Přepnout na evidenci publikací, které mě citují.
HAVEL, Jiří, Marcela JANÍKOVÁ, Vladislav MUŽÍK a Leona MUŽÍKOVÁ. Analýza a perspektivy utváření pohybového a výživového režimu žáků na prvním stupni základní školy. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 226 s. ISBN 978-80-210-8464-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8464-2016.
Bibliografie
Antošová, D. et al. (2014). Zpráva o zdraví obyvatel České republiky. Praha: Ministerstvo zdravotnictví České republiky.
Bunc, V. (2008). Aktivní životní styl dětí a mládeže jako determinant jejich zdatnosti a tělesného složení. Studia Kinanthropologica, 9(1), 19–23.
Bunc, V. (2010). Obezita a nadváha dětí – důsledek jejich neadekvátního pohybového režimu. In V. Mužík & P. Vlček, Škola, pohyb a zdraví: Výzkumné výsledky a projekty. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD.
Bunc, V. (2011). Aktivní životní styl v biosociálním kontextu – MSM 0021620864. Česká Kinantropologie, 15(3), 7–8.
Bunc, V. (2014). Dětská obezita – příčiny a následky. In D. Fialová, Kinatropologické dny MUDr. V. Soulka (s. 18–28). Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové.
Csipáková, A. (2005). Analýza projektu školy podporujúce zdravie: rigorózní práce. Bratislava: Univerzita Komenského.
De Vriendt, T., Matt hys, C., Verbeke, W., Pynaert, I., & De Henauw, S. (2009). Determinants of nutrition knowledge in young and middle-aged Belgian women and the association with their dietary behaviour. Appetite, 52(3), 788–792. DOI: 10.1016/j.appet.2009.02.014
Fialová, L., Flemr, L., Marádová, E., & Mužík, V. (2014). Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum.
Grunert, K. G., Wills, J., Celemín, L. F., Lähteenmäki, L., Scholderer, J., & genannt Bonsmann, S. S. (2012). Socio-demographic and att itudinal determinants of nutrition knowledge of food shoppers in six European countries. Food quality and preference, 26(2), 166–177. DOI: 10.1016/j.foodqual.2012.04.007
Havel, J. (2014). Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy jako východisko inkluzivní didaktiky. Brno: Masarykova univerzita.
Hendl, J., & Dobrý, L. (2011). Zdravotní benefi ty pohybových aktivit: monitorování, intervence, evaluace. Praha: Karolinum.
Holčík, J. (2009). Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví: k teoretickým základům cesty ke zdraví. Brno: MSD.
Hřebíčková, M., & Urbánek, T. (2006). Typologie osob: Aplikace shlukové analýzy v NEO osobnostním inventáři. Československá psychologie, 50(5), 405–418.
Janíková, M. (2011). Interakce a komunikace učitelů tělesné výchovy. Brno: Paido.
Kachlík, P. (2005). Aktuální stav výchovy ke zdraví v přípravě učitelů. Ostravské dny dětí a dorostu: sborník z celostátní konference s mezinárodní účastí. Ostrava: Česká lékařská společnost J. E. Purkyně.
Kalman, M. (2011). Národní zpráva o zdraví a životním stylu dětí a školáků: na základě mezinárodního výzkumu uskutečněného v roce 2010 v rámci mezinárodního projektu „Health Behaviour in School-aged Children: WHO Collaborative Cross-National study (HBSC)“: HBSC, Česká republika, 2010. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Kalman, M., & Vašíčková, J. (Eds.). (2013). Zdraví a životní styl dětí a školáků. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Kluge, S. (1999). Empirisch begründete Typenbildung. Zur Konstruktion von Typen und Typologien in der qualitativen Sozialforschung. Opladen: Leske und Budrich.
Lamnek, S. (2005). Qualitative Sozialforschung. Weinheim: Beltz.
Lewin, K., Lippitt , R., & White, R. K. (1939). Patt erns of agressive behavior in experimentally created „social climates“. Journal of Social Psychology, 10(2), 269–299. DOI: 10.1080/00224545.1939.9713366
Liba, J. (2007). Zdravie v kontexte edukácie. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove.
