Přepnout na evidenci publikací, které mě citují.
ŠVEC, Vlastimil, Kateřina LOJDOVÁ a Blanka PRAVDOVÁ. An Anthology of Selected Papers from the Conference Teaching Practice – Current Knowledge and Perspectives. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 83 s. ISBN 978-80-210-8134-5. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8134-2016.
Bibliografie
Get into Teaching. 10 steps to starting your teacher training course (2015). Department of Education, UK. Retrieved from http://www.education.gov.uk/get-into-teaching/about-teaching/where-to-start
Meulenkamp, B. H. (1993). Opleidung in Fasen. In F. A. J. Korthagen, L. C. Don, & S. van den Heuvel, Slilstaan bij onderwijs in beweging. Utrecht: Universiteit.
Aultman, L. P., Williams-Johnson, M. R., & Schutz, P. A. (2009). Boundary dilemmas in teacher– student relationships: Struggling with “the line“. Teaching and Teacher Education, 25(5), 636–646. DOI: 10.1016/j.tate.2008.10.002
Australian Professional Standards for Teachers (2014). AITS – Australian Institut for Teaching and School Leadership. Retrieved from www.teacherstandards.aitsl.edu.au
Balcarová, A. (2005). Reflexe pedagogické praxe studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ. In T. Janík & J. Havel (Eds.), Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Sborník příspěvků z mezinárodní konference (pp. 55–59). Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity.
Bartoňová, M., & Pipeková, J. (2011). Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. Brno: Masarykova univerzita.
Bělohradská, J. (2004). Cvičný učitel a jeho pohled na studenty při pedagogických praxích. In J. Havel & T. Janík (Eds.), Pedagogická praxe v pregraduální přípravě učitelů. Sborník příspěvků z mezinárodní konference (pp. 123–129). Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity.
Bendl, S., et al. (2011). Klinická škola: místo pro výzkum a praktickou přípravu budoucích učitelů. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
Collin, S., Karsenti, T., & Komis, V. (2013). Reflective practice in initial teacher education: Critiques and perspectives. Reflective Practice, 14(1), 104–117.
Common European Principles for Teacher Competences and Qualification (2005). European Commission Directorate-General for Education and Culture. Retrieved from http://www.atee1.org/uploads/EUpolicies
Conway, P. F., & Clark, C. M. (2003). The journey inward and outward: A re-examination of Fuller´s concerns-based model of teacher development. Teaching and Teacher Education, 19(5), 465–482. DOI: 10.1016/S0742-051X(03)00046-5
Čekanová, T. (2012). Špeciálno-pedagogická prax v pregraduálnej príprave špeciálnych pedagógov. In Komplexnosť a integrita v predprimárnej, primárnej a špeciálnej edukácii. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie (pp. 527–531). Prešov: Prešovská univerzita v Prešove.
Čekanová, T. (2013). Význam a postavenie špeciálnopedagogickej praxe v pregraduálnej príprave študentov špeciálnej pedagogiky. In Sborník z konference Inovace propedeutických disciplín pro studijní obory se speciální pedagogikou (pp. 121–131). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (Eds.). (2004). Handbook of self-determination research. Rochester: The University of Rochester Press.
deCharms, R. (1968). Personal causation: The internal affective determinants of behavior. New York: Academic Press.
Dixon, N. (1994). The organizational learning cycle. New York: McGraw-Hill.
Doulík, P., & Škoda, J. (2014). Příprava učitelů v kontextu kontinuální „optimalizace“. Pedagogická orientace, 24(5), 818–837. DOI: 10.5817/PedOr2014-5-818
Doyle, N., Tosey, P., & Walker, C. (2010). Systemic modelling: Installing coaching as a catalyst for organisational learning. The Association for Management Education and Development – e-Organisations & People, 17(4), 13–22.
Drabová, A. (2014). Pedagogická prax v pregraduálnej príprave učiteľov (Master's thesis) Prešov: Prešovská univerzita v Prešove.
