problem-based learning at Maastricht University. Higher Education, 50(4), 665–683. |
Mrázková, K. (2011). Kartografické dovednosti ve výuce zeměpisu: teoretický model a výsledky výzkumného šetření. In T. Janík, P. Najvar, & M. Kubiatko, et al., Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje (s. 195–207). Brno: Masarykova univerzita. |
Mrázková, K., & Kubiatko, M. (2009). Implementace geoinformačních technologií do výuky zeměpisu na základních školách. E-Pedagogium, 9(4), 49–60. |
Muijs, D. (2011). Doing quantitative research in education with SPSS. London: Sage Publications Ltd. |
Mukařovský, J. (1925). Vyučování jazyku mateřskému na školách francouzských a o potřebě jeho reformy na našich školách. Střední škola, 5(18), 18–23. |
Mullis, I. V. S., Martin, M. O., Foy, P., & Drucker, K. T. (2012). The PIRLS 2011 International Results in Reading. Chestnut Hill, MA: TIMSS & PIRLS International Study Center, Boston College. |
Müller, R., & Šidák, P. (Eds.). (2012). Slovník novější literární teorie: glosář pojmů. Praha: Academia. |
Mužík, V., Stojaníková, H., & Sedláčková, J. (2005). Physical education in Czech Republic. In U. Pühse & M. Gerber (Ed.), International comparison of physical education: Concepts, problems, prospects (s. 188–205). Oxford: Meyer & Meyer Sport. |
Mužík, V., & Vlček, P. (Eds.). (2010). Škola, pohyb a zdraví : výzkumné výsledky a projekty. Brno: Masarykova univerzita. |
Mužíková, L. (2008). Východiska k implementaci výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů pro základní vzdělávání (Disertační práce). Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. |
Najvar, P., Najvarová, V., Janík, T., & Šebestová, S. (2011). Videostudie v pedagogickém výzkumu. Brno: Paido. |
Najvarová, V. (2007). Model funkční gramotnosti a RVP ZV. In T. Janík, P. Knecht, & V. Najvarová (Eds.), Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula (s. 77–84). Brno: Paido. |
Najvarová, V. (2008). Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně základní školy (Disertační práce). Brno: Masarykova univerzita. |
Nakhleh, M. B. (1992). Why some students don‘t learn Chemistry – Chemical misconceptions. Journal of Chemical Education, 69(3), 191–196. DOI: 10.1021/ed069p191 |
NASPE & American Heart Association. (2012). Status of Physical Education in the USA. Dostupné z http://www.aahperd.org/naspe/publications/upload/2012-Shape-of-Nation-full-report-web.pdf |
Naul, R. (2003). Koncepce školní tělesné výchovy v Evropě. Česká kinantropologie, 7(1), 39–53. |
Nedbálková, K. (2007). Etnografie (Jedna ruka kreslí druhou aneb Jak se dělá etnografický výzkum. In R. Švaříček & K. Šeďová, et al., Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách (s. 112–125). Praha: Portál. |
Nosek, B. A. (2005). Moderators of the relationship between implicit and explicit evaluation. Journal of Experimental Psychology: General, 13(4), 565–584. DOI: 10.1037/0096-3445.134.4.565 |
Nunally, J. C. (1987). Psychometric Theory. New York: McGraw-Hill. |
Obert, V. (1998). Detská literature a čitatel’ský rozvoj dieťaťa. Nitra: Aspekt. |
Obrovská, L. (2010). Inkluze jako problematika současné sociální pedagogiky a její možná podpora pomocí projektu „Férová škola“. In Z. Bakošová (Ed.), Sociální pedagogika ve střední Evropě 2010 (s. 560–566). Brno: IMS Brno. |
OECD Indicators. (2001). Education at a glance. Paris: OECD. |
OECD. (2004). Learning for Tomorrow’s World – First Measures of Cross-Curricular Skills from PISA 2003. Paris: OECD. |
Okoń, W. (1966). K základům problémového učení. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. |
Osuská, Ľ, & Pupala, B. (1996). „To je jako zázrak prírody“: fotosyntéza v žiakovom poňatí. Pedagogika, 46(3), 214–223. |
