Přepnout na evidenci publikací, které mě citují.
CÍDLOVÁ, Hana. XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY. Sborník příspěvků z konference 20.–21. 5. 2015. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 273 s. ISBN 978-80-210-7996-0. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015.
Bibliografie
AINSWORTH, S. E., 1999. The functions of multiple representations. Computers & Education, 33(2–3), 131–152. ISSN 1873-782X. DOI: 10.1016/S0360-1315(99)00029-9
AINSWORTH, S. E., BIBBY, P. A., WOOD, D. J., 2002. Examining the effects of different multiple representational systems in learning primary mathematics. Journal of the Learning Sciences, 11(1), 25–62. ISSN 1532-7809. DOI: 10.1207/S15327809JLS1101_2
AKREDITAČNÍ KOMISE, 1998. Hodnocení pedagogických fakult – Hodnotící zpráva pracovní skupiny AK o výsledcích akreditace pedagogických fakult v ČR v r. 1998 [online]. Praha [cit. 2011–09–08]. Dostupné z: www.msmt.cz
AKREDITAČNÍ KOMISE, 2015. Rámcová koncepce přípravného vzdělávání učitelů základních a středních škol. Praha.
ALLEN, Deborah, TANNER, Kimberly, 2006. Rubrics: Tools for Making Learning Goals and Evaluation. Criteria Explicit for Both Teachers and Learners. CBE—Life Sciences Education. Vol. 5, s. 197–203. 2009_May_27 Dostupné z: http://www.sites4teachers.com/links/redirect.php?url=http://www.lifescied.org/cgi/reprint/5/3/197 .
ALVERMANN, Donna a Cynthia HYND, 1989. Effects of prior knowledge activation modes and text structure on nonscience majors´comprehension of physics. Journal of Educational Research. 83(2), 97–102. ISSN 0022-0671. DOI: 10.1080/00220671.1989.10885937
ANDERSON, Lorin W., David R. KRATHWOHL, and Benjamin S. BLOOM, 2001. A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom's taxonomy of educational objectives. Boston: Allyn & Bacon.
Anon., 2001a. Macro photography. Wikipedia: the free encyclopedia [online]. [cit. 2015-06-12]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Macro_photography]
Anon., 2001b. Slow-motion. Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2015-06-11]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Slow_motion
Anon., 2001c. Time-lapse photography. Wikipedia: the free encyclopedia [online]. [cit. 2015-06-11]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Time-lapse_photography
Anon., 2008. Velký lékařský slovník [online]. © Maxdorf 2008 [cit. 2015-05-18]. Dostupné z: http://lekarske.slovniky.cz/
Anon., 2014. Tradiční chemie děti nebaví. Zájem mají o „sexy“ forenzní analýzu [online]. iDNES.cz [cit.: 2015-04-14]. [online]. 30. 9. 2014. Dostupné z: http://zpravy.idnes.cz/tradicni-chemie-deti-nebavi-ddx/domaci.aspx?c=A140717_192034_zahranicni_zt
Anon., 2014.Českáchemie.cz [online]. Dostupné z: http://www.ceskachemie.cz/.
Anon., 2014a. Stereoskopie [online]. [cit. 2014-12-14]. Dostupné z: https://cs.wikipedia.org/wiki/Stereoskopie
Anon., 2014b. 16mm film [online]. [cit. 2014-12-14]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/16mm_film
Anon., 2014c. VHS [online]. [cit. 2014-12-14]. Dostupné z: https://cs.wikipedia.org/wiki/VHS
Anon., 2015a. Scientific Learning. [online]. © Scilearn 2015 [cit. 2015-05-18]. Dostupné z: http://www.scilearn.cz/vyzkum
Anon., 2015b. Neurověda ve vzdělávání. [online]. [cit. 2015-05-18]. Dostupné z: http://www.neurovedavevzdelavani.cz/konference2015
ANTUNES, Márjore, Maria Alice Reis PACHECO and Marcelo GIOVANELA, 2012. Design and Implementation of an Educational Game for Teaching Chemistry in Higher Education. J. Chem. Educ. 89(4), 517–521. DOI: 10.1021/ed2003077
ARY, D., JACOBS, L., SORENSEN, C. et al., 2014. Introduction to research in education. 9. vyd. Belmont (USA) : Wadsworth, Cengage Learning, 720 s. ISBN 978-1-133-93961-0.
BALVÍN, Jaroslav, 2008. Filozofie výchovy a metody výuky romského ţáka. Vyd. 1. Praha: Radix, 256 s. ISBN 978-808-6031-835.
BANCHI, Heather a Randy BELL, 2008. The many levels of inquiry. Science and Children, 46(2), 26–29.
BARRON, B. a L. DARLING-HAMMOND, 2008. Teaching for Meaningful Learning: A Review of Research on Inquiry-Based and Cooperative Learning. Book Excerpt [online]. George Lucas Educational Foundation [cit. 2015-04-11]. Dostupné z: http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED539399.pdf.
BARTHOVÁ, Jana, 1980. Základní praktikum z biochemie. Praha: SPN, s. 1012-0930.
BASL, Josef, Iveta KRAMPLOVÁ a Vladislav TOMÁŠEK, 2013. PIRLS 2011 a TIMSS 2011: Vybraná zjištění. 1. Praha: Comunica, a.s., 59 s.
BAUER, Christopher F., 2008. Attitude towards chemistry: A semantic differential instrument for assessing curriculum impacts. J. Chem. Educ. 85(10), 1440−1445. DOI: 10.1021/ed085p1440
BECKOVÁ, Jana, 2014. Neurovědy a vzdělávání. Rodina a škola. č. 4, s. 14–15. ISSN 0035-7766.
BEERENWINKEL, Anne et al., 2011. Conceptual Change Texts in Chemistry Teaching: A Study on the Particle Model of Matter. International Journal of Science and Mathematics Education. 9(5), 1235–1259. ISSN 1571-0068. DOI: 10.1007/s10763-010-9257-9
BENTLER, P. M., BONETT, D. G., 1980. Significance tests and goodness-of-fit in the analysis of covariance structures. Psychological bulletin, 88(3), 588–606. ISSN 1939-1455. DOI: 10.1037/0033-2909.88.3.588
BERKA, Antonín, 1980. Příručka k praktiku z kvantitativní analytické chemie. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze.
BILANI, R. E., MARECHAL, J. F., 2006. The use of ICT in chemistry teaching at upper secondary level. HAL Id: hal-00375075]. Dostupné z: https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00375075/document.
BÍLEK, M., 2001. Počítačem podporovaný školní chemický experiment. In: Celoslovenský odborno - metodický seminár metodikov chémie - Piešťany, 10.–12. 10. 2001. ŠPÚ, Bratislava, s. 19–29.
BÍLEK, M., 2005. ICT ve výuce chemie. Hradec Králové: SIPVZ a Gaudeamus. 118 s. ISBN 80-7041-631-9.
BÍLEK, M. a kol., 1997. Výuka chemie s počítačem. Hradec Králové: Gaudeamus, Hradec Králové, 134 s. ISBN 80-7041-769-2.
BÍLEK, M., RYCHTERA, J., 2000. Chemie na každém kroku. MOBY DICK, Praha, s. 31, ISBN 80-86237-05-2.
BÍLEK M., CIEŚLA P., NODZYŃSKA M., PAŚKO I., PAŚKO J.R., 2006a. Badanie umiejętności tworzenia modeli strukturalnych substancji o budowie jonowej. In: Badania w dydaktyce przedmiotów przyrodniczych - monografia (red. PAŚKO, NODZYŃSKA). Kraków: Oficyna Wydawnicza Jaxa, s. 62–68.
BÍLEK M., CIEŚLA P., NODZYŃSKA M., PAŚKO I., PAŚKO J.R., 2006b. Badanie umiejętności tworzenia modeli strukturalnych substancji o budowie jonowej przez uczniów wyższych klas szkół podstawowych. In: Soudobé trendy v chemickém vzdělávání: aktuální otázky výuky chemie XVI. (red. MYŠKA, OPATRNÝ). Hradec Králové: Gaudeamus, s. 146–153.
BÍLEK, Martin, Jiří RYCHTERA a Antonín SLABÝ, 2008. Integrovaná výuka přírodovědných předmětů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 48 s. ISBN 978-80-244-1881-0.
BÍLEK Martin, HRUBÝ Jaroslav, 2012. Počítačem podporovaný školní chemický experiment jako prostředek badatelsky orientované výuky. Trnava [cit. 2015-6-2]. Dostupné z: http://kdch.truni.sk/Smolenice_2012/Zbornik_Smolenice_2012.pdf
BLACK, Paul, DYLAN, William, 1998. Inside the Black Box. Raising Standards Through Classroom Assessment. místo neznámé : Phi Delta Kappan. Dostupné z: http://www.ccsso.org/projects/SCASS/Projects/Formative_Assessment_for_Students_and_Teachers/Meetings/Oct06/webpages/documents/resources/Black-Inside%20the%20Black%20Box-1998.pdf.
BOOT, Walter R., Arthur F. KRAMER, Daniel J. SIMONS, Monica FABIANI and Gabriele GRATTON, 2008. The effects of video game playing on attention, memory, and executive control. Acta Psychologica. 129(3), 387–398. DOI: 10.1016/j.actpsy.2008.09.005
BRESTENSKÁ,B., NAGY, T., GANAJOVÁ,M., 2003. Informačné a komunikačné technológie vo vyučovaní chémie : nové kompetencie práce učiteľa s IKT. Nové učenie a vyučovanie s IKT. 1. vyd., Bratislava: Ústav informácií a prognóz školství. ISBN 80-7098-342-6.
BROWNE, M. W., CUDECK, R., 1993. Alternative ways of assessing model fit. In: K.A. BOLLEN, J.S. LONG: Testing structural euqation models. Newbury Park, CA : SAGE Publications, s. 136–162.
BUREWICZ A., MIRANOWICZ N., MIRANOWICZ M., 2005. Strukturyzacja i wizualizacja treści dydaktycznych za pomocą narzędzi technologii informacyjnej. ZDCh UAM, Poznań.
BUREWICZ A., MIRANOWICZ N., MIRANOWICZ M., 2006. E-learning. In Chemistry interactive visualizations and exercises, 19th International Conference on Chemical Education, Proceedings. Seoul.
BURŠÍKOVÁ, Vilma, 2004. Surface energy evaluation of plasma treated materials by contact angle measurement. 1st ed. Brno: Masaryk University, 70 s. ISBN 80-210-3563-3.
BUZAN, Tony, 2014. Mentální mapování. 2. vyd. Praha: Portál, 165 s. ISBN 978-80-262-0520-3.
BYBEE, W. Rodger, Joseph A. TAYLOR, April GARDNER, Pamela VAN SCOTTER, Janet C. POWELL, Anne WESTBROOK a Nancy LANDES, 2006. The BSCS 5E instructional model: Origins and effectiveness [online]. [cit. 2015-05-29]. Dostupné z: www.science.education.nih.gov/houseofreps.nsf/b82d55fa138783c2852572c9004f5566/$FILEAppendix%20D.pdf
CARRADA, G., 2006. Communicating science - A scientist’s survival kit. European Commission. 76 pp. ISBN 92-79-01947-3. Dostupné na http://ec.europa.eu/research/science-society/pdf/communicating-science_en.pdf [cit. 27.9.2011].