Liba, J. (2010). Výchova k zdraviu. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity.
Liba, J. (2013). Výchova k zdraviu v primárnej edukácii. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove.
Liba, J. (2016). Výchova k zdraviu v školskej edukácii. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove.
Madarasová Gecková, A., Dankulincová, Z., Sigmundová, D., & Kalman, M. (2016).
Mezinárodní zpráva o zdraví a životním stylu dětí a školáků na základě výzkumu studie Health Behaviour in School-Aged Children realizované v roce 2014. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Machová, J., & Kubátová, D. (2015). Výchova ke zdraví. Praha: Grada.
Marádová, E. (2005). Na cestě od „rodinné výchovy“ k „výchově ke zdraví“. In Obory ve škole: Metaanalýza empirických poznatků oborových didaktik (s. 134–158). Praha: PdF UK.
Marádová, E. (2007). Integrující přístup k podpoře zdraví v teorii a praxi kurikulární reformy. In J. Šteigl & J. Konečný (Eds.), Současné integrující přístupy k pojetí člověka. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Mužík, V., & Vlček, P. (2010). Škola a zdraví pro 21. století, 2010: škola, pohyb a zdraví: výzkumné výsledky a projekty. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD.
Mužíková, L. (2010). Škola a zdraví pro 21. století, 2010: podněty pro implementaci výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD.
Mužíková, L., Březková, V., & Mužík, V. (2014a). Výživa i pohyb: pracovní sešit pro VIP školáky 1. Praha: Národní ústav pro vzdělávání.
Mužíková, L., Březková, V., & Mužík, V. (2014b). Výživa i pohyb: pracovní sešit pro VIP školáky 2. Praha: Národní ústav pro vzdělávání.
Mužíková, L., Březková, V., & Mužík, V. (2014c). Výživa i pohyb: pracovní sešit pro VIP školáky 3. Praha: Národní ústav pro vzdělávání.
Mužíková, L., Březková, V., & Mužík, V. (2014d). Výživa i pohyb: pracovní sešit pro VIP školáky 4–5. Praha: Národní ústav pro vzdělávání.
National Association for Sport and Physical Education, & American Heart Association. (2010). 2010 Shape of the nation report: Status of physical education in the USA. Reston, VA: National Association for Sport and Physical Education.
Ng, M., Fleming, T., Robinson, M., Th omson, B., Graetz, N., Margono, C.… Abraham, J. P. (2014). Global, regional, and national prevalence of overweight and obesity in children and adults during 1980–2013: a systematic analysis for the Global Burden of Disease Study 2013. Th e Lancet, 384(9945), 766–781. DOI: 10.1016/S0140-6736(14)60460-8
Niedzwiedzka, B., Mazzocchi, M., Aschemann-Witzel, J., Gennaro, L., Verbeke, W., & Traill, W. B. (2014). Determinants of information behaviour and information literacy related to healthy eating among Internet users in fi ve European countries. INFORMATION RESEARCH-AN INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL, 19(3).
OECD. (2010). Health at a Glance: Europe 2010. OECD Publishing Osecká, L. (2001). Typologie v psychologii: Analýza metod shlukové analýzy v psychologickém výzkumu. Praha: Academia.
Pelikán, J. (1991). Metodologie výzkumu osobnosti středoškolského profesora a jeho pedagogického působení. Praha: Univerzita Karlova.
Pohyb a výživa: šest priorit v pohybovém a výživovém režimu žáků na 1. stupni ZŠ: pokusné ověřování účinnosti programu zaměřeného na změny v pohybovém a výživovém režimu žáků ZŠ. (2014). Praha: Národní ústav pro vzdělávání.
Průcha, J. (2002). Učitel – současné poznatky o profesi. Praha: Portál.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2005). Praha: VÚP.