Duschinská, K. (2010). Mentoring v procesu stávání se učitelem (Doctoral dissertation). Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
Felix, E. E. (2011). Modern approach to classroom discipline and management: Prevention and intervention strategies for students with behavioral problems. Bloomington: Xlibris Publishing.
Gavora, P. (2008). Učiteľovo vnímanie svojej profesijnej zdatnosti (self-efficacy). Pedagogika, 58(3), 222–235.
Griffin, R. W., & Moorhead, G. (2013). Organizational behavior: Managing people and organizations. Mason: South-Western College Publishing Hendl, J. (2012). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál.
Grove, D. J., & Panzer, B. I. (1989). Resolving traumatic memories: Metaphors and symbols in psychotherapy. New York: Irvington.
Havel, J., & Janík, T. (Eds.). (2004). Pedagogická praxe v pregraduální přípravě učitelů. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity.
Helus, Z. (1999). Ohrožení a možnosti vývoje dítěte v naší době. In Univerzitní vzdělávaní učitelů primární školy na přelomu století (pp. 13–22). Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
Improving the Quality of Teacher Education (2007). European Commission. Retrieved from http://www.atee1.org/uploads/EUpolicies/improving_the_quality_of_teacher_education_aug2007.pdf
Janík, T. (Ed.). (2002). Úloha fakultního cvičného učitele a fakultní cvičné školy v přípravě budoucího učitele. Brno: Paido.
Janík, T., & Havel, J. (Eds.). (2005). Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Sborník příspěvků z mezinárodní konference. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity.
Javorskij, A. (2005). Zkvalitňování souvislé pedagogické praxe vysokoškolských studentů. Pedagogická orientace, 15(3), 89–94.
Jůva, V. (Ed.). (1995). Teorie v pedagogické praxi, praxe v pedagogické teorii v učitelském studiu. Sborník příspěvků z celostátního semináře. Brno: Paido.
Kasáčová, B., & Kosová, B. (2006). Kompetencie a spôsobilosti učiteľa – európske trendy a slovenský prístup. In Profesijný rozvoj učiteľa (pp. 37–49). Prešov: MPC.
Kasáčová, B., Kosová, B., Pavlov, I., Pupala, B., & Valica, M. (2006). Profesijný rozvoj učiteľa. Prešov: MPC.
Kochová, H. (2013). Súčasný stav praktickej zložky prípravy študentov učiteľstva pre primárne vzdelávanie na PF PU v Prešove. In Križovatky na cestách k učiteľstvu. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie (pp. 118–124). Prešov: Prešovská univerzita v Prešove.
Korthagen, F., et al. (2011). Jak spojit praxi s teorií. Didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido.
Kosová, B., & Tomengová, A., et al. (2015). Profesijná praktická príprava budúcich učiteľov. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici.
Koťa, J. (2012). Traktát o vybraných problémech teorie a praxe v oblasti pedagogických věd. Pedagogická orientace, 22(3), 336–352. DOI: 10.5817/PedOr2012-3-336
Kuruc, M. (2008). Schopnosť sebaregulácie a výchovná prevencia. Prevencia, 7(3), 11–13.
Kuruc, M. (2010). Sebaregulácia a teória sebaurčenia, možnosti kvantitatívneho merania sebaregulácie. Prevencia, 9(3), 3–9.
La formation à l´enseignement. Les orientations et les compétences professionelles (2001). Ministère de l´Éducation, Gouvernement du Quebec.
Ladd, F. H. (2007). Teacher preparation, including qualifications and induction programs part: Practical field experience. The Future of Children, 17(1), 201–217. Retrieved from http://futureofchildren.org/publications/journals/article/index.xml?journalid=34&articleid=82§ionid=490
Lawley, J., & Tompkins, P. (2000). Metaphors in mind: Transformation through symbolic modelling. London: The Developing Company Press.