CEKEN, Ramazan, 2014. Primary school teacher education students' misconception on waste. International Journal of Academic Research [online]. 6(3), 19–23 [cit. 2015-06-30]. ISSN 20754124. Dostupné z: DOI: 10.7813/2075-4124.2014/6-3/B.3.
CÍDLOVÁ, Hana, Milan KUBIATKO, Anna BAYEROVÁ a Michaela PETRŮ, 2012. Oblíbenost přírodovědných předmětů mezi žáky ZŠ. Biologie - chemie - zeměpis, 21(1), 4–7. ISSN 1210-3349.
CÍDLOVÁ, Hana, Emílie MUSILOVÁ a Michaela PETRŮ, 2012. Ve dvou se to lépe táhne: chemie – zeměpis [online]. 1 vyd. Brno: Masarykova univerzita [cit. 2015-06-10]. Elportál. Dostupné z: http://is.muni.cz/elportal/?id=970739. ISBN 978-80-210-5785-2. ISSN 1802-128X.
CÍDLOVÁ, H., TRNOVÁ, E., 2014a. Dovednosti práce žáků s grafy v chemickém kontextu. In 8. didaktická konferencia. Zborník príspevkov. Dubnica nad Váhom: Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, s.r.o., s. 58–67. ISBN 978-80-89732-01-2.
CÍDLOVÁ, H., TRNOVÁ, E., 2014b. Nadaní žáci a dovednost práce s grafy. In Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách III. Brno: Masarykova univerzita. s. 108–117. ISBN 978-80-210-7599-3.
CIEŚLA P., PAŚKO J. R., 2009. Badanie trudności w pisaniu równań reakcji kwasów z wodorotlenkami. In: Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie: sborník přednášek 19. Mezinárodní konference o výuce chemie, Hradec Králové, 1 čast, Původní výzkumné práce, teoretické a odborné studie Red. M. BÍLEK. Hradec Králové, Gaudeamus.
CIEŚLA P., PAŚKO J. R., 2011. Multimedialne wspomaganie nauczania chemii. In: Technologie komputerowe w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
CLEMENT, John, 1982. Algebra Word Problem Solutions: Thought Processes Underlying a Common Misconception. Journal for Research in Mathematics Education [online]. 13(1): 16-30 [cit. 2015-06-30]. ISSN 00218251. Dostupné z: http://ac.els-cdn.com/S0732312313000606/1-s2.0-S0732312313000606-main.pdf?_tid=2a9ced58-2f82-11e5-8e44-00000aab0f27&acdnat=1437467361_1f3fe8b249392e82d81f028c83a0b341. DOI: 10.2307/748434
COTTON, Kathleen, 2011. Classroom questioning. School improvement research series 3. [online]. [cit. 2015-8-12]. Dostupné z: http://www.learner.org/workshops/socialstudies/pdf/session6/6.ClassroomQuestioning.pdf
COVEY, Stephen, 1989. The 7 Habits of Highly Effective People. USA : Simon&Schuster Inc., 1989. str. 360. ISBN 0-671-66398-4.
cs.wikipedia.org – Spirulina [online], 2001. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, Inc.. Aktualizováno 10. 3. 2015, [cit. 2015-05-1]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Spirulina.
CUKROWSKA, Ewa, Mina G. STASKUN and Hermanus S. SCHOEMAN, 1999. Attitudes towards chemistry and their relationship to student achievement in introductory chemistry courses. S. Afr. J. Chem. 52(1), 8−15.
CZUPIAŁ K., 1990. Uwarunkowania osiągnięć przyrodniczych uczniów w polsce w porównaniu z 24 innymi krajami. Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie, pp. 36.
ČERŇANSKÁ, Božena, 2011. Proměna vzdělávání učitelů chemie v České republice (disertační práce). Praha: Univerzita Karlova.
ČERNOCHOVÁ, Miroslava, Stanislav SIŇOR a Ilta-Kanerva KANKAANRINTA, 2001. Jak budoucí učitelé přijímají novinky ze světa informačních a komunikačních technologií. In: LUKÁŠOVÁ, Hana a Pavel KVĚTOŇ. Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, s. 330–336.
ČÍŽKOVÁ, V., ČTRNÁCTOVÁ, H., 2007. Přírodovědná gramotnost – realita nebo vize? In: ScienEdu –  Aktuálne  trendy vo vyučovaní prírodovedných predmetov.  - mezinárodní konference ScienEdu). UK, Bratislava, s. 19–22. ISBN 978-80-88707-90-5.
ČLOVĚK V TÍSNI, 2013. Mají na to!: Jak podpořit sociálně znevýhodněné děti na ZŠ [online]. 169 s. [cit. 2014-08-10]. Dostupné z: http://www.majinato.cz/majinato_web.pdf
ČTRNÁCTOVÁ Hana, ČÍŽKOVÁ Věra, HLAVOVÁ Lucie, ŘEZNÍČKOVÁ Dana, 2012. Dovednosti žáků v badatelsky orientované výuce chemie. Trnava [cit. 2015-6-2]. Dostupné z: http://kdch.truni.sk/Smolenice_2012/Zbornik_Smolenice_2012.pdf
ČTRNÁCTOVÁ, Hana, 2003. Chemické vzdělávání – bakalářské a magisterské studium na PřF UK. In: Pregraduální příprava a postgraduální vzdělávání učitelů chemie. Ostrava: Ostravská univerzita, s. 100–105.
ČTRNÁCTOVÁ, Hana, 2014. Pregraduální vzdělávání učitelů chemie. Praha: MŠMT – Národní ústav pro vzdělávání.
ČTRNÁCTOVÁ, Hana, 2015. Pregraduální vzdělávání učitelů chemie v ČR. In Hana Cídlová (ed.). XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita (v tomto sborníku).
ČTRNÁCTOVÁ, Hana a Jiří BANÝR, 1997. Historie a současnost výuky chemie u nás. Chemické listy 91(1), 59–65. ISSN 0009-2770.
ČTRNÁCTOVÁ, Hana a Josef HALBYCH, 2006. Didaktika a technika chemických pokusů. 3., přeprac. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-1192-9.
ČTRNÁCTOVÁ, Hana a Jiří ZAJÍČEK, 2010. Současné školství a výuka chemie u nás. Chemické listy, 104(8), 811–818. ISSN 0009-2770.
ČTRNÁCTOVÁ, Hana, Hana CÍDLOVÁ, Eva TRNOVÁ, Anna BAYEROVÁ a Gabriela KUBĚNOVÁ, 2013. Úroveň vybraných chemických dovedností žáků základních škol a gymnázií. Chemické listy, 107(11), 897–905. ISSN 0009-2770.
ČTRNÁCTOVÁ, Hana, Věra ČÍŽKOVÁ, Dana ŘEZNÍČKOVÁ, 2014. IBSE & Students´ Science Skills. Editors: Małgorzata Nodzyńska, Wioleta Kopek-Putała In: Profits and Limitations of Inquiry Based Science Education (monograph). Pedagogical University of Kraków, Kraków 2014, p. 48–51.
DEAN, C., 2009. Am I Making Myself Clear? A scientist`s guide to talking to the public. Cambridge, MA, USA: Harvard University Press. 261 s. ISBN 978-0-674-03635-2.
DEVELLIS, R. F., 2012. Scale development: Theory and applications. 3. vyd. Los Angeles : SAGE Publications, 216 s. ISBN 978-1-4129-8044-9.
Digital Photography School, ©2006-2015. Macro Photography for Beginners – Part 1 [online]. [cit. 2015-06-12]. Dostupné z: http://digital-photography-school.com/macro-photography-for-beginners-part-1/
DOULÍK, Pavel a Jiří ŠKODA, 2003. Reflexe nad základními aspekty konstruktivistického pojetí výuky v přírodovědných předmětech. Pedagogická revue, 55(5), 470–482. ISSN 3330-3815. Dostupné z: http://www2.statpedu.sk/buxus/generace_page.php_page_id=5 65.html.
DOULÍK Pavel, ŠKODA Jiří, BRTNOVÁ ČEPIČKOVÁ Ivana, 2012. PriSciNet – uplatnění metody heuristického vyučování v primárním přírodovědném vzdělávání. Trnava [cit. 2015-6-2]. Dostupné z: http://kdch.truni.sk/Smolenice_2012/Zbornik_Smolenice_2012.pdf
DREYFUS, T., EISENBERG, T., 1981. Function concepts: Intuitive baseline. In C. Comiti (Eds.). Proceedings of the 5th International Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, s. 183–188. Grenoble: IGPME.
DUVAL, R., 1993. Registres de représentations sémiotiques et fonctionnement cognitif de la pensée. Annales de Didactique et de Sciences Cognitives. Strasbourg: ULP, IREM 5, 37–65.
Důvody nezájmu žáků o přírodovědné a technické obory [online]. [Praha]: MŠMT, 2010. Dostupné z: http://www.generacey.cz/duvody-nezajmu-zaku-o-prirodovedne-a-technicke-obory.
DVOŘÁKOVÁ, Michaela, 2013. Diagnostikování dětských pojetí společnosti studenty učitelství. Orbis scholae [online]. 7 (1), 101–117 [cit. 2015-06-30]. ISSN2336-3177. Dostupné z: http://www.orbisscholae.cz/archiv/2013/2013_1_06.pdf
EARL, Lorna, KATZ, Steven, 2006. Rethinking classroom assessment with purpose. Education and Advanced Learning-Assessment and Evaluation [online]. [cit. 6. 2 2014.]. Dostupné z: http://www.edu.gov.mb.ca/k12/assess/wncp/full_doc.pdfl. ISBN 0-7711-3499-1.
EDUKAČNÍ LABORATOŘ, 2015. O projektu. Škola dotykem [online]. [cit. 2015-04-25]. Dostupné z: http://www.skoladotykem.cz/o-projektu.html.
EUROPEAN COMMISSION, 1999. The Bologna Declaration on the European space for higher education [online]. Brusel [cit. 2010–04–14]. Dostupné z: http://europa.eu/legislation_summaries/education_training_youth/lifelong_learning/
FABER M., NODZYŃSKA M., 2008. Wyobrażenia uczniów klas gimnazjalnych dotyczące pojęcia jon w świetle badań. In: Badania w dydaktyce przedmiotów przyrodniczych: monografia (red. NODZYŃSKA, PAŚKO). Kraków: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej, s. 109–111.
FACTUM INVENIO, 2009. Analýza předpokladů a vzdělávacích potřeb pedagogických pracovníků pro zkvalitnění jejich práce. [online]. Závěrečná zpráva z výzkumu realizovaného agenturou FACTUM INVENIO pro MŠMT ČR. [cit. 2015-06-01]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/skolskareforma/predpoklady-a-vzdelavaci-potreby-pedagogu>.
FALTÝN, Jaroslav, 2011. Proč nás nezajímají přírodní vědy a proč je nám tak cizí kariéra vědce? Moderní vyučování : časopis na podporu rozvoje škol. 17(8), 4–6. ISSN 1211-6858. Dostupné z: http://www.vedamabudoucnost.cz/attachments/article/23/Moderni_vyucovani_8-11_strana4-6.pdf.
FARREL, Martin Peter a Frank VENTURA, 1998. Words and Understanding in Physics. Language and Education. 12(4), 243–253. ISSN 0950-0782.
