Přechod na menu, Přechod na obsah, Přechod na patičku
     

Valčík

Základní směry pohybu po sále

Základní směry pohybu a postavení
SMT – směr tance, 1 – čelem nebo zády po SMT, 2 – čelem nebo zády ke stěně, 3 – čelem nebo zády do středu, 4 – čelem nebo zády šikmo ke stěně, 5 – čelem nebo zády šikmo ke středu (Martin, 1991)

Používané zkratky

Pokud není uvedeno jinak, popisky týkající se směrování páru líčí postavení partnera.

K písemnému zápisu tance se používají některé zažité značky sloužící ke zjednodušení textu. Zde se setkáme s těmito:

  • M – muž, pán, tanečník
  • D – dáma
  • L – levý, vlevo
  • P – vpravo
  • Pn – pravá noha
  • Ln – levá noha
  • Pr – pravá ruka
  • Lr – levá ruka
  • SMT – směr tance
  • škz – šikmo ke stěně (zdi), tzn. od SMT o 1/8 vpravo
  • šds – šikmo do středu, tzn. od SMT o 1/8 vlevo
  • dos – do středu
  • kez – ke zdi(stěně)
  • PP – promenádní postavení
  • PRBP – protipohybové postavení
  • špi – špička
  • „a“ – polovina rychlé doby (1/8 ve 4/4 taktu)

Valčík

  • Takt: 3/4
  • Tempo: 54-60 taktů za minutu
  • Postavení: čelem do směru tance
  • Držení: uzavřené postavení

Základní principy:

  1. Pohyb po parketu je „klouzavý“, poloha těžiště páru se nemění, nedochází u něj tedy jako u waltzu ke zdvihům a snížením.
  2. Pohyb tanečníků je po obvodu sálu ve směru tance.

Základní krok

PÁN
Pn krok vpřed přes patu (do kroku dívky) po SMT s otáčením vpravo (na konci kroku do zdvihu) raz
Ln krok stranou a mírně vpřed s otáčením vpravo a zdvihem dva
Pn přísun k Ln s dotočením vpravo zády do směru tance a snížením na konci doby tři
Ln krok vzad s otáčením vpravo a mírným zdvihem raz
Pn krok stranou a mírně vzad s otáčením vpravo a mírným zdvihem dva
Ln přísun s dotočením vpravo čelem do směru tance a snížením tři
DÁMA

totéž, ale opačně (vychází Ln krok vzad)

(Krapková, Šopková, 1998)

Prezentace ve formátu PDF (Adobe Acrobat)
Stránky fakulty sportovních studií MU
| Technická spolupráce:
| Servisní středisko pro e-learning na MU
| Fakulta informatiky Masarykovy univerzity, 2009  

Technické řešení této výukové pomůcky je spolufinancováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.