Lojdová, K. (2014). „Cítil jsem se jako bachař.“ Reflexe nové sociální role studenty učitelství na praxi. In J. Nehyba, J. Kolář, & M. Dubec, et al. (Eds.), Reflexe mezi lavicemi a katedrou (pp. 87–97). Brno: Masarykova univerzita.
Lukášová-Kantorková, H. (2003). Učitelská profese v primárním vzdělávání a pedagogická příprava učitelů (teorie, výzkum, praxe). Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
Marková, K. (Ed.). (2003). Pedagogická praxe. Sborník příspěvků z III. celostátní konference. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
Marková, K., & Urbánek, P. (2006). Praktická příprava na pedagogických fakultách: analýza stavu. In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků- 14. konference ČAPV. Plzeň: PedF ZČU. [CD-ROM]
Marková, K., & Urbánek, P. (2008). Praktická příprava učitelů všeobecně vzdělávacích předmětů: realita, problémy a perspektivy. In J. Vašutová, et al., Vzděláváme budoucí učitele. Nové přístupy k pedagogicko-psychologické přípravě studentů učitelství (pp. 79–110). Praha: Portál.
McDonald, L. (2009, září). Responsiveness of student teachers to the supervision of associate teachers. Paper prezentovaný na konferenci British Educational Research Association Annual Conference, Manchester. Retrieved from www.leeds.ac.uk/educol/documents/183638.doc
McKenzie, L. (2015). Beginning teachers’ experience of reflection. Journal of Further and Higher Education, 39(5), 645–664. DOI: 10.1080/0309877X.2014.971103
Mikešová, J. (2003). Spolupráce liberecké fakulty se základními školami, úloha libereckých fakultních škol. In K. Marková (Ed.), Pedagogická praxe. Sborník příspěvků z III. celostátní konference (pp. 62–66). Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
Mikešová, J. (2005). Organizační změny v modelu praxí studentů učitelství primárního vzdělávání. In T. Janík & J. Havel (Eds.), Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Sborník příspěvků z mezinárodní konference (pp. 155–160). Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity.
Miňová, M. (2013). Študent a budúci učiteľ materskej školy a jeho pedagogická prax. In Učiteľ na ceste k profesionalite. Zborník vedeckých prác (pp. 203–214). Prešov: Prešovská univerzita v Prešove.
Miňová, M. (2014). Príprava učiteľov materských škôl v teórii a praxi. In História, súčasnosť a perspektívy vzdelávania na Pedagogickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove. Zborník príspevkov z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou (pp. 171–180). Prešov: Prešovská univerzita v Prešove.
Nezvalová, D. (1995). Některé trendy v přípravě učitelů základních a středních škol. Pedagogika, 45(1), 30–37.
Nezvalová, D. (2007). Některé trendy v pedagogické přípravě budoucích učitelů. In Pedagogická prax – současnost a perspektivy. Nitra: Filozofická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Nixon, S. (2013). Using metaphors to aid student meta-learning: When you’re learning at your best your like what? Creative Education, 4(7), 32–36.
Nixon, S. (2014). Improving teaching and learning in higher education: Applying clean language and systemic modelling (Doctoral dissertation). Liverpool: Liverpool John Moores University.
Nixon, S., & Walker, C. (2009). Personal development planning – inspiring capability. In J. Buswell & N. Becket (Eds.), Enhancing student centred learning in business and management, hospitality, leisure, sport and tourist. Newbury: Threshold Press.
Novotná, E. (2015). Dobrovoľnícka činnosť študentov učiteľstva v rámci animácie netradičného popoludnia v školskom klube detí. Naša škola, 18(6–7), 26–29.
Pedagogická konference o pedagogické praxi (2000). Záznam jednání. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
Pedagogická praxe – pedagogická praxeologie (1997). Sborník příspěvků. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
Pedagogická praxe (1993). Sborník příspěvků. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
Portik, M. (2000). Príprava učiteľov – elementaristov na prahu tisícročia. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove.