FIELDEN, Key a Pam MALCOLM, 2007. Cell phones in New Zealand secondary schools: boon, banned or biased? In: PARSONS, David a Hokyoung RYU. Mobile Learning Technologies and Applications.
FLUKE, 2013. Fluke : termokamery.cz [online]. [cit. 2015-08-24]. Dostupné z: http://www.termokamery.cz/
FOLTÝNOVÁ, Jana, 2015. Základní škola a Mateřská škola Brno, Merhautova 37 [online]. [cit. 2015-04-18]. Dostupné z: http://www.zsmerhautova.cz/index.php?option=com_content& view=article&id=47&Itemid=53
FPE ZČU. Praktická výuka přírodovědných předmětů na ZŠ a SŠ [online]. [cit. 2015-05-26]. Dostupné z: http://fpe.zcu.cz/kch/BFCh.html
FRANCO-MARISCAL, Antonio Joaquin, Jose Maria OLIVA-MARTÍNEZ and Serafin BERNAL-MARQUEZ, 2012a. A literature review on the role of educational games in the study of the chemical elements. First part: Games for knowledge of the periodic table. Educ. Quim. 23(3), 338−345.
FRANCO-MARISCAL, Antonio Joaquin, Jose Maria OLIVA-MARTÍNEZ and Serafin BERNAL-MARQUEZ, 2012b. A literature review on the role of educational games in the study of the chemical elements. Second part: The games in the service of understanding and use of the periodic table. Educ. Quim. 23(4), 474−481.
GALL, M. Damien, Beatrice A. WARD, David C. BERLINER, Leonard S. CAHEN, Philip H. WINNE, Janet D. ELASHOFF, and George C. STANTON, 1978. Effects of questioning techniques and recitation on student learning. American Educational Research Journal 15(2), 175–199. ISSN 0002-8312. DOI: 10.3102/00028312015002175
GAVORA, Peter, 2005. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido.
GAVORA, Peter, 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0.
GEORGE, D., MALLERY, P., 2003. SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference,
Update. 4. vyd. Boston : Allyn & Bacon, 400 s. ISBN 978-0205375523.
GERBING, D. W., ANDERSON, J. C., 1993. Monte Carlo evaluations of goodness-of-fit indices for structural equation models. In: K.A. BOLLEN, J.S. LONG: Testing structural euqation models. Newbury Park, CA : SAGE Publications, s. 44–65.
GIDDENS A. 2004. Socjologia Warszawa, PWN, 2004, pp. 74–75.
GINNIS, Paul, 2007. Tantás és tanulási receptkönyv. Pécs : Alexandria Kiadó, 2007. str. 374. ISBN 978-963-369-938-6.
GLAZER, N., 2011. Challenges with graph interpretation: a review of the literature. Studies in Science Education, 47(2), 183–210. ISSN 0305-7267. DOI: 10.1080/03057267.2011.605307
GoPro, ©2015. HERO4 Black [online]. [cit. 2015-06-12]. Dostupné z: http://shop.gopro.com/EMEA/cameras/hero4-black/CHDHX-401-master.html
Gramotnost ve vzdělávání: příručka pro učitele. Praha: VÚP, 2011. 64 s.
GREDLER, Margaret E., 2004. Games and Simulations and Their Relationships to Learning. In Handbook of Research for Educational Communications and Technology. 571–581. Mahwah.
GROOM, D., 2011. The Downtime Learner theory. [cit. 2015-04-04]. Dostupné z: http://deangroom.wordpress.com/2011/04/14/the-downtime-learner-theory/.
GULIŃSKA H., 2014. Podręczniki na urządzeniach mobilnych. In: Nauczanie i uczenie się przedmiotów przyrodniczych od przedszkola do studiów wyższych. Red Piotr JAGODZIŃSKI, Robert WOLSKI. Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie.
HANUSCIN, Deborah L, 2013. Critical Incidents in the Development of Pedagogical Content Knowledge for Teaching the Nature of Science: A Prospective Elementary Teacher’s Journey. Journal of Science Teacher Education [online]. 24(6), 933–956 [cit. 2015-06-30]. ISSN 1046560x. Dostupné z: DOI: 10.1007/s10972-013-9341-4.
HARDIMAN, Mariale M., 2012. The Brain-Targeted Teaching Model for 21st-Century Schools. California : Corwin. ISBN 9781412991988.
HARTL, P., HARTLOVÁ, H., 2000. Psychologický slovník. Vyd. 1. Praha: Portál, 776 s. ISBN 80-717-8303-X.
HATTIKUDUR, S., PRATHER, R. W., ASQUITH, P., ALIBALI, M. W., KNUTH, E. J., NATHAN, M., 2012. Constructing graphical representations: Middle schoolers’ intuitions and developing knowledge about slope and Y-intercept. School Science and Mathematics, 112(4), 230–240. ISSN 1949-8594. DOI: 10.1111/j.1949-8594.2012.00138.x
HEHRE, Warren J., 1999. PC Spartan Pro User´s Guide. Irvine : CA Wavefunction.108 s. ISBN 1-890661-09-0.
HEHRE, W. J, A. J. SHUSTERMAN a J. E. NELSON, 1998. The molecular modeling workbook for organic chemistry. Irvine: Wavefunction. ISBN 18-906-6106-6.
HEIDEMA, Clare, 2009. Reading and Writing to Learn in Mathematics: Strategies to Improve Problem Solving. Adolescent Literacy In Perspective. © 2009 [cit. 2015-4-12]. Dostupné z: http:// http://ohiorc.org/orc_documents/ORC/Adlit/InPerspective/2009-02/in_perspective_2009-02.pdf.
HEJNOVÁ, Eva, 2011. Integrovaná výuka přírodovědných předmětů na základních školách v českých zemích – minulost a současnost. Scientia in educatione. 2(2), 77–90. ISSN 1804-7106.
HENDL, L., 2004. Přehled statistických metod zpracování dat: Analýza a metaanalýza dat. Vydání 1. Praha : Portál, 584 s. ISBN 80-717-8820.
HELD, Ľubomír, 2011. Konfrontácia koncepcií prírodovedného vzdelávania v Európe. Scientia in educatione. 2(1), 69–79. ISSN 1804-7106. Dostupné z: http://www.scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/18/17. ISSN 1804-7106.
HELD Ľubomír, 2014. Induktívno - deduktívna dimenzia prírodovedného vzdelávania. Trnava. ISBN 978-80-8082-787-8.
HOCEVAR, D., KHATTAB, A.-M., MICHAEL, W. B., 1987. Significance testing and efficiency in LISREL measurement models. Educational and Psychological Measurement, 47(1), 45–49. ISSN 0013-1644. DOI: 10.1177/0013164487471006
HÖFFER, G., SVOBODA, E., 2005. Některé výsledky celostátního výzkumu: Vztah žáků ZŠ a SŠ k výuce obecně a zvláště pak k výuce fyziky. In Rauner, K. (ed.) Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 2, Rámcové vzdělávací programy: sborník z konference: Srní. Plzeň: Západočeská univerzita, s. 52–70. ISBN 978-80-7043-785-8.
HOFMANN, V. a kol., 1971: Didaktika chemie. Praha, SPN.
HOLADA, K., 1996. Tendence přírodovědného vzdělávání a přípravy učitelů. In: Pešková J., Lipertová P. (eds.): Hledání učitele. PdF UK, Praha, s. 169. ISBN 80-96039-09-9.
HOLZBECHER, Záviš, 1987. Analytická chemie. 1. vyd. Praha: SNTL.
HORÁK, Václav, 1964. Práce s malými kvanty v organické laboratoři. SNTL Praha.
HORÁKOVÁ, P., 2014. Vyhlášení výzvy k předkládání individuálních projektů ostatních – Oblast podpory 1.3 – Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení. OP VK - Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost [online]. 2014-03-9-09 [cit. 2015-04-25]. Dostupné z: http://www.op-vk.cz/redakce/index.php?clanek=227396&lanG=cs&xuser=432311581886157433&slozka=10&xsekce=223018&xsekce=223018.
HORŇÁK, Ladislav, 2005. Rómský žiak v škole. Vyd. 1. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 357 s. ISBN 80-806-8356-5.
HOYLE, R. H., PANTER, A. T., 1995. Writing about structural equation models. In: R.H. HOYLE: Structural equation modeling: Concepts, issues, and applications. Thousand Oaks, California : SAGE Publications.
HU, L. T., BENTLER, P. M., 1999. Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural equation modeling: a multidisciplinary journal, 6(1), 1–55. ISSN 1070-5511.
HUDECOVÁ, D., 2004. Revize Bloomovy taxonomie edukačních cílů. Pedagogika [online]. č.3/2004, s. 274–283, ISSN 2336-2189. Dostupné z: file:///C:/Users/hp/Downloads/Pedag_2004_3_09_Revize_274_283%20(1).pdf
HYND, Cynthia et al., 1994. The role of instructional variables in conceptual change in high school physics topics. Journal of Research in Science Teaching. 31(9), 933-946.  ISSN: 1098-2736. DOI: 10.1002/tea.3660310908
CHOVANOVÁ, Marie, 1996. Analytická chemie pro 2. ročník středních zdravotnických škol, obor zdravotní laborant. 1. vyd. Praha: Scientia Medica. Učebnice pro střední zdravotnické školy (Scientia Medica). ISBN 80-85526-63-8.
CHRÁSKA, M., 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vydání 1. Praha : Grada Publishing, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
CHUM, Sebastian, 2013. Současné generace X, Y a Z - krátké seznámení [online]. [cit.: 2014-12-14]. iDNES.cz. 12. 11. 2013. Dostupné z: http://sebastianchum.blog.idnes.cz/c/372981/Soucasne-generace-X-Y-a-Z-kratke-seznameni.html
IUPAC, 1990. Nomenclature of Inorganic Chemistry. LEIGH, G. J., ed., Oxford: Blackwell Scientific Publications, (The Red Book).
IUPAC, 2002. Names and Symbols of Transfermium Elements (IUPAC Recommendations 1997). Pure Appl. Chem. 69(12), 2471–2473. ISSN 0033-4545.
Ix Cameras, ©2015. i-SPEED 3 Tutorials. i-SPEED 3 Series [online]. [cit. 2015-06-11]. Dostupné z: http://www.ix-cameras.com/support/ix-cameras-high-speed-camera-slow-motion-training-videos.php
JAGODZIŃSKI P., WOLSKI R., 2014. Evaluation of the use of Natural user interface technology to create a virtual chemical Laboratory. In: Experiments in teaching and learning natural sciences. Red Małgorzata NODZYŃSKA, Paweł CIEŚLA, Agnieszka KANIA. Pedagogical University of Kraków.
JAGODZIŃSKI P., WOLSKI R., 2015. Wybrane eksperymenty chemiczne w wirtualnym laboratorium. In: XXIV Mezinarodni konference o vyuce chemie Didaktika chemie a jeji kontexty. Red. H. CIDLOVA Masarykova Univerzita, Pedagogicka fakulta, Brno, s. 14–15. ISBN 978-80-210-7844-4.
JANÁS, Josef a Josef TRNA, 2005. Konkrétní didaktika fyziky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 93 s. ISBN 8021036249.
JANČÁŘ, Luděk, 2013. Periodická soustava prvků. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-6621-2.
JANČÁŘ, Luděk a Milan VRCHLABSKÝ, 1992. Počítačem podporovaná výuka výpočtů z analytické chemie. Brno: Masarykova univerzita.
