SC4BK_CJAJ Angličtina pro sociální pedagogy

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/0/1.2. 14 hodin. 5 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
Garance
Mgr. Radka Mlýnková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
Pá 25. 1. 16:40–20:10 učebna 36, 16:40–20:10 učebna 38
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
SC4BK_CJAJ/OS01: Pá 22. 2. 8:25–11:55 učebna 42, Pá 15. 3. 8:25–11:55 učebna 42, Pá 19. 4. 14:50–16:30 učebna 42, R. Mlýnková
SC4BK_CJAJ/OS02: Pá 22. 2. 8:25–11:55 učebna 34, Pá 15. 3. 8:25–11:55 učebna 34, Pá 19. 4. 14:50–16:30 učebna 34, J. Vacek
Předpoklady
CJV_AJA2k Vstupní test A2 - AJ || CJV_AJA2 Vstupní test A2 - AJ
Předpokladem pro zapsání tohoto předmětu, který je vyučován na úrovni B1 (podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky),je znalost anglického jazyka minimálně na úrovni A2 a výše.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Předmět si zapíší pouze studenti, kteří úspěšně absolvovali vstupní test na úrovni A2 (ERR). Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
In the compulsorily-optional English for Social Educators, students will consolidate their language skills from secondary school on B1 level, and develop some academic skills in English (specialist oral presentation, academic writing, supporting arguments, discussion, etc.). Students will gradually develop their specialist vocabulary focused on terminology connected to the sphere of education and social spheres. They will also revise grammar on B1 level.
Osnova
  • SC4BK_CJAJ Angličtina pro sociální pedagogy CONSULTATION 1 Course instructions and requirements. E-learning materials (Texts and other materials in: Studijní materiály SC4BK_CJAJ - Učební materiály). Odpovědníky. 1) Introducing oneself – Personal Questionnaire 2) Topic: Education. Tertiary education. – reading text, discussion Text 1 British Educational System 3) Reading Comprehension Sheet (structure, content, tips) 4) Reading skills – self-study HOMEWORK 1 1) Find an interesting English text on the internet focussing on the topic of new ideas/trends/approaches in education and educational systems. Read the text and fill in the reading comprehension sheet (RCS) according to the instructions (key words, summary, my opinion). Don’t forget to add the website link of the original article! It is necessary to submit the RCS to ODEVZDÁVÁRNA by the date given in sylabus! 2) Print out the materials necessary for Consultation 2 CONSULTATION 2 1) Improving educational systems – presenting interesting information based on texts that students found and read (RCS) and discussion 2) Text 2 Studying at a university –reading text, doing follow-up exercises 3) Topic: Writing my own CV. Letter of application. 4) Topic: How to prepare a successful presentation, presentation tips HOMEWORK 2 1) Find a real advertisement (written in English) offering some job or position that may be interesting for you and try to reply to it. Write a letter of application according to the instructions and write your CV (use the Europass form). Advertisements can be found e.g. on: http://ec.europa.eu/eures/home.jsp?lang=en&langChanged=true It is necessary to submit the CV and letter of application to ODEVZDÁVÁRNA by the date given in sylabus! 2) Prepare a presentation introducing yourself, your field of study, your profession + summary of an interesting English article connected to your field of study (find the article on the internet/ in a magazine/ book). Presentation should be about 8-10 minutes long, . It is necessary to submit the draft of your presentation to ODEVZDÁVÁRNA by the date given in sylabus! CONSULTATION 3 1) Text 3 Building Bridges – pre-reading discussion, skimming and scanning the text, follow-up tasks 2) Discussion and exercises concerning the social issues CONSULTATION 4 Final presentations – each student is going to present his presentation introducing himself/herself, his/her field of study, his/her current profession (4-5minutes). Second part of the presentation consists of giving a summary of an interesting text connected to the students’ field of study (4-5minutes). Final exam test GRAMMAR REVISION Self-study materials available in IS – Studijní materiály předmětu SC4BK_CJAJ - Učební materiály – Grammar
Literatura
    doporučená literatura
  • E-learning resources in IS.MUNI.CZ
  • SWAN, Michael a Catherine WALTER. The good grammar book : a grammar practice book for elementary to lower-intermediate students of English : with answers. Oxford: Oxford University Press, 2001, 324 s. ISBN 0194315193. info
  • GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
    neurčeno
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 300 s. ISBN 0521559286. info
Výukové metody
Activities and tasks developing students' language skills and competencies, class and group discussions, vocabulary practice, presentation and soft skills practice, opinion and information sharing, giving arguments, critical thinking, etc.
Metody hodnocení
K úspěšnému ukončení předmětu je vyžadována aktivní účast na jazykových cvičeních (1 absence povolena), ústní prezentace a splnění písemných úkolů během semestru (vložení do odevzdávárny do požadovaného data- viz.sylabus) a úspěšné složeni pisemného testu na konci semestru. Student, který nemá splněné průběžné úkoly z jednotlivých témat v rámci daného semestru nebo nebyl přítomen na více než jedné konzultaci, nemůže získat kredity a být připuštěn k závěrečné zkoušce.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Základní studijní materiály a sylabus předmětu dostupné v IS - Studijní materiály předmětu. Dopustí-li se student při skládání závěrečného testu nemorálního jednání jako je používání různých nepovolených pomůcek ("taháků", komunikačních zařízení aj.), opisování, vynášení/pořizování kopií zadání testů anebo jednání narušujícího průběh testu, vyučující může takového studenta vykázat z učebny a hodnotit "F". V případě závažného přestupku bude dán podnět disciplinární komisi k zahájení disciplinárního řízení.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz neni urcen pro zacatecniky
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude zapsán po udělení zápočtu za Vstupní test CJV_AJA2k, který si student zapíše v podzimním semestru,test na úrovni A2 složí v lednu, a poté absolvuje předmět SC4BK_CJAJ v jarním semestru. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.