Portíková, A. (2005). Reflexie študentov a cvičných učiteľov na praktickú prípravu. In Príprava učiteľov elementaristov a európsky multikultúrny priestor. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie (pp. 395–400). Prešov: Prešovská univerzita v Prešove.
Practical classroom training within Initial Teacher Education (2009). European Commission. Retrieved from http://www.atee1.org/uploads/pla_practical_classroom_training_vilnius_oct2009.pdf
Pratto, F., Pearson, A. R., Lee, I., & Saguy, T. (2008). Power dynamics in an experimental game. Social Justice Research, 21(3), 377–407. DOI: 10.1007/s11211-008-0075-y
Preparing Teachers around the World (2003). Educational Testing Service. Retrieved from http://www.ets.org/Media/Education_Topics/pdf/prepteach.pdf
Procházka, M., Vítečková, M., & Žlábková, I. (2015). Änderungen in der staatlichen Abschulssprüfung – Ein Mittel zur Schaffung der beruflichen Identität des Lehrers. In O. Fleischmann, et al., The teaching profession: New challenges – new identities? Profession Lehrer/in. Neue Herausforderungen – neue Identitäten? (pp. 217–226). Zürich: LIT Verlag.
Procházka, M., Žlábková, I., & Stuchlíková, I. (2014). Analýza pedagogické situace jako součást státních závěrečných zkoušek učitelských oborů. In J. Poláchová Vašťatková & E. Dvořáková Kaněčková (Eds.), Pedagogický výzkum: Spojnice mezi teorií a praxí. Sborník z XXII. konference ČAPV (pp. 132–139). Olomouc: Agentura Gevak.
Rendl, M. (1994). Učitel v žákovském diskursu. Pedagogika, 44(4), 347–354.
Ryan, R. M. (Eds.). (2012). The Oxford handbook of human motivation. New York: Oxford University Press.
Sahlberg, P. (2010). The secret to Finland´s success: Education teachers. Standford: Standford Center for Opportunity Policy in Education. Retrieved from https://edpolicy.stanford.edu/sites/default/files/publications/secret-finland%E2%80%99s-success-educating-teachers.pdf
Sahlberg, P. (2011). The professional educator: Lessons from Finland. American Educator, 35(2), 34–38. Retrieved from https://www.aft.org//sites/default/files/periodicals/ Sahlberg.pdf
Spilková, V. (2003). Priority v praktické přípravě studentů učitelství – současný stav a perspektivy. In K. Marková (Ed.), Pedagogická praxe. Sborník příspěvků z III. celostátní konference (pp. 28–31). Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
Spilková, V. (2015). Pojetí klinické školy. In V. Spilková, A. Tomková, N. Mazáčová, & J. Kargerová, et al., Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů (pp. 6–22). Praha: Retida.
Spilková, V., & Tomková, A., et al. (2010). Kvalita učitele a profesní standard. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
Spilková, V., et al. (2004). Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido.
Spoelstra, M., & Pienaar, W. (1999). Negotiation: Theories, strategies and skills. Kenwyn: Juta.
Standards of Effective Practice for Teachers. Minnesota administrative rules (2009). The Office of the Revisor of Statutes. Retrieved from https://www.revisor.mn.gov/ rules/?id=8710.2000
Standards of Practice (2013). Ontario College of Teachers. Retrieved from http://www.oct.ca/public/professional-standards/standars-of-practice Šimoník, O. (2005). Příprava budoucích učitelů. Brno: MSD.
Strauss, A., & Corbin, J. (1999). Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice: Albert.
Šimoník, O. (2005). Pedagogická praxe. Některé problémy v „praktické“ přípravě budoucích učitelů pro druhý stupeň základních škol. Brno: MSD.
Švaříček, R., & Šeďová, K. (2010). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
Švec, V. (2005). Ohlédnutí za desetiletým vývojem pedagogické přípravy budoucích učitelů. Pedagogická orientace, 15(4), 31–43.
