FJ3051 Didaktika francouzštiny 3

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/2/0. kombinované studium 8 hod. konzultací. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Anna Hlavicová (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
FJ3006 Didaktika francouzštiny 1 && FJ3007 Didaktika francouzštiny 2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 13 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na problematiku výuky jazykových prostředků a řečových dovedností v jazykové tříde. Po vymezení vztahu řečových dovedností k jazykovým prostředkům je věnována pozornost jejich dílčím aspektům, typologii cvičení a různým prostředkům pro aktivizaci výuky. Studenti budou ve výuce využívat své profesní portfolio a reflektovat na konkrétních příkladech týkajících se probíraného učiva zkušenosti z učitelské praxe.
Výstupy z učení
Po obsolvování kurzu by měl být student schopen: definovat jazykové prostředky, vysvětlit jejich vztah k řečovým dovednostem, navrhnout příklady v metodických listech, aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
Osnova
  • 1. Prononciation. 2. Lexique. 3. Grammaire. 4. Compréhension orale. 5. Compréhension écrite. 6. Expression orale. 7. Expression écrite.
Literatura
    doporučená literatura
  • BERTOCCHINI, Paola a Edvige COSTANZO. Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE : cours activetés corrigés. [Paris]: CLE International, 2008, 271 s. ISBN 9782090353792. info
  • CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du franҫais langue étrangère et seconde. 4ᵉ édition. Fontaine: Presses universitaires de Grenoble, 2017, 482 stran. ISBN 9782706126772. info
  • TAGLIANTE, Christine. La classe de langue. Nouvelle édition. Paris: CLE International, 2006, 199 stran. ISBN 9782090330687. info
  • Beacco, J.-C. (2007). L'approche par compétences dans l'enseignement des langues. Paris : Didier.
Výukové metody
Seminář, diskuse, prezentace, individuální práce. Propojování teoretických poznatků s praxí, využívání aktivizační metody, získávání zkušenosti s konkrétními vyučovacími situacemi. Studenti kombinovaného studia jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
Metody hodnocení
Ústní zkouška na témata probraná v DI1-DI3.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Informace učitele
Podrobnější informace naleznou studenti ve studijních materiálech předmětu. V případě studijního pobytu v zahraničí, student kontaktuje vyučujícího předmětu před svým odjezdem a domluví se: a) zda mu předmět může být uznán jako "předmět za předmět" (v tom případě doloží vyučujícímu popis obsahu kurzu, který si chce na zahraniční univerzitě zapsat) a následně o tom uvědomí i oborovou koordinátorku Erasmus + b) jakým způsobem bude moci splnit předmět individuálně během svého pobytu v zahraničí nebo po svém příjezdu zpět.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.