JANČÁŘOVÁ, Irena a Luděk JANČÁŘ, 2009. Základní chemické výpočty. 2. vyd. Brno: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita.
JANOUŠKOVÁ, Svatava a Petr KUKAL, 2006. Znamení ďábla a jiné záhady pro mladé chemiky. Brno: CPress.
JANOUŠKOVÁ, Svatava a Petr KUKAL, 2008. Environmentální výchova v příbězích. Praha: Fortuna.
JANOUŠKOVÁ, Svatava et al., 2012. Rozvoj čtenářské gramotnosti ve výuce chemie. Lach-Ner Neratovice. © 2012 [cit. 2015-4-12]. Dostupné z: http://www.lach-ner.com/Files/file/cg_uvod.pdf.
JANOUŠKOVÁ, S., L. HUBÁČKOVÁ, V. PUMPR a J. MARŠÁK, 2014. Přírodovědná gramotnost v preprimárním a raném období primárního vzdělávání jako prostředek zvýšení zájmu o studium přírodovědných a technických oborů. Scientia in educatione. 5(1), 36–49. ISSN 1804-7106. Dostupné z: http://www.scied.cz/index.php/scied/article/view/67.
JELEMENSKÁ, Patrícia, 2009. In JANÍKOVÁ, Marcela a Kateřina VLČKOVÁ. Výzkum výuky: tématické oblasti, výzkumné přístupy a metody. 1. vyd. Brno: Paido, 179 s. ISBN 978-80-7315-180-5.
JERGYM, 2011. „Amerlingova řada“ aneb Mlunní pořadí prvků [online]. [cit. 2015-08-18]. Gymnázium a SOŠPg Jeronýmova. Dostupné z: http://canov.jergym.cz/objevite/objevite/mluna.html
JERGYM, 2013. Hroznozpyt čili lučba [online]. [cit. 2015-08-18]. Gymnázium a SOŠPg Jeronýmova. Dostupné z: http://canov.jergym.cz/objevite/objevite/tabulka.html
JETTON, Tamara L a Janice A DOLE, 2004. Adolescent literacy research and practice. New York: Guilford Press, s. 59–74. ISBN 1593850212.
JOAG, Sushama D., 2014. An Effective Method of Introducing the Periodic Table as a Crossword Puzzle at the High School Level. J. Chem. Educ. 91(6), 864–867. DOI: 10.1021/ed400091w
JONES, Chris, RAMANAU, Ruslan, CROSS, Simon a Graham HEALING, 2010. Net generation or Digital Natives: Is there a distinct new generation entering university? Computers & Education. 54(3), 722–732. ISSN 0360-1315. DOI: 10.1016/j.compedu.2009.09.022
KANKAANRINTA, Ilta-Kanerva, 2000. Finnish Kindergarden Student Teachers Attitudes Towards Modern Information and Communication Technologies. In: TELLA, S. Media, Mediation, Time and Communication University of Helsinki, s. 147–169.
KARLÍK, Petr, Marek NEKULA a Zdenka RUSÍNOVÁ (eds.), 1995. Příruční mluvnice češtiny. Praha: Lidové noviny.
KELLER, B. A., HIRSCH, C. R., 1998. Student preferences for representations of functions. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 29(1), 1–17. ISSN 1464-5211. DOI: 10.1080/0020739980290101
KLIKORKA, Jiří et al., 1980. Názvosloví anorganické chemie. 2. vyd. Praha: Academia.
KLIMEŠ, Jiří, 2002. Kontrola léčiv I. 1. vyd. Praha: Karolinum. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 80-246-0419-1.
KLIMEŠ, Jiří, 2004. Kontrola léčiv II. 1. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0818-9.
KLINOTOVÁ, Eva, KLINOT, Jiří, MÁCA, Bohumil, TRNKA, Tomáš a Václav VŠETEČKA, 1980. Základní cvičení z organické chemie, s. 197. Univerzita Karlova v Praze.
KÖHLEROVÁ, Veronika, 2013. Nové možnosti experimentálního zajištění základů přírodovědného vzdělávání. Praha, Disertační práce. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.
KOLÁŘ, K., K. MYŠKA, R. DOLEŽAL a M. MAREK, 2006. Počítačové modely ve výuce chemie. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 80-704-1991-1.
KOLÁŘ, K., K. MYŠKA, B. CUPÁKOVÁ a M. MAREK, 2009. Znázornění konjugace v organických sloučeninách pomocí molekulárních modelů. In: Súčasnost a perspektívy didaktiky chémie II. Banská Bystrica: FPV UMB. s. 27–31. ISBN 978-80-557-0546-0.
KOLÁŘ, K., K. MYŠKA a M. MAREK, 2010. Využití molekulárních modelů v úlohách z organické chemie na gymnáziu. Media4u Magazine. 7(X3), 21–24. ISSN 1214-9187.
KOLOROS, P., 2011a: Školní pokus ve výuce chemie – minulost a současnost. Disertační práce. Praha, PřF UK.
KOLOROS, P., 2011b. Virtuální hospitace - Chemie: Vlastnosti vodíku a kyslíku v pokusech [online]. [cit. 2015-07-01]. Dostupné z http://clanky.rvp.cz/clanek/c/G/12507/VIRTUALNI-HOSPITACE---CHEMIE-VLASTNOSTI-VODIKU-A-KYSLIKU-V-POKUSECH.html/
MINISTERSTVO VNITRA, 2013. Koncepce ochrany obyvatelstva do roku 2020 s výhledem do roku 2030. [online]. Praha: Ministerstvo vnitra (generální ředitelství). [cit. 2015-06-06]. Dostupné z: http://krizport.firebrno.cz/file/1916
KONEČNÁ, Petra a Marie SOLÁROVÁ, 2015. Secondary School Students' Knowledge Level in the Field of Application Problems in Mathematics and Chemistry. In: APLIMAT 2015 Proceedings. Bratislava: Slovak university of technology in Bratislava. s. 478-489. ISBN 978-80-227-4314-3.
KOPEK- PUTAŁA W., 2014. Analysis of the Effectiveness of Teaching Chemistry to a Student with Dysfunctions. Biológia ekológia chémia časopis pre školy. 18(4), 44–48. ISSN 1338-1024.
KOPEK W., PAŚKO J.R., 2008. Kojarzenie wzorów sumarycznych z wzorami strukturalnymi i modelami cząsteczek przez uczniów wyższych klas szkoły podstawowej. In: Badania w dydaktyce przedmiotów przyrodniczych: monografia. Kraków: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej, s. 207–211.
KOPEK- PUTAŁA W. NODZYŃSKA M., 2015. The effect of computer simulations on writing and balancing chemical equations by a student with special educational needs Textbook of the International Conference: Proceedings of the International Scientific Conference for Ph.D. students and assistants – QUAERE 2015, Hradec Králové: MAGNANIMITAS, vol. 5. ISBN 978-80-87952-10-8.
KORPERSHOEK, Hanke et al., 2014. The relation between students´ math and reading ability and their mathematics, physics, and chemistry examination grades in secondary education. International Journal of Science and Mathematics Education. 4/2014.
KOTRBA, Tomáš a Lubor LACINA, 2007. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Vyd. 1. Brno: Společnost pro odbornou literaturu - Barrister, 188 s. ISBN 978-808-7029-121.
KOTUĽÁKOVÁ Katarína, 2012. Analýza postupov učiteľa pri formulácii predpokladov vo výskumne ladenej koncepcii. Trnava [cit. 2015-6-2]. Dostupné z: http://kdch.truni.sk/Smolenice_2012/Zbornik_Smolenice_2012.pdf
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, 2006. Teorie a praxe projektové výuky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 160 s. ISBN 80-210-4142-0.
KREDÁTUSOVÁ, Mária, 2003. Využitie informačných a komunikačných technológií v niektorých metódach a formách vyučovania chémie. Dizetračná práca. Bratislava : PriF UK.
KRIČFALUŠI, Dana, 2011. Podpora vzdělávání v oblasti přírodovědných oborů. Biologie-Chemie-Zeměpis, č. 3x, s. 340. ISSN 1210-3349.
KŘÍŽ, Martin, 2009. Hydrofilita a hydrofobicita jako klíč k řízení vlastností povrchů [online]. Brno [cit. 2015-06-15]. Dostupné z: http://is.muni.cz/th/150674/prif_m/Diplomova_prace_Kriz.pdf. Diplomová práce. MU.
KURBANOGLU, Namudar Izzet. a Ahmet AKIM, 2010. The Relationships between University Students’ Chemistry Laboratory Anxiety, Attitudes, and SelfEfficacy Beliefs. Australian Journal of Teacher Education. 35(8), 47–59. ISSN: 1835-517X. Dostupné z: http://ro.ecu.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=1484&context=ajte.
LANGNER M., 1983. Reakcje utleniania i redukcji w nauczaniu chemii. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
LEACH, Mark R., 1999a. The Chemogenesis Webbook : The INTERNET Database of Periodic Tables [online]. [cit. 2015-08-18]. Dostupné z: http://www.meta-synthesis.com/webbook/35_pt/pt_database.php?PT_id=5
LEACH, Mark R., 1999b. The Chemogenesis Webbook : The INTERNET Database of Periodic Tables [online]. [cit. 2015-08-18]. Dostupné z: http://www.meta-synthesis.com/webbook/35_pt/pt_database.php?PT_id=90
LECHOVÁ, P, 2014. Prírodné látky v projektovom vyučování. Praha. Doctoral thesis. Univerzita Karlova v Praze.
LEINDHARDT, G., ZASLAVSKY, O., STEIN, M. K., 1990. Functions, graphs and graphing: Tasks, learning, and teaching. Review of Educational Research, 60(1), 1–64. ISSN 0034-6543. DOI: 10.3102/00346543060001001
LÉNÁRT, Sándor, RAPOS, Nóra, 2009. Fejlesztő értékelés. Budapest : Gondolat Kiadó. ISBN 978 963 693 054 7.
LINDNER, Martin, 2014. Project Learning for University Students. In: RUSEK, Martin a Dagmar STÁRKOVÁ. Project-based Education in Science Education. Prague: UK PedF, s. 10–18. 978-80-7290-763-2.
LOEHLIN, J. C., 2004. Latent Variable Models: An Introduction to Factor, Path, and Structural Equation Analysis. 4. vyd. New York : Routlege. 332 s. ISBN 0-8058-4910-6.
MADDEN, Mary, Amanda LENHART, Maeve DUGGAN, Sandra CORTESI a Urs GASSER. 2013. Teens and Technology [online]. [Washington, D. C.]: Pew Research Center.
MANDÍKOVÁ, Dana, Jana PALEČKOVÁ, 2011. Výsledky českých žáků ve výzkumu PISA 2009 – zhoršení v matematice i přírodních vědách. (pdf). Matematika – fyzika – informatika. 21(4), 210–222. ISSN 1210-1761.
MANDÍKOVÁ, Dana a Josef TRNA, 2011. Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky. Brno: Paido, 245 s. ISBN 9788073152260.
MAREŠ, Jiří, 1988. Učitelovy otázky a žákovské odpovědi z hlediska kognitivní korespondence. In K. Hausenblas, J. Mareš (eds.). Acta Universitatis Carolinae, Philologica . 32(4/5), 381–387. ISSN 0567-8269.