Švec, V. (2005). Pedagogika mezi teorií a praxí. In J. Prokop & M. Rybičková (Eds.), Proměny pedagogiky. Sborník příspěvků z 13. konference ČPdS (pp. 75–85), Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
Švec, V., & Bradová, J. (2015). Učitel v teorii a praxi. Brno: Masarykova univerzita.
Teachers´ standards (2013). Department od Education, UK. Retrieved from https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/301107/Teachers__Standards.pdf
The teaching council (2015). Retrieved from http://www.teachingcouncil.ie/en/
Trunda, M., & Šimáček, P. (2014). Zákon o pedagogických pracovnících s odborným výkladem. Třinec: RESK.
Učiteľská profesia v Európe: profil, trendy a záujmy. Správa 1. Počiatočná príprava a prechod do pracovného života (2003). Eurydice. Retrieved from http://www.eacea.ec.europa.eu/ index_php
Urbánek, P. (2003). Podmínky pro realizaci učitelských praxí. In K. Marková (Ed.), Pedagogická praxe. Sborník příspěvků z III. celostátní konference (pp. 5–12). Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
Urbánek, P. (2004). Kurikulární struktura učitelského studia v návaznosti na problematiku praktické přípravy. In J. Havel & T. Janík (Eds.), Pedagogická praxe v pregraduální přípravě učitelů (pp. 20–28). Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity.
Urbánek, P. (2005). Praktická učitelská příprava: realita změn a problémů. In T. Janík & J. Havel (Eds.), Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Sborník příspěvků z mezinárodní konference (pp. 16–31). Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity.
Vašutová, J., et al. (2008). Vzděláváme budoucí učitele. Praha: Portál.
Vermunt, J. D., & Verloop, N. (1999). Congruence and friction between learning and teaching. Learning and Instruction, 9(3), 274–280.
Višňovský, E., Kaščák, O., & Pupala, B. (2012). Pedagogický dualizmus teoretického a praktického: historické pozadie a súčasné ilúzie. Pedagogická orientace, 22(3), 305–335. DOI: 10.5817/PedOr2012-3-305
Vítečková, M., Gadušová, Z., & Garabiková Pártlová, M. (2014). Novices’ and trainee teachers’ perspectives on the application of knowledge in practice. Proceedings of the 11th international conference: Efficiency and responsibillity in education 2014 (pp. 869–877). Prague: Czech University of Life Science Prague.
Vlčková, K., Lojdová, K., Lukas, J., Mareš, J., Šalamounová, Z., Kohoutek, T., Bradová, J., & Ježek, S. (2015). Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství. Brno: Munipress.
Walker, C. (2014). From contempt to curiosity – creating the conditions for groups to collaborate – with clean language and systemic modelling. Hampshire: Clean Publishing.
Walsh, B., Nixon, S., Walker, C., & Doyle, N. (2015). Using a clean feedback model to facilitate the learning process. Creative Education, 6(10), 953–960. DOI: 10.4236/ce.2015.610097
Way, M. (2013). Clean approaches for coaches. Hampshire: Clean Publishing. DOI: 
Weller, L. D., & Weller, J. S. (2002). The assistant principal: Essentials for effective school leadership. Thousand Oaks: Corwin Press.
Wernerová, J. (2011). Analýza praktické přípravy v kontextu strukturace studijních programů učitelství (Doctoral dissertation). Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
Wernerová, J., Bělohradská, J., & Urbánek, P. (2008). Informace o pedagogických praxích (Příručka pro školy). Liberec: Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická Technické univerzity v Liberci.
Winograd, K. (2002). The negotiative dimension of teaching: Teachers sharing power with the less powerful. Teaching and Teacher Education, 18(3), 343–362. DOI: 10.1016/S0742-051X(01)00073-7
Wolters, B. (2015, prosinec). Reforma prípravy učiteľov v Holandsku. Prednáška prezentovaná na Pedagogickej fakulte Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Banská Bystrica.
Zuljan Valenčič, M., & Vogrinc, J. (Eds.). (2011). European dimensions of teacher education – Similarities and differences. Ljubjana: University of Ljubljana.