Owen, P., & Pumfrey, P. (Eds.). (1995). Children learning to read. International concerns. Emergent and development reading message for teachers. Bristol: Falmer Press. |
Pajares, F. (2008). Motivation role of self-efficacy beliefs in self-regulated learning. In D. H. Schunk & B. J. Zimmerman (Eds.), Motivation and self-regulated learning: theory, research, and applications (s. 111–140). New York, London: Routledge. |
Pallant, J. (2010). SPSS survival manual: A step by step guide to data analysis using SPSS. Maidenhead, Berkshire: Open University Press. |
Pančocha, K. (2008). Sociální determinanty inkluzivního vzdělávání. In M. Bartoňová & M. Vítková, Education of pupils with special educational needs (31–38). Brno: Paido. |
Pasch, M. (2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině: Jak pracovat s kurikulem. Praha: Portál. |
Paulus, P. (2005). From the health promoting school to the good and healthy school: New developments in Germany. In S. Clift & B. B. Jensen (Eds.), The health promoting school: International advances in theory, evaluation and practice (s. 55–75). Copenhagen: DPU. |
Pavlíčková, L. (2012). Řešení učebních úloh žáky s vývojovou dyskalkulií ve výuce fyziky a matematiky: postup a výsledky pilotních výzkumů. In T. Janík & K. Pešková, et al. (Eds.), Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky (s. 247–264). Brno: Masarykova univerzita. |
Peard, R. (2010). Dyscalculia: What is its prevalence? Research evidence from case studies. Procedia Social and Behavioral Science, 3(8), 106–113. |
Pearson, D. P., et al. (2002). Handbook of reading research. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc. |
Pelikán, J. (1998). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum. |
Piaget, J. (1999). Psychologie inteligence. Praha: Portál. |
Piaget, J., & Inhelder, B. (1971). The child’s conception of space. London: Routledge & Kegan Paul. |
Pintrich, P. R. (Ed.). (1991). A manual for the use of the motivational strategies for learning questionnaire (MSLQ). Ann Arbor: University of Michigan, School of Education. |
Pintrich, P. R. (1999). The role of motivation in promoting and sustaining self-regulated learning. International Journal of Educational Research, 31(6), 459–470. DOI: 10.1016/S0883-0355(99)00015-4 |
Pintrich, P. R. (2002). The role of metacognitive knowledge in learning, teaching, and assessing. Theory Into Practice, 41(42), 219–226. DOI: 10.1207/s15430421tip4104_3 |
PISA (2009). PISA 2009 Results: Executive Summary. Paris: OECD. Dostupné z http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/46619703.pdf |
Podlipský, R. (2008). Estetické normy ve výuce výtvarné výchovy (Disertační práce). Praha: Univerzita Karlova. |
Poláčková, A. (1991): „Chyba“ ve výtvarné výchově (Diplomová práce). Praha: Univerzita Karlova. |
Posner, G. J., Strike, K. A., Hewson, P. W., & Gertzog, W. A. (1982). Accomodation of a scientific conception: Towards a theory of conceptual change. Science Education, 66(2), 211–227. DOI: 10.1002/sce.3730660207 |
Procházková, I. (2002). Sympózium PISA v Berlíně – zpráva ze zahraniční služební cesty. Praha: Univerzita Karlova. |
Prousek, J., & Čík, G. (2011). Základy ekologie a environmentalistiky. Bratislava: STU. |
Prudký, L. (1996). Výzkumy čtenářských zájmů dětí a mládeže v Liberci. In J. Janáček & E. Koudelková, Současnost literatury pro děti a mládež (s. 91–100). Liberec: Technická univerzita Liberec. |
Průcha, J. (1998). Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido. |
Průcha, J. (2002). Sociální klima ve třídách českých škol: porovnání nálezů z empirických šetření. Sborník prací FFMU. Brno: Masarykova univerzita. |
Průcha, J. (2005). Moderní pedagogika. Praha: Portál. |
Průcha, J. (2006). Pedagogický výzkum a evaluace. In J. Kalous & A. Veselý (Ed.), Teorie a nástroje vzdělávací politiky (s. 159–171). Praha: Karolinum. |
