Aktuální pohled na problematiku řízení třídy
LUKAS, Josef. Aktuální pohled na problematiku řízení třídy. In Konference České asociace pedagogického výzkumu, Zlín. 2018. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Aktuální pohled na problematiku řízení třídy |
Název anglicky | Current View on Classroom Management |
Autoři | LUKAS, Josef (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Konference České asociace pedagogického výzkumu, Zlín, 2018. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/18:00101259 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | Management třídy; řízení třídy; behaviorismus; humanismus; učitel; vztah učitele a žáků |
Klíčová slova anglicky | Classroom management; behaviorism; humanism; teacher; teacher-pupil relationship |
Změnil | Změnil: PhDr. Josef Lukas, Ph.D., učo 17887. Změněno: 1. 4. 2019 13:29. |
Anotace |
---|
Příspěvek se zabývá shrnutím poznatků ke konceptu řízení třídy (classroom management). Řízení třídy představuje jako komplexní fenomén vytváření podmínek pro učení v edukačním procesu, facilitaci procesu učení a hodnocení jeho průběhu a výsledků. Poznatky příspěvek strukturuje do tří obecných dichotomií: 1) přístupy k řízení třídy, které lze označit za behavioristické či humanistické; 2) oblasti řízení třídy, kterými jsou management chování (behavioral management) a management výuky (instructional management); 3) strategie řízení třídy, které jsou popsány skrze proaktivní a reaktivní přístupy učitele. |
Anotace anglicky |
---|
The paper deals with a summary of the knowledge about the classroom management concept. Classroom management is a complex phenomenon of creating learning conditions in the learning process, facilitating the learning process, and evaluating its progress and results. The findings are structured into three general dichotomies: 1) approaches to class management that can be described as behavioral or humanistic; 2) classroom management areas, such as behavior management and instructional management; 3) classroom management strategies that are described through the proactive and reactive approaches of the teacher. |
Návaznosti | |
---|---|
GA16-02177S, projekt VaV | Název: Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich cvičných učitelů) na druhém stupni základní školy |
Investor: Grantová agentura ČR, Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich “cvičných učitelů”) na druhém stupni základní školy |
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 19:08