MARSH, H. W., 1985. The Structure of Masculinity/Femininity: An Application of Confirmatory Factor Analysis to Higher-Order Factor Structures and Factorial Invariance. Multivariate behavioral research, 20(4), 427–449. ISSN 0027-3171.
MARSH, H. W., HOCEVAR, D., 1985. Application of confirmatory factor analysis to the study of self-concept: First-and higher order factor models and their invariance across groups. Psychological bulletin, 97(3), 562–582. ISSN 1939-1455. DOI: 10.1037/0033-2909.97.3.562
MARSHALL, Stewart et al., 1991. Words that Matter in Science and Technology. Research in Science and Technological Education. 9(1), 5–16. ISSN 0263-5143.
MARVÁNOVÁ, Hana a Hana ČTRNÁCTOVÁ, 2007. Inovačné trendy v prírodovednom vzdelávaní. In: KUHNOVÁ, Marta (ed.) a Júlia MIKLOVIČOVÁ. (ed.). Inovačné trendy v prírodovednom vzdelávaní: Zborník príspevkov z medzinárodného seminára doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov. Trnava: Trnavská univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra chémie. s. 6-9. ISBN 978-80-8082-131-9. Dostupné také z: http://pdf.truni.sk/zborniky/itpv-2007/
MASCHERONI, Giovanna a Kjartan ÓLAFSSON, 2014. Net Children Go Mobile: Risks and opportunities. Milano: Educatt.
MATSUNAGA, M., 2010. How to Factor-Analyze Your Data Right: Do's, Don'ts, and How-To's. International Journal of Psychological Research, 3(1), 97–110. ISSN 2011-2079.
MAYER, Richard E., 2004. Should there be a three-strikes rule against pure discovery learning? The case for guided methods of instruction. American Psychologist 59(1), 14–19. DOI: 10.1037/0003-066X.59.1.14
McAULEY, E., DUNCAN, T., TAMMEN, V. V., 1989. Psychometric properties of the Intrinsic Motivation Inventory in a competitive sport setting: A confirmatory factor analysis. Research Quarterly for Exercise and Sport, 60(1), 48–58. ISSN 0270-1367. DOI: 10.1080/02701367.1989.10607413
McNAMARA, Danielle, 2010. SERT: Self-Explanation Reading training. Discourse Processes. 38(1), 1-30. ISSN 0163-853X.
MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ, 2012. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 343 s. ISBN 9788073576790.
MEYERS, L. S., GAMST, G. C., GUARINO, A. J., 2013. Performing data analysis using IBM SPSS. Hoboken, New Jersey : John Wiley & Sons, 720 s. ISBN 978-1-118-51492-4.
MIRANOWICZ N., 2007. Technologie informacyjne w praktyce edukacyjnej: doświadczenia środowisk edukacyjnych z platformą Mac OS X Szkoła Podstawowa w Stęszewie.
MISHRA, Punya a Matthew J. KOEHLER, 2006. Technological Pedagogical Content Knowledge: A new framework for teacher knowledge. Teachers College Record. 108(6), 1017–1054. ISSN 1467-9620.
MŠMT, 1976. Další rozvoj československé výchovně vzdělávací soustavy. Praha: SPN, n. p.
MŠMT, 2004. Koncepce pregraduálního vzdělávání učitelů základních a středních škol [online]. Praha [cit. 2012–10–12]. Dostupné z: http://www.msmt.cz
MŠMT, 2009. Analýza kvalifikovanosti učitelů a návrhy doporučení pro podpůrné projekty ESF [online]. Závěrečná zpráva z šetření vypracovaného MŠMT ČR. [cit. 2015-06-01]. Dostupné z: www.msmt.cz/file/5302_1_1/.
MŠMT, 2013. Hlavní směry Strategie vzdělávací politiky 2020: Vstupní materiál do veřejné konzultace k přípravě Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020 [online]. Praha [cit. 2015-04-12]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/file/26624_1_1.
MŠMT, 2014. Seznam regulovaných pedagogických profesí [online]. Praha [cit. 2015–04–10]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/mezinarodni-vztahy
MŠMT, 2014. Výroční zpráva o stavu a rozvoji vzdělávání v České republice v roce 2013 : Vzdělávání v roce 2013 v datech. Praha : Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky, 109 s. ISBN 978-80-87601-21-1.
NATIONAL ACADEMY OF SCIENCES - NATIONAL RESEARCH COUNCIL, Washington. Science Teaching Reconsidered: A Handbook [online]. 1997 [cit. 2015-06-30]. ISBN 0309054982. ISSN ERICRIE0. Dostupné z: http://ezproxy.muni.cz/login ?url=http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&AuthType=ip,cookie,uid&db=nlebk&AN=1202&lang=cs&site=eds-live&scope=site&ebv=EB&ppid=pp_Cover
NELEŠOVSKÁ, Alena, 2005. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada Publishing.
NĚMEC, Jiří a Věra VOJTOVÁ, 2009. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním: Education of Socially Disadvantaged Pupils. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 381 s. ISBN 978-802-1050-334.
NESMĚRÁK, Karel, 2013. Karla Slavoje Amerlinga „Lučebné zkoumání na suché a mokré cestě“ aneb cesta k počátkům české analytické chemie. Chem. Listy. 2013, 107(10), 799–826. ISSN 0009-2770.
NIKON EUROPE B.V., 2015. Nikon 1 S2 [online]. [cit. 2015-08-24]. Dostupné z: http://www.nikon.cz/cs_CZ/product/digital-cameras/nikon-1/everyday/nikon-1-s2
NITSCH, R., FREDEBOHM, A., BRUDER, R., KELAVA, A., NACCARELLA, D., LEUDERS, T., WIRTZ, M., 2015. Student' Competencies in Working with Functions in Secondary Mathematics Education-Empirical Examination of a Competence Structure Model. International Journal of Science and Mathematics Education, 13(3), 657–682. ISSN 1573-1774. DOI: 10.1007/s10763-013-9496-7
NODZYŃSKA M., 2006. Symboliczny zapis w chemii jako przyczyna trudności w edukacji chemicznej. In: Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie (red. KRIČFALUŠI). Ostrava: Ostravská Univerzita. Přírodovědecká fakulta, s. 230–233.
NODZYŃSKA M., 2007. Rozwiązywanie rachunkowych zadań z chemii przy użyciu tablicy interaktywnej. In: Zastosowanie technologii informatycznych w akademickiej dydaktyce chemii (red. MACIEJOWSKA, RUSZAK, WITKOWSKI). Kraków: Uniwersytet Jagielloński. Wydział Chemii, s. 115–118.
NODZYŃSKA M., 2012a. Badanie wpływu zastosowanych metod nauczania na wyobrażenia uczniów dotyczące pojęć związanych z wiązaniem jonowym. In: Chemia bliżej życia: dydaktyka chemii w dobie reformy edukacji (red. GULIŃSKA). Poznań : Sowa, s. 63–69.
NODZYŃSKA M., 2012b. Wpływ zajęć wyrównawczych z chemii na podstawowe wiadomości chemiczne studentów kierunku „Ochrona Środowiska” w świetle badań. In: Badania w dydaktykach nauk przyrodniczych (red. PAŚKO, ŻESŁAWSKA, ŻYLEWSKA) UP, Kraków.
NODZYŃSKA M., PAŚKO, J.R., 2003. Dylemat: jaki to typ reakcji gdy na wodny roztwór AgNO3 podziałamy wodnym roztworem NaCl? In: Różne oblicza chemii u progu XXI wieku (red. KLUZ, POŹNICZEK, ODROWĄŻ). Kraków: Fundacja PRO CHEMIA, s. 140–141.
NODZYŃSKA M., PAŚKO J. R., 2008. Badania stopnia trudności wykonywanych operacji umysłowych na przykładzie równań reakcji otrzymywania soli. In: Current Trends In Chemical Curricula, Praga, ISBN 978-80-86561-60-8, pp. 67-72.
NODZYŃSKA M., PAŚKO J. R., 2010. Automonitorowanie (przez uczniów) czynności umysłowych niezbędnych do uzgodnienia równania reakcji. Chemické Rozhl'ady, vol. 5, Bratislava ISSN 1335-8391, pp. 115 – 122
NODZYŃSKA M., PAŚKO J.R., KOPEK-PUTAŁA W., 2013. Zadania kompetencyjne z chemii dla gimnazjum [online]. [cit. 04.05.2015]. Kraków, 234 s. Dostupné z: http://pbc.up.krakow.pl/dlibra/docmetadata?id=3495
NODZYŃSKA M., PAŚKO, J.R., 2010. Automonitorowanie (przez uczniów) czynności umysłowych niezbędnych do uzgodnienia równania reakcji. In: Chemické Rozhl'ady, nr 5, s. 115–122.
NONETWORK, 2015. No Film School : Slow Motion Video 101: How to Set It, Light It, & Shoot It [online]. [cit. 2015-06-11]. Dostupné z: http://nofilmschool.com/2015/03/slow-motion-video-101-set-light-shoot
NOVÁKOVÁ, Zdena, Robert PRUCEK, 2013. Legislativní úprava manipulace s chemickými látkami ve školních laboratořích. Chemické listy. 107(6), 471–475. ISSN 1213-7103. Dostupné také z: http://chemicke-listy.cz/docs/full/2013_06_471-475.pdf
OBLINGER, D. OBLINGER, J. L., 2005. Is It Age or IT: First Steps Toward Understanding the Net Generation. OBLINGER, Diana a James L OBLINGER. Educating the net generation. Boulder, CO: EDUCAUSE, s. 12-31. ISBN 0-9672853-2-1.
ODBOR ŠKOLSKÉ STATISTIKY, ANALÝZ A INFORMAČNÍ STRATEGIE MŠMT, 2015. Statistická ročenka školství - výkonové ukazatele [online]. [cit. 2015-06-11]. Dostupné z: http://toiler.uiv.cz/rocenka/rocenka.asp
OLSON, R., 2009. Don't Be Such a Scientist: Talking Substance in an Age of Style. Island Press. ISBN 978-1-59726-563-8.
OLYMPUS, 2015. TG860 ORANŽOVÝ [online]. [cit. 2015-08-24]. Dostupné z: http://www.olympus.cz/site/cs/c/cameras/digital_cameras/tough/tg_860/tg_860_specifications.html
ORLIK, Yuri, 2002. Modern organization of classes and extraclass work in Chemistry. In Chemistry: Active Methods of Teaching and Learning. Iberoamerica Publ.: Mexico. Chapter 10.
OROLÍNOVÁ Mária, 2012. Plánovanie a realizácia vyučovacej jednotky s výskumným dizajnom. Trnava [cit. 2015-6-2]. Dostupné z: http://kdch.truni.sk/Smolenice_2012/Zbornik_Smolenice_2012.pdf
ÖZDEN, Mustafa, 2008. An Investigation of Some Factors Affecting Attitudes toward Chemistry in University Education. Essays in Education Special Edition. s. 90–99. Dostupné z: http://www.usca.edu/essays/specialedition/Mustafa%20Ozden.pdf.