Průcha, J., Walterová, E., & Mareš, J. (2013). Pedagogický slovník. Praha: Portál. |
Půlpán, Z. (1991). Zásady sestavování a klasického vyhodnocování didaktických testů. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové. |
Pühse, U., & Gerber, M. (Eds.). (2005). International comparation of physical education. New York: Mayer & Mayer. |
Rabušicová, M. (2002). Gramotnost: Staré téma v novém pohledu. Brno: Masarykova univerzita. |
Rheinberg, F., & Vollmeyer, R. (2000). Sachinteresse und leistungsthematische Herausforderung – Zwei verschiedenartige Motivationskomponenten und ihr Zusammenwirken beim Lernen. In U. Schiefele & K. P. Wild (Eds.), Interesse und Lernmotivation: Untersuchungen zu Entwicklung, Förderung und Wirkung (s. 145–161). Münster: Waxmann. |
Riding, R. J., & Boardman, D. (1983). The realtionship between sex and learning style and graphicacy in 14-years-old-children. Educational review, 35(1), 69–79. DOI: 10.1080/0013191830350108 |
Richter, CH. (2006). Konzepte für den Schulsport in Europa: Bewegung, Sport und Gesundheit. Aachen: Mayer & Mayer. |
Rimmele, R. (2002). Videograph. Multimedia-Player zur Kodierung von Videos. Kiel: IPN. |
Roth, K. J. et al. (2006). Teaching science in five countries: Results from the TIMSS 1999 Video Study (NCES 2006–2011). U. S. Department of Education, National Center for Education Statistics. Washington, DC: U. S. Government Printing Office. |
Roth, K. J., Druker, S. L., Garnier, H. E., Lemmens, M., Chen, C., Kawanaka, T., Rasmussen, D., … Gallimore, R. (2006). Teaching Science in five countries: results from the TIMSS 1999 video study. Washington, DC: U. S. Government Printing Office. |
Ruebsamen, B., & Erner, J. (1993). Ist das Lesebuch passé? Ergebnisse einer Umfrage in der Grundschule. Grundschule, 26(12), 57–60. |
Ryan, A. M., & Pintrich, P. R. (1997). Should I ask for help? The role of motivation and attitudes in adolescents’ help seeking in math class. Journal of Educational Psychology, 89(1), 329–341. DOI: 10.1037/0022-0663.89.2.329 |
Řehák, J. (1998). Klasický model měření reliability a jeho praktický aplikační význam. Sociologický časopis, 34(1), 51–60. |
Salkind, N. J. (2010). Statistic for people who (think they) hate statistics: Excel 2007 editon. Thousand Oaks: SAGE Publications, Inc. |
Sandford, H. A. (1986). Atlases and Mapwork. In D. Boardman (Ed.), Handbook for geography teachers. Sheffield: The Geographical Association. |
Sandwell Metropolitan Borough Council (2010). Sandwell Inclusion Quality Mark (SIQm). West Bromwich: Children and Young People’s Services. |
Sankaran, S. R., & Bui, T. (2001). Impact of learning strategies and motivation on performance: A study in web based instruction. Journal of Instructional Psychology, 28(3), 191–198. |
Savin-Baden, M., & Howell Major, C. (2004). Foundations of problem-based learning. Berkshire: McGraw-Hill Education. |
Sedláček, M. (2007). Případová studie. In R. Švaříček & K. Šeďová, et al., Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách (s. 96–111). Praha: Portál. |
Sedláček, M. (2011). Pedagogické vedení školy v pojetí ředitelů základních škol. Orbis scholae, 5(3), 27–42. |
Sedláčková, H., Syslová, Z., & Štěpánková, L. (2012). Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. |
Seedhouse, D. F. (2001). Health: The foundations for achievement. Chichester: Wiley. |
Segers, M. (1997). An alternative for assessing problem-solving skills: The overall test. Studies in Educational Evaluation, 23(4), 373–398. DOI: 10.1016/S0191-491X(97)86216-5 |
Seidel, T., & Prenzel, M. (2006). Stability of teaching patterns in physics instruction: Findings from a video study. Learning and Instruction, 16(3), 228–240. DOI: 10.1016/j.learninstruc.2006.03.002 |