Ruprich, J., Dofk ová, M., Řehůřková, I., Slaměníková, E., & Resová, D. (2006). Individuální spotřeba potravin – národní studie SISP04. Praha: CHPŘ SZÚ. Dostupné z htt p://czvp.szu.cz/spotrebapotravin.htm
Řehulka, E. (2008a). School and health 21, 3/2008: social and health aspects of health education. Brno: MSD.
Řehulka, E. (2008b). School and health 21, 3/2008: contemporary discourse on school and health investigation. Brno: MSD.
Řehulka, E. (2008c). School and health 21, 3/2008: contemporary school practice and health education. Brno: MSD.
Řehulka, E. (2009a). School and health 21, 2009: topical issues in health education. Brno: MSD.
Řehulka, E. (2009b). School and health 21, 2009: general issues in health education. Brno: MSD.
Řehulka, E. (2016). Zdraví – učitelé – škola. Brno: Masarykova univerzita.
Řehulka, E. (Ed.). (2006). School and health 21 (1): Škola a zdraví 21 (1). Brno: Masarykova univerzita.
Řehulka, E. (Ed.). (2007). School and health 21 (2). Brno: Masarykova univerzita.
Řehulka, E. (Ed.). (2010a). School and health 21. 2010: health education: contexts and inspiration. Brno: MSD.
Řehulka, E. (Ed.). (2010b). School and health 21, 2010: papers on health education. Brno: MSD.
Řehulka, E., & Sollárová, E. (2011). School and health 21, 2011: health education: Czech-Slovak experiences. Brno: MSD.
Sigmund, E., & Sigmundová, D. (2011). Pohybová aktivita pro podporu zdraví dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Slavík, J. (Ed.). (2005). Obory ve škole: metaanalýza empirických poznatků oborových, didaktik matematiky, chemie, výtvarné výchovy, hudební výchovy a výchovy ke zdraví z let 1990–2004. Praha: Univerzita Karlova v Praze.
Standard základního vzdělávání. (1995). Praha: Fortuna.
Švaříček, R., & Šeďová, K., et al. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
Tausch, R., & Tausch, A. (1970). Erziehungspsychologie. Göttingen: Hogrefe.
Tupý, J., Mužík, V., Mužíková, L., Miklánková, L., Havel, J., Janíková, M., et al. (2015). Výsledky ověřování edukačního programu Pohyb a výživa (PaV) na 1. stupni ZŠ. Praha: MŠMT, NÚV.
Upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání platný od 1. 9. 2013. (2013). Praha: Národní ústav pro vzdělávání.
Vašíčková, J. (2016). Pohybová gramotnost v České republice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Vašutová, J. (2004). Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido.
Vlček, P. (2011). Pohledy na kurikulum tělesné výchovy aneb co je vlastně cílem současné tělesné výchovy? In M. Píšová, K. Kostková, & T. Janík (Eds.), Kurikulární reforma na gymnáziích případové studie tvorby kurikula, (s. 175–179). VÚP: Praha.
Vrbas, J. (2010). Škola a zdraví pro 21. století, 2010: zdravotně orientovaná zdatnost dětí mladšího školního věku: analýza vybraných ukazatelů. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD.
Whitehead, M. E. (Ed.). (2010b). Physical literacy throughout the lifecourse. London: Routledge.
Wiegerová, A. (2005). Učitel’ – škola – zdravie: alebo pohľad na cieľový program zdravotnej výchovy cez názory a postoje učiteľov 1. stupňa základných škol. Bratislava: Regent.
Wiegerová, A. (Ed.). (2008). Fórum o premenách školy a učiteľskej profesie. Bratislava: Univerzita Karlova.
Zdraví 2020: osnova evropské zdravotní politiky pro 21. století. (c2014). Zdraví 2020: osnova evropské zdravotní politiky pro 21. století. Praha: Ministerstvo zdravotnictví České republiky ve spolupráci se Státním zdravotním ústavem.
Zdraví 21 – zdraví pro všechny do 21. století: úvod k osnově politiky zdraví pro všechny v Evropském regionu WHO. (2000). Zdraví 21 – zdraví pro všechny do 21. století: úvod k osnově politiky zdraví pro všechny v Evropském regionu WHO. Praha: Erasmus.