ÖZMEN, Haluk et al., 2009. The effects of conceptual change texts accompanied with animations on ovecoming 11th grade students´alternative conceptions of chemical bonding. Computes & Education. 52(3), 681–695. ISSN: 0360-1315. DOI: 10.1016/j.compedu.2008.11.017
PACHECO, Enrique. 10 tips for shooting time-lapse [online]. [cit. 2015-06-11]. Dostupné z: http://www.enriquepacheco.com/10-tips-for-shooting-time-lapse/
PACHMANN, E. a kol., 1986: Speciální didaktika chemie. Praha, SPN.
PACHMANN, E., HOFMANN, V., 1981: Obecná didaktika chemie. Praha, SPN.
PALEČKOVÁ, Jana et al., 2007. Hlavní zjištění výzkumu PISA 2006: poradí si žáci s přírodními vědami?. 1. vyd. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání. ISBN 978-802-1105-416.
PALEČKOVÁ, Jana, Vladislav TOMÁŠEK a Josef BASL, 2010. Hlavní zjištění výzkumu PISA 2009: umíme ještě číst?. 1. vyd. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání. ISBN 978-802-1106-086.
PAPÁČEK, Miroslav, 2010. Badatelsky orientované přírodovědné vyučování - cesta pro biologické vzdělávání generací Y, Z a alfa? Scientia in Educatione. 1(1), 33–49. ISSN 1804-7106.
PAPANASTASIOU, Elena C. and Michalinos ZEMBYLAS, 2004. Differential effects on science attitudes and science achievement in Australia, Cyprus, and the USA. Int. J. Sci. Educ. 26(3), 259−280. DOI: 10.1080/0950069022000038277
PAŚKO J.R., HADUCH I., 1999. Trudności w uzgadnianiu współczynników reakcji chemicznych wśród i uczniów szkół podstawowych”. In: Polska Chemia w Unii Europejskiej: VII Konferencja Dydaktyki Chemii, 4–8 Czerwca 1999, Kiekrz K. Poznania. - Poznań: Ośrodek Wydawnictw Naukowych, pp. 308–309.
PAŚKO J.R., HADUCH I., 2000. Badania stopnia trudności wykonywanych operacji umysłowych na przykładzie równań reakcji otrzymywania soli. In: Aktualne Problemy Edukacji Chemicznej, Opole: Uniwersytet Opolski, Instytut Chemii, Zakład Dydaktyki Chemii, pp. 152–155.
PAŚKO J.R., NODZYŃSKA M., 2008. Moja chemia dla gimnazjum część I Kubajak, Krzeszowice.
PAŚKO J.R., NODZYŃSKA M., 2008. Rozwiązywanie zadań dotyczących stężenia roztworów. In: Význam chemie pro život společnosti - výukové aplikace (red. MYŠKA, HOLÝ). Hradec Králové : Gaudeamus, s. 114–119.
PAVLIN, Jerneja, 2015. Reflecting on the Education of Physics Teachers in Slovenia. In Miroslav Randa. Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 7 - Deset let zkušeností s realizací RVP ve výuce fyzice. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni. (bude publikováno)
PAVLOV, Ivan, 1999. Sebahodnotenia (Autoevalvácia) kvality školyPrešov : Metodické centrum. [online]. [cit. 06-01-2011] Dostupné z: http://www.mcpo.sk/downloads/Publikacie/Ostatne/OSPED200405.doc
PAWERA Lukáš a Petr SLÁDEK. Plazmatická úprava povrchu materiálů ve školní laboratoři. 2015 Veletrh nápadů učitelů fyziky – bude publikováno
PedF UK, 1968–1976. Informační bulletin pro didaktiku chemie. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
PedF UK, 1977–1991. Didaktika chemie: výběrová bibliografie za rok ... Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
PETTY, Geoff., 2013. Moderní vyučování. 6. Praha: Portál, 568. ISBN 978-80-262-0367-4.
PIAGET, Jean and Bärbel INHELDER, 1969. The Psychology of the Child. New York: Basic Books.
PICKERSGILL, Stephen a Roger LOCK, 1991. Students Understanding of Selected Non-Technical Words in Science. Research in Science and Technological Education. 9(1), 71–79.
PINTRICH, P. R. et al. (1991). A manual for the use of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ). Michigan (US): Ann Arbor, National Centre for Research to Improve Postsecondary Teaching and Learning, 76 p.
PINTRICH, P. R., SMITH, D. A. F., GARCIA, T. et al., 1993. Reliability and Predictive Validity of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ). Educational and Psychological Measurement, 53(3), 801–813.  ISSN 00131644. DOI: 10.1177/0013164493053003024
PINTRICH, P. R., SMITH, D. A., GARCIA, T. et al. 1991. A manual for the use of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ). Ann Arbor, MI.
Planet Science. [online]. Dostupné z: http://www.planet-science.com/.
PODROUŽEK, Ladislav, 2002. Integrovaná výuka na základní škole v teorii a praxi. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 96 s. ISBN 80-7238-157-1.
Podstawa Programowa Kształcenia Ogólnego [online]. [cit. 04.05.2015]. Dostupné z: http://www.bip.men.gov.pl/men_bip/akty_prawne/rozporzadzenie_20081223_zal_4.pdf
POLÍVKOVÁ, Michala, 2010. Chemické experimenty pro SŠ – chromatografie s přírodními látkami. Praha. Diplomová práce. Katedra učitelství a didaktiky chemie, Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze. Vedoucí práce RNDr. Simona Hybelbauerová, Ph.D.
PRESL, Jan Svatopluk, 1828. Lučba či chemie zkusná. I. díl. Chemie minerální. Praha.
PROJEKT 5P – PLUS, 2013. Program pro pedagogy přírodovědných předmětů. [online]. © 2013-2015 [cit. 2014-11-12]. Dostupné z: http://www.projekt5p-plus.cz/
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ E., MAREŠ, J., 1995. Pedagogický slovník. 1.vyd. Praha : Portál, 292 s. ISBN 80-717-8029-4.
PŘISPĚVATELÉ WIKIPEDIE, 2014. Neurověda [online], Wikipedie: Otevřená encyklopedie, ©2014, datum poslední revize 9. 09. 2014 [cit. 2015-05-18]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Neurov%C4%9Bda&oldid=11831109
RAKOUŠOVÁ, Alena, 2008. Integrace obsahu vyučování: [integrované slovní úlohy napříč předměty]. Vyd. 1. Praha: Grada, 158 s. ISBN 978-80-247-2529-1.
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, 2007a. [online]. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze [cit. 2013-03-01]. Dostupné z: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPG-2007-07_final.pdf.
Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání 63-41-M/02 Obchodní akademie, 2007b. [online]. Praha: NÚOV. Dostupné z: http://zpd.nuov.cz/RVP/ML/RVP%206341M02%20Obchodni%20akademie.pdf.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 2007c. [online]. Praha Výzkumný ústav pedagogický v Praze [cit. 2013-03-01]. Dostupné z: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPZV_2007-07.pdf.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: MŠMT, 2013. 142 s. [cit. 2015-05-02]. Dostupné z: .
RASTEGARPOUR, Hassan and Poopak MARASHI, 2012. The effect of card games and computer games on learning of chemistry concepts. Procedia-Social and Behavioral Sciences 31, 597–601.
REDFIELD, L. Doris and Elaine W. ROUSSEAU, 1981. A meta-analysis of experimental research on teacher questioning behavior. Review of Educational Research 51(2), 237–245. ISSN 0034-6543. DOI: 10.3102/00346543051002237
REGULI, J., 2001. Neformálne vzdelávanie v oblasti chémie. Vydavateľstvo STU, Bratislava, 109 str.; ISBN 80-227-1553-0.
REGULI, J., 2006. Communicating Science v príprave učiteľov chémie. In: Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie Sborník přednášek z mezinárodní konference konané 21.–23. června 2006 v Ostravě, str. 50–55. ISBN 80-7368-244-3.
REGULI J., 2011. Komunikácia vedy a zapojenie verejnosti do vedy a techniky; s. 7 – 92. In: Reguli, J. a kol. Veda, komunikácia, verejnosť, škola. Vydavateľstvo Typi Universitatis Tyrnaviensis : Trnava, 200 str.; ISBN 978-80-8082-508-9.
REGULI J., BOGÁROVÁ, K., 2011. Spolupráca vedcov s verejnosťou na Slovensku. s. 129 – 141. In: Reguli, J. a kol. Veda, komunikácia, verejnosť, škola. Vydavateľstvo Typi Universitatis Tyrnaviensis : Trnava, 200 str.; ISBN 978-80-8082-508-9.
REGULI, Ján a Ivona PAVELEKOVÁ, 2015. Spotrebiteľská chémia. Trnava: Trnavská univerzita (v tisku).
RENNIE, Leonie J. and Keith F. PUNCH, 1991. The relationship between affect and achievement in science. J. Res. Sci. Teach. 28(2), 193−209. DOI: 10.1002/tea.3660280209
REZAEI, Ali Reza, LOVORN, Michael, 2010. Reliability and validity of rubrics for assessment. Assessing Writing. 15, s. 18–39 [online]. [cit. 10-04-2015] Dostupný z:www.sciencedirect.com. DOI: 10.1016/j.asw.2010.01.003
RICHTR, Václav a Milan KRAITR, 2004. Tenkovrstvá chromatografie ve výuce chemie. Chemie XX (Sborník katedry chemie, s. 57–70). ZČU Plzeň. Dostupné z: http://fpe.zcu.cz/kch/Studium/racionalizace.html
ROBINSON, M. T., 2013. The Generations: What Generation are You?. Career Planner [online]. [cit. 2014-10-31]. Dostupné z: http://www.careerplanner.com/Career-Articles/Generations.cfm.
ROCARD, Michel et al., 2007. Science Education NOW: A renewed Pedagogy for the Future of Europe [online]. [cit. 2015-05-29]. Dostupné z: http://ec.europa.eu/research/science-society/document_library/pdf_06/report-rocard-on-science-education_en.pdf
ROGERS, Everett M, 1995. Diffusion of Innovations. New York: The Free Press. ISBN 978-07-432-2209-9.
ROTH, W. Michael, 2010. Language, Learning, Context. Talking the talk. London, New York: Routledge.
RUSEK, M, 2011. Postoj žáků k předmětu chemie na středních odborných školách. Scientia in Educatione. 2(2), 23-37. Dostupné z: http://www.scied.cz/FileDownload.aspx?FileID=425. ISSN 1804-7106.
RUSEK, Martin, 2012. Možnosti a omezení zařazení mobilních technologií do výuky. In: JEŽKOVÁ, Věra. Kvalita ve vzdělávání. Praha: Karolinum, s. 683–692. ISBN 978-80-7290-581-2.
RUSEK, M., 2013. Výzkum postojů žáků středních škol k výuce chemie na základní škole. Praha. Disertační práce. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. Dostupné z: https://drive.google.com/file/d/0B4qBOUN7C0TxR0liZ0Utc2Vlemc/edit?usp=sharing
RUSEK, M. a N. BECKER, 2011. "Projectivity" of Projects and Ways of its Achievement. In RUSEK, M. (Ed.) Project-Based Education in Chemistry and Related Fields IX. p. 12–23.
RUSEK, M. a Z. DLABOLA, 2013. What is and what is not a project? In RUSEK, M. a V. KÖHLEROVÁ. Project-Based Education in Chemistry and Related Fields X. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, p. 14–19.
RUSSELL, Jeanne V., 1999. Using games to teach chemistry: An annotated bibliography. J. Chem. Educ. 76(4), 481–484. DOI: 10.1021/ed076p481
RUSSELL, N., 2009. Communicating Science: Professional, Popular, Literary. Cambridge University Press. 350 s. ISBN-13 978-0-521-13172-8.
