FJ3006 Didaktika 1

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/2/0. kombinované studium 8 hod. konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FJ3006/01: Čt 12:00–13:50 učebna 59, P. Suquet
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem semináře je seznámit studenty se základní lingvodidaktickou problematikou na úrovni teoretické a praktické.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu student dokáže definovat základní didaktické pojmy, popsat komunikační kompetenci a interpretovat její jednotlivé složky, identifikovat dokumenty Rady Evropy týkající se učení cizímu jazyku, charakterizovat problematiku výuky francouzského jazyka, vyjmenovat a popsat strategie učení se cizímu jazyku, popsat rozdíl mezi omylem a chybou, aplikovat své poznatky a dovednosti v praxi.
Osnova
  • Didactique des langues étrangères – Notions clé.
  • Compétence de communication.
  • Cadre européen commun de référence pour les langues.
  • Portfolio européen des langues.
  • Apprentissage du français langue étrangère (acteurs, langue, classe).
  • Stratégie d'apprentissage d'une langue étrangère.
  • Erreur et faute dans l'apprentissage. Structure d'une leçon.
Literatura
    povinná literatura
  • Bertocchini, P., & Costanzo, E. (2008). Manuel do formation pratique. Paris: CLE International.
    doporučená literatura
  • Cuq, J.-P. (2003). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG.
  • Puren, C., Bertocchini, P., & Costanzo, E. (1998). Se former en didactique des langues. Paris: Ellipses.
  • Tagliante, C. (2006). La classe de langue. Paris: CLE International.
  • Un cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer. (2001). Paris: Éditions Didier.
Výukové metody
Seminář, diskuse, prezentace, individuální práce. Studenti kombinovaného studia jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
Metody hodnocení
Test na probraná témata (70%).
Vyučovací jazyk
Francouzština
Informace učitele
Další informace k průběhu a ukončení předmětu studenti naleznou ve Studijních materiálech.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.