SC4BK_CJAJ Angličtina pro sociální pedagogy

Pedagogická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lenka Křivánková (cvičící)
Mgr. Radka Mlýnková (cvičící)
Mgr. Daniela Dvořáková (pomocník)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SC4BK_CJAJ/OS01: Pá 19. 2. 12:05–14:40 učebna 41, Pá 18. 3. 15:45–19:15 učebna 34, Pá 22. 4. 15:45–19:15 učebna 34, Pá 20. 5. 15:45–19:15 učebna 34, V. Dvořáčková
SC4BK_CJAJ/OS02: Pá 19. 2. 12:05–14:40 učebna 39, Pá 18. 3. 15:45–19:15 učebna 39, Pá 22. 4. 15:45–19:15 učebna 39, Pá 20. 5. 15:45–19:15 učebna 39, R. Mlýnková
SC4BK_CJAJ/T01: Pá 4. 3. až Pá 27. 5. každý lichý pátek 15:00–17:00 115, L. Křivánková, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
Předpoklady
CJV_AJA2k Vstupní test A2 - AJ || CJV_AJA2 Entrance test A2
Students enrolling in the course are expected to have reached the minimum CEFR level of A2+. To prove so students are expected to have taken the CJV_AJA2k and CJV_AJA2 courses.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Předmět si zapíší pouze studenti, kteří úspěšně absolvovali Vstupní test na úrovni A2 (ERR). Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
1 Students will acquire the specific vocabulary presented within the four topic-based units (T1―T4) while employing all four language skills.
2 Within the language skill of speaking students will acquire the basics of oral presentation.
3 Within the language skill of writing students will be able to produce a simple argumentative essay.
4 Students will acquire grammar competence specified in the below-mentioned grammar chapters at the B1 CEFR level.
Osnova
  • SC4BK_CJAJ English for Social Educators
  • Multidisciplinary focus of social pedagogy is reflected in topic-based orientation of the individual courses taught at the Faculty of Education. In the Bachelor study programme for distance learners, the course is geared towards selected social and legal issues.
  • Topic 1 EDUCATION (basic aspects of primary, secondary and tertiary education, literacy, poverty and literacy, social aspects of student transition to university).
  • Topic 2 FAMILY, ADOPTION, FOSTER CARE (adoption, foster care, guardianship, single parents, single families, divorce, abortion).
  • Topic 3 HUMAN RIGHTS (right to life, freedom from torture, freedom from slavery, right to liberty and security, right to a fair trial, freedom from discrimination, freedom of belief and religion, right to privacy vs. national security, watchdog).
  • Topic 4 LEGAL AND ETHICAL ISSUE OF SOCIAL WORK, COMMUNICATION IN SOCIAL WORK (the code of conduct in social work, client communication).
  • Grammar(self-study using materials with answer key):
  • 1 Present and past tenses ― simple and continuous forms
  • 2 Present perfect tense ― simple
  • 3 Expressing future
  • 4 Word order
  • 5 Making of questions
  • 6 Gradation of adjectives
  • 7 Gradation of adverbs
  • 8 Modal verbs
  • 9 Conditionals 0, 1 and 2
  • 10 Passive voice
  • 11 Countable and uncountable nouns
  • 12 Relative pronouns and relative clauses
  • 13 Phrasal verbs
  • 14 Verbs + (bare) infinitives, verbs + ing forms
  • 15 Prepositions, prepositional phrases
  • 16 Modifying expressions.
Literatura
    povinná literatura
  • E-learning resources in IS.MUNI.CZ
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • Hashemi, Louise. Cambridge Practice Tests for PET 1. Cambridge University Press,
    neurčeno
  • GOUGH, Chris. English vocabulary organiser :100 topics for self-study. Hove: LTP language, 2001, 224 s. ISBN 1-899396-36-5. info
  • REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
  • www.macmillandictionary.com
Výukové metody
There are four consultations during the semester for which students are expected to prepare by performing reading and writing activities, as well as exercises aimed at the acquisition of the most common lexico-grammatical items typical of the specific topic in question. All activities and tasks aimed at developing students' receptive (listening and reading) and productive skills (mainly formal writing and mainly informal speaking).
Metody hodnocení
Course completion requirements:
1) Attendance and active participation in the consultations (1 class can be missed)
2) Submitting home assignments in the respective IS application in due time (specified by course instructor)
3) Performing assignments in class (e.g. oral poster presentation - Me and my professional goals)
4) FINAL EXAM: Written part: Test (reading, writing, listening, grammar and vocabulary), pass mark 65%. Spoken part: follows after the successful completion of the written part. Monologue: introduction of your professional goals, about 1 minute. Dialogue in pairs: discussion of a topic studied during the term (see topics 1-4), about 6 minutes. Final grade: Grade A (100―93 points), Grade B (92―86), Grade C (85―79), Grade D (78―72), Grade E (71―65 points).
Only students who have completed the above tasks and satisfied the above requirements may sit the final exam.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
The course is taught in English.
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykový kurz není určen pro začátečníky.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude zapsán po udělení zápočtu za Vstupní test CJV_AJA2k, který si student zapíše v podzimním semestru, test na úrovni A2 složí v lednu, a poté absolvuje předmět SC4BK_CJAJ v jarním semestru. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.