ŘEZNÍČKOVÁ, D., CÍDLOVÁ, H., ČÍŽKOVÁ, V., ČTRNÁCTOVÁ, H., ČUDOVÁ, R., HANUS, M., KUBIATKO, M., MARADA, M., MATĚJČEK, T., TRNOVÁ, E., 2013. Dovednosti žáků ve výuce biologie, geografie a chemie. Praha: Nakladatelství P3K. ISBN 978-80-87343-24-1.
SALAŠ, Jiří, 1987. Analytická chemie. 1. vyd. Praha: Avicenum.
SANDER, Elke, 2006. Towards a better understanding of ecology. Journal of Biological Education (Society of Biology) [online]. 40(3): 119-123 [cit. 2015-07-03]. ISSN 0021-9266. Dostupné z: http://ezproxy.muni.cz/login?url=http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct= true &AuthType=ip,cookie,uid&db=a9h&AN=21160149&lang=cs&site=eds-live&scope=site
SEUFERT, T., 2003. Supporting coherence formation in learning from multiple representations. Learning and Instruction, 13(2), 227–237. ISSN: 0959-4752.
SHAH, P., HOEFFNER, J., 2002. Review of graph comprehension research: Implications for instruction. Educational Psychology Review, 14(1), 47–69. ISSN 1573-336X.
SHERBORNE, Tony, 2014. Enquiry & TEMI CPD: Enquiry based science education & continuing professional development (CPD) [online]. [cit. 2015-05-29]. Dostupné z: www.teachingmysteries.eu/wp-content/uploads/2013/12/Enquiry-CPD.pdf
SHULMAN, Lee S, 1986. Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher. 15(2), 4–14. ISSN 2141-5161.
SHUSTERMAN, G. P. a A. J. SHUSTERMAN, 1997. Teaching Chemistry with Electron Density Models. Journal of Chemical Education. 74(7), 771–776. ISSN 0021-9584.
SCHREINER C., SJØBERG S., 2004. Sowing the seeds of ROSE. Background, Rationale, Questionnaire Development and Data Collection for ROSE (The Relevance of Science Education) - a comparative study of students' views of science and science education. Acta Didactica. - (4/2004), University of Oslo.
SCHROER, W. J., 2004. Generations X,Y, Z and the Others - Cont'd. Social Librarian Newsletter - WJ Schroer Company [online]. [cit. 2014-10-31]. Dostupné z: http://www.socialmarketing.org/newsletter/features/generation3.htm.
SCHWARZ, B., DREYFUS, T., BRUCKHEIMER, M., 1990. A Model of the Function Concept in a 3-fold Representation. Computers & Education 14(3). 249–262. ISSN 1873-782X.
SIEMENS, G., 2004. Connectivism: A Learning Theory for the Digital Age. Elearnspace [online]. [cit. 2014-11-01]. Dostupné z: http://www.elearnspace.org/Articles/connectivism.htm.
SIROTEK, Vladimír a Jitka ŠTROFOVÁ, 2013. Rozvoj experimentální výuky environmentálních programů na školách v Plzeňském kraji. In: Súčasnosť a perspektívy didaktiky chemie III.: zborník z medzinárodnej konferencie. Donovaly: Univerzita Mateje Bela Banská Bystrica, Fakulta prírodných vied, s. 36–38. ISBN 978-80-557-0546-0.
SITNÁ, Dagmar, 2009. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Vyd. 1. Praha: Portál, 152 s. ISBN 978-807-3672-461.
SKORŠEPA, M., ŠMEJKAL, P., 2012. Rozvoj kompetencií študentov a učiteľov prostredníctvom reálnych počítačom podporovaných experimentov vo vyučovaní prírodných vied. In: Aktuálne trendy vo vyučovaní prírodných vied. Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity. s. 256–262.
SKORŠEPA, M., STRATILOVÁ URVÁLKOVÁ, E., ŠMEJKAL, P., TORTOSA MORENO, M., URBAN-WOLDRON, H., 2014. Activities with sensors in laboratory of biology: Students’ motivation and understanding the results. In: Nodzynska, M., Ciesla, P., Kania, A. (Eds.), Experiments in teaching an learning natural sciences. Krakow : Pedagogical University of Krakow, s. 25–33. ISBN 978-83-7271-878-5.
SLAVÍČEK, Petr a Jan KOTEK, 2010. Návrh k opravě českého názvosloví chemického. Chem. Listy. 104, 267–292. ISSN 0009-2770.
SMITH, K. V., J. LOUGHRAN, A. BERRY a C. DIMITRAKOPULOS, 2012. Developing Scientific Literacy in a Primary School. International Journal of Science Education. 34(1), 127–152.  ISSN 0950-0693.
SOLÁROVÁ, Marie, 2007. Význam praktické výuky chemie a školní vzdělávací program.: (chemický pokus a jeho aplikace ve výuce chemie). Praha: NIDV. ISBN 80-86956-03-2.
SOLÁROVÁ, Marie a Petra KONEČNÁ, 2013. Umí žáci aplikovat informace získané v matematice a chemii?. In: Odborová didaktika - interdisciplinárný dialóg 2013. Ružomberok: VERBUM. s. 68-79. ISBN 978-80-561-0051-6
SPN, 1991. Biologie, chemie, zeměpis: časopis pro výuku na základních a střední školách. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. ISSN 1210-3349.
SPOUSTA, Vladimír, 2007. Vizualizace: gnostický a komunikační prostředek edukologických fenoménů. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 161 s. ISBN 978-80-210-4420-3.
STARÝ, Karel, 2013. Úlohy pro rozvoj čtenářské gramotnosti: utváření kompetencí žáků na základě zjištění šetření PISA 2009. Praha: Česká školní inspekce. 135 s. ISBN 978-80-905370-2-6.
STÁTNÍ NAKLADATELSTVÍ, 1950–1991. Přírodní vědy ve škole: časopis pro didaktiku přírodních věd. Praha: Státní nakladatelství.
STRAUSS, William, HOWE, Neil, 1993. Generation Y. Advertising Age. Abbey Klaassen. Crain Communications Inc., 64(36), 16. ISSN 9312066296.
STRATILOVÁ URVÁLKOVÁ, E., ŠMEJKAL, P., SKORŠEPA, M., TEPLÝ, P., TORTOSA, M., 2014. MBL Activities Using IBSE: Learning Biology in Context. V Teaching and Learning Science at all Levels of Education. Kraków: Pedagogická univerzita, Kraków, Polsko, s. 131–134.
STRATILOVÁ URVÁLKOVÁ, E., ŠMEJKAL, P., TEPLÝ, P., SKORŠEPA, M., TORTOSA, M., URBAN-WOLDRON, H. New IBSE Oriented Activities for Biology – Design and Evaluation, 2014. V Science And Technology Education For The 21st Century, Research and Research Oriented Studies, Proceedings of the 9th IOSTE Symposium for Central and Eastern Europe, Hradec Králové, Česká republika, Bílek, M. Ed., s. 274–285.
STUDNICKA S., PAŚKO J. R., NODZYŃSKA M., 2010. Wykorzystanie nowoczesnych technik multimedialnych (ankieterskiego systemu Senteo) w sprawdzaniu wiadomości i umiejętności uczniów. In: Research in didactics of the scientes. Red M. NODZYŃSKA, J. R. PAŚKO. Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie.
STUCHLÍKOVÁ, Iva, Tomáš JANÍK et al., 2015. Oborové didaktiky – vývoj, stav, perspektivy. Brno: Masarykova univerzita.
SWAN, M., 1985. The language of functions and graphs. Nottingham: Shell Centre for Mathematical Education.
SYSŁO M., 2015 Ewolucja edukacji w kierunku elastycznego systemu kształcenia [online]. [cit 2015-06-04]. Dostęp: http://www.projekt.gammanet.pl/book/infalg/att/1/Bieglosc_w_TI.pdf
SZARKA, Katarína, BRESTENSKÁ, Beáta, 2012. Nové prostriedky hodnotenia procesu vzdelávania študentov vo vyučovaní chémie. In Aktuálne trendy vo vyučovaní prírodných vied. Zborník z medzinárodnej konferencie Smolenice 15.–17.október 2012. s. 362–367.
SZARKA, Katarína, BRESTENSKÁ, Beáta, 2014. Prostriedky rozvíjajúceho hodnotenia vo vyučovaní prírodovedných predmetov. Bratislava : In: Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní. - Bratislava : Univerzita Komenského. s. 131–158. ISBN 978-80-223-3718-2.
SZARKA, Katarína, BRESTENSKÁ, Beáta a-GANAJOVÁ, Mária,2014. Nové pohľady na školské hodnotenie. Komárno : UJS. Tudomány és oktatás a XXI. században. ISBN 978-80-8122-103-3.
ŠEĎOVÁ Klára, Roman ŠVAŘÍČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, 2012. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál.
ŠÍBA, Michal, 2013. Integrovaná přírodovědná výuka a historie přírodních věd v chemickém vzdělávání. Praha. Disertační práce. Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta.
ŠKODA, Jiří, 2003. Od chemofobie k respektování chemizace. Praha. Disertační práce. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
ŠKODA, J., 2005. Současné trendy v přírodovědném vzdělávání. Acta Universitatis Purkynianae č. 106. Studia paedagogica. Ústí nad Labem: UJEP, ISBN 80-7044-696-X.
ŠKODA, Jiří a Pavel DOULÍK, 2009. Vývoj paradigmat přírodovědného vzdělávání. Pedagogická orientace. 19(3), s. 24–44. ISSN 1211-4669.
ŠMEJKAL, Petr a David BRENNER, 2009. www.studiumchemie.cz – portál PřF na podporu výuky chemie na ZŠ a SŠ. [online]. © 2009–2015. Praha: UK v Praze, PřF. [cit. 2014-10-18]. Dostupné z: http://www.studiumchemie.cz
Štátny pedagogický ústav, 2015. Inovovaný ŠVP ISCED 2 pre chémiu [online]. Dostupné z: http://www.statpedu.sk/files/documents/inovovany_statny_vzdelavaci_program/zs/2_stupen/clovek_a_%20priroda/chemia_nsv_2014.pdf
Štátny pedagogický ústav, 2015. Inovovaný ŠVP ISCED 3A pre chémiu [online]. Dostupné z: http://www.statpedu.sk/files/documents/inovovany_statny_vzdelavaci_program/gymnazia/4_rocne/clovek_a_%20priroda/chemia_g_4_5_r.pdf
ŠULCOVÁ, Renata a kol., 2014. Chemie se nezbavíme. Praha: Nakladatelství P3K. ISBN 978-80-87343-43-2.
ŠULCOVÁ, Renata, Stanislav SMRČEK, Ivona ŠTEFKOVÁ, Petr ŠMEJKAL, Simona HYBELBAUEROVÁ, Michaela OPATOVÁ, Eva STRATILOVÁ URVÁLKOVÁ a Eva VRZÁČKOVÁ E, 2014. Chemie se nezbavíme. Vyd. 1. Praha: P3K. ISBN 978-80-87343-43-2.
ŠUTOVÁ, Michaela, 2014. Vyučovací metody ve výuce fyziky na ZŠ při vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků. Brno. 126 s. Rigorózní práce. Masarykova univerzita, Fakulta pedagogická, Katedra fyziky.
