Vývoj elektronických technologií v průběhu 20. století prostoupil mnoha druhy uměleckého vyjádření včetně hudby. Hudba tím získala nejen nové nástroje, ale podstoupila též radikální proměnu své estetiky. Zároveň byla nucena se vůči přicházejícím technologiím nově vymezit. Docházelo k tomu na škále od naprostého odmítnutí přes tendenci komponované hudby vyrovnat se hudbě elektronické až po absolutní fascinaci technologií. Všechny stupně této škály bezpochyby znamenaly zásadní inovaci a obohacení hudebního jazyka 20. a 21. století. Předkládaná elektronická publikace mapuje proměny hudebního myšlení tohoto období exemplifikací tvorby klíčových postav, škol a hnutí.
Elektronická publikace Elektroakustická hudba má primárně sloužit jako podpora výuky stejnojmenného předmětu na FF MU. Tím není vyloučeno její použití pro další zájemce o danou problematiku. Publikace je nutně selektivní a mapuje pouze historii a teoretický přínos klíčových evropských a amerických institucí v čele s průkopníky nových technik a tvůrci silných individuálních poetik. K dalšímu studiu daného druhu hudby odkazuje připojená, poměrně hojná, bibliografie.
PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
Ústav hudební vědy, Filozofická fakulta MU Osobní stránka v IS MU |
|
Multimediální elektronický výukový materiál
1. vydání
Vydala Masarykova univerzita, Brno 2015
Vytvořeno ve spolupráci se Servisním střediskem pro e-learning na MU,
Fakulta informatiky Masarykovy univerzity, Brno 2014–2015
Publikováno na Elportále, ISSN 1802-128X
ISBN 978-80-210-7944-1 (HTML verze)
ISBN 978-80-210-7945-8 (ePub verze)
© 2015 Masarykova univerzita
Centrum interaktivních a multimediálních studijních opor pro inovaci výuky a efektivní učení | CZ.1.07/2.2.00/28.0041