Seidel, T., Prenzel, M., Dut, R., & Lehrke, M. (Eds.). (2003). Technischer Bericht zur Videostudie „Lehr-Lern-Prozesse im Physikunterricht“. Kiel: IPN. |
Seidel, T., Prenzel, M., Rimmele, R., Dalehefte, I. M., Herweg, C., Kobarg, M., & Schwindt, K. (2008). Pohledy na výuku fyziky v Německu: Souhrnné výsledky videostudie IPN. Orbis scholae, 2(1), 115–136. |
Seidel, T., Prenzel, M., Rimmele, R., Herweg, C., Kobarg, M., Schwindt, K., & Dalehefte, I. M. (2007). Science teaching in German physics classrooms: Findings from the IPN Video Study. In M. Prenzel (Ed.), Studies on the educational quality of schools (s. 79–99). Münster: Waxmann. |
Senocak, E. et al. (2007). A study on teaching gases to prospecive primary science teachers through problem-based learning. Research in Science Education, 37(3), 279–290. DOI: 10.1007/s11165-006-9026-5 |
Shalev, R. S., Auerbach, J., Manor, O., & Gross-Tsur, V. (2000). Developmental dyscalculia: prevalence and prognosis. In J. K. Buitelaar (Ed.), European child + adolescent psychiatry 9 (s. 58–64). Dresden: Steinkopff Verlag. DOI: 10.1007/s007870070009 |
Schmidt, H. G. (1983). Problem-based learning: rationale and description. Medical Education, 17(1), 11–16. DOI: 10.1111/j.1365-2923.1983.tb01086.x |
Schovajsová, J. (2010). Současný stav environmentální výchovy na základních školách – vybrané aspekty environmentální gramotnosti dětí mladšího školního věku (Disertační práce). Olomouc: Univerzita Palackého. |
Schunk, D. H., & Ertmer, P. A. (2000). Self-regulation and academic learning: self-efficacy enhancing interventions. In M. Boekaerts, P. R. Pintrich, & M. Zeidner (Eds.), Handbook of Self-Regulation (s. 631–650). San Diego: Academic Press. |
Schunk, D. H., & Zimmerman, B. J. (Eds.). (2008). Motivation and self-regulated learning: Theory, research, and applications. New York, London: Routledge. |
Schwartz, N. H., & Phillippe, A. E. (1991). Individual differences in the retention of maps. Contemporary educational Psychology, 16(2), 171–182. DOI: 10.1016/0361-476X(91)90035-J |
Skalková, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada. |
Slavík, J. (1994a). Problém chyby v tvořivé výrazové výchově. Pedagogika, 44(2), 119–128. |
Slavík, J. (1994b). Kapitoly z výtvarné výchovy II. (hodnota, osobnost, motivace). Praha: Univerzita Karlova. |
Slavík, J. (1995). Pojem situace ve školní praxi. In J. Budiš & V. Jůva, Učitel – vyučování – situace (s. 46–52). Brno: Paido. |
Slavík, J. (1997). Od výrazu k dialogu ve výchově: artefiletika. Praha: Karolinum. |
Slavík, J. (1999). Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál. |
Slavík, J. (2001). Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky. Praha: Univerzita Karlova. |
Slavík, J. (2003). Autonomní a heteronomní pojetí školního hodnocení – aktuální problém pedagogické praxe a teorie. Pedagogika, 53(1), 5–25. |
Slavík, J. (2005). Mezi osobitostí a normou: proměny české výtvarné výchovy na přelomu tisíciletí. In J. Slavík (Ed.), Obory ve škole: metaanalýza empirických poznatků oborových didaktik matematiky, chemie, výtvarné výchovy, hudební výchovy a výchovy ke zdraví z let 1990–2004 (s. 15–49). Praha: Univerzita Karlova. |
Slavík, J., Dytrtová, K., & Fulková, M. (2010). Konceptová analýza tvořivých úloh jako nástroj učitelské reflexe. Pedagogika, 60(3–4), 223–241. |
Slavík, J., & Fulková, M. (1997). Non-objective expression of emotions and its aesthetic reflection in school children. In L. Dorfman, C. Martindale, D. Leontiev, G. Cupchik, V. Petrov, & P. Machotka (Eds.), Emotion, creativity and art – Aesthetic preference and judgement (s. 45–60). Perm: Perm State Institute of Arts and Culture. |
Slavík, J., & Janík, T. (2005): Významová struktura faktu v oborových didaktikách. Pedagogika, 55(4), 336– 54. |
Slavík, J., & Janík, T. (2012). Kvalita výuky: obsahově zaměřený přístup ke studiu procesů vyučování a učení. Pedagogika, 62(3), 262–286. |
Slavík, J., & Novák, J. (1991). Informace, databáze a výtvarná výchova. Praha: Univerzita Karlova. |
Slavík, J., & Wawrosz, P. (2004). Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. |
Slavíková, V., Hazuková, H., & Slavík, J. (2000). Výtvarné čarování: artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha: Univerzita Karlova. |
Slavíková, V., Slavík, J., & Eliášová, S. (2007). Dívej se, tvoř a povídej!: artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha: Portál. |
Smith, G. F. (1988). Towards a heuristic theory of problem structuring. Management Science, 34(12), 1489–1506. DOI: 10.1287/mnsc.34.12.1489 |
Smolíková, K. (2004). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: VÚP. |
Soukup, P. (2001). ISSP – životní prostředí. Praha: Sociologický ústav AVČR. |
Spilková, V. (2003). Tvorba kvalitního klimatu (školy, třídy) – výzva pro učitelské vzdělávání. In M. Chráska, D. Tomanová, & D. Holoušová (Eds.), Klima současné české školy. Sborník příspěvků z 11. konference ČPdS (s. 117–123). Brno: Konvoj. |
Sproles G. B., & Kendall, E. L.. (1986). A methodology for profiling consumers’ decision-making styles. Journal of Consumer Affairs, 20(2), 267–279. DOI: 10.1111/j.1745-6606.1986.tb00382.x |
Stadlerová, H. (2008). Rozvoj psychodidaktických dovedností v přípravném vzdělávání učitelů primární školy prostřednictvím výtvarných disciplín (Disertační práce). Brno: Masarykova univerzita. |
Starý, K. (2006). Sumativní a formativní hodnocení. In Metodický portál RVP. Dostupné z: http://clanky.rvp.cz/clanek/s/G/992/SUMATIVNI-A-FORMATIVNI-HODNOCENI. html/ |
Starý, K., & Chvál, M. (2009). Kvalita a efektivita výuky: metodologické přístupy. In M. Janíková & K. Vlčková, et al., Výzkum výuky – tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody (s. 63–81). Brno: Paido. |
Stein, M. K., Grover, B. W., & Henningsen, M. (1996). Building student capacity for mathematical thinking and reasoning: An analysis of mathematical tasks used in reform classrooms. American Educational Research Journal, 33(2), 455–488. DOI: 10.3102/00028312033002455 |
Sternberg, R. J. (2009). Kognitivní psychologie. Praha: Portál. |
Strauss, A., & Corbinová, J. (1999). Základy kvalitativního výzkumu: Postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Albert. |
Sweet, A. P., & Snow, C. E. (2003). Rethinking reading comprehension. New York: A Division of Guilford Publications, Inc. |
Switzer, G. E., Wisniewski, S. R., Belle, S. H., Dew, M. A., & Schultz, R. (1999). Selecting, developing, and evaluating research instruments. Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology, 34(8), 399–409. DOI: 10.1007/s001270050161 |
Syslová, Z., & Najvarová, V. (2012). Předškolní vzdělávání v České republice pohledem pedagogického výzkumu. Pedagogická orientace, 22(4), 490–515. DOI: 10.5817/PedOr2012-4-490 |
Šebestová, S. (2011). Příležitosti k rozvíjení řečových dovedností ve výuce anglického jazyka: videostudie. Brno: Masarykova univerzita. |
Šeďová, K. (2007). Analýza kvalitativních dat. In R. Švaříček & K. Šeďová, et al., Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách (s. 207–247). Praha: Portál. |
Šimoník, O. (2005). Úvod do didaktiky základní školy. Brno: MSD. |
Škoda, J., & Doulík, P. (2005). Metaanalýza výzkumu dětských pojetí fenoménů z oblasti přírodovědného vzdělávání. In J. Škoda & P. Doulík (Eds.), Sborník z mezinárodní elektronické konference Pedagogicko-psychologické aspekty dětských pojetí (s. 47–55). Ústí nad Labem: UJEP. |
