Bibliografie - správa publikací, které cituji
HAVEL, Jiří, Marcela JANÍKOVÁ, Vladislav MUŽÍK a Leona MUŽÍKOVÁ. Analýza a perspektivy utváření pohybového a výživového režimu žáků na prvním stupni základní školy. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 226 s. ISBN 978-80-210-8464-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8464-2016.
Podrobněji:
https://is.muni.cz/publication/1388621
Bibliografie |
---|
Antošová, D. et al. (2014). Zpráva o zdraví obyvatel České republiky. Praha: Ministerstvo zdravotnictví České republiky. |
Bunc, V. (2008). Aktivní životní styl dětí a mládeže jako determinant jejich zdatnosti a tělesného složení. Studia Kinanthropologica, 9(1), 19–23. |
Bunc, V. (2010). Obezita a nadváha dětí – důsledek jejich neadekvátního pohybového režimu. In V. Mužík & P. Vlček, Škola, pohyb a zdraví: Výzkumné výsledky a projekty. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD. |
Bunc, V. (2011). Aktivní životní styl v biosociálním kontextu – MSM 0021620864. Česká Kinantropologie, 15(3), 7–8. |
Bunc, V. (2014). Dětská obezita – příčiny a následky. In D. Fialová, Kinatropologické dny MUDr. V. Soulka (s. 18–28). Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové. |
Csipáková, A. (2005). Analýza projektu školy podporujúce zdravie: rigorózní práce. Bratislava: Univerzita Komenského. |
De Vriendt, T., Matt hys, C., Verbeke, W., Pynaert, I., & De Henauw, S. (2009). Determinants of nutrition knowledge in young and middle-aged Belgian women and the association with their dietary behaviour. Appetite, 52(3), 788–792. DOI: 10.1016/j.appet.2009.02.014 |
Fialová, L., Flemr, L., Marádová, E., & Mužík, V. (2014). Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum. |
Grunert, K. G., Wills, J., Celemín, L. F., Lähteenmäki, L., Scholderer, J., & genannt Bonsmann, S. S. (2012). Socio-demographic and att itudinal determinants of nutrition knowledge of food shoppers in six European countries. Food quality and preference, 26(2), 166–177. DOI: 10.1016/j.foodqual.2012.04.007 |
Havel, J. (2014). Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy jako východisko inkluzivní didaktiky. Brno: Masarykova univerzita. |
Hendl, J., & Dobrý, L. (2011). Zdravotní benefi ty pohybových aktivit: monitorování, intervence, evaluace. Praha: Karolinum. |
Holčík, J. (2009). Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví: k teoretickým základům cesty ke zdraví. Brno: MSD. |
Hřebíčková, M., & Urbánek, T. (2006). Typologie osob: Aplikace shlukové analýzy v NEO osobnostním inventáři. Československá psychologie, 50(5), 405–418. |
Janíková, M. (2011). Interakce a komunikace učitelů tělesné výchovy. Brno: Paido. |
Kachlík, P. (2005). Aktuální stav výchovy ke zdraví v přípravě učitelů. Ostravské dny dětí a dorostu: sborník z celostátní konference s mezinárodní účastí. Ostrava: Česká lékařská společnost J. E. Purkyně. |
Kalman, M. (2011). Národní zpráva o zdraví a životním stylu dětí a školáků: na základě mezinárodního výzkumu uskutečněného v roce 2010 v rámci mezinárodního projektu „Health Behaviour in School-aged Children: WHO Collaborative Cross-National study (HBSC)“: HBSC, Česká republika, 2010. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. |
Kalman, M., & Vašíčková, J. (Eds.). (2013). Zdraví a životní styl dětí a školáků. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. |
Kluge, S. (1999). Empirisch begründete Typenbildung. Zur Konstruktion von Typen und Typologien in der qualitativen Sozialforschung. Opladen: Leske und Budrich. |
Lamnek, S. (2005). Qualitative Sozialforschung. Weinheim: Beltz. |
Lewin, K., Lippitt , R., & White, R. K. (1939). Patt erns of agressive behavior in experimentally created „social climates“. Journal of Social Psychology, 10(2), 269–299. DOI: 10.1080/00224545.1939.9713366 |
