Nacházíte se: » Úvodní stránka » Radnice » Magistrát » Povinné informace dle zákona 106/1999 » Povinné informace dle zákona 106/1999

Povinné informace dle zákona 106/1999

Informace zveřejňované o povinném subjektu dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

(1) Název

Statutární město Opava

(2) Důvod a způsob založení

Statutární město Opava vzniklo ze zákona o obcích, má postavení právnické osoby, v právních vztazích vystupuje svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající. Město má vlastní majetek a finanční zdroje, hospodaří s nimi samostatně za podmínek stanovených zvláštním zákonem. Město spravuje své záležitosti samostatně.
Při výkonu samostatné působnosti se město řídí jen zákony a obecně závaznými právními předpisy vydanými ústředními orgány k jejich provedení.
Město dále vykonává státní správu (přenesená působnost) v rozsahu stanoveném zvláštními zákony. Při výkonu státní správy se řídí zákony a ostatními obecně závaznými předpisy a v jejich mezích usneseními vlády a směrnicemi ústředních orgánů státní správy.

(3) Organizační struktura

Organizační struktura Magistrátu města Opavy

(3a) Seznam podřízených povinných subjektů

---

(3b)Zřizované organizace

Seznam organizací zřízených městem nebo s účastí města.

(4) Kontaktní spojení

(4.1) Kontaktní poštovní adresa

Magistrát města Opavy
Horní náměstí 382/69
Opava-Město
746 26 Opava 1

(4.2) Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

Horní náměstí 382/69
Opava-Město
746 26 Opava 1

(4.3) Úřední hodiny

Úřední hodiny pro veřejnost (s výjimkou pokladen a podatelny) - platí od 1.6.2010
pondělí 8.00 – 11.00 hod 12.00 – 17.00 hod.
úterý 8.00 – 11.00 hod zavřeno
středa 8.00 – 11.00 hod 12.00 – 17.00 hod.
čtvrtek 8.00 – 11.00 hod 12.00 – 14.00 hod.
pátek 8.00 – 11.00 hod 12.00 – 14.00 hod.

 

Úřední hodiny pokladen (Horní nám. 67, Krnovská 71B) - platí od 1.6.2010
pondělí 8.00 – 11.30 hod. 12.00 – 17.00 hod.
úterý 8.00 – 11.30 hod. 12.00 – 14.00 hod.
středa 8.00 – 11.30 hod. 12.00 – 17.00 hod.
čtvrtek 8.00 – 11.30 hod. 12.00 – 14.00 hod.
pátek 8.00 – 11.30 hod. 12.00 – 14.00 hod.

 

Úřední hodiny podatelny (budova Hlásky, Horní nám. 69) - platí od 1.6.2010
pondělí 8.00 – 17.00 hod.
úterý 8.00 – 15.00 hod.
středa 8.00 – 17.00 hod.
čtvrtek 8.00 – 15.00 hod.
pátek 8.00 – 15.00 hod.

(4.4) Telefon

553 756 111 (spojovatelka)

(4.5) Čísla faxu

553 756 141 (fax)

(4.6) Adresa internetové stránky

http://www.opava-city.cz (oficiální)

(4.7) Adresa e-podatelny

posta@opava-city.cz (e-podatelna)

http://podatelna.opava-city.cz/ (webové stránky e-podatelny)

(4.8) Další elektronické adresy

info@opava-city.cz (všeobecné dotazy)

(5) Případné platby lze poukázat

19-1842619349/0800 (CZ86 0800 0000 1918 4261 9349)

(6) IČO

00300535

(7) DIČ

CZ00300535

(8) Dokumenty

(8.1) Seznamy hlavních dokumentů

---

(8.2) Rozpočet

Schválený rozpočet Statutárního města Opavy

(9) Žádosti o informace

(10) Příjem žádostí a dalších podání

Žádosti o poskytnutí informace dle § 13 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, se podávají písemně poštou na adresu Magistrátu města Opavy, na podatelně nebo na příslušném odboru Magistrátu města Opavy.

Postup fyzické či právnické osoby a MMO při vyřizování žádostí o poskytování informací ve smyslu .. (*.rtf) (691 kB)

Ústně lze podat žádost:

  • telefonicky
  • osobně (na sekretariátech jednotlivých odborů)

Písemně lze podat žádost:

  • poštou (k rukám vedoucího odboru)
  • předáním písemné žádosti na podatelnu
  • předáním písemné žádosti na sekretariát odboru na formuláři žádosti o poskytnutí informace (k dispozici na podatelně)

Elektronickou poštou lze podat žádost prostřednictvím e-podatelny na elektronickou adresu: posta@opava-city.cz  ve formátu datových zpráv: doc, .txt., .rtf, .pdf, .htm, .html, .xls. V současné době je pověřena pracovnice magistrátu Nikola Richtrová ověřováním elektronicky podepsaných dokumentů.

Stížnosti, podněty a petice se podávají písemně na podatelně MMO.

(11) Opravné prostředky

Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání ve lhůtě do 15 dnů od doručení rozhodnutí nebo od marného uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti v případě uvedeném v § 15 odst. 4. zákona č. 106/1999 Sb. Odvolání se podává u povinného subjektu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat.

(12) Formuláře

Formuláře lze získat na podatelně MMO a v elektronické podobě prostřednictvím e-podatelny.

(13) Popisy postupů - návody pro řešení životních situací

Návody na řešení životních situací se připravují.

(14) Předpisy

 

(14.1) Nejdůležitější používané předpisy

Statutární město Opava jedná a rozhoduje na základě zákonů, vyhlášek, nařízení a na základě obecně závazných vyhlášek a nařízení .

(14.2) Vydané právní předpisy

Vydané obecně závazné vyhlášky a nařízení.

(15) Úhrady za poskytování informací

(15.1) Sazebník úhrad za poskytování informací

Za poskytnuté informace je Magistrát města Opavy oprávněn žádat úhradu nepřevyšující náklady spojené s poskytnutím informace dle platného sazebníku.

(15.2) Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytování informací

---

(16) Licenční smlouvy

(16.1) Vzory licenčních smluv

---

(16.2) Výhradní licence

---

(17) Výroční zpráva

Výroční zprávy o činnosti Magistrátu města Opavy v oblasti poskytování informací za uplynulé roky.