Škoda, J., & Doulík, P. (2009). Dětská pojetí: Teoretická východiska a metodologické aspekty. – In M. Janíková & K. Vlčková (Eds.), Výzkum výuky: Tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody (s. 117–143). Brno: Paido. |
Šlapal, M., Košťálová, H., & Hausenblas, O., et al. (2012). Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Nový Jičín: KVIC. |
Švaříček, R. (2007a). Kvalitativní přístup, jeho teoretická a metodologická východiska. In R. Švaříček & K. Šeďová, et al., Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách (s. 12–27). Praha: Portál. |
Švaříček, R. (2007b). Metody sběru dat. In R. Švaříček & K. Šeďová, et al., Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách (s. 142–206). Praha: Portál. |
Švaříček, R. (2011). Funkce učitelských otázek ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy. Studia paedagogica, 16(1), 9–46. |
Švaříček, R., & Šeďová, K., et al. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. |
Tannenbergerová, M. (2012). Inkluze ve škole a možnosti jejího sledování. In T. Janík & K. Pešková, et al. (Eds.), Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky (s. 21–32). Brno: Masarykova univerzita. |
Timor, T., & Burton, N. (2006). School culture and climate in the context of inclusion of students with learning disabilities in mainstream secondary schools in Tel-Aviv, Israel. International Journal on Inclusive Education, 10(6), 495–510. DOI: 10.1080/13603110500224721 |
Tobin, K., Ritchie, S., M. Oakley, J., L., Mergard, V., & Hudson, P. (2013). Relationships between emotional climate and the fluency of classroom interactions. Learning Environments Research, 16(1), 71–89. DOI: 10.1007/s10984-013-9125-y |
Trávníček, J. (2008). Čteme? Obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize. Brno: Host. |
Treagust, D. F. (1988). Development and use diagnostic tests to evaluate students’ misconceptions in science. International Journal of Science Education, 10(2), 159–169. DOI: 10.1080/0950069880100204 |
Treagust, D. F. (1995). Diagnostic assesment of students’ science knowledge. In S. M. Glynn & R. Duit (Eds.), Learning in science in the schools: Research reforming practice, (s. 327–346). Mahwah, New Jersey, Lawrence Erlbaum Associates. |
Tsai, C. C., & Chou, C. (2002). Diagnosing students’ alternative conceptions in science. Journal of Computer Assisted Learning, 18(2), 157–165. DOI: 10.1046/j.0266-4909.2002.00223.x |
Turek, I. (2008). Didaktika. Bratislava: Iura Edition. |
Tüysüz, H. (2009). Development of two-tier diagnostic instrument and assess students’ understanding in chemistry. Scientific Research and Essay, 4(6), 626–631. |
Urbánek, T., & Čermák, I. (1997). Vliv self-efficacy na agresi a depresi u dětí. Československá psychologie, 41(3), 193–199. |
Vědní věstník Evropské unie. (2006). Doporučení evropského parlamentu a rady ze dne 18. prosince 2006 o klíčových schopnostech pro celoživotní učení 2006/962/ES. Dostupné z http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ: L:2006: 394:0010:0018:cs:PDF |
Uždil, J. (1988). Mezi uměním a výchovou. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. |
Uždil, J., & Razáková, D. (1961). Metodika výtvarné výchovy na mateřské škole. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. |
Uždil, J., & Šašinková, E. (1980). Výtvarná výchova v předškolním věku: učebnice pro obor 76-40-6. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. |
Vaculová, I. (2009). Dovednosti žáků ve výuce fyziky na základní škole (Disertační práce). Brno: Masarykova univerzita. |
Vaculová, I., & Kubiatko, M. (2009). Videostudie procesu osvojování dovedností a její následné využití pro přípravu budoucích učitelů fyziky. In K. Rauner (Ed.), Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 4 (s. 211–217). Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni. |