Liba, J. (2007). Zdravie v kontexte edukácie. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove. |
Liba, J. (2010). Výchova k zdraviu. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity. |
Liba, J. (2013). Výchova k zdraviu v primárnej edukácii. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove. |
Liba, J. (2016). Výchova k zdraviu v školskej edukácii. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove. |
Madarasová Gecková, A., Dankulincová, Z., Sigmundová, D., & Kalman, M. (2016). |
Mezinárodní zpráva o zdraví a životním stylu dětí a školáků na základě výzkumu studie Health Behaviour in School-Aged Children realizované v roce 2014. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. |
Machová, J., & Kubátová, D. (2015). Výchova ke zdraví. Praha: Grada. |
Marádová, E. (2005). Na cestě od „rodinné výchovy“ k „výchově ke zdraví“. In Obory ve škole: Metaanalýza empirických poznatků oborových didaktik (s. 134–158). Praha: PdF UK. |
Marádová, E. (2007). Integrující přístup k podpoře zdraví v teorii a praxi kurikulární reformy. In J. Šteigl & J. Konečný (Eds.), Současné integrující přístupy k pojetí člověka. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. |
Mužík, V., & Vlček, P. (2010). Škola a zdraví pro 21. století, 2010: škola, pohyb a zdraví: výzkumné výsledky a projekty. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD. |
Mužíková, L. (2010). Škola a zdraví pro 21. století, 2010: podněty pro implementaci výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD. |
Mužíková, L., Březková, V., & Mužík, V. (2014a). Výživa i pohyb: pracovní sešit pro VIP školáky 1. Praha: Národní ústav pro vzdělávání. |
Mužíková, L., Březková, V., & Mužík, V. (2014b). Výživa i pohyb: pracovní sešit pro VIP školáky 2. Praha: Národní ústav pro vzdělávání. |
Mužíková, L., Březková, V., & Mužík, V. (2014c). Výživa i pohyb: pracovní sešit pro VIP školáky 3. Praha: Národní ústav pro vzdělávání. |
Mužíková, L., Březková, V., & Mužík, V. (2014d). Výživa i pohyb: pracovní sešit pro VIP školáky 4–5. Praha: Národní ústav pro vzdělávání. |
National Association for Sport and Physical Education, & American Heart Association. (2010). 2010 Shape of the nation report: Status of physical education in the USA. Reston, VA: National Association for Sport and Physical Education. |
Ng, M., Fleming, T., Robinson, M., Th omson, B., Graetz, N., Margono, C.… Abraham, J. P. (2014). Global, regional, and national prevalence of overweight and obesity in children and adults during 1980–2013: a systematic analysis for the Global Burden of Disease Study 2013. Th e Lancet, 384(9945), 766–781. DOI: 10.1016/S0140-6736(14)60460-8 |
Niedzwiedzka, B., Mazzocchi, M., Aschemann-Witzel, J., Gennaro, L., Verbeke, W., & Traill, W. B. (2014). Determinants of information behaviour and information literacy related to healthy eating among Internet users in fi ve European countries. INFORMATION RESEARCH-AN INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL, 19(3). |
OECD. (2010). Health at a Glance: Europe 2010. OECD Publishing Osecká, L. (2001). Typologie v psychologii: Analýza metod shlukové analýzy v psychologickém výzkumu. Praha: Academia. |
Pelikán, J. (1991). Metodologie výzkumu osobnosti středoškolského profesora a jeho pedagogického působení. Praha: Univerzita Karlova. |
Pohyb a výživa: šest priorit v pohybovém a výživovém režimu žáků na 1. stupni ZŠ: pokusné ověřování účinnosti programu zaměřeného na změny v pohybovém a výživovém režimu žáků ZŠ. (2014). Praha: Národní ústav pro vzdělávání. |
Průcha, J. (2002). Učitel – současné poznatky o profesi. Praha: Portál. |
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2005). Praha: VÚP. |