ŠVANDOVÁ, K., KUBIATKO,M., 2012. Faktory ovlivňující postoje studentů gymnázií k vyučovacímu předmětu chemie. SciED: Scientia in educatione. 3(2): 13. ISSN 1804-7106. s. 65–78 Dostupné také z: http://www.scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/37/35
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2007. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0.
ŠVEC, Jaroslav, 2012. Průzkum problematiky fakult vzdělávajících učitele: Závěrečná zpráva o realizaci zakázky [online]. 1. Brno, 207 s. [cit. 2015-06-11]. Dostupné z: http://kvalita.reformy-msmt.cz/cck?file=vloz_soubor&id=213&task=download
ProCon.org, 2014. Tablets vs. Textbooks: Should Tablets Replace Textbooks in K-12 Schools? [online]. [cit. 2015-05-18]. Dostupné z: http://tablets-textbooks.procon.org/.
TANAKA, J. S., 1993. Multifaceted conceptions of fit in structural equation models. In: K.A. BOLLEN, J.S. LONG: Testing structural euqation models. Newbury Park, CA : SAGE Publications, s. 10–39.
TASR, 2014. Tablety sa v školách osvedčili, chcú ich učitelia i žiaci. Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej Republiky [online]. [cit. 2015-04-25]. Dostupné z: www.minedu.sk/tablety-sa-v-skolach-osvedcili-chcu-ich-ucitelia-i-ziaci.
TEMI team, 2015. Teaching the TEMI way: How using mysteries supports science learning. London: Queen Mary University.
THOMAS, J. W., 2000. A review of research on project-based learning. San Rafael, CA: Autodesk.
THOMPSON, Fiona,2006. An Exploration of Common Student Misconceptions in Science. International Education Journal [online]. 7(4), 553–559 [cit. 2015-06-30]. ISSN 14431475. Dostupné z:
TINKER, R., 1996. Microcomputer-based labs: educational research and standards. Berlin: Springer-Verlag.
TREJBALOVÁ, Ivona, 2007. Přírodní a syntetická potravinářská barviva a pigmenty [online]. Praha: Katedra učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze, [cit. 2015-02-20]. Dostupné z: https://web.natur.cuni.cz/~kudch/main/JPD3/navody2007/5prezentacepigmenty.pdf.
TRNA, Josef, 2013. Fyzika: Záhadná setrvačnost těles v jednoduchých experimentech. 2013. In JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Vladislav MUŽÍK, Josef TRNA, Tomáš JANKO, Veronika LOKAJÍČKOVÁ, Jindřich LUKAVSKÝ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Naďa VONDROVÁ a Pavel ZLATNÍČEK. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova Univerzita, s. 284–293.
TRNKA, Tomáš, 1986. Praktikum z organické chemie, s. 126. SPN Praha.
TRNOVÁ, Eva, 2012. Rozvoj dovedností žáků ve výuce chemie se zaměřením na nadané. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-6136-1.
TUAN, Hsiao‐Lin, Chi‐Chin CHIN and Shyang‐Horng SHIEH, 2005. The development of a questionnaire to measure students’ motivation towards science learning. Int. J. Sci. Educ. 27(6), 639−654.
TUCKER, L. R., LEWIS, C., 1973. A reliability coefficient for maximum likelihood factor analysis. Psychometrika, 38(1), 1–10. ISSN 0033-3123.
TULGAN, B., 2013. Meet Generation Z: The second generation within the giant "Millennial" cohort. RainmakerThinking [online]. RainmakerThinking, Inc [cit. 2015-04-04]. Dostupné z: http://rainmakerthinking.com/assets/uploads/2013/10/Gen-ZWhitepaper.pdf.
TUNOVÁ, Martina, 2015. Elektrické výboje v plynech [online]. Brno [cit. 2015-06-15]. Dostupné z: http://is.muni.cz/th/392265/pedf_b/Bakalarska_prace.pdf. Bakalářská práce. MU.
Ustawa o Szkolnictwie Wyższym z dnia 11 lipca 2014 [online]. [cit. 04.05.2015]. Dostupné z: http://www.dziennikustaw.gov.pl/du/2014/1198
VALENTA, Josef, 2008. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada Publishing.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava, 2004. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido.
VELÍŠEK, Jan, Jana HAJŠLOVÁ, 2009. Chemie potravin II.. 3.vyd. Tábor: OSSIS, 644s. ISBN 978-80-86659-16-9.
Veřejná databáze Českého statistického úřadu (ČSÚ) [cit. 2015-06-14]. Dostupné z: http://vdb.czso.cz/vdbvo/tabparamzdr.jsp?cislotab=DEMCU004&q_rezim=1&vo=null&q_text=&kapitola_id=19&voa=graf
VESELSKÝ, M., 1997. Postoje a pripomienky žiakov 1. ročníkov gymnázia, stredných odborných škôl a učilíšť k obsahu učebného predmetu chémia na základnej škole. Biológia, ekológia, chémia, 2(2), 24–25. ISSN 1338-1024.
VESELSKÝ, M., HAUSNEROVÁ, R., 2010. Motivácia žiakov učiť sa prírodopis – biológiu na základnej škole. Technológia vzdelávania, 18(8), 11–15. ISSN 1335-003X.
VESELSKÝ, M., HRUBIŠKOVÁ, H., 2009. Zájem žáků o učební předmět chemie. Pedagogická orientace, 19(3), 45–64. ISSN 1211-4669.
VRZÁČKOVÁ, Eva a Petr ŠMEJKAL, 2011. Databáze chemických pokusů. In: www.studiumchemie.cz – portál PřF na podporu výuky chemie na ZŠ a SŠ. [online]. © 2009–2014. Praha: UK v Praze, PřF. [cit. 2014-10-18]. Dostupné z: http://www.studiumchemie.cz
VYGOTSKY, Lev Semjonovič, 1933. Play and Its Role in the Mental Development of the Child. [cit. 2015-06-10]. Online Version in: Psychology and Marxism Internet Archive 2002. Zdroj: Voprosy psikhologii, 6. Překlad: Mulholland, C., přepis: Schmolze, N. Dostupné z https://www.marxists.org/archive/vygotsky/works/1933/play.htm.
VYSKOČILOVÁ, Eva a Dominik DVOŘÁK, 2002. Úvod: Didaktika jako věda a jako nástroj učitele. In: Kalhous, Z., Obst, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, s. 17–61. ISBN 80-7178-253-X.
Výzkumná skupina při LF MU v Brně, 2014a. Co je funkční magnetická rezonance (fMRI) ? [online]. © Zdeny 2004 [cit. 2015-05-18]. Dostupné z: http://fmri.mchmi.com/main_index.php?strana=5
Výzkumná skupina při LF MU v Brně, 2014b. Ukázky fMRI experimentů. [online]. © Zdeny 2004 [cit. 2015-05-18]. Dostupné z: http://fmri.mchmi.com/main_index.php?strana=19
WELLINGTON, J a Jonathan OSBORNE, 2001. Language and Literacy in Science Education. Buckingham: Open University Press. ISBN 13: 978-0335205981.
WHITE, R. T., GUNSTONE, R. F., 1992. Probing Understanding. Great Britain: Falmer Press.
WOLFE, Patricia, 2010. Brain matters: translating research into classroom practice. 2nd ed. Alexandria, Va.: Association for Supervision and Curriculum Development., xiv, 247 p. ISBN 14-166-1067-7.
WOOD, Karen D, Diane LAPP a James FLOOD, 1992. Guiding readers through text: a review of study guides. Newark, Del.: IRA. vi, 79 p. ISBN 08-720-7374-2.
Workswell, 2015. Termokamery Flir a školení [online]. [cit. 2015-08-24]. Dostupné z: http://www.termokamery-flir.cz/termokamery-flir-prehled/
WRAY, David a Maureen LEWIS, 1997. Extending literacy: children reading and writing non-fiction. New York: Routledge, viii, 176 p. ISBN 04-151-2830-7.
www.candymix.cz – M&M´s Lentilky s mléčnou čokoládou [online]. Praha, [cit. 2015-08-14]. Dostupné z: http://www.candymix.cz/druhy-sladkosti-c7/m-ms-lentilky-s-mlecnou-cokoladou-i38/.
www.ceff.info – Seznam éček [online], 2015. Praha, [cit. 2015-05-31]. Dostupné z : http://www.ceff.info/seznam-ecek.html.
www.msmt.cz, RVP G [online], 2007. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, [cit. 2015-05-31]. ISBN 978-80-87000-11-3. Dostupné z: www.msmt.cz/file/10427_1_1/.
www.nestle-catalogue.lion.cz – Lentilky Orion – bez umělých barviv [online]. Praha, [cit. 2015-05-31]. Dostupné z: http://nestle-catalogue.lion.cz/Publiccatalog.aspx?template=basic&lang=cs-cz&cat=5a15b977-297f-4590-b56d-cae2f6296f2b&prodid=197.
www.orioncokolada.cz – Lentilky Orion – barveno přírodou [online], 2014. Praha, [cit. 2015-05-31]. Dostupné z: http://www.orioncokolada.cz/vyrobky/lentilky.
www.zakaznikum.cz – Brilantní modř [online], 2012. Ústí nad Labem: Imedium s.r.o., [cit. 2015-02-24]. Dostupné z: http://www.zakaznikum.cz/clanek/brilantni-modr-fcf-e-133/37.
XU, Xiaoying and Jennifer E. LEWIS, 2011. Refinement of a chemistry attitude measure for college students. J. Chem. Educ. 88(5), 561−568. DOI: 10.1021/ed900071q
XU, Xiaoying, Sachel M. VILLAFANE and Jennifer E. LEWIS, 2013. College students’ attitudes toward chemistry, conceptual knowledge and achievement: structural equation model analysis. Chem. Educ. Res. Pract. 14(2), 188–200. DOI: 10.1039/C3RP20170H
YORE, Larry D et al., 2004. New Directions in Language and Science Education Research. Reading Research Quarterly, 39(3), 347–352. ISSN: 1936-2722.
Zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, ve znění pozdějších předpisů (ustanovení § 44a).
ZASLAVSKY, O., 1987. Conceptual obstacles in the learning of quadratic functions. Doctoral dissertation, Technion, Haifa, Israel.
ZEMANOVÁ, Michaela, 2006. Mezipředmětové vztahy chemie s přírodovědnými disciplínami v motivačních úlohách (s akcentem na fyziku a matematiku). Brno. Dostupné také z: http://is.muni.cz/th/66098/pedf_m/vzor2.pdf. Diplomová práce. Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita.
ZORMANOVÁ, Lucie, 2012. Výukové metody v pedagogice. Praha : Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-4100-0.
ZOUNEK, Jiří a Martin SEBERA. 2005. Budoucí učitelé a inovace v oblasti informačních a komunikačních technologií. In Sborník prací filosofické fakulty Brněnské univerzity. Brno, vol. 53, s. 95–108.
ZÝKA, Jaroslav, 1979. Analytická příručka díl I. 3. vyd. Praha: SNTL.
ŽATKOVIČOVÁ, V. et al, 2012. Bezpečnosť pri práci s chemickými faktormi na základných a stredných školách. Bratislava : Štátny inštitút odborného vzdelávania. ISBN 978-80-89247-30-1.