Vaculová, I., Trna, J., & Janík, T. (2008). Učební úlohy ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy: vybrané výsledky CPV videostudie fyziky. Pedagogická orientace, 18(4), 35–56. |
Valverde, G. A., Bianchi, L. J., Wolfe, R. G., Schmidt, W. H., & Houang, R. T. (2002). According to the book. Using TIMSS to investigate the translation of policy into practice through the world of textbooks. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers. |
van der Schee, J. (1987). Kijk op kaarten. (Disertační práce) Amsterdam: Vrije Universiteit. |
van der Schee, J. (2000). Helping Children to Analyse a Changing World: Looking for Patterns and Relationships in Space. In R. Gerber & M. Robertson (Eds.), The child‘s world, triggers for learning (s. 214–231). Camberwell Australia: ACER Press. |
van der Schee, J., van der Zijpp, T., Hoekveld-Meijer, G., van Westerhenen, H. (1994). Map skills and geography teaching. In F. G. Birkman, J. van der Schee, J. A. Schouten, & M. C. van Parreren (Eds.), Curriculum research: differnt disciplines and common goals (s. 169–191). Amsterdam: Vrije Universität. |
van der Zijpp (1996). Het trainen van Kaartvaardigheden (Disertační práce). Amsterdam: Vrije Universiteit. |
van Dijk, H. (1998). Kaarten Kiezen. (Disertační práce). Amsterdam : Vrije Universiteit. |
van Dijk, H., van der Schee, J., Trimp, H, & van der Zijpp, T. (1994). Map Skills and Geographical Knowledge. Geographic and environmental education, 3(1), 68–80. |
Věříšová, I., Krüger, & K., Bělinová, E., et al. (2007). Kudy vede cesta ke čtenáři? Rozvoj dětského čtenářství na základní škole. Praha: Aktris. |
Vlček, P. (2009). Komparativní kinantropologie. Česká kinantropologie, 13(1),82–95. |
Vlček, P. (2010). Vliv školských reforem na tvorbu kurikula tělesné výchovy v České republice, Spolkové republice Německo a Spojených státech amerických (Disertační práce). Olomouc: Univerzita Palackého, FTK. |
Vlček, P., & Janík, T. (2010). Školské reformy a tvorba kurikula tělesné výchovy v České republice, Spolkové republice Německo a Spojených státech amerických: Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Brno: Paido. |
Vlček, P., & Mužík, V. (2012). Soulad mezi projektovaným a realizovaným kurikulem jako faktor kvality vzdělávání v tělesné výchově. Česká kinantropologie, 16(1), 31–45. |
Vlčková, K. (2007). Strategie učení cizímu jazyku: Výsledky výzkumu používání a efektivity strategií na gymnáziích. Brno: Paido. |
Vosniadou, S., & Brewer, W. (1992). Mental models of the Earth. A study of conceptual change in childhood. Cognitive Psychology, 24(4), 535–585. DOI: 10.1016/0010-0285(92)90018-W |
VÚP. (2007). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP. |
VÚP. (2011). Gramotnosti ve vzdělávání. Praha: VÚP. |
Vygotskij, L. S. (2004). Psychologie myšlení a řeči. Praha: Portál. |
Waeytens, K., Lens, W., & Vandenberghe, R. (2002). Learning to learn: Teachers’ conceptions of their supporting role. Learning and Instruction, 12(3), 305–322. DOI: 10.1016/S0959-4752(01)00024-X |
Waldrip, B., G., Fisher, D., L. & Dorman E., J. (2009). Identifying exemplary science teachers through students’ perceptions of their learning environment. Learning Environments Research, 12(1), 1–13. DOI: 10.1007/s10984-008-9049-0 |
Walterová, E. (1992). Srovnávací a mezinárodní pedagogické výzkumy: Zahraniční trendy a naše situace. In J. Průcha (Ed.), Proměny vzdělávání v mezinárodním kontextu (s. 21–34). Praha: Karolinum. |
Walterová, E. (2004). Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. 2. díl. Brno: Paido. |
Walterová, E. (2006). Srovnávací pedagogika: Vývoj a proměny v globálním kontextu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. |