Ruprich, J., Dofk ová, M., Řehůřková, I., Slaměníková, E., & Resová, D. (2006). Individuální spotřeba potravin – národní studie SISP04. Praha: CHPŘ SZÚ. Dostupné z htt p://czvp.szu.cz/spotrebapotravin.htm |
Řehulka, E. (2008a). School and health 21, 3/2008: social and health aspects of health education. Brno: MSD. |
Řehulka, E. (2008b). School and health 21, 3/2008: contemporary discourse on school and health investigation. Brno: MSD. |
Řehulka, E. (2008c). School and health 21, 3/2008: contemporary school practice and health education. Brno: MSD. |
Řehulka, E. (2009a). School and health 21, 2009: topical issues in health education. Brno: MSD. |
Řehulka, E. (2009b). School and health 21, 2009: general issues in health education. Brno: MSD. |
Řehulka, E. (2016). Zdraví – učitelé – škola. Brno: Masarykova univerzita. |
Řehulka, E. (Ed.). (2006). School and health 21 (1): Škola a zdraví 21 (1). Brno: Masarykova univerzita. |
Řehulka, E. (Ed.). (2007). School and health 21 (2). Brno: Masarykova univerzita. |
Řehulka, E. (Ed.). (2010a). School and health 21. 2010: health education: contexts and inspiration. Brno: MSD. |
Řehulka, E. (Ed.). (2010b). School and health 21, 2010: papers on health education. Brno: MSD. |
Řehulka, E., & Sollárová, E. (2011). School and health 21, 2011: health education: Czech-Slovak experiences. Brno: MSD. |
Sigmund, E., & Sigmundová, D. (2011). Pohybová aktivita pro podporu zdraví dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. |
Slavík, J. (Ed.). (2005). Obory ve škole: metaanalýza empirických poznatků oborových, didaktik matematiky, chemie, výtvarné výchovy, hudební výchovy a výchovy ke zdraví z let 1990–2004. Praha: Univerzita Karlova v Praze. |
Standard základního vzdělávání. (1995). Praha: Fortuna. |
Švaříček, R., & Šeďová, K., et al. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. |
Tausch, R., & Tausch, A. (1970). Erziehungspsychologie. Göttingen: Hogrefe. |
Tupý, J., Mužík, V., Mužíková, L., Miklánková, L., Havel, J., Janíková, M., et al. (2015). Výsledky ověřování edukačního programu Pohyb a výživa (PaV) na 1. stupni ZŠ. Praha: MŠMT, NÚV. |
Upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání platný od 1. 9. 2013. (2013). Praha: Národní ústav pro vzdělávání. |
Vašíčková, J. (2016). Pohybová gramotnost v České republice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. |
Vašutová, J. (2004). Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido. |
Vlček, P. (2011). Pohledy na kurikulum tělesné výchovy aneb co je vlastně cílem současné tělesné výchovy? In M. Píšová, K. Kostková, & T. Janík (Eds.), Kurikulární reforma na gymnáziích případové studie tvorby kurikula, (s. 175–179). VÚP: Praha. |
Vrbas, J. (2010). Škola a zdraví pro 21. století, 2010: zdravotně orientovaná zdatnost dětí mladšího školního věku: analýza vybraných ukazatelů. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD. |
Whitehead, M. E. (Ed.). (2010b). Physical literacy throughout the lifecourse. London: Routledge. |
Wiegerová, A. (2005). Učitel’ – škola – zdravie: alebo pohľad na cieľový program zdravotnej výchovy cez názory a postoje učiteľov 1. stupňa základných škol. Bratislava: Regent. |
Wiegerová, A. (Ed.). (2008). Fórum o premenách školy a učiteľskej profesie. Bratislava: Univerzita Karlova. |
Zdraví 2020: osnova evropské zdravotní politiky pro 21. století. (c2014). Zdraví 2020: osnova evropské zdravotní politiky pro 21. století. Praha: Ministerstvo zdravotnictví České republiky ve spolupráci se Státním zdravotním ústavem. |
Zdraví 21 – zdraví pro všechny do 21. století: úvod k osnově politiky zdraví pro všechny v Evropském regionu WHO. (2000). Zdraví 21 – zdraví pro všechny do 21. století: úvod k osnově politiky zdraví pro všechny v Evropském regionu WHO. Praha: Erasmus. |