Wanner, S., & Kerski, J. (1999). The effectiveness of GIS in high school education. Proceedings, ESRI User Conference, San Diego. Dostupné z http://proceedings.esri.com/library/userconf/proc99/proceed/papers/pap203/p203.htm |
Wawrosz, P. (2011). Artefiletika – putování mezi tvorbou a reflexí. Dostupné z: http://www.gymnasion.org/archive/article/artefiletika-putovani-mezi-tvorbou-reflexi-0 |
Waxman, H. C., & Chang H. (2006). Mixed method approaches for examining classroom learning environments for resilent and nonresilient students in urban elementary schools. In D. Fisher & M. S. Khine, Contemporaly approaches to research on learning environments (s. 195–215). Singapore: World Scientific Publishing. |
Weeden, P. (1997). Learning through Maps. In M. Williams & D. Tilbury (Eds.), Teaching and learning geography (s. 168–179). New York: Routledge. |
Wiegand, P. (2006). Learning and teaching with maps. Abingdon: Routledge. |
Wildová, R. (2005). Rozvíjení počáteční čtenářské gramotnosti. Praha: Univerzita Karlova. |
Wildová, R. (2012). Rozvoj negramotnosti a počáteční čtenářské gramotnosti v kurikulu evropských zemí. Pedagogika, 61(1–2), 10–21. |
Wildová, R., & Křivánek, Z. (2009). Základy gramotnosti (počáteční čtenářská gramotnost). In J. Průcha (Ed.), Pedagogická encyklopedie (s. 230–235). Praha: Portál. |
Wiley, D. E., & Harnischfeger, A. (1974). Explosion of a myth: Quantity of schooling and exposure to instruction, major educational vehicles. Educational Researcher, 4(4), 7–12. DOI: 10.3102/0013189X003004007 |
Wilhelm, M. (2002). Bedingungen zur Gestaltung inklusiven Unterrichts. In M. Wilhelm, G. Bintinger, & H. Eichelberger, et al., Eine Schule für dich und mich! (s. 91–107). Innsbruck: Studien Verlag. |
Winne, P. H., & Hadwin, A. F. (2008). The weave of motivation and self-regulated learning. In D. Schunk & B. J. Zimmerman (Eds.), Motivation and Self-Regulated Learning: Theory, Research, and Applications (s. 297–314). Mahwah : Lawrence Erlbaum Associates. |
Winter, D. D. N., & Koger, S. M. (2009). Psychologie environmentálních problémů. Praha: Portál. |
Wolters, Ch. A., & Pintrich, P. R. (1998). Contextual differencies in student motivation and self-regulated learning in mathematics, English, and social studie classrooms. Instructional Science, 26(1–2), 27–47. DOI: 10.1023/A:1003035929216 |
Wood, D. et al. (1976). The role of tutoring in problem solving. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 17(1–2), 89–100. DOI: 10.1111/j.1469-7610.1976.tb00381.x |
World Health Organization. (1947). Constitution of the World Health Organization. Chronicle of the World Health Organization, Annex 1. Kodaň: Technical Secretariat, WHO. Dostupné z http://whqlibdoc.who.int/hist/chronicles/chronicle_1947.pdf |
World Health Organization. (1997). Expert committee on comprehensive school health education and promotion. Promoting health through schools. Ženeva: WHO. Dostupné z http://whqlibdoc.who.int/trs/WHO_TRS_870.pdf |
World Health Organization (1998). Health 21: An introduction to the health for all policy framework for the WHO European region. Dostupné z http://www.euro.who.int/_data/assets/pdf_file/0010/98398/wa540ga199heeng.pdf |
Zápotočná, O. (2001). Rozvoj počiatočnej literárnej gramotnosti. In Z. Kolláriková & B. Pupala (Eds.), Předškolní a primární pedagogika (s. 271–305). Praha: Portál. |
Zimmerman, B. J. (2002). Becoming a self-regulated learner: An overview. Theory Into Practice, 41(2), 64–70. DOI: 10.1207/s15430421tip4102_2 |
Zimmerman, B. J., & Manuel Martinez-Pons. (1990). Student differences in self-regulated learning: Relating grade, sex, and giftedness to self-efficacy and strategy use. Journal of Educational Psychology, 82(1), 51–59. DOI: 10.1037/0022-0663.82.1.51 |
Zítková, J. (2004). Několik poznámek k literární komunikaci v primární škole. Brno: